Regulacja gaźnika w vn 800

Awatar użytkownika
radoslaw_d_81
Posty: 11
Rejestracja: pn mar 07, 2011
Miejscowość: Bujny/Piotrków Tryb.
Motocykl: Kawasaki vn 800 Classic
VROC: 0

Post autor: radoslaw_d_81 » pt sie 19, 2011

Witam!
Mam takie pytanko, czy do wyjęcia gaźnika trzeba zdjąć bak? I czy do regulacji (świece z czarną sadzą, zapach paliwa po odpaleniu) wyjęcie gaźnika to konieczność? Pozdrawiam wszystkich!
Mój Motocykl Kawasaki VN 800 Classic

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » pt sie 19, 2011

bak raczej tak, gaźnik nie
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » pt sie 19, 2011

gaźnik też musisz wypruć bo śruba regulująca skład mieszanki jest tak niefortunnie ulokowana że nie ma dostępu.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
radoslaw_d_81
Posty: 11
Rejestracja: pn mar 07, 2011
Miejscowość: Bujny/Piotrków Tryb.
Motocykl: Kawasaki vn 800 Classic
VROC: 0

Post autor: radoslaw_d_81 » pt sie 19, 2011

Dziękuje za szybką odpowiedź koledzy!
Mój Motocykl Kawasaki VN 800 Classic

Awatar użytkownika
radoslaw_d_81
Posty: 11
Rejestracja: pn mar 07, 2011
Miejscowość: Bujny/Piotrków Tryb.
Motocykl: Kawasaki vn 800 Classic
VROC: 0

Witam!

Post autor: radoslaw_d_81 » czw gru 01, 2011

Wiem, że minęło troszkę czasu, ale napiszę że po wyczyszczeniu i regulacji gaźnika, motor nie kopci i aż bym powiedział lżej pracuje! Pozdrawiam!
Mój Motocykl Kawasaki VN 800 Classic

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » czw gru 01, 2011

I tak ma być :yeee:
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw maja 10, 2012

też mam czarne świece, wydechy rozwiercone po 4 dziurki na ostatnim deklu, mówicie żeby nie ruszać śruby mieszanki a czym zmniejszyć tę ilość paliwa ? i czy do tego muszę demontować gaźnik zbiornik itp?
najlepiej niech któryś doświadczony kolego poda nr części z tej piknej ryciny do zmniejszenia tegoż paliwa, czy jak dobrze rozumiem po zmniejszeniu dawki paliwa będziemy jeździć oszczędniej o jakieś kilka litrów na kilka tysiecy km ?:D

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw maja 10, 2012

też mam czarne świece, wydechy rozwiercone po 4 dziurki na ostatnim deklu, mówicie żeby nie ruszać śruby mieszanki a czym zmniejszyć tę ilość paliwa ? i czy do tego muszę demontować gaźnik zbiornik itp?
najlepiej niech któryś doświadczony kolego poda nr części z tej piknej ryciny do zmniejszenia tegoż paliwa, czy jak dobrze rozumiem po zmniejszeniu dawki paliwa będziemy jeździć oszczędniej o jakieś kilka litrów na kilka tysiecy km ?:D

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn maja 14, 2012

i co nikt nie regulował ilości paliwa do gaźnika ? :p

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » pn maja 14, 2012

Witaj ściągnij książkę serwisową tam wszystko jest ładnie opisane. Najpierw sprawdź poziom paliwa w komorze pływakowej. Do spustu paliwa w gaźniku mocujesz wężyk przezroczysty i odkręcasz tą śrubkę małą. Paliwo zleci do wężyka, poziom paliwa powinien być na równi z górnym rantem pokrywy komory pływakowej( miejsce gdzie łączą się 2 obudowy gaźnika) masz to w książce serwisowej. Jak masz inaczej to musisz rozebrać gaźnik i ustawić pływak. Jak bedziesz miał ok. To od spodu jest śruba składu mieszanki biegu jałowego. Jak masz czarne świece to musisz o ile dobrze pamiętam wykręcić śrubę o pół obrotu. Oryginalnie jest tak że wkręcasz ją na maxa i wykręcasz o 1 i 3/4obrotu (1 obrót to 360stopni). Ja mam puste wydechy i sportowy filtr. Vulcan nie kopci po wykręceniu śruby na 3obroty. Do tej śruby jest ciężki dostęp, trzeba wyjąć gaźnik, chyba że dorobisz jakiś kluczyk. Mam nadzieję że pomogłem.

ps. Polecam książkę serwisową gdyż jest tam wszystko dokłanie opisane co i jak zrobić.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn maja 14, 2012

a dziękuję kolego za konkretny opis, czyli tak czy tak muszę zdjąć gaźnik, do zdjęcia gaźnika muszę zdjąć bak i obudowę filtra, czyli grubsza sprawa, serwis`ówkę już mam :)trzeba będzie potrenować serwis "zrób to sam"

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » wt maja 15, 2012

tak musisz zdjąć zbiornik paliwa, filtr powietrza wraz z obudową. Odkręcasz śruby od krućca i masz gaźnik wyjęty;)

Wotecki
Posty: 13
Rejestracja: czw sty 10, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Wotecki » śr sie 28, 2013

Witam
Mam pytanie czy ktoś regulował zamontowany gaźnik i jakiego używał śrubokręta bo przy założonym gaźniku jakoś nie mam pomysłu ?? czym pokręcić tą śrubę od składu mieszanki.

Awatar użytkownika
MadDog
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 20, 2012
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VN800A
VROC: 0

Post autor: MadDog » śr sie 28, 2013

możesz sklepać miedziany drut na śrubokręt i wtedy możesz regulować bez ściągania. tylko to mało dokładna metoda i łatwo jest przekręcić więcej niż chcieliśmy ;P
MadDog.

Awatar użytkownika
Emil
Posty: 46
Rejestracja: ndz maja 01, 2016
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: Kawasaki VN 1700 Voyager, GTR 1400
VROC: 0

Post autor: Emil » wt wrz 13, 2016

właśnie jestem po czyszczeniu i regulacji gaźnika w swoim vn 800.
Jest to bardzo proste po koeli :
zdejmij zbiornik , odkręć filtr powietrza i wszystkie plastikowe elementy, odepnij wszystkie wężyki, odkręć całe kowadełko z linkami gazu, wykręć mocowanie ssania (uwago plastik i drobny gwint) . praktycznie powinieneś już mieć gaźnik w ręku i możesz zacząć go czyścić.
Ja go rozebrałem i wrzuciłem do myjki ultra dźwiękowej, po półtorej godziny jak nowy .
poskładać elementy w odwrotnej kolejności do demontażu.
sama regulacja jest banalnie prosta dokręcamy śrubkę miedzianą do oporu i wykręcamy trzy pełne obroty regulacja zakończona. montaż gaźnika w motocyklu i pracuje bajka pali od pierwszego zakręcenia nie dymi na wolnych obrotach na ssaniu .

ps. dziękuję za wcześniejsze wpisy pomogły bardzo LwG

daniello12
Posty: 5
Rejestracja: pt maja 12, 2017
Miejscowość: Kudowa-Zdrój
Motocykl: VN800
VROC: 0

Post autor: daniello12 » pn maja 29, 2017

Napiszcie mi proszę co jeśli przy wykręconej śrubie o 3 obroty po przejechaniu trasy 200 km świece mam bialutkie jak ze sklepu, a nie kawowe.
Świadczy to o zbyt wysokiej temperaturze spalania? Świece są nowe (denso) takie jak w serwisówce, gaźnik czysty poziom paliwa OK zawory ustawione . Wydech akcesoryjny (nie pamiętam producenta).
Czy w takim razie wykręcając z fabrycznych 1 3/4 obrotów do 3 nie zubożyłem mieszanki zamiast ją wzbogacić? Z góry dzięki za podpowiedź.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn maja 29, 2017


daniello12
Posty: 5
Rejestracja: pt maja 12, 2017
Miejscowość: Kudowa-Zdrój
Motocykl: VN800
VROC: 0

Post autor: daniello12 » pn maja 29, 2017

Fotki ładne - może moje świece upodobnią się do któryś z tych po większej ilości przejechanych kilometrów.
A jak z tą regulacją mieszanki? Wkręcając zubażamy mieszankę czy odwrotnie? Podobny temat był na forum Virago i zdania były podzielone 50/50.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn maja 29, 2017

A co jest nie teges z tym 1 i 3/4 u Ciebie ?

daniello12
Posty: 5
Rejestracja: pt maja 12, 2017
Miejscowość: Kudowa-Zdrój
Motocykl: VN800
VROC: 0

Post autor: daniello12 » pn maja 29, 2017

Jak rozbierałem do czyszczenia to nie policzyłem ile obrotów było ale na pewno więcej niż 2 więc zacząłem czytać na forum. Pojawiła się opinia o wykręceniu na 3 . Tak ustawiłem ale świece mam białe jak śnieg. Stąd pytanie czy wykręcenie tej śrubki wzbogaca mieszankę czy wprost przeciwnie? Po ustawieniu na 1 i 3/4 musiałem długo mieć go na ssaniu a świece też były białe. Zakładam że 1 i 3/4 będą prawidłowe dla oryginalnych wydechów. Przy akcesoryjnych czy też pustych optymalnie może być np na 2 czy 3 obroty. Wiem , że jestem upierdliwy ale jeśli mam jeszcze raz wyciągać gaźnik żeby pokręcił tą śrubką to chciałbym aby to był ostatni raz w ty sezonie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 34 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 34 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą