VN1600 prychał, zdychał i padł całkiem - jakieś pomysły?
-
- Posty: 7
- Rejestracja: sob paź 22, 2016
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 1600
- VROC: 0
VN1600 prychał, zdychał i padł całkiem - jakieś pomysły?
Witam,
OPIS: dzień po wykonaniu 200km trasy, bez żadnych perturbacji, moto po normalnym, porannym odpaleniu od jednego strzała nagle przy dodaniu gazu stracił moc. Zaczął się dławić, prychać, przekulał się bez mocy jakieś 3 km, w tym czasie próbowałem go przegazowywać, ale zupełnie nie ciągnął. Absolutny brak mocy. Zgasiłem go kontrolnie, chwilę później odpalił normalnie. Dojechałem nim do warsztatu i tu już padł całkiem i nie chciał odpalić.
OBJAWY: utrata mocy, dławienie się, duszenie, nierówne obroty (jakby brak było środka - na niskich działał, przegazowany wchodził na wysokie, ale średnich obrotów nie ma). Nie dymi, nie gaśnie sam, nie ma żadnych innych objawów oprócz w/w.
RACZEJ NIE:
- świece - wymienione 3 miesiące temu,
- zalany wodą - dzień wcześniej jeździłem przy dobrej pogodzie
- paliwo - zalany był na normalnej stacji, przejechałem nim od zalania 50km
- filtr powietrza - jest trochę brudny, ale w normie
POTRZEBUJĘ:
1. pomysłu na to, co to może być, bo moi mechanicy nie mają pojęcia
2. namiaru na jakiegoś speca we Wrocławiu, bo moi (nazwy nie chcę wymieniać, bo wstyd) absolutnie nie dają rady: po 3 dniach myślenia chcieli mi regulować gaźnik, ale dziwnym trafem nie mogli go znaleźć... Zło.
MOTO: VN1600, 2006, 35tys przebiegu, sprowadzany z USA
Z góry dziękuję za pomoc,
Szamil
OPIS: dzień po wykonaniu 200km trasy, bez żadnych perturbacji, moto po normalnym, porannym odpaleniu od jednego strzała nagle przy dodaniu gazu stracił moc. Zaczął się dławić, prychać, przekulał się bez mocy jakieś 3 km, w tym czasie próbowałem go przegazowywać, ale zupełnie nie ciągnął. Absolutny brak mocy. Zgasiłem go kontrolnie, chwilę później odpalił normalnie. Dojechałem nim do warsztatu i tu już padł całkiem i nie chciał odpalić.
OBJAWY: utrata mocy, dławienie się, duszenie, nierówne obroty (jakby brak było środka - na niskich działał, przegazowany wchodził na wysokie, ale średnich obrotów nie ma). Nie dymi, nie gaśnie sam, nie ma żadnych innych objawów oprócz w/w.
RACZEJ NIE:
- świece - wymienione 3 miesiące temu,
- zalany wodą - dzień wcześniej jeździłem przy dobrej pogodzie
- paliwo - zalany był na normalnej stacji, przejechałem nim od zalania 50km
- filtr powietrza - jest trochę brudny, ale w normie
POTRZEBUJĘ:
1. pomysłu na to, co to może być, bo moi mechanicy nie mają pojęcia
2. namiaru na jakiegoś speca we Wrocławiu, bo moi (nazwy nie chcę wymieniać, bo wstyd) absolutnie nie dają rady: po 3 dniach myślenia chcieli mi regulować gaźnik, ale dziwnym trafem nie mogli go znaleźć... Zło.
MOTO: VN1600, 2006, 35tys przebiegu, sprowadzany z USA
Z góry dziękuję za pomoc,
Szamil
- Ryszard1962
- Posty: 561
- Rejestracja: pt kwie 11, 2014
- Miejscowość: Warszawa - Gocławek
- Motocykl: RS 1600 był Kawsaki VN 1500 NOMAD
- VROC: 37255
- Ryszard1962
- Posty: 561
- Rejestracja: pt kwie 11, 2014
- Miejscowość: Warszawa - Gocławek
- Motocykl: RS 1600 był Kawsaki VN 1500 NOMAD
- VROC: 37255
Szamil myślę że bez wizyty w serwisie Kawy się nie obejdzie mi pasuje na walnięty jakichś element układu zasilania , może być coś z pompą paliwa jak piszesz że na wolnych pracuje a na wyższych dostaje wariacji to bym obstawiał jednak pompę paliwa , a tych mechaniorów co szukają w Twoim sprzęcie gaziora to omijaj szerokim łukiem bo mogą narobić większego bałaganu
-
- Posty: 155
- Rejestracja: śr maja 05, 2010
- Miejscowość: Gąbin koło Płocka
- Motocykl: vn 2000 limited
- VROC: 34903
Ja też bym zaczął od pompki paliwowej. W swoim 1600 miałem taki przypadek,że odpalał na dotyk jednak po chwili gasł.po odpaleniu musiałem dodawać gazu i tak przez chwilę trzymać żeby się rozgrzał i niby było ok ale w czasie jazdy zdarzało mu się chwilowo przerywać.Zdarzyło się tak ze dwa razy aż pewnego dnia odpalił normalnie jednak po dodaniu gazu zamiast wchodzić na obroty gasł.okazało się,że coś się rozłączyło właśnie w pompce.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: sob wrz 16, 2017
- Miejscowość: Kraków
- Motocykl: coś jakby kiedyś Mean Streak
- VROC: 0
Na początku sprawdzić ciśnienie na pompie. Czasem pomaga wyczyszczenie filterka wstępnego i wymiana filtra za pompą. Niestety są one w baku przy zespole pompy. Oczywiście zakładamy, że pompka elektrycznie sprawna.
Ciśnienie paliwa jest kluczowe bo ma dawać ok. 3.6 bara po 3 sekundach od przekręcenia kluczyka ale nawet przy 1.6 motocykl będzie z problemami jechać.
Ciśnienie paliwa jest kluczowe bo ma dawać ok. 3.6 bara po 3 sekundach od przekręcenia kluczyka ale nawet przy 1.6 motocykl będzie z problemami jechać.
Kto jest online
Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości