Kontrolka oleju

Areks
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 11, 2016
Miejscowość: Zwoleń
Motocykl: VN 1500 Drifter
VROC: 0

Kontrolka oleju

Post autor: Areks » pt wrz 16, 2016

Witam. Stałem się posiadaczem vn 1500 drifter.. Okazuje się ze po przejechaniu kawałka odcinka fiksuje kontrolka oleju...i im cieplejszy tym częściej się zaświeca tzn migocze. Na początku myślałem ze to może coś z instalacją bo silnik równo pracuje, nie dymi, ma moc... podobno może to być spowodowane pompą oleju a w zasadzie trybem przy pompie który oryginalnie jest wykonany z tworzywa.. Oby tylko to.. Powiedzcie jeśli ktoś miał coś podobnego. Jakie to są koszta i czy ta ew.awaria nie mogła pociągnąć za sobą jeszcze gorszych skutków...

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » pt wrz 16, 2016

Brak smarowania...oj może,może! Na początek sprawdź ciśnienie na jakimś manometrze to będziesz wiedział cuś więcej. ps. ale który to rocznik że ma plastikową zębatke?!

Awatar użytkownika
Ryszard1962
Posty: 561
Rejestracja: pt kwie 11, 2014
Miejscowość: Warszawa - Gocławek
Motocykl: RS 1600 był Kawsaki VN 1500 NOMAD
VROC: 37255

Post autor: Ryszard1962 » pt wrz 16, 2016

Na początku sprawdź poziom oleju
Pozdrawiam
Rysiek

VROC#37255

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » pt wrz 16, 2016

Awaria plastikowego koła napędu pompy skutkuje zazwyczaj zatarciem silnika czyniąc naprawę bardzo kosztowną (często nieopłacalną). Trybo może być tylko w dwóch stanach. Jeśli jest sprawne to pompa pracuje. Jeśli pęknie to nie będzie wcale ciśnienia oleju. Po sprawdzeniu poziomu oleju powinieneś pojechać do jakiegoś warsztatu by sprawdzili Ci ciśnienie oleju. Jeśli będzie słabe to silnik do remontu. Przyczyną mogą być zużyte panewki wału, korbowodów, zużyta pompa oleju itp.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » pt wrz 16, 2016

Plastikową zebatke miały roczniki 96-2000 a nawet chyba 2002 coś mi się kojarzy ale nie do końca :antlers:
Ale sprawdzenie ciśnienia to podstawa

Areks
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 11, 2016
Miejscowość: Zwoleń
Motocykl: VN 1500 Drifter
VROC: 0

Post autor: Areks » sob wrz 17, 2016

No teście mnie pocieszyli... ja pie.......

Awatar użytkownika
Lukanio
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: Lukanio » sob wrz 17, 2016

Tak jak pisali koledzy - obowiązkowo sprawdzić ciśnienie oleju. Piszesz, że kontrolka migocze po przejechaniu kilku km. Może być tak, że po nagrzaniu silnika, a tym samym oleju - kiedy staje się on rzadszy zwyczajnie tego ciśnienia nie ma.
Od jak dawna masz ten motocykl ? Wcześniej nic takiego się nie zdarzało? Czy zmieniałeś w nim olej ? A jeśli tak to czy objawy nie pojawiły się po jego zmianie ?
Często jest tak, że sprzedawca (samochodu, motocykla) chcąc ukryć takie "kwiatki" dolewa do oleju "moto doktora",żeby go zagęścić i na czas sprzedaży jest w porządku.
Oczywiście to ta pesymistyczna wersja. Obowiązkowo sprawdź ciśnienie.

Areks
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 11, 2016
Miejscowość: Zwoleń
Motocykl: VN 1500 Drifter
VROC: 0

Post autor: Areks » sob wrz 17, 2016

Fakt. Kupiłem go niedawno. Moto ze Stanów. Na początku wydawało się że to coś z elektryką bo podczas palenia się kontrolki i ruszenia kabli gasła nawet na ciepłym silniku... nic...trzeba sprawdzić ciśnienie....jakie powinno być ?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 23 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 22 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 22 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą