wyciek płynu wężykiem odpowietrzającym

Milicjant
Posty: 10
Rejestracja: śr lip 15, 2015
Miejscowość: Tychy
Motocykl: kawasaki vulcan 1500
VROC: 0

wyciek płynu wężykiem odpowietrzającym

Post autor: Milicjant » śr kwie 20, 2016

Zauważyłem ze przy załączonym silniku kapie mi płyn chłodniczy z wężyka odpowietrzającego który znajduje się przy chłodnicy . Kolor płynu jest taki jak wlałem czyli bez widocznych barw zawartości oleju . Wraz ze wzrostem temperatury silnika wzrasta poziom płynu we wlewie płynu we wlewie czyli pod zegarem ........pompa wody uszkodzona czy uszczelka ? A może zapowietrzony układ

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » śr kwie 20, 2016

Albo korek przepuszcza.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

Awatar użytkownika
Kristof_if
Posty: 726
Rejestracja: sob sty 11, 2014
Miejscowość: Lubomia
Motocykl: HD FLHTK103,Honda Transalp,Cx500,był VN 1500
VROC: 37033

Post autor: Kristof_if » czw kwie 21, 2016

Jeżeli to wężyk który wychodzi z pompy to nie odpowietrzający tylko kontrolny reperaturki pompy wody i to znaczy że masz do wymiany uszczelnienia
Kriss.
Live to ride,ride to live.

Milicjant
Posty: 10
Rejestracja: śr lip 15, 2015
Miejscowość: Tychy
Motocykl: kawasaki vulcan 1500
VROC: 0

Post autor: Milicjant » czw kwie 21, 2016

Kristof_if pisze:Jeżeli to wężyk który wychodzi z pompy to nie odpowietrzający tylko kontrolny reperaturki pompy wody i to znaczy że masz do wymiany uszczelnienia

Tak jak mówisz. .....wężyk wchodzi do pompy wody a bynajmniej w tym miejscu . Samemu można to wymienić Czy trzeba mieć jakieś specjalistyczne narzędzia ?

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » czw kwie 21, 2016

Można samemu bez specjalistycznych narzędzi.
Musisz kupić:
1 - wirnik pompy, w którym integralną częścią jest połówka uszczelniacza ceramicznego,
2 - uszczelniacz ceramiczny (druga połówka tego wyżej)
3 - uszczelka obudowy pompy
4 - ewentualnie łożysko pompy, które mimo ,że jest kryte dostaje w tyłek jak pracuje zanurzone w wodzie (u mnie kulki były tak pordzewiałe, że prawie same wypadły)
Dwie pierwsze rzeczy łatwo wymienić. Łożysko to już trudniejsza sprawa bez rozpoławiania silnika. Za łożyskiem od strony silnika jest jeszcze simering ale on zazwyczaj jest dobry i nie trzeba go wymieniać (chyba,że mamy rozpołowiony silnik to jak najbardziej wymiana jest polecana)
Ja łożysko wydłubałem sukcesywnie różnymi dłutkami. Najpierw osłonę, później kulkotrzymacz, następnie kulki, środkową bieżnię, a na końcu zewnętrzną bieżnię. By ją wyjąć, a przy okazji nic nie uszkodzić, zastosowałem małą szlifierkę palcową. Takie małe g..no z marketu z wałkiem giętkim. Zużyłem kilka kamyków ale przeszlifowałem (przeciąłem) bieżnię tak, że zapadła się do środka i można ją było wyciągnąć. Stosowałem najmniejsze kamyki palcowe bo miejsca jest niewiele. Składanie do kupy to już łatwizna. Oczywiście trzeba wszystko bardzo dokładnie wydmuchać, wymyć, wyczyścić by nasz nowy uszczelniacz nie uszkodził się od pozostałości po szlifowaniu.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Milicjant
Posty: 10
Rejestracja: śr lip 15, 2015
Miejscowość: Tychy
Motocykl: kawasaki vulcan 1500
VROC: 0

Post autor: Milicjant » ndz kwie 24, 2016

:pada: Panowie Serdeczne dzięki za Pomoc .....u mnie skończyło się na wymianie uszczelniacz który jest zaraz za wirnikiem czyli ten na sprężynie ( był to głowny powód wycieku ) a przy okazji oring na wałku i uszczelkę pokrywy .

Wyciągnąc uszczelniacz sprężynowy to wyższa szkoła jazdy ;-)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 24 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 24 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą