Nomad 1600 2007 spod Rzeszowa - prośba o ocenę
Nomad 1600 2007 spod Rzeszowa - prośba o ocenę
Cześć wszystkim,
Temat wisiał już dość długo w dziale "uwaga mina!" (w sumie to nie wiem czemu tam zacząłem), ale z racji małego zainteresowania tematem doszedłem do wniosku, że mało kto tam zagląda
Zacznę więc od nowa w tym dziale. Czy możecie mi proszę ocenić ten motocykl na podstawie zdjęć z aukcji oraz moich?
Motocykl został przeze mnie już zarezerwowany do końca miesiąca, i do tego czasu mam możliwość sprawdzić go w serwisie i się wycofać. Pogoda jednakowoż jest kiepska i ciężko mi się wybrać na serwis (mogę na niego pojechać wierzchem - Sprzedawca się zgodził). Czekam z utęsknieniem na okienko pogodowe, ale z racji początków sezonu obłożenie serwisu Kawy w Rzeszowie jest takie, że trzeba rezerwować termin z 3-4 dniowym wyprzedzeniem, czego pogoda nie ułatwia.
Motocykl jest z początku 2007, w maju 2008 został sprowadzony do Polski z przebiegiem niecałe 3000 mil. Potem zmienił właściciela w 2009 i dwa razy w 2012, ostatnio zarejestrowany był na rejestracji KBC 3S30 (Bochnia, Małopolskie) - w sumie jest to czwarty właściciel. Motorek ma naśmigane nieco ponad 14 tysięcy mil i generalnie z mojej pobieżnej oceny zewnętrznej nic nie świadczy o większym przebiegu (brak odprysków, dużych zmatowień czy przetarć), do wymiany kwalifikuje się tylko przednia opona i przy mocniejszym hamowaniu pulsacyjnym wyczuwałem luz w główce ramy. Z drobnicy to konieczność przepolerowania szyby w okolicach mocowań i odklejający się na długości 3cm emblemat z lewej strony baku. Motorek odpalił "od strzała" na zimnym silniku (linka ssania nie była wyciągnięta), przez pierwszą minutę-dwie leciały lekko niebieskawe spaliny, po rozgrzaniu silnika nie widać było spalin. Odpalił również bez problemów na rozgrzanym silniku. Nie wyczuwałem również niczego niepokojącego ze strony układu przeniesienia napędy, biegi wchodziły lekko i z cichym metalicznym "klang". Czujnik wysunięcia podnóżka również sprawny.
Niemniej jednak mam trzy powody do niepokoju:
- motocykl jest u handlarza, który delikatnie mówiąc, nie ma dobrej reputacji. Motocykl został u niego zostawiony w rozliczeniu przy wzięciu innego moto ze stajni (twierdzi, że poprzedni właściciel wymienił go na Nomada VN 1700).
- wykupiłem płatne raporty carfax i autocheck i w obydwu widnieje tytuł salvage. Nie ma jednak w żadnym z raportów zdjęć i nie wiem czy motocykl był uszkodzony i jak.
- kolor dekla pod siedzeniem nie pasuje do koloru modelowego. Pomijając delikatnie inny odcień, co może być efektem zdjęć, na wszystkich znalezionych przeze mnie zdjęciach Nomad (w przypadku malowania dwukolorowego) ma ten dekiel w kolorze "wewnętrznym", czyli w tym przypadku powinien on być czarny.
Czy ktoś z Was zetknął się może z tym motorkiem? Czy możecie podrzucić jakieś opinie, coś wzbudza Waszą czujność? Jak już mówiłem do końca marca mogę się wycofać, jednak w razie czego to nawet szkoda te 2.5 stówki za przegląd.
Link do aukcji: http://otomoto.pl/oferta/kawasaki-vn-16 ... ycltz.html
VIN: JKBVNKD107A012908
Aktualna rejestracja: KBC 3S30
Motocykl posiada ważny przegląd i OC do maja 2016.
Raport ze strony historiapojazdu.gov.pl możecie pobrać stąd: http://we.tl/Fnw7W22RbY (niestety link aktywny tylko 7 dni)
Sorry, że się rozpisałem, ale chciałbym uniknąć wtopienia ponad 20 tysi w coś kiepskiego
Z góry dziękuję za wszelkie Wasze cenne opinie i uwagi.
Napiszcie może jeszcze na co zwrócić szczególną uwagę jak już się umówię na przegląd.
Pozdrawiam,
Dawid.
Moje fotki:
Temat wisiał już dość długo w dziale "uwaga mina!" (w sumie to nie wiem czemu tam zacząłem), ale z racji małego zainteresowania tematem doszedłem do wniosku, że mało kto tam zagląda
Zacznę więc od nowa w tym dziale. Czy możecie mi proszę ocenić ten motocykl na podstawie zdjęć z aukcji oraz moich?
Motocykl został przeze mnie już zarezerwowany do końca miesiąca, i do tego czasu mam możliwość sprawdzić go w serwisie i się wycofać. Pogoda jednakowoż jest kiepska i ciężko mi się wybrać na serwis (mogę na niego pojechać wierzchem - Sprzedawca się zgodził). Czekam z utęsknieniem na okienko pogodowe, ale z racji początków sezonu obłożenie serwisu Kawy w Rzeszowie jest takie, że trzeba rezerwować termin z 3-4 dniowym wyprzedzeniem, czego pogoda nie ułatwia.
Motocykl jest z początku 2007, w maju 2008 został sprowadzony do Polski z przebiegiem niecałe 3000 mil. Potem zmienił właściciela w 2009 i dwa razy w 2012, ostatnio zarejestrowany był na rejestracji KBC 3S30 (Bochnia, Małopolskie) - w sumie jest to czwarty właściciel. Motorek ma naśmigane nieco ponad 14 tysięcy mil i generalnie z mojej pobieżnej oceny zewnętrznej nic nie świadczy o większym przebiegu (brak odprysków, dużych zmatowień czy przetarć), do wymiany kwalifikuje się tylko przednia opona i przy mocniejszym hamowaniu pulsacyjnym wyczuwałem luz w główce ramy. Z drobnicy to konieczność przepolerowania szyby w okolicach mocowań i odklejający się na długości 3cm emblemat z lewej strony baku. Motorek odpalił "od strzała" na zimnym silniku (linka ssania nie była wyciągnięta), przez pierwszą minutę-dwie leciały lekko niebieskawe spaliny, po rozgrzaniu silnika nie widać było spalin. Odpalił również bez problemów na rozgrzanym silniku. Nie wyczuwałem również niczego niepokojącego ze strony układu przeniesienia napędy, biegi wchodziły lekko i z cichym metalicznym "klang". Czujnik wysunięcia podnóżka również sprawny.
Niemniej jednak mam trzy powody do niepokoju:
- motocykl jest u handlarza, który delikatnie mówiąc, nie ma dobrej reputacji. Motocykl został u niego zostawiony w rozliczeniu przy wzięciu innego moto ze stajni (twierdzi, że poprzedni właściciel wymienił go na Nomada VN 1700).
- wykupiłem płatne raporty carfax i autocheck i w obydwu widnieje tytuł salvage. Nie ma jednak w żadnym z raportów zdjęć i nie wiem czy motocykl był uszkodzony i jak.
- kolor dekla pod siedzeniem nie pasuje do koloru modelowego. Pomijając delikatnie inny odcień, co może być efektem zdjęć, na wszystkich znalezionych przeze mnie zdjęciach Nomad (w przypadku malowania dwukolorowego) ma ten dekiel w kolorze "wewnętrznym", czyli w tym przypadku powinien on być czarny.
Czy ktoś z Was zetknął się może z tym motorkiem? Czy możecie podrzucić jakieś opinie, coś wzbudza Waszą czujność? Jak już mówiłem do końca marca mogę się wycofać, jednak w razie czego to nawet szkoda te 2.5 stówki za przegląd.
Link do aukcji: http://otomoto.pl/oferta/kawasaki-vn-16 ... ycltz.html
VIN: JKBVNKD107A012908
Aktualna rejestracja: KBC 3S30
Motocykl posiada ważny przegląd i OC do maja 2016.
Raport ze strony historiapojazdu.gov.pl możecie pobrać stąd: http://we.tl/Fnw7W22RbY (niestety link aktywny tylko 7 dni)
Sorry, że się rozpisałem, ale chciałbym uniknąć wtopienia ponad 20 tysi w coś kiepskiego
Z góry dziękuję za wszelkie Wasze cenne opinie i uwagi.
Napiszcie może jeszcze na co zwrócić szczególną uwagę jak już się umówię na przegląd.
Pozdrawiam,
Dawid.
Moje fotki:
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
strony aukcyjne już nie działają... ale wujek google pokazuje mało zachęcające zdjęcia wpisując VIN motocykla
https://www.google.pl/search?q=VIN:+JKB ... HtiRgBM%3A
ja dla świętego spokoju omijałbym szerokim łukiem
nawet jeśli uszkodzenia motocykla były niegroźne i ktoś go prawidłowo poskładał, to za tą kasę chyba są jeszcze motocykle z pewniejszą przeszłością takie jest moje zdanie
https://www.google.pl/search?q=VIN:+JKB ... HtiRgBM%3A
ja dla świętego spokoju omijałbym szerokim łukiem
nawet jeśli uszkodzenia motocykla były niegroźne i ktoś go prawidłowo poskładał, to za tą kasę chyba są jeszcze motocykle z pewniejszą przeszłością takie jest moje zdanie
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
Wujek Google też się czasem myli. Po kliknięciu w zdjęcia okazuje się, że wyświetlają się one dla motocykla o numerze VIN: JKBVNKD107A013914
http://www.mercedessalvagecars.info/mer ... -29528164/
Widziałem je już wcześniej Ale dzięki za czujność!
A strona z aukcją otwiera się, tylko jest napisane, że oferta nieaktualna - przynajmniej u mnie.
http://www.mercedessalvagecars.info/mer ... -29528164/
Widziałem je już wcześniej Ale dzięki za czujność!
A strona z aukcją otwiera się, tylko jest napisane, że oferta nieaktualna - przynajmniej u mnie.
- kacmar
- Posty: 1428
- Rejestracja: ndz gru 08, 2013
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: VN900LT '08 , VN1700 Voyager
- VROC: 36367
Faktycznie ciężko znaleźć zdjęcia - zastanawia częstotliwość zmiany właściciela - tu znalazłem jedynie takie informacje http://www.salvagedb.com/search?q=JKBVNKD107A015078
Pozdrawiam Cię
VROC#36367
VROC#36367
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
a to cofam i z góry sorewicz za pomyłkęMrunia pisze:Wujek Google też się czasem myli. Po kliknięciu w zdjęcia okazuje się, że wyświetlają się one dla motocykla o numerze VIN: JKBVNKD107A013914
http://www.mercedessalvagecars.info/mer ... -29528164/
Widziałem je już wcześniej Ale dzięki za czujność!
A strona z aukcją otwiera się, tylko jest napisane, że oferta nieaktualna - przynajmniej u mnie.
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
- kacmar
- Posty: 1428
- Rejestracja: ndz gru 08, 2013
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: VN900LT '08 , VN1700 Voyager
- VROC: 36367
"01.01.2007 Pierwsza rejestracja za granicąMrunia pisze:Cóż. Motocykl ma 9 lat, jest 4 właściciel, czyli średnio nieco ponad 2 lata zmiana właściciela. ...kacmar pisze:zastanawia częstotliwość zmiany właściciela
Pierwszy właściciel w Polsce
Właściciel: osoba fizyczna
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: śląskie
15.05.2008
12.02.2009 Pierwsza rejestracja w Polsce
Zmiana właściciela
Właściciel: osoba fizyczna
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: wielkopolskie
11.03.2009
Zmiana właściciela
Właściciel: osoba fizyczna
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: dolnośląskie
24.03.2012
Zmiana właściciela
Właściciel: osoba fizyczna
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: małopolskie"
Statystycznie to ja z Kulczykiem byłbym milionerem
Ponadto: "Motocykl w IDEALNYM Perfekcyjnym Salonowym stanie 100% bezwypadkowy w oryginale." - naprawdę ?
A aktualny właściciel sprzedaje czy jest nim handlarz ? Bo z tego powyżej to wygląda, że wędrował miedzy handlarzami.
Ja bym odpuścił ale to Twoja decyzja Mogę się mylić.
Pozdrawiam Cię
VROC#36367
VROC#36367
Dzięki za podzielenie się obawami. Na tym forum jestem od niedawna, ale w trakcie zgłębiania lektury natknąłem się na kilku użytkowników, którzy zmieniali motocykl nawet 2 razy w roku, bo np. trafiła się okazja lub pierwsze moto nie leżało dobrze pod ich gabaryty. W ich przypadku też radziłbyś odpuścić temat?
Nie zrozum mnie źle, nie chcę bronić handlarza/sprzedającego czy kogokolwiek, ale sam fakt 3-krotnej zmiany właściciela znaczy dla mnie tyle co nic. Bardziej istotny jest dla mnie stan motocykla i to o opinię na ten temat prosiłem w pierwszym poście.
Koniec końców i tak zdecyduję się na sprawdzenie w serwisie Kawasaki, tylko przez lichą pogodę i brak możliwości podjechania tam - umieram z niecierpliwości...
Nie zrozum mnie źle, nie chcę bronić handlarza/sprzedającego czy kogokolwiek, ale sam fakt 3-krotnej zmiany właściciela znaczy dla mnie tyle co nic. Bardziej istotny jest dla mnie stan motocykla i to o opinię na ten temat prosiłem w pierwszym poście.
Koniec końców i tak zdecyduję się na sprawdzenie w serwisie Kawasaki, tylko przez lichą pogodę i brak możliwości podjechania tam - umieram z niecierpliwości...
-
- Posty: 183
- Rejestracja: czw paź 02, 2014
- Miejscowość: SRC
- Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
- VROC: 37533
jest to na pewno dobry vin w bezpłatnej ewidencji pojazdów podaje 'wprowadz poprawny vin https://historiapojazdu.gov.pl/web/guest/strona-glowna
kolba
VIN jest OK. Stąd można pobrać raport: http://we.tl/Fnw7W22RbY
Raport oczywiście wygenerowany na stronie historiapojazdu.gov.pl
Raport oczywiście wygenerowany na stronie historiapojazdu.gov.pl
- Smoku
- Posty: 1304
- Rejestracja: ndz maja 20, 2012
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
- VROC: 0
Nie dyskwalifikujmy motocykla dlatego, że sprzedaje go handlarz z mierną opinią.
Resztę wątpliwości to chyba rozwieje serwis.
Jeżeli w USA ma czysty tytuł, nic bardzo niepokojącego nie przykuwa Twojej uwagi, serwis to potwierdzi to postaraj się zbić cenę na łożysko główki, oponę i...
Trzeba pamiętać, że to nie jest nowy motocykl.
Jeżeli nie było jakiegoś dramatu wcześniej z nim to może warto.
Powodzenia
Resztę wątpliwości to chyba rozwieje serwis.
Jeżeli w USA ma czysty tytuł, nic bardzo niepokojącego nie przykuwa Twojej uwagi, serwis to potwierdzi to postaraj się zbić cenę na łożysko główki, oponę i...
Trzeba pamiętać, że to nie jest nowy motocykl.
Jeżeli nie było jakiegoś dramatu wcześniej z nim to może warto.
Powodzenia
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur
- Tim
- Posty: 75
- Rejestracja: pn sie 05, 2013
- Miejscowość: Warszawa, Praga Płn.
- Motocykl: Nomad 1600
- VROC: 0
Czy temat już załatwiony?
Jeśli nie to dorzucę 3 grosze.
Stukanie w główce ramy przy hamowaniu to niepokojący objaw przy tak niskim przebiegu, jak zadeklarowany. (A propos Service Manual pokazuje jak w tym liczniku "sprawdzić czy działa" przewijając przebieg - sam jeszcze tego triku nie testowałem).
Przyjrzyj się dokładnie ogranicznikowi skrętu na główce ramy - to newralgiczny punkt, jest miękki i nie tak łatwo go naprawić.
Obejrzyj od spodu mocowanie podestów kierowcy do ramy i samych wsporników podestów pod kątem szlifu.
Dekielek pod siedzeniem powinien być czarny. Zapytaj o to.
Poza tym - drogo
Jeśli nie to dorzucę 3 grosze.
Stukanie w główce ramy przy hamowaniu to niepokojący objaw przy tak niskim przebiegu, jak zadeklarowany. (A propos Service Manual pokazuje jak w tym liczniku "sprawdzić czy działa" przewijając przebieg - sam jeszcze tego triku nie testowałem).
Przyjrzyj się dokładnie ogranicznikowi skrętu na główce ramy - to newralgiczny punkt, jest miękki i nie tak łatwo go naprawić.
Obejrzyj od spodu mocowanie podestów kierowcy do ramy i samych wsporników podestów pod kątem szlifu.
Dekielek pod siedzeniem powinien być czarny. Zapytaj o to.
Poza tym - drogo
A więc po kolei.
Wczoraj wracałem z delegacji i wstąpiłem pogadać z poprzednim właścicielem Nomada. Zgodnie z jego słowami motocykl był uszkodzony, a jego słowa zgadzają się z tym, co stwierdził serwis.
Malowany był bak i plastiki pod siodełkiem, bak miał wgniotkę z lewej strony, a plastiki były akceaoryjne chromowane, chrom zaczął obłazić i poprzedni właściciel zdecydował, że je pomaluje.
Poza tym delikatne odpryski i ryski - normalna eksploatacja. Brak oznak szlifu, ślady prostowania lewego gmola. Silnik startuje szybko, zarówno zimny jak i ciepły, brak niepokojących odgłosów. Motocykl prosty - o tyle, o ile można stwierdzić bez badania geometrii ramy. Mechanik nie znalazł śladów wskazujących na spawanie czy inną ingerencję w ramę motocykla. Przednia opona do wymiany. To co ja wziąlem za stukanie w główce ramy okazało się być stukaniem klocków hamulcowych. Jednym słowem biorę :-)
Wczoraj wracałem z delegacji i wstąpiłem pogadać z poprzednim właścicielem Nomada. Zgodnie z jego słowami motocykl był uszkodzony, a jego słowa zgadzają się z tym, co stwierdził serwis.
Malowany był bak i plastiki pod siodełkiem, bak miał wgniotkę z lewej strony, a plastiki były akceaoryjne chromowane, chrom zaczął obłazić i poprzedni właściciel zdecydował, że je pomaluje.
Poza tym delikatne odpryski i ryski - normalna eksploatacja. Brak oznak szlifu, ślady prostowania lewego gmola. Silnik startuje szybko, zarówno zimny jak i ciepły, brak niepokojących odgłosów. Motocykl prosty - o tyle, o ile można stwierdzić bez badania geometrii ramy. Mechanik nie znalazł śladów wskazujących na spawanie czy inną ingerencję w ramę motocykla. Przednia opona do wymiany. To co ja wziąlem za stukanie w główce ramy okazało się być stukaniem klocków hamulcowych. Jednym słowem biorę :-)
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości