Sprawdzanie naciągu pasa
-
- Posty: 140
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015
- Miejscowość: Pińczów/Kraków
- Motocykl: 05' VN2000A1
- VROC: 0
Sprawdzanie naciągu pasa
Siemano,
Macie jakieś sposoby ustawiania prawidłowego naciągu pasa napędowego bez użycia specjalnego przyrządu?
Ja jak na razie ustawiam na czuja- popycham pas palcami z siłą mniej więcej taką jak podaje serwisówka. Staram się przy tym, żeby nie był za mocno naciągnięty, żeby łożysko pulleya nie cierpiało.
Macie jakieś sposoby ustawiania prawidłowego naciągu pasa napędowego bez użycia specjalnego przyrządu?
Ja jak na razie ustawiam na czuja- popycham pas palcami z siłą mniej więcej taką jak podaje serwisówka. Staram się przy tym, żeby nie był za mocno naciągnięty, żeby łożysko pulleya nie cierpiało.
No replacement for displacement
Pozdrawiam Cię Iron75
"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"
Pozdrawiam Cię Iron75
"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"
- Marecki75
- Posty: 172
- Rejestracja: śr gru 31, 2014
- Miejscowość: Konin
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
- VROC: 0
odswieżę temat Grubego.. Odkąd zdjąłem tylne koło, aby wymienić laczka i założyłem ponownie, nie mogę wyregulować odpowiednio pasa..Dar699 pisze:Pare razy bawiłem się pasem bez przyrządów i z mojego doświadczenia widze że zbyt mocno naciągnięty informuje mnie chrobotaniem a zbyt lużny informuje piszczeniem.
Cały czas go słychać.
Z lewej i prawej strony wskaźnik jest ustawiony tak samo na znacznikach ale tak czy inaczej z mniejsząa lub wiekszą intensywnością go słychać. luzuję pas jest jakby ciszej.. ale i tak słychać.
Poradźcie coś. Jak ustawić to ustrojstwo.. Zanim zdjałem tylne koło było cichutko..
- zeglarz28
- Posty: 69
- Rejestracja: sob lut 28, 2015
- Miejscowość: Wisla
- Motocykl: VN2000 VN 1700 K1600GTL
- VROC: 0
Poszukaj serwisu. Ja z takimi tematami jade do Kawasaki Sikora Bielsko i robia mi to w 5 minut za free. Maja przyrzad i wprawe. Zniszczysz pas i kola ,szkoda roboty ( na tej malej zebatce masz chwilami masakryczny moment obrotowy w VN 2000 ). Warto tez sprawdzic czy nie poluzowalo Ci nakretki zabezpieczajacej przednie kolo napedowe. Ona lubi sie poluzowac. Dokrecenie to moment prawie 200Nm. I to najlepiej na kleju.
Obejrzyj wszystkie zeby na pasie, czy nie ma ubytkow. Tak samo stan zebow na kolach. Jesli to wszystko gra , naciag pasa jest od 2.5 do 4.5 mm ugiecia przy nacisku 4.5kg, kolo ustawione rowno wzgledem przedniego typnego kola napedowego ( pas nie ma skosu ) to nie moze piszczec.
Obejrzyj wszystkie zeby na pasie, czy nie ma ubytkow. Tak samo stan zebow na kolach. Jesli to wszystko gra , naciag pasa jest od 2.5 do 4.5 mm ugiecia przy nacisku 4.5kg, kolo ustawione rowno wzgledem przedniego typnego kola napedowego ( pas nie ma skosu ) to nie moze piszczec.
Odnośnie pasa i jego ustawienia.
Wlaśnie miałem was pytać, czy w polsce widzieliście gdzie taki niutonomwetr który pokazuje poziom nacisku ?
https://youtu.be/1oXlu2ME29U
Tu właśnie mądry człowiek pokazuje jak należy sprawdzić naciąg pasa napędowego.
I powinno się to robić co 6tyś km.
Wlaśnie miałem was pytać, czy w polsce widzieliście gdzie taki niutonomwetr który pokazuje poziom nacisku ?
https://youtu.be/1oXlu2ME29U
Tu właśnie mądry człowiek pokazuje jak należy sprawdzić naciąg pasa napędowego.
I powinno się to robić co 6tyś km.
znalazłem trochę taniej również do 45Nm
http://www.narzedziak.pl/jonnesway-przy ... 20005.html
edit. ale są braki i nie wiadomo czy będzie jeszcze dostępny
http://www.narzedziak.pl/jonnesway-przy ... 20005.html
edit. ale są braki i nie wiadomo czy będzie jeszcze dostępny
Ostatnio zmieniony śr sie 30, 2017 przez mikko, łącznie zmieniany 1 raz.
Dorzucę od siebie 3 grosze bo sam wielokrotnie ustawiałem sobie pas w XV 1600. Sprawa jest prosta jak włos mongoła. Dajemy moto na podnośnik, ustawiamy pas na oko (równo na znaki, zwis taki jak nam się wydaje że jest ok). Podstawiamy w miejscy badania naciągu podnośnik trapezowy (mi został jeszcze z Tico). Zaznaczamy na obudowie ołówkiem stan wyjściowy. Na podnośnik trapezowy dajemy wagę kuchenną (są takie małe), na to ustawiamy jakiś sworzeń czy większa śrube (zerujemy wagę) i jej koniec zapieramy na pasie w miejscu badania naciągu. podkręcami podnośnik ąz waga pokaże nacisk na pas 4 kg (XV 1600, H-D ma zwis ok 14-19mm pod naciskiem 4kg. Mierzymy linijką ile się ugiął od zaznaczonego ołówkiem stanu- jeśli jest w widełkach podanych w manualu to jest git jak nie to naciągamy pas/luzujemy i od nowa zabawa.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750
Kto jest online
Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości