Nomad 1600 2007 spod Rzeszowa - prośba o ocenę

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Awatar użytkownika
Mrunia
Posty: 62
Rejestracja: pt lut 26, 2016
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 0

Nomad 1600 2007 spod Rzeszowa - prośba o ocenę

Post autor: Mrunia » czw mar 10, 2016

Cześć wszystkim,

Temat wisiał już dość długo w dziale "uwaga mina!" (w sumie to nie wiem czemu tam zacząłem), ale z racji małego zainteresowania tematem doszedłem do wniosku, że mało kto tam zagląda :)

Zacznę więc od nowa w tym dziale. Czy możecie mi proszę ocenić ten motocykl na podstawie zdjęć z aukcji oraz moich?

Motocykl został przeze mnie już zarezerwowany do końca miesiąca, i do tego czasu mam możliwość sprawdzić go w serwisie i się wycofać. Pogoda jednakowoż jest kiepska i ciężko mi się wybrać na serwis (mogę na niego pojechać wierzchem - Sprzedawca się zgodził). Czekam z utęsknieniem na okienko pogodowe, ale z racji początków sezonu obłożenie serwisu Kawy w Rzeszowie jest takie, że trzeba rezerwować termin z 3-4 dniowym wyprzedzeniem, czego pogoda nie ułatwia.

Motocykl jest z początku 2007, w maju 2008 został sprowadzony do Polski z przebiegiem niecałe 3000 mil. Potem zmienił właściciela w 2009 i dwa razy w 2012, ostatnio zarejestrowany był na rejestracji KBC 3S30 (Bochnia, Małopolskie) - w sumie jest to czwarty właściciel. Motorek ma naśmigane nieco ponad 14 tysięcy mil i generalnie z mojej pobieżnej oceny zewnętrznej nic nie świadczy o większym przebiegu (brak odprysków, dużych zmatowień czy przetarć), do wymiany kwalifikuje się tylko przednia opona i przy mocniejszym hamowaniu pulsacyjnym wyczuwałem luz w główce ramy. Z drobnicy to konieczność przepolerowania szyby w okolicach mocowań i odklejający się na długości 3cm emblemat z lewej strony baku. Motorek odpalił "od strzała" na zimnym silniku (linka ssania nie była wyciągnięta), przez pierwszą minutę-dwie leciały lekko niebieskawe spaliny, po rozgrzaniu silnika nie widać było spalin. Odpalił również bez problemów na rozgrzanym silniku. Nie wyczuwałem również niczego niepokojącego ze strony układu przeniesienia napędy, biegi wchodziły lekko i z cichym metalicznym "klang". Czujnik wysunięcia podnóżka również sprawny.

Niemniej jednak mam trzy powody do niepokoju:
- motocykl jest u handlarza, który delikatnie mówiąc, nie ma dobrej reputacji. Motocykl został u niego zostawiony w rozliczeniu przy wzięciu innego moto ze stajni (twierdzi, że poprzedni właściciel wymienił go na Nomada VN 1700).
- wykupiłem płatne raporty carfax i autocheck i w obydwu widnieje tytuł salvage. Nie ma jednak w żadnym z raportów zdjęć i nie wiem czy motocykl był uszkodzony i jak.
- kolor dekla pod siedzeniem nie pasuje do koloru modelowego. Pomijając delikatnie inny odcień, co może być efektem zdjęć, na wszystkich znalezionych przeze mnie zdjęciach Nomad (w przypadku malowania dwukolorowego) ma ten dekiel w kolorze "wewnętrznym", czyli w tym przypadku powinien on być czarny.

Czy ktoś z Was zetknął się może z tym motorkiem? Czy możecie podrzucić jakieś opinie, coś wzbudza Waszą czujność? Jak już mówiłem do końca marca mogę się wycofać, jednak w razie czego to nawet szkoda te 2.5 stówki za przegląd.

Link do aukcji: http://otomoto.pl/oferta/kawasaki-vn-16 ... ycltz.html
VIN: JKBVNKD107A012908
Aktualna rejestracja: KBC 3S30
Motocykl posiada ważny przegląd i OC do maja 2016.
Raport ze strony historiapojazdu.gov.pl możecie pobrać stąd: http://we.tl/Fnw7W22RbY (niestety link aktywny tylko 7 dni)

Sorry, że się rozpisałem, ale chciałbym uniknąć wtopienia ponad 20 tysi w coś kiepskiego :)

Z góry dziękuję za wszelkie Wasze cenne opinie i uwagi.
Napiszcie może jeszcze na co zwrócić szczególną uwagę jak już się umówię na przegląd.

Pozdrawiam,
Dawid.

Moje fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Mrunia
Posty: 62
Rejestracja: pt lut 26, 2016
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 0

Post autor: Mrunia » pt mar 11, 2016

Jak tam, nikt się nie wypowie na ten temat?

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » pt mar 11, 2016

strony aukcyjne już nie działają... ale wujek google pokazuje mało zachęcające zdjęcia wpisując VIN motocykla

https://www.google.pl/search?q=VIN:+JKB ... HtiRgBM%3A

ja dla świętego spokoju omijałbym szerokim łukiem 8/

nawet jeśli uszkodzenia motocykla były niegroźne i ktoś go prawidłowo poskładał, to za tą kasę chyba są jeszcze motocykle z pewniejszą przeszłością ;) takie jest moje zdanie
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
Mrunia
Posty: 62
Rejestracja: pt lut 26, 2016
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 0

Post autor: Mrunia » pt mar 11, 2016

Wujek Google też się czasem myli. Po kliknięciu w zdjęcia okazuje się, że wyświetlają się one dla motocykla o numerze VIN: JKBVNKD107A013914

http://www.mercedessalvagecars.info/mer ... -29528164/

Widziałem je już wcześniej :) Ale dzięki za czujność!


A strona z aukcją otwiera się, tylko jest napisane, że oferta nieaktualna - przynajmniej u mnie.

Awatar użytkownika
kacmar
Posty: 1428
Rejestracja: ndz gru 08, 2013
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN900LT '08 , VN1700 Voyager
VROC: 36367

Post autor: kacmar » pt mar 11, 2016

Faktycznie ciężko znaleźć zdjęcia - zastanawia częstotliwość zmiany właściciela - tu znalazłem jedynie takie informacje http://www.salvagedb.com/search?q=JKBVNKD107A015078
Pozdrawiam Cię
VROC#36367

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » pt mar 11, 2016

Mrunia pisze:Wujek Google też się czasem myli. Po kliknięciu w zdjęcia okazuje się, że wyświetlają się one dla motocykla o numerze VIN: JKBVNKD107A013914

http://www.mercedessalvagecars.info/mer ... -29528164/

Widziałem je już wcześniej :) Ale dzięki za czujność!


A strona z aukcją otwiera się, tylko jest napisane, że oferta nieaktualna - przynajmniej u mnie.
a to cofam i z góry sorewicz za pomyłkę :) :medit:
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
Mrunia
Posty: 62
Rejestracja: pt lut 26, 2016
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 0

Post autor: Mrunia » pt mar 11, 2016

kacmar pisze:zastanawia częstotliwość zmiany właściciela
Cóż. Motocykl ma 9 lat, jest 4 właściciel, czyli średnio nieco ponad 2 lata zmiana właściciela. Ciężko mi ocenić czy to dużo czy mało. Ja w ciągu ostatnich 8 lat mam już 5 samochód...

Awatar użytkownika
kacmar
Posty: 1428
Rejestracja: ndz gru 08, 2013
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN900LT '08 , VN1700 Voyager
VROC: 36367

Post autor: kacmar » pt mar 11, 2016

Mrunia pisze:
kacmar pisze:zastanawia częstotliwość zmiany właściciela
Cóż. Motocykl ma 9 lat, jest 4 właściciel, czyli średnio nieco ponad 2 lata zmiana właściciela. ...
"01.01.2007 Pierwsza rejestracja za granicą
Pierwszy właściciel w Polsce
Właściciel: osoba fizyczna
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: śląskie
15.05.2008
12.02.2009 Pierwsza rejestracja w Polsce
Zmiana właściciela
Właściciel: osoba fizyczna
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: wielkopolskie
11.03.2009
Zmiana właściciela
Właściciel: osoba fizyczna
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: dolnośląskie
24.03.2012
Zmiana właściciela
Właściciel: osoba fizyczna
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: małopolskie"

Statystycznie to ja z Kulczykiem byłbym milionerem :)

Ponadto: "Motocykl w IDEALNYM Perfekcyjnym Salonowym stanie 100% bezwypadkowy w oryginale." - naprawdę ?
A aktualny właściciel sprzedaje czy jest nim handlarz ? Bo z tego powyżej to wygląda, że wędrował miedzy handlarzami.

Ja bym odpuścił ale to Twoja decyzja :) Mogę się mylić.
Pozdrawiam Cię
VROC#36367

Awatar użytkownika
Mrunia
Posty: 62
Rejestracja: pt lut 26, 2016
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 0

Post autor: Mrunia » pt mar 11, 2016

Dzięki za podzielenie się obawami. Na tym forum jestem od niedawna, ale w trakcie zgłębiania lektury natknąłem się na kilku użytkowników, którzy zmieniali motocykl nawet 2 razy w roku, bo np. trafiła się okazja lub pierwsze moto nie leżało dobrze pod ich gabaryty. W ich przypadku też radziłbyś odpuścić temat?

Nie zrozum mnie źle, nie chcę bronić handlarza/sprzedającego czy kogokolwiek, ale sam fakt 3-krotnej zmiany właściciela znaczy dla mnie tyle co nic. Bardziej istotny jest dla mnie stan motocykla i to o opinię na ten temat prosiłem w pierwszym poście.

Koniec końców i tak zdecyduję się na sprawdzenie w serwisie Kawasaki, tylko przez lichą pogodę i brak możliwości podjechania tam - umieram z niecierpliwości... ;(

Kolba
Posty: 183
Rejestracja: czw paź 02, 2014
Miejscowość: SRC
Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
VROC: 37533

Post autor: Kolba » pt mar 11, 2016

jest to na pewno dobry vin w bezpłatnej ewidencji pojazdów podaje 'wprowadz poprawny vin https://historiapojazdu.gov.pl/web/guest/strona-glowna
kolba

Awatar użytkownika
Mrunia
Posty: 62
Rejestracja: pt lut 26, 2016
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 0

Post autor: Mrunia » pt mar 11, 2016

VIN jest OK. Stąd można pobrać raport: http://we.tl/Fnw7W22RbY

Raport oczywiście wygenerowany na stronie historiapojazdu.gov.pl

Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 1304
Rejestracja: ndz maja 20, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
VROC: 0

Post autor: Smoku » pt mar 11, 2016

Nie dyskwalifikujmy motocykla dlatego, że sprzedaje go handlarz z mierną opinią.
Resztę wątpliwości to chyba rozwieje serwis.
Jeżeli w USA ma czysty tytuł, nic bardzo niepokojącego nie przykuwa Twojej uwagi, serwis to potwierdzi to postaraj się zbić cenę na łożysko główki, oponę i... :pedzi:
Trzeba pamiętać, że to nie jest nowy motocykl.
Jeżeli nie było jakiegoś dramatu wcześniej z nim to może warto.
Powodzenia :ok:
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur

Awatar użytkownika
Tim
Posty: 75
Rejestracja: pn sie 05, 2013
Miejscowość: Warszawa, Praga Płn.
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Tim » pt mar 18, 2016

Czy temat już załatwiony?
Jeśli nie to dorzucę 3 grosze.
Stukanie w główce ramy przy hamowaniu to niepokojący objaw przy tak niskim przebiegu, jak zadeklarowany. (A propos Service Manual pokazuje jak w tym liczniku "sprawdzić czy działa" przewijając przebieg - sam jeszcze tego triku nie testowałem).
Przyjrzyj się dokładnie ogranicznikowi skrętu na główce ramy - to newralgiczny punkt, jest miękki i nie tak łatwo go naprawić.
Obejrzyj od spodu mocowanie podestów kierowcy do ramy i samych wsporników podestów pod kątem szlifu.
Dekielek pod siedzeniem powinien być czarny. Zapytaj o to.
Poza tym - drogo ;)

Awatar użytkownika
Mrunia
Posty: 62
Rejestracja: pt lut 26, 2016
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 0

Post autor: Mrunia » pt mar 18, 2016

W tym momencie jadę z moto na sewis. Za 2h wszystko będzie wiadome :-)

Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 1304
Rejestracja: ndz maja 20, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
VROC: 0

Post autor: Smoku » pt mar 18, 2016

Trzymam kciuki :ok:
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt mar 18, 2016

Mrunia pisze:Za 2h
No i ?

Awatar użytkownika
Mrunia
Posty: 62
Rejestracja: pt lut 26, 2016
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 0

Post autor: Mrunia » pt mar 18, 2016

A więc po kolei.
Wczoraj wracałem z delegacji i wstąpiłem pogadać z poprzednim właścicielem Nomada. Zgodnie z jego słowami motocykl był uszkodzony, a jego słowa zgadzają się z tym, co stwierdził serwis.
Malowany był bak i plastiki pod siodełkiem, bak miał wgniotkę z lewej strony, a plastiki były akceaoryjne chromowane, chrom zaczął obłazić i poprzedni właściciel zdecydował, że je pomaluje.
Poza tym delikatne odpryski i ryski - normalna eksploatacja. Brak oznak szlifu, ślady prostowania lewego gmola. Silnik startuje szybko, zarówno zimny jak i ciepły, brak niepokojących odgłosów. Motocykl prosty - o tyle, o ile można stwierdzić bez badania geometrii ramy. Mechanik nie znalazł śladów wskazujących na spawanie czy inną ingerencję w ramę motocykla. Przednia opona do wymiany. To co ja wziąlem za stukanie w główce ramy okazało się być stukaniem klocków hamulcowych. Jednym słowem biorę :-)

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » pt mar 18, 2016

no i czad :) szerokości i do zobaczenia na trasie :yeee:
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
Sheriff
Posty: 1254
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Koog aan de Zaan
Motocykl: Versys 1000 GT
VROC: 30486

Post autor: Sheriff » sob mar 19, 2016

Gratuluję zarówno zakupu jak i tego że nie dałeś się zrazić negatywnymi opiniami.
A co do częstej zmiany właścicieli. W przypadku Nomada 1600 powodem szybkiej odsprzedaży może być mała moc motocykla. Wielu forumowiczów tutaj miało Nomady 1600 i wielu z tego właśnie powodu je sprzedało.

Awatar użytkownika
Słodki
Posty: 1234
Rejestracja: śr maja 29, 2013
Miejscowość: Będzin
Motocykl: "SPARTAN" 1700
VROC: 0

Post autor: Słodki » sob mar 19, 2016

Elagancko :yeee:
Gratuluje i zadowolenia z Nomada życzę :ok:
Nie ważne dokąd
Ważne że jeden ślad za tobą

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 15 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 15 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą