Zawór podciśnienia, odma

Awatar użytkownika
Lukanio
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Zawór podciśnienia, odma

Post autor: Lukanio » wt kwie 04, 2017

Witam. Mam małe pytanie. Pod koniec sezonu robiłem regulację zaworów. Nurtuje mnie jednak element odmy - zawór podciśnieniowy który montowany jest pod pokrywą zaworów(taki mały prostokąt). Chodzi o to, że nie pamiętam już którą stroną go założyłem - a ma to na pewno znaczenie. Wiem, że jak składałem to się nad tym zastanawiałem, ale mam teraz małe wątpliwości, czy da się go w ogóle założyć odwrotnie? Jeśli byłby założony odwrotnie, to czy silnik pracowałby normalnie? W książce serwisowej jest wzmianka o montażu tego zaworka - tyle tylko, że napisali, żeby złożyć jak na zdjęciu - ale jakość zdjęcia pozostawia wiele do życzenia. Wydaje się jednak, że musi być tym języczkiem w dół. Dodam, że silnik pracuje normalnie - nic niepokojącego się nie dzieje - jednak wolę zapytać, czy miał ktoś jakieś doświadczenia z tym elementem.

Awatar użytkownika
Lukanio
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: Lukanio » śr kwie 05, 2017

A więc, wiele sam już doczytałem na ten temat. Generalnie nie jest to element odmy jak pierwotnie myślałem tylko "clean air system", a chodzi chyba o to, przez te zaworki zwrotne podawane jest powietrze z filtra w celu dopalenia spalin.
Jeżeli zaś chodzi o same zaworki to muszą się otwierać w dół - aby umożliwić przepływ powietrza, a zatrzymać spaliny z kolektora. Pozostaje mi jeszcze sprawdzić poprawność montażu u siebie - jednak nie trzeba zdejmować pokryw zaworów - wystarczy zdjąć te gumowe węże dolotowe powietrza. Jeśli zaworki są sprawne i poprawnie zamontowane to przy uruchomionym silniku nie powinno być przedmuchu spalin przez pokrywę zaworów.

Awatar użytkownika
naziro
Posty: 459
Rejestracja: śr lip 01, 2015
Miejscowość: wlkp
Motocykl: triumph 900
VROC: 37411

Post autor: naziro » śr kwie 05, 2017

Siemanko. Zawór montuje się uchylną blaszką w dół, czyli w stronę głowicy. Jest to zawór doprowadzający świeże powietrze do zaworu wydechowego w głowicy w celu "dopalenia spalin". Ekologia. Drugie zadanie tego zaworu, to zmniejszenie efektu strzelania w wydech przy hamowaniu silnikiem. Pozdro.
SZYBKO,TANIO,DOBRZE (z tych trzech rzeczy razem występują tylko dwie do wyboru)

Awatar użytkownika
Lukanio
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: Lukanio » śr kwie 05, 2017

Ok. Dzięki, właśnie już do tego doszedłem. Zastanawia mnie jednak czy w ogóle fizycznie da się założyć odwrotnie ten zaworek. Nie chcę ściągać pokryw zaworów, więc spróbuję ściągnąć przewód doprowadzający powietrze. Jeśli zaworki są poprawnie założone to nie powinno być przedmuchu spalin przez otwór w pokrywie zaworów.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą