Pompa oleju???

Czlukasz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 18, 2015
Miejscowość: Lublin / Urzędów
Motocykl: Kawasaki vn 700
VROC: 0

Pompa oleju???

Post autor: Czlukasz » pn lut 27, 2017

Zbliża się sezon a tu d..a.
Po zimowych zmaganiach z moto w garażu przyszedł czas na odpalenie no i niestety znów to samo co w jesieni. Po odpaleniu nie gaśnie kontrolka oleju, nie ubywa go też w okienku do sprawdzania poziomu ( czyli nie jest rozprowadzane po silniku) ktoś ma jakieś pomysły?
Dodam że w zimie wymieniłem pompę oleju i czujnik bo jesienią było to samo, no ale na niewiele to się zdało jak widzę.
Do tego jeszcze dochodzi gaźnik który leje. Czy da się coś z tym zrobić czy sezon uznać za stracony?

jacyII
Posty: 145
Rejestracja: pt sie 21, 2015
Miejscowość: Poznań
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: jacyII » pn lut 27, 2017

Witaj.

Proszę się nie gniewać ,ale piszesz ,że wymieniałeś pompę na nową - używana , chińska podróba , czy dobry zamiennik , oryginalna? Ty osobiście czy w warsztacie ?

Czy sam montaż był przeprowadzony prawidłowo , czy czujnik był sprawdzony , czy przewody olejowe są drożne , czy napęd pompy jest ok.?

Wiele rzeczy do sprawdzenia.

Pozdro

slawek
lewa w górę i do przodu

Czlukasz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 18, 2015
Miejscowość: Lublin / Urzędów
Motocykl: Kawasaki vn 700
VROC: 0

Post autor: Czlukasz » pn lut 27, 2017

Przepraszam za brak szczegółów ale już mnie to rozbraja powoli. Pompa używana, przewody drozne, napęd ok. Co do robocizny to wszystko robiłem wspólnymi siłami z ojcem i wujkiem którzy ogarniaja mechanikę. Jesienią moto nagle stanęło, co się okazało to kawałek sitka olejowej był rozerwany i jakiś opilek z niego poszedł w pompę. No i od tamtego czasu stoi niestety

jacyII
Posty: 145
Rejestracja: pt sie 21, 2015
Miejscowość: Poznań
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: jacyII » pn lut 27, 2017

Witaj.

Jeżeli rozerwał się smok pompy i tłoczył olej z opiłkami to jest duże prawdopodobieństwo ,że opiłki dostały się do całego układu olejowego . Czy na wałku od pompy jest klinik , łańcuch pompy napięty , czy zaworek ciśnienia jest ok ?

pozdro

Slawek
lewa w górę i do przodu

jacyII
Posty: 145
Rejestracja: pt sie 21, 2015
Miejscowość: Poznań
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: jacyII » pn lut 27, 2017

Mówiąc smok pompy mam na myśli wkład filtrujący :) razem z nakrętką , sprężynką , podkładką, o-ringiem , dużą podkładką , wkładem filtrującym . :)
lewa w górę i do przodu

Czlukasz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 18, 2015
Miejscowość: Lublin / Urzędów
Motocykl: Kawasaki vn 700
VROC: 0

Post autor: Czlukasz » śr mar 01, 2017

No więc wyciagniety silnik po raz kolejny...
Pompa wygląda na sprawną wszystko wydaje się być w porządku. Tylko kolejna sprawa która mnie trapi to to że przez gaźnik paliwo leje się na potęgę i nie wiem czy to powinno tak być no bo w sumie chyba to przez podcisnienie powinno być

Awatar użytkownika
Ryszard1962
Posty: 561
Rejestracja: pt kwie 11, 2014
Miejscowość: Warszawa - Gocławek
Motocykl: RS 1600 był Kawsaki VN 1500 NOMAD
VROC: 37255

Post autor: Ryszard1962 » śr mar 01, 2017

Przelewanie paliwa przez gaźnik może być spowodowane zawieszonym zaworkiem iglicowym lub zbyt wysokim poziomem paliwa , jeśli masz wyjęty silnik to zajrzyj do gaziora
Pozdrawiam
Rysiek

VROC#37255

Czlukasz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 18, 2015
Miejscowość: Lublin / Urzędów
Motocykl: Kawasaki vn 700
VROC: 0

Post autor: Czlukasz » śr mar 01, 2017

Gaźnik był u specjalisty tydzień temu był czyszczony bo myślałem że to przez to się tak leje. Jutro sprawdzę jeszcze raz na wszelki wypadek.

Czlukasz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 18, 2015
Miejscowość: Lublin / Urzędów
Motocykl: Kawasaki vn 700
VROC: 0

Post autor: Czlukasz » śr mar 01, 2017

No i jeszcze fakt że jak włączę ssanie to od razu gaśnie. Pytanie zasadnicze czy go zalewa czy coś jest nie tak i odcina paliwo.

Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 1304
Rejestracja: ndz maja 20, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
VROC: 0

Post autor: Smoku » śr mar 01, 2017

Zastanawia mnie to ciśnienie oleju.
Czyżby tradycyjnie panewka?
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur

Czlukasz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 18, 2015
Miejscowość: Lublin / Urzędów
Motocykl: Kawasaki vn 700
VROC: 0

Post autor: Czlukasz » śr mar 01, 2017

No właśnie to mnie gryzie najbardziej. po uruchomieniu silnika nic się z olejem nie dzieje przez oczko do sprawdzania poziomu nie widać żadnego ruchu olej ani drgnie.

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Post autor: Rav » czw mar 02, 2017

Jesli dobrze widze, to masz 700, moze to troche naiwne z mojej strony, ale czy kranik masz ustawiony we wlasciwej pozycji? Co do cisnienia oleju, sprawdz organoleptycznie olej, powachaj go czy nie jest rozcienczony paliwem, skoro tak gaznik leje. Brak cisnienia w 3/4 momentalnie bys uslyszal .

Czlukasz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 18, 2015
Miejscowość: Lublin / Urzędów
Motocykl: Kawasaki vn 700
VROC: 0

Post autor: Czlukasz » czw mar 02, 2017

A jaka jest prawidłowa pozycja? Bo oglądałem przed zakupem kilka 700 i 750 i w każdym przypadku właściciel twierdził że kranika nie używają i cały czas jest w pozycji On. Olej rzeczywiście jest rozrzedzony paliwem które cieknie z gaznikow.

jacyII
Posty: 145
Rejestracja: pt sie 21, 2015
Miejscowość: Poznań
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: jacyII » czw mar 02, 2017

Witaj.

Kranik jest podciśnieniowy? jeżeli tak to uszkodzona jest membrana w kraniku (wymiana na nową) lub prawidłowa pozycja kranika-- nie przelewowa ;)

Pozdro

slawek
lewa w górę i do przodu

Czlukasz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 18, 2015
Miejscowość: Lublin / Urzędów
Motocykl: Kawasaki vn 700
VROC: 0

Post autor: Czlukasz » czw mar 02, 2017

Tak kranik jest ciśnieniowy bo dochodzi do niego wężyk który to ciśnienie wytwarza. A która pozycja jest nieprzelewowa? On, rezer, czy ta trzecia której skrótu nie pamiętam ale jest na przeciwko rezer.
I kolejne spostrzeżenia to tak. Wyjalem gaźnik i domowym sposobem (dwa zbiorniczki i wezyki) wlewam paliwo do zbiirniczkow i czekam. W ten sposób przez gaźnik poszło 6 litrów paliwa, wydostaje się przez otwór który wchodzi do silnika, wygląda jak by gaźnik nie zatrzymywał paliwa (bo tak na rozum to powinien pobrać ile trzeba i tyle a tu leci i leci) może coś z tym podcisnieniem jest nie tak?

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » czw mar 02, 2017

musisz kupić zestaw do naprawy gaźnika tj. min. uszczelka pokrywy i zaworki iglicowe, Czasem one występują razem z wymiennymi gniazdami w zależności od typu gaźnika. Musisz najpierw rozebrać i zobaczyć. Jak już rozebrane to fajnie jest dać gaźniki na myjkę ultradźwiękową.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

jacyII
Posty: 145
Rejestracja: pt sie 21, 2015
Miejscowość: Poznań
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: jacyII » czw mar 02, 2017

Witaj.

U mnie w 800 jest to pozycja on strzałka na dół na ON

pozdro
lewa w górę i do przodu

Czlukasz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 18, 2015
Miejscowość: Lublin / Urzędów
Motocykl: Kawasaki vn 700
VROC: 0

Post autor: Czlukasz » czw mar 02, 2017

Czyli mam dobrze bo na on. Zastanawia mnie czemu przez gaźnik przelewa się paliwo a nie zatrzymuje w momencie którym jest go wystarczająca ilość

jacyII
Posty: 145
Rejestracja: pt sie 21, 2015
Miejscowość: Poznań
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: jacyII » czw mar 02, 2017

Witaj.

Odłącz przewód od kranika w pozycji on , jeżeli poleci z niego paliwo to znak ,że kranik jest uszkodzony , jeżeli nie to jest sprawny i przyczyny trzeba szukać w gaźniku( poziom paliwa lub zaworek iglicowy).

Jeżeli paliwo leci cały czas to olej w silniku jest do wywalenia :)

pozdro

slawek
lewa w górę i do przodu

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » czw mar 02, 2017

Sprawność kranika to jedno, bo nawet przy niesprawnym z gaźników nie powinno lecieć.
Winne są zaworki iglicowe. Co należy zrobić napisałem w poprzednim poście :)
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą