dobór odpowiedniego DB Killera

Awatar użytkownika
Hetman
Posty: 42
Rejestracja: ndz sty 20, 2019
Miejscowość: Częstochowa
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 0

dobór odpowiedniego DB Killera

Post autor: Hetman » wt lut 12, 2019

Witam,
Od kilku dni jestem posiadaczem VN 900 Classic (2008). Ponieważ jest dość głośny, myślałem o delikatnym zmniejszeniu ilości wydobywających się decybeli i zamontowaniu DB Kilerów. Zdjęcie wnętrza rur wstawię w czwartek (wtedy fizycznie do mnie motocykl dojedzie) - szczerze mówiąc sam dokładnie nie wiem co tam w środku aktualnie jest (lub czego nie ma). :) Wydech nie jest oryginalny (jest ciut węższy od oryginalnego) ...ale wszystko dokładnie pomierzę w czwartek
Zastanawiam się jakie znaczenie ma długość DB Killera (przy określonej średnicy wewnętrznej) ?
Przykłady od Kalińskiego :
fi 50, dł 100 mm https://sklep.kalinski.pl/pl/wyciszenia ... fi-50.html
fi 50 dł 220 mm https://sklep.kalinski.pl/pl/wyciszenia ... ugosc.html
fi 50 dł 340 mm https://sklep.kalinski.pl/pl/wyciszenia ... ugosc.html
Czy montaż podobnych "wygłuszaczy" wpłynie w jakiś sposób na pracę silnika ? Czy potrzebne będą jakieś regulacje ? (w motocyklu jest zainstalowany Power Commander)

Awatar użytkownika
Hetman
Posty: 42
Rejestracja: ndz sty 20, 2019
Miejscowość: Częstochowa
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 0

Post autor: Hetman » pt lut 15, 2019

...rury są "wybebeszone"...i wyglądają od wewnątrz tak :
Obrazek

Szerokość rury na końcu wydechu to mniej więcej 73 mm. Nie znalazłem zadnego oznaczenia ani nazwy wydechu. Z informacji, które mam - z takimi wydechami motocykl dotarł 5 lat temu ze Stanów.
Po odpaleniu zimnego motocykla (na ssaniu) motocykl pracuje bardzo głośno. W momencie, kiedy zejdzie ze ssania i wejdzie na wolne obroty - w mojej opinii brzmi fantastycznie (niezbyt cicho i bardzo basowo), ale już po choćby niedużym zwiększeniu obrotów hałas robi się potężny.
Poprzedni właściciel na początku (5 lat temu) myślał o tym żeby go jakoś wyciszyć...ale stwierdził , że po pewnym czasie się przyzwyczaił i przestało mu to przeszkadzać...
...Ja jednak chciałbym spróbować coś pokombinować...ale niekoniecznie wydając kupę pieniędzy na zakup nowych wydechów...
Jeżeli, ktoś z Was miałby jakiś pomysł na wyciszenie mojej maszyny, to będę wdzięczny za każdą sugestię...

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Post autor: Przemeku » pt lut 15, 2019

Hetman,
a) wklej zdjęcie całych wydechów, aby zobaczyć co to jest
b) na tym zdjęciu widać, że w środku masz już DB killery......
spróbuj odkręcić tą śrubkę i wysunąć wkłady, aby zobaczyć co tam siedzi i jak one są zbudowane, może trzeba wymienić/przerobić, a może wystarczy owinąć nową wata lub taśmą....


Odnośnie pytanie z poprzedniego posta: te najdłuższe będą najbardziej basowe i najcichsze ( przytłumione), ale i tak nie będzie cicho - chcesz ciszy to kup ori.
Ostatnio zmieniony pt lut 15, 2019 przez Przemeku, łącznie zmieniany 1 raz.
VN900>VN2000

Awatar użytkownika
Hetman
Posty: 42
Rejestracja: ndz sty 20, 2019
Miejscowość: Częstochowa
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 0

Post autor: Hetman » sob lut 16, 2019

Dzięki za odpowiedź.
Wydechy z zewnątrz wyglądają tak :
Obrazek

Po prawie 3 godzinach okrutnej walki udało mi się wyciągnąć to ustrojstwo. :D Wata jest cała popękana, a całość jest sporych rozmiarów (40 cm)
Obrazek
Co sądzicie o tej konstrukcji ?
Czy jest sens próbować założyć inne db killery ?

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Post autor: Przemeku » sob lut 16, 2019

Hetman, zrób jeszcze fotkę tego od tyłu. Czy jest to całkowity przelot?
- po pierwsze kup nową watę lub bandaż i owiń drutem stalowym.
- jeżeli jest to całkowity przelot to możesz dospawać na końcu rurkę o średnicy 3-4cm zakończoną blaszką. Rurka powinna być nawiercona. Zrób 8-16 otworów. Zobacz na db killery od Kalińskiego.
Ja w 900 miałem vance&hines i wyglądaly podobnie do Twoich.
Db killery miały długość 37cm i były takie jak u Ciebie,ale na końcu była jeszcze ta zaślepiona rurka z dziurkami. coś jak w linku poniżej.
https://www.google.com/search?q=db+kill ... s96FujNOHM
Jeśli kupisz inne db killery to wydasz pare stowek a i tak będziesz musiał przerabiać aby zamontować.
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2019 przez Przemeku, łącznie zmieniany 3 razy.
VN900>VN2000

Awatar użytkownika
Hetman
Posty: 42
Rejestracja: ndz sty 20, 2019
Miejscowość: Częstochowa
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 0

Post autor: Hetman » sob lut 16, 2019

Jeśli chodzi o rurę to nie widać, żeby tam cokolwiek jeszcze było :D
Obrazek

Sam db killer jest również przelotowy
Obrazek

Rozumiem że tą zaślepioną rurkę o średnicy 3-4 cm, należałoby dospawać do db kilera od strony która jest "bardziej wewnątrz rury" (bliżej silnika) ? Ze zdjęcia wnioskuję, że ok 8-10 cm długości
Spróbuję coś takiego wykombinować :)

...a tak z czystej ciekawości - gdzie jeszcze mógłbym popatrzeć ( w sensie - co odkręcić), żeby była szansa dowiedzieć sie co to jest za wydech ?

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Post autor: Przemeku » sob lut 16, 2019

Hetman pisze: Rozumiem że tą zaślepioną rurkę o średnicy 3-4 cm, należałoby dospawać do db kilera od strony która jest "bardziej wewnątrz rury" (bliżej silnika) ? Ze zdjęcia wnioskuję, że ok 8-10 cm długości
Spróbuję coś takiego wykombinować :)

...a tak z czystej ciekawości - gdzie jeszcze mógłbym popatrzeć ( w sensie - co odkręcić), żeby była szansa dowiedzieć sie co to jest za wydech ?
Długość bym zrobił tak aby zmieściły się 4 otwory ( 5-6cm). (Nie pamiętam dokładnie ale u mnie były chyba tylko dwa rzędy po 4dziury, w kalinach jest więcej dziur. Im więcej dziur tym będzie głośniej, a z drugiej strony za mało dziur-za mała powierzchnia może zdusić Moto)
Zmierz sobie tylko ile masz wolnego miejsca tzn ile jest za db killerem do końca puszki aby się to zmieściło.
Jeśli chodzi o wydechy to na akcesoryjnych przeważnie jest grawerowana nazwa i jest ona widoczna.....
VN900>VN2000

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Post autor: Przemeku » sob lut 16, 2019

Hetman pisze: Rozumiem że tą zaślepioną rurkę o średnicy 3-4 cm, należałoby dospawać do db kilera od strony która jest "bardziej wewnątrz rury" (bliżej silnika) ?
Tak. Średnicę zrób taką jak ta wewnętrzna rurka. (Pod watą)
VN900>VN2000

Awatar użytkownika
Hetman
Posty: 42
Rejestracja: ndz sty 20, 2019
Miejscowość: Częstochowa
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 0

Post autor: Hetman » ndz lut 17, 2019

Przemeku - dzięki serdeczne za zainteresowanie i wszystkie rady. Postaram się wykombinować coś na wzór tego o czym pisałeś. Koszty niewielkie więc spróbować nie zaszkodzi :)

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Post autor: Przemeku » ndz lut 17, 2019

Hetman, ta rurka w vansach w moim im byłym Moto miała 41mm średnicy.
VN900>VN2000

Awatar użytkownika
marecki1981i
Posty: 82
Rejestracja: pt gru 07, 2012
Miejscowość: koniec swiata
Motocykl: Kawsaki VN 900
VROC: 0

Post autor: marecki1981i » sob lut 23, 2019

W moich V&H tez taki ,,kiler'' jest ale to nie jest db tylko od barwy dzwieku (basow ). po interwencji sasiadow ze ich budze i kury sie niesc przestaly postanowilem cos z tym zrobic... wymontowalem je i owialem wata do tlumikow, roznica byla odczowalna i zadowalajaca. Dodam tylko ze ten ,,kiler ''u mnie nie byl przelotowy, na koncu byl zaslepiony. polecam taka operacje wykonac i bedzie pan zadowolony.

ps. sorki za brak polskich znakow (wiem ze ciezko sie to czyta)
a i nie wiem jak wstawic zdjecie jak to u mnie wygladalo.[/code][/center][/quote]

Awatar użytkownika
Hetman
Posty: 42
Rejestracja: ndz sty 20, 2019
Miejscowość: Częstochowa
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 0

Post autor: Hetman » pn lut 25, 2019

I po sprawie :)
Po kilkudniowej walce z wyjęciem drugiego db killera, stosowaniu wszelakich dźwigni, narzędzi i pomysłów rodem z bajki "Sąsiedzi"...postanowiłem że jedyna nadzieją będzie 5-cio kilowy młot uderzany od tzw. "dupy strony". Odkręciłem rurę i udało się :yeee: ...co prawda początkowo połamałem przyspawany uchwyt do wyciągnięcia DB Killera...ale przyspawałem drugi, sporo masywniejszy...i w końcu puściło.

Samo wyciszenie zrobiłem dokładnie wg. rady Przemeku. Przyspawałem zaślepioną rurkę z otworami. Musiałem wszystko nieco skrócić, tak by db killer + dospawana rurka miały dokładnie tą samą długość (ok 40 cm).
Wszystko owinąłem 3 warstwami wyciszenia (wełna ze stali nierdzewnej + włókno szklane + taśma ceramiczna )
Wyglądało to tak (jeden już owinięty):
Obrazek
Dzisiaj założyłem i efekt jest mocno zadowalający :yeee:
Cicho nie jest...ale jest sporo ciszej. W mojej opinii jest tez zdecydowanie bardziej basowo - co mnie niezmiernie cieszy!!!... chociaż przypuszczam, że policyjnej kontroli głośności mógłbym w dalszym ciągu nie zaliczyć pozytywnie. ;)
Jeszcze raz dziękuję za wszystkie rady. Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Post autor: Przemeku » pn lut 25, 2019

Hetman, możesz mieć teraz lekko podwyższone obroty na biegu jałowy.
Na ciepłym silniku ustaw sobie śrubką przy filtrze
VN900>VN2000

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Post autor: robkas » pn lut 25, 2019

Hetman pisze:Dzięki za odpowiedź.
Wydechy z zewnątrz wyglądają tak :
[url=https://images90.fotosik.pl/125/d46e86bb647c2719med.jpg]Obrazek
wydaje mi się, że powinieneś jeszcze zamienić górny z dolnym - nie są jednej długości i po zamianie będzie lepiej wyglądać, bo będą kończyć się w tym samym miejscu no i ciszej brzmieć, bo teraz jeden masz za blisko ucha :)
Ostatnio zmieniony pn lut 25, 2019 przez robkas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Post autor: Przemeku » pn lut 25, 2019

robkas, ¿??????? Ale że co??????
VN900>VN2000

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Post autor: robkas » wt lut 26, 2019

U mnie wygląda to tak, że tłumiki kończą się w jednej linii, czyli dolny jest dłuższy https://www.dropbox.com/s/4agtyp3vavgc0 ... 2.jpg?dl=0

Awatar użytkownika
Hetman
Posty: 42
Rejestracja: ndz sty 20, 2019
Miejscowość: Częstochowa
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 0

Post autor: Hetman » wt lut 26, 2019

robkas pisze: wydaje mi się, że powinieneś jeszcze zamienić górny z dolnym - nie są jednej długości i po zamianie będzie lepiej wyglądać, bo będą kończyć się w tym samym miejscu no i ciszej brzmieć, bo teraz jeden masz za blisko ucha :)
Rury są tej samej długości...perspektywa wklejonego przeze mnie zdjęcia, może trochę mylić ;)

cycu14
Posty: 7
Rejestracja: czw cze 20, 2019
Motocykl: VN 900 custom

Re: dobór odpowiedniego DB Killera

Post autor: cycu14 » ndz cze 23, 2019

Hetman powiedz po tym zabiegu moto się nie dusi nie dławi go to jakos, czujesz różnice przed a po? ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą