Wymiana oleju

Awatar użytkownika
Ryszard1962
Posty: 561
Rejestracja: pt kwie 11, 2014
Miejscowość: Warszawa - Gocławek
Motocykl: RS 1600 był Kawsaki VN 1500 NOMAD
VROC: 37255

Wymiana oleju

Post autor: Ryszard1962 » pn mar 21, 2016

Witam , mam pytanie do znawców tematu , w połowie tygodnia będę wymieniał między innymi olej i filtr oleju w VN 900 mojego kumpla , czy w tym motongu występuje filtr siateczkowy taki jak w moim 1500??
Pozdrawiam
Rysiek

VROC#37255

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » pn mar 21, 2016

Tak występuje, śruba z lewej. Filtr się wyciąga i czyści przy zmianie oleju. Na amerykańskim forum wyczytałem kiedyś takiego "tipsa", że lepiej jest nawet spuszczać olej przez otwór od tego filterka, niż przez korek spustowy, bo jest większy, ma ponoć mocniejszy gwint i trudniej go ukręcić. Motocykl oparty na bocznej stopce jest przechylony w lewo, więc cały olej tym korkiem też wylatuje. Za jakiś tydzień sobie sprawdzę tę teorię.

Awatar użytkownika
Ryszard1962
Posty: 561
Rejestracja: pt kwie 11, 2014
Miejscowość: Warszawa - Gocławek
Motocykl: RS 1600 był Kawsaki VN 1500 NOMAD
VROC: 37255

Post autor: Ryszard1962 » pn mar 21, 2016

PPV dzięki za info , spróbuję spuścić olej przez ten otwór od filterka.
Pozdrawiam
Rysiek

VROC#37255

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » czw mar 31, 2016

Wymieniłem przed chwilą olej. Takie mam obserwacje:
- mało jest miejsca pod motocyklem opartym o boczną stopkę.... miska do spuszczania musi być niska
- odkręciłem najpierw śrubę od filtra siatkowego, trzeba użyć klucza płaskiego 17 - nasadka nie wejdzie, bo przeszkadza rama; trochę się potaplałem rękami w oleju, jako że miejsca nie ma, to musiałem kręcić i przekładać ten klucz ileś tam razy - w pewnym momencie nawet chciałem olać ten filtr i nie wyciągać go...
Obrazek
- przestałem chwilowo wykręcać śrubę od filtra i odkręciłem korek spustowy - faktycznie, cały olej wyleciał przez tamtą śrubę; przez korek spustowy nie wyleciała już chyba ani kropla oleju
- Rama przeszkadza, więc trzeba lekko wygiąć filtr siatkowy - on jest elastyczny, nie łamię się, czy coś...
Obrazek
- umyłem go brake cleanerem, zapakowałem w kolejności jak wyciągałem; zmieniłem filtr oleju, dokręciłem wszystkie śruby i zalałem Valvolinem 10w40
Obrazek
Następnym razem nie zabieram się raczej do tego filterka bez podpórki pod motocykl (takiej, żeby stał prosto, podnośnik mi raczej nie będzie potrzebny). Filtr siatkowy wydawał się czysty. Myślę, że będę olej zlewał raz przez śrubę spustową (bez ruszania filtra siatkowego), raz przez śrubę od filtra z czyszczeniem tegoż filtra... na przemian :p

Awatar użytkownika
Ryszard1962
Posty: 561
Rejestracja: pt kwie 11, 2014
Miejscowość: Warszawa - Gocławek
Motocykl: RS 1600 był Kawsaki VN 1500 NOMAD
VROC: 37255

Post autor: Ryszard1962 » czw mar 31, 2016

Ja jednak spuściłem tradycyjnie , ale po wykręceniu tego filtra siatkowego faktycznie też trochę poleciało.
Pozdrawiam
Rysiek

VROC#37255

Awatar użytkownika
michaekk
Posty: 105
Rejestracja: czw sie 28, 2014
Miejscowość: Kraków
Motocykl: KAWASAKI VULCAN 900
VROC: 0

Post autor: michaekk » pn kwie 04, 2016

Dzięki za info, dzisiaj właśnie spuszczalwm olej tradycyjnie. Nie zalałem jeszcze bo filtr miałem zły wiec jutro odkręcę z ciekawości boczna śrubę i wyczyszczę ta siateczkę.

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » pn kwie 04, 2016

No no, warto ten filterek też przeczyścić. Ja tylko jeszcze dodam, że do następnej zmiany kupię sobie klucz płaski z grzechotką i przegubem 17... Coś w ten deseń: Obrazek

Awatar użytkownika
Meehoo
Posty: 39
Rejestracja: śr cze 22, 2016
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: VN900, Fazer 600
VROC: 38092

Post autor: Meehoo » sob mar 25, 2017

Odgrzewam temat w związku z małym problemem.
Dziś zabrałem się za wymianę oleju w mojej 900. Filtr siateczkowy był zdecydowanie bardziej zasyfiony niż u PPV, widocznie dawno nie był ruszany. Ale do sedna - uszkodzeniu uległ oring pod korkiem filtra siateczkowego. Muszę poszukać takiego oringa - macie jakieś pomysły gdzie dostanę go od ręki? Ma nietypowy rozmiar 37-38 mm średnicy.
Zwykły sklep motoryzacyjny ogarnie temat? :)

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » sob mar 25, 2017

W manualu nie mogę znaleźć informacji na temat tego filtra siateczkowego.
W opisie wymiany oleju nic na jego temat nie ma.
Może nie warto go ruszać ?
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » sob mar 25, 2017

Sprawdź sobie stronę 7-7; 7-8 w manualu do classica - jest i warto go czyścić (ale raczej nie przy każdej zmianie oleju).
ps. ja nie zdjąłem tej czarnej gumowej uszczelki z rurki filtra - dlatego musiałem tez mocniej wygiąć przy wyciąganiu - to się jednak ściąga i chyba lepiej tak zrobić.
ps2. a nawet jakby nie było w manualu to co? nie warto robić :p

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » sob mar 25, 2017

Z manuala wynika (tak ja to rozumiem), że filtr siateczkowy chroni szkło kontrolne stanu oleju
Więc wyciągamy tylko w przypadku potrzeby wyczyszczenia szkiełka
W innym przypadku mamy do czynienia z zbędną nadgorliwością ;)
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » sob mar 25, 2017

A na mój niemechanikowy gust jest to pierwszy filtr, który wyłapuje grubsze syfy z miski, później jest pompa i dalej kanałami do filtra oleju. Gdybym nie sprzedał vulcana, to bym to dalej czyścił, powiedzmy co 3 wymiane oleju (czyli u mnie by to było co 15tys max;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » ndz mar 26, 2017

Oryginalny filtr siatkowy kosztuje 36 zł, oryginalny oring korka 16 zł , także to nie majątek, a warto tam zaglądać
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Meehoo
Posty: 39
Rejestracja: śr cze 22, 2016
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: VN900, Fazer 600
VROC: 38092

Post autor: Meehoo » czw mar 30, 2017

Temat ogarnąłem. Na szczęście w pierwszym sklepie motoryzacyjnym mieli taki oring.
Ciecio - ja też się zastanawiałem czy go ruszać ale po wyjęciu już byłem pewny, że to była dobra decyzja - trochę na nim syfu było...Obrazek[/img]

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » czw mar 30, 2017

W tym sezonie olej już mam zmieniony, ale w przyszłym też go wykręcę, tak z ciekawości :p
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Krzynio1964
Posty: 6
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Krzynio1964 » czw kwie 06, 2017

Jaki Olej zalecacie do vn 900 classic, pozdrawiam-Krzynio
Krzynio1964

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » czw kwie 06, 2017

Wcześniej używałem Motula, teraz zalałem Castrol.
A Kawasaki w firmowym sklepie sprzedaje Orlen.
Wybierz co Ci pasuje, ważne żeby parametry były zgodne z fabryczną specyfikacją.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
kacmar
Posty: 1428
Rejestracja: ndz gru 08, 2013
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN900LT '08 , VN1700 Voyager
VROC: 36367

Post autor: kacmar » ndz kwie 09, 2017

Zawsze zalewam Castrolem.
Pozdrawiam Cię
VROC#36367

Awatar użytkownika
Meehoo
Posty: 39
Rejestracja: śr cze 22, 2016
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: VN900, Fazer 600
VROC: 38092

Post autor: Meehoo » wt kwie 11, 2017

Motul Castrol Valvoline i wiele innych. Silnik nie jest wysilony, na obrotach też się go nie ciśnie więc większego znaczenia nie ma marka oleju. Ważne żeby parametry były zgodne. Ja w tym roku zalałem Valvoline.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 17 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 17 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą