Brak startu VN 2000

Polek
Posty: 33
Rejestracja: czw sty 31, 2019
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Brak startu VN 2000

Post autor: Polek » sob lut 09, 2019

Nowe pytanko.
Po przekręceniu kluczyka słychać i widać, że wszystko działa. Natomiast po wciśnięciu startera nie dzieje się nić. Dopiero mocniejsze i dłuższe wciśnięcie odpala moto, choć też nie za każdym razem. Dopiero nie dawno go kupiłem, sprowadzony ze stanów, w ostatnich miesiącach tylko stał. Czyżby coś zaśniedziało?
Pozdrawiam Marek

królik
Posty: 155
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Post autor: królik » sob lut 09, 2019

Prawdopodobnie zaśniedziały styki w starterze. Rozbierzesz go i przeczyścisz bez problemu. Sam niedawno przerabiałem to u siebie, musisz tylko uważać na sprężynkę wewnątrz żeby Ci gdzieś nie wyskoczyła. Ja przeczyściłem drobniutkim papierem i prysnąłem środkiem do połączeń elektrycznych firmy isol choć niektórzy napiszą że może być WD 40

Polek
Posty: 33
Rejestracja: czw sty 31, 2019
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Polek » sob lut 09, 2019

Dam radę bez ściągi?
Pozdrawiam Marek

królik
Posty: 155
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Post autor: królik » sob lut 09, 2019

Pewnie że dasz.

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » ndz lut 10, 2019

chyba że nasz power comandera i tak już jest. Z PC motung startuje chwilę później.
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Polek
Posty: 33
Rejestracja: czw sty 31, 2019
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Polek » ndz lut 10, 2019

No niestety nie jest to PC, sprawdziłem dla pewności. Muszę rozebrać starter i przeczyścić te mam nadzieję zaśniedziałe styki. Czyli tak po chłopsku. Trzeba wykręcić śrubokrętem krzyżakowym te trzy śruby i wszystko już samo się pokaże. A ta sprężynka same nie wyleci albo jeszcze coś? Ewentualnie dopiero jak zacznę tam grzebać?
Ostatnio zmieniony ndz lut 10, 2019 przez Polek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Marek

królik
Posty: 155
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Post autor: królik » ndz lut 10, 2019

Dwie śruby trzymają obudowę. Po ich odkręceniu otworzy się na dwie części. Nic Ci wtedy nie wyskoczy. W części w której znajduje się starter są jeszcze dwie malutkie śrubki i po ich odkręceniu rozłożysz starter. Sprężyna rozdziela styki przed ciągłym zawarciem.

Polek
Posty: 33
Rejestracja: czw sty 31, 2019
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Polek » ndz lut 10, 2019

Starter rozebrałem, styki wyczyściłem. Tego isola nie miałem to psiknąłem WD 40, ale następnym razem na pewno się poprawię. Kawusia odpala bez szemrania. Królik i Przemo wielkie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam Marek

królik
Posty: 155
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Post autor: królik » ndz lut 10, 2019

Polecam się na przyszłość :ok:

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Post autor: Wielebny Bolo » ndz lut 17, 2019

Gdybyś miał preparat do styków elek. to prawdopodobnie pomogło by popsikanie od strony klawisza. Już kilka takich przycisków tak "naprawiłem". A WD40 to stosuj do zawiasów i to dużych. Jest to kiepski, tani środek do wszystkiego czyli do niczego.
Ostatnio zmieniony ndz lut 17, 2019 przez Wielebny Bolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

GLABAS
Posty: 49
Rejestracja: śr lis 12, 2014
Miejscowość: Namysłow
Motocykl: vn 2000
VROC: 0

Re: Brak startu VN 2000

Post autor: GLABAS » śr lut 16, 2022

WITAM .. PANOWIE PO NACISNIĘCIU START U MNIE NIE REAGUJE.. ROZEBRAŁEM WYCZYSCIŁEM I DALEJ NIC.. PANOWIE PYTANIE CZY OD STRONY PRZYCISKU JEST TYLKO SPĘŻYNKA CZY MOŻE COŚ WYPADŁO.. NA KRÓTKO ( PO NACIŚNIĘCIU SPĘŻYNKI SAMEMU PALCEM ) ZAPALA .. WYGLĄDA TO TAK JAK BY PRZYCISK NIE DOCISKAŁ SPĘŻYNKI DO KOŃCA I NIE MA STYKU..

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Brak startu VN 2000

Post autor: Wielebny Bolo » czw lut 17, 2022

Jeszcze sprawdź stycznik rozruszkika. Tym "starterem" podajesz tylko napiecie sterujące do stycznika gdzie dopiero odpowiednie prądy idą na rozrusznik. Poznasz go po odpowiednio grubych kablach i jest chyba pod akumulatorem. Sprawdz sterowanie tym stycznikiem i sam stycznik, nadpaloe, utlenione styki, cewka padła itp.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

franc1213
Posty: 450
Rejestracja: pt wrz 09, 2011
Miejscowość: Szwecja
Motocykl: Kawasaki VN 2000+EN 500
VROC: 37045

Re: Brak startu VN 2000

Post autor: franc1213 » czw lut 17, 2022

Wielebny Bolo kolega Glabas pisze ze po nacisnieciu sprezynki zapala wydaje mi sie ze to musi byc cos z samym przyciskiem start .
Franek

GLABAS
Posty: 49
Rejestracja: śr lis 12, 2014
Miejscowość: Namysłow
Motocykl: vn 2000
VROC: 0

Re: Brak startu VN 2000

Post autor: GLABAS » czw lut 17, 2022

Okazało się panowie ciekawa rzecz... Pękła sprężynka kawałek odpadł i dlatego tak się dzieje... Może ktoś ma taką do sprzedania... :yeee:

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Brak startu VN 2000

Post autor: Tex66 » pt lut 18, 2022

Taka sprężynka?
Obrazek
Tex66

GLABAS
Posty: 49
Rejestracja: śr lis 12, 2014
Miejscowość: Namysłow
Motocykl: vn 2000
VROC: 0

Re: Brak startu VN 2000

Post autor: GLABAS » pt lut 18, 2022

WITM . TAKA KOLEGO .. GDZIE MOŻNA DOSTAC TAKĄ ??.. :wall:

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Brak startu VN 2000

Post autor: Tex66 » pt lut 18, 2022

GLOBAS,
Jeżeli wejdziesz w Katalog Części VN2k (w pozostałych modelach identycznie) to dowiesz się, że jedynie do VN2k możesz kupić 46091A (46091-0034) – ZESPÓŁ PRZEŁĄCZNIKÓW PRAWYCH za kwotę około 1000 zł i tylko jako cały zespół.
Ale zawsze jest wyjście:
- kupić używany prawy zespół przełączników na portalach aukcyjnych od VN 1500 lub VN 1600 za kwotę około 80-100 zł co też nie bardzo jest opłacalne dla jednej malutkiej sprężynki;
LUB
- znać numer katalogowy sprężynki którego nie dowiesz się z Instrukcji Serwisowej ani Katalogu Części.
A jest to ta sama sprężynka, która występuje w przycisku klaksonu i w przycisku rozrusznika, sprężyna ma numer 46031005 ale żeby go ustalić potrzeba dużo, dużo magii (czytać angielskojęzyczne Fora).
Dlatego wcześniej dla pełnej jasności i upewnienia się, wkleiłem zdjęcie sprężynki z pytaniem, czy o taką sprężynkę Ci chodzi.
A skoro sam potwierdzasz, że wygląda identycznie to:
- wchodzisz do sklepu Kawasaki.pl i wpisujesz numer: 46031005 i wyświetla Ci się opis: SPRING HORN SWITCH (Sprężyna przycisku klaksonu), ani słowa o sprężynie przycisku rozrusznika. Ale jest to ta sama sprężynka i zapłacisz na nowiutką tylko 19 zł.

Wiem, Brawo ja.
Tex66

GLABAS
Posty: 49
Rejestracja: śr lis 12, 2014
Miejscowość: Namysłow
Motocykl: vn 2000
VROC: 0

Re: Brak startu VN 2000

Post autor: GLABAS » pt lut 18, 2022

DZIEKUJĘ.. BRAVO TY !!BĘDĘ SZUKAŁ . JAK NIE BĘDZIE WYJŚCIA EWENTUALNIE KUPIĘ CAŁY PRZEŁĄCZNIK OD INNEGO VN.. DZIĘKUJE I POZDRWAIAM :clap:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą