Kawasaki VN15 szarpie podczas spokojnej jazdy

Awatar użytkownika
Mirma
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 19, 2016
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Kawasaki VN15 szarpie podczas spokojnej jazdy

Post autor: Mirma » śr wrz 21, 2016

Witam Was,
od paru miesięcy jestem posiadaczem VN15 z 1989 roku. Od jakiegoś czasu zaczął pojawiać się pewnie problem a mianowicie, podczas jazdy ze stałą prędkością moto przerywa, szarpie, tak jak by wypadały zapłony. Świece nowe.
Dodam tylko, że zimny jest ok, wraz z rozgrzaniem silnika problem się nasila. Pozostaje czujnik Halla albo cewka... no bo co innego. Jak zdiagnozować?
dzięki

Awatar użytkownika
naziro
Posty: 459
Rejestracja: śr lip 01, 2015
Miejscowość: wlkp
Motocykl: triumph 900
VROC: 37411

Post autor: naziro » pn sty 09, 2017

Cześć. Naprawione? Czy czeka do wiosny?
SZYBKO,TANIO,DOBRZE (z tych trzech rzeczy razem występują tylko dwie do wyboru)

Awatar użytkownika
Mirma
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 19, 2016
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Mirma » pn mar 27, 2017

Tak czekam do wiosny a tu już wiosna :-)
Dziś wylądował w serwisie, membrany przyspieszaczy, przepustnice do wymiany. Koszt ok 2600 :-)
Nie wiem co robić. Membrany można kupić nowe już po ok 90 pln za sztukę, oni chcą 260pln za sztukę. Po 700 za przepustnice. Ale tak się zastanawiam co z nimi może być nie tak, nie słyszałem aby te elementy zużywały się :-)
Jak dla mnie kwota zaporowa, zabieram z serwisu jako nienaprawiony.

Awatar użytkownika
naziro
Posty: 459
Rejestracja: śr lip 01, 2015
Miejscowość: wlkp
Motocykl: triumph 900
VROC: 37411

Post autor: naziro » pn mar 27, 2017

Wymień te membrany, a przepustnic nie ruszaj. Po wymianie membran sprawdź jak chodzi. Obstawiam że będzie OK' :ok:
SZYBKO,TANIO,DOBRZE (z tych trzech rzeczy razem występują tylko dwie do wyboru)

Awatar użytkownika
Mirma
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 19, 2016
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Mirma » wt mar 28, 2017

A widzisz, tak właśnie zrobię i dam znać. Dzięki bardzo i pozdro.

Awatar użytkownika
Mirma
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 19, 2016
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Mirma » pn kwie 03, 2017

Witam, wymieniłem membrany i motocykiel dużo lepiej odpala i to bez porównania, dostał również więcej mocy, przyśpiesza tak, jak oczekiwałem od takiego motocykla, generalnie jestem bardzo zadowolony.
To co zostało do poprawienia to nierówna praca na wolnych, nie wiem... może ten typ tak ma... i czasami podczas odpalania jest wystrzał z komina.
Gaźniki ponoć wyregulowane w serwisie, ale czy na membranach dziurawych jak sito, dało się dobrze wyregulować?
Macie jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
naziro
Posty: 459
Rejestracja: śr lip 01, 2015
Miejscowość: wlkp
Motocykl: triumph 900
VROC: 37411

Post autor: naziro » pn kwie 03, 2017

Konieczna jest ponowna regulacja.
SZYBKO,TANIO,DOBRZE (z tych trzech rzeczy razem występują tylko dwie do wyboru)

Awatar użytkownika
Painkiller
Posty: 504
Rejestracja: czw sie 18, 2011
Miejscowość: wRock...
Motocykl: Kawa VN800 A
VROC: 34211

Post autor: Painkiller » pn kwie 03, 2017

Zrobili synchronizację gaźników? Bo to synchro ma duży wpływ na pracę na biegu jałowym.

Awatar użytkownika
Mirma
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 19, 2016
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Mirma » pn kwie 03, 2017

Ponoć tak, ale wspominali, że przepustnice do wymiany. Słyszeliście o tym aby był kiedyś problem z przepustnicami? będę musiał sam się wszystkim zająć, wyjmę gaźniki i dam znać jak to wygląda.
Swoją drogą gdzie wpina się przewody podciśnienia od zegarów wakuometra?

Awatar użytkownika
naziro
Posty: 459
Rejestracja: śr lip 01, 2015
Miejscowość: wlkp
Motocykl: triumph 900
VROC: 37411

Post autor: naziro » pn kwie 03, 2017

Wrzuć fotkę gaźników, to Ci zaznaczę.
SZYBKO,TANIO,DOBRZE (z tych trzech rzeczy razem występują tylko dwie do wyboru)

Awatar użytkownika
Mirma
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 19, 2016
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Mirma » pn kwie 03, 2017

dziękuję!! myślę, że jest to wężyk bezpośrednio nad przepustnicą?

Obrazek
Obrazek

a tu są wszystkie fotki:
http://tufotki.pl/QDw3v

Awatar użytkownika
naziro
Posty: 459
Rejestracja: śr lip 01, 2015
Miejscowość: wlkp
Motocykl: triumph 900
VROC: 37411

Post autor: naziro » wt kwie 04, 2017

Serwisówka podaje, że zdejmujesz te wężyki i pod te króćce podpinasz wakuometr.
Obrazek
A tą śrubą regulujesz podciśnienie.
Obrazek
SZYBKO,TANIO,DOBRZE (z tych trzech rzeczy razem występują tylko dwie do wyboru)

Awatar użytkownika
Mirma
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 19, 2016
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Mirma » wt kwie 04, 2017

naziro, dzięki bardzo. Gdyby było można, to bym pomagaska wysłał :-)
Będę relacjonował z rozwoju wydarzeń :-)
pozdro

Awatar użytkownika
Mirma
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 19, 2016
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Mirma » śr kwie 26, 2017

Wymieniłem filtry, membrany w gaźniku. Jest prawie rewelacja... prawie, bo odzyskał moc, ładnie pali ale wolne obroty są zmienne. To znaczy pracuje wolno, po czym obroty się podnoszę i opadają. Chwilę jest dobrze i znowu się trochę podnoszą. A gdy się dobrze rozgrzeje i wkręcam go na postoju, to obroty opadają wolniej niż powinny, coś jak w dwusuwie :-)
Co może powodować taki stan? mieszanka?

Awatar użytkownika
naziro
Posty: 459
Rejestracja: śr lip 01, 2015
Miejscowość: wlkp
Motocykl: triumph 900
VROC: 37411

Post autor: naziro » śr kwie 26, 2017

Regulacja bądź nieszczelność. Wyreguluj porządnie gaźniki i sprawdź czy nie łapią gdzieś lewego powietrza.
SZYBKO,TANIO,DOBRZE (z tych trzech rzeczy razem występują tylko dwie do wyboru)

Awatar użytkownika
Mirma
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 19, 2016
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Mirma » czw kwie 27, 2017

A którędy najczęściej takie gaźniki mogą łapać lewe powietrze?

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » czw kwie 27, 2017

Np rurkami podciśnienia.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
Mirma
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 19, 2016
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Mirma » pt kwie 28, 2017

I wszystko jasne, sprawdzę i dam znać. Dzieki bardzo

Pawo
Posty: 16
Rejestracja: ndz lis 24, 2019
Motocykl:

Re: Kawasaki VN15 szarpie podczas spokojnej jazdy

Post autor: Pawo » czw mar 04, 2021

Na wolne schodzenie z obrotów ma wpływ również skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Jak za uboga (za mało paliwa względem powietrza to będzie utrzymywał obroty i wolno z nich schodził. Ponadto będzie też strzelał w rurę przy odejmowaniu gazu. Przyjęte jest wkręcenie iglicy do oporu i wykręcenie 2,5 obrotu. Później lekko więcej lub mniej sprawdzając jak reaguje na gaz( iglice wkręty widoczne po bokach na płaski śrubokręt).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 12 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 12 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą