Wymiana oleju w lagach

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Wymiana oleju w lagach

Post autor: robkas » wt sty 23, 2018

Moi drodzy forumowicze, może ktoś z Was samodzielnie wymieniał olej w lagach i mnie trochę oświeci. Podstawowe pytanie czy muszę wyciągać lagi z półek odkręcać błotnik itp. Czy może jak wyjmę ośkę koła, to da się spuścić olej dołem, tzn czy jest tam jakiś korek od dołu każdej lagi? Jeśli byłby jakiś spust na dole, to potem wystarczyło by zalać odpowiednią ilością lagi od góry i obyło by się bez demontażu wszystkiego oprócz koła i zaślepek górnych.

lukasz_wk
Posty: 33
Rejestracja: śr sie 31, 2016
Miejscowość: Kozienice
Motocykl: VN900 classic
VROC: 0

Post autor: lukasz_wk » wt sty 23, 2018

Nie ma spustów, jak masz coś czym odessiesz olej z lagi to nie trzeba ich wyjmować.

Awatar użytkownika
Skiba1
Posty: 767
Rejestracja: pn kwie 06, 2015
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kowboj, Dzida i Zdzira
VROC: 0

Post autor: Skiba1 » wt sty 23, 2018

cześć,
nie uda Ci się odessać wszystkiego, kiepski pomysł,
roboty jest na max 2 godziny, prosta i przyjemna praca a skoro się pytasz to zakładam że kluczami trochę kręcisz.
tylko musisz podnieść moto...
ilość oleju wg serwisówki
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526

lukasz_wk
Posty: 33
Rejestracja: śr sie 31, 2016
Miejscowość: Kozienice
Motocykl: VN900 classic
VROC: 0

Post autor: lukasz_wk » wt sty 23, 2018

Czemu ?? tak samo jak wypłynie wszystko po wciśnięciu tłoka tak samo powinno się dać to odessać
Co nie zienia faktu, że ja rozbierałem przód i wylałem co było.
Dobrze jest jeszcze wlać trochę, ruszyć parę razy tłokiem i wylać.

Awatar użytkownika
Skiba1
Posty: 767
Rejestracja: pn kwie 06, 2015
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kowboj, Dzida i Zdzira
VROC: 0

Post autor: Skiba1 » śr sty 24, 2018

jak wyciskasz tłok w pozycji odwróconej i przepompujesz kilka razy to zawsze wypływa olej, zastanawia mnie jak głęboko i czy będziesz w stanie dojść do samego dna rurką odsysającą
a tak na marginesie ja nigdy nie słyszałem żeby serwisówka dopuszczała odsysanie oleju z zawieszenia...
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526

Robrob
Posty: 205
Rejestracja: śr mar 06, 2013
Miejscowość: Łomża
Motocykl: BMW K1200 LT
VROC: 0

Post autor: Robrob » śr sty 24, 2018

Panowie a czy w goleni w środku nad ośką nie ma śruby imbusowej, akurat VN 900 nie pamiętam ale w HD czy Yamahach tak spuszczam olej i niema problemu. Właśnie sprawdziłem serwisówką jest śrubka odkręcamy spuszczamy a górą zalewamy nowy olej, wolniej to będzie ściekało ale zleci wszystko
Ostatnio zmieniony śr sty 24, 2018 przez Robrob, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » śr sty 24, 2018

Ze Skibą wymienialiśmy olej w lagach w mojej byłej 900. Przyjemna robota tak jak skiba mówi, a i przy okazji długość sprężyn sprawdź. Moje się okazało, że były już ze 3cm za krótkie wg serwisówki. Wymieniliśmy na progresywne i to był strzał w dziesiątkę.
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Post autor: robkas » śr sty 24, 2018

Robrob pisze:Panowie a czy w goleni w środku nad ośką nie ma śruby imbusowej, akurat VN 900 nie pamiętam ale w HD czy Yamahach tak spuszczam olej i niema problemu. Właśnie sprawdziłem serwisówką jest śrubka odkręcamy spuszczamy a górą zalewamy nowy olej, wolniej to będzie ściekało ale zleci wszystko
Trochę się pogubiłem... sprawdziłeś serwisówkę od VN 900 i jest tam jednak śruba spustowa nad ośką koła? czy piszesz o HD

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Post autor: robkas » śr sty 24, 2018

Przemo pisze:Ze Skibą wymienialiśmy olej w lagach w mojej byłej 900. Przyjemna robota tak jak skiba mówi, a i przy okazji długość sprężyn sprawdź. Moje się okazało, że były już ze 3cm za krótkie wg serwisówki. Wymieniliśmy na progresywne i to był strzał w dziesiątkę.
A jaką minimalną graniczną długość sprężyn dopuszcza serwisówka? Gdzie i za ile kupiłeś nowe progresywne sprężyny do Clasica? , bo na internecie znalazłem tylko do Customa...
Ostatnio zmieniony śr sty 24, 2018 przez robkas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » śr sty 24, 2018

Kupiłem tutaj - pół roku temu za 575.09zł:
rocznik 2007/2010
https://www.motorus.pl/hyperpro-sprezyn ... 35485.html

na stronie są też inne roczniki

Oryginalne sprężyny:
Standardowo mają 527.2 mm
Limit serwisowy jest 517 mm
Moje miały 480/490 mm o ile pamiętam
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Post autor: robkas » śr sty 24, 2018

Dzięki za dokładne informacje. Mój też jakoś tak nisko siedzi, więc chyba sam olej nie pomoże.

Robrob
Posty: 205
Rejestracja: śr mar 06, 2013
Miejscowość: Łomża
Motocykl: BMW K1200 LT
VROC: 0

Post autor: Robrob » śr sty 24, 2018

śruba jest nad ośka w środku lagi, wyjmujesz ośkę i imbusem odkręcasz śrubę w środku, sprawdziłem serwisówkę VN 900 dział zawieszenie/ budowa lagi
Ostatnio zmieniony śr sty 24, 2018 przez Robrob, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..

Awatar użytkownika
Skiba1
Posty: 767
Rejestracja: pn kwie 06, 2015
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kowboj, Dzida i Zdzira
VROC: 0

Post autor: Skiba1 » śr sty 24, 2018

nie ruszaj tej śruby- ona służy do rozbierania zawieszenia a nie spuszczania oleju !!
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Post autor: robkas » czw sty 25, 2018

Skiba1 pisze:nie ruszaj tej śruby- ona służy do rozbierania zawieszenia a nie spuszczania oleju !!
Czy to znaczy że jak odkręcę tą śrubę, żeby spuścić olej, to potem nie da się jej wkręcić bez rozmontowania całego zawieszenia?

Robrob
Posty: 205
Rejestracja: śr mar 06, 2013
Miejscowość: Łomża
Motocykl: BMW K1200 LT
VROC: 0

Post autor: Robrob » czw sty 25, 2018

robkas pisze:
Skiba1 pisze:nie ruszaj tej śruby- ona służy do rozbierania zawieszenia a nie spuszczania oleju !!
Czy to znaczy że jak odkręcę tą śrubę, żeby spuścić olej, to potem nie da się jej wkręcić bez rozmontowania całego zawieszenia?
jeszcze mi się coś takiego nie zdarzyło, zawsze odkręcam spuszczam olej i zakręcam ponownie następnie odkręcam korek u góry i wlewam odpowiednią ilość oleju.
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..

Awatar użytkownika
Skiba1
Posty: 767
Rejestracja: pn kwie 06, 2015
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kowboj, Dzida i Zdzira
VROC: 0

Post autor: Skiba1 » czw sty 25, 2018

to spróbujcie w 900 i napiszcie jak wyjdzie :ok:
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Post autor: robkas » wt lut 13, 2018

To jeszcze spytam nim głupot narobię... wyjąłem plastikowy korek z górnej półki i spodziewałem się pod nim śruby, którą można by wlać olej, a tam śruby nie ma tylko jakaś zaślepka (korek). Czy da się ją wyjąć bez demontażu lag z półek (chodzi mi głównie o zmierzenie długości sprężyn i poziomu oleju w lagach po wyjęciu sprężyny (ma być 16 cm od góry).
I drugie pytanie w razie jeśli operacja 1 przyniesie fiasko - czy po zdjęciu koła, błotnika, zacisku i popuszczeniu śrub kontrujących w półkach wyjmę w dół cały teleskop, czy jak na rysunkach w manualu (str. 404) trzeba zdemontować kierownicę, półkę górną , lampę i osłony zewnętrzne.

Gre8
Posty: 27
Rejestracja: sob gru 09, 2017
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: Mean Streak 1600B
VROC: 0

Post autor: Gre8 » wt lut 13, 2018

Skiba1 pisze:nie ruszaj tej śruby- ona służy do rozbierania zawieszenia a nie spuszczania oleju !!
Skiba1 - ma rację, ta śruba służy do rozdzielenia goleni od lagi.
W zasadzie jak odkręcimy tę śrubę, to aż szkoda tych elementów nie rozłożyć na części pierwsze celem inspekcji, dokładnego umycia, poskładania i zalania nowym olejem.

Jeśli w swoim moto zaglądasz tam pierwszy raz (i nie masz potwierdzonych informacji że ktoś przed tobą robił serwis), to polecam wymianę uszczelniaczy. Z doświadczenia wiem, że jak uszczelniacz puści, to przez dzień może dwa (zależy jak dużo jeździsz) widać że olej idzie a potem już nie idzie. Co miało wylać się to się wylało i po wytarciu lagi na sucho usterka nie będzie widoczna. Jeżeli sprzedający cię o tym nie poinformuje, to sam na to niestety nie wpadniesz- przynajmniej nie szybko. Poza tym wiedz, że lagi są dwie i dwie na raz się nie zepsują więc ocenić na oko sprawność przedniego zawieszenia pod tym kątem nie jest łatwo....zwłaszcza przy zakupie motocykla na postoju, lub nawet po krótkiej przejażdżce.

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Post autor: robkas » wt lut 13, 2018

A o tym demontażu co pytałem nic nie wiesz?

lukasz_wk
Posty: 33
Rejestracja: śr sie 31, 2016
Miejscowość: Kozienice
Motocykl: VN900 classic
VROC: 0

Post autor: lukasz_wk » wt lut 13, 2018

Wciskasz ten korek wyjmujesz pierścień blokujący i wyjmujesz korek, potem masz dostęp do sprężyny.
Tylko rób to na uniesionym przodzie bo inaczej wystrzeli ci ten korek pod naciskiem sprężyny.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 13 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 13 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą