remont silnika VN15 SE

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

remont silnika VN15 SE

Post autor: bzq » wt lis 30, 2010

Szukam informacji/rady albo nie wiem czego:)
mam Vulcana 15SE z 1990r.- przejechane 35 000 mil (jak nie wiecej...bo mam go od 4 lat)
Moja Kawa bierze jakieś 1,5 litra oleju na 1000 km, używam LIQUI MOLY 20W50....można Motor słabo pali,jak jest zimny to nie da rady nawet na prostowniku...akumulator mam YUASA 3 letni.
Zmierzyliśmy mu kompresje:
przedni cylinder - około 10 bar
tylni cylinder - około 9 bar
Różnice w kompresji pomiędzy 1 a 2 cylindrem mogą być ale według książki to za wysoka kompresja.
Silnik mamy juz wyciągnięty i częsciowo otwarty.
Dekompresatory luźne, łańcuszki roz. też.
Temat ten poruszałem na innych forach i najwiecej odpowiedzi maiłem tutaj:
http://forum.motocyklistow.pl/remont-si ... 37592.html
ale szukam dalej....

Szukam kogoś kto ma doświadczenia z remontem takiego motóra.
Czy jest szansa na ograniczenie spalania oleju?

pozdr
NIC

Awatar użytkownika
Duszek
Posty: 1918
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Niemcy
Motocykl: GL 1500 I
VROC: 32261

Post autor: Duszek » wt lis 30, 2010

bzq , a czy Ty odwiedziłeś Powitalnię ???


Jeśli tak, to sorki, ale jakoś nie mogę Cię wyszukać :cry:
... i nie mylmy posiadacza motocykla z motocyklistą ... Andrzej Ch +

GG : 51000581

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » wt lis 30, 2010

duszek pisze:bzq , a czy Ty odwiedziłeś Powitalnię ???


Jeśli tak, to sorki, ale jakoś nie mogę Cię wyszukać :cry:
ok już wiem o co chodzi
naprawiam swój błąd

[ Dodano: Wto Lis 30, 2010 ]
widzę że problem już się pojawił i jest opisany tutaj...
http://vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=35 ... j&start=20
U mnie dochodzi sprawa słabego zapalania... to będzie wina strasznie luźnych dekompresatorów (słaby to wynalazek, chyba szybko przestają pełnić swoja rolę).
W miarę otwierania silnika dochodzą kolejne smaczki i niesmaczki:
- łańcuchy z rozrządu tak luźne że aż powycierały tuleje chroniące świece, napinacze wyciągnięte na maksa,
- silnik robiony już wcześniej,ktoś odkręcał sprzęgło przecinakiem :wall:
- jak narazie otworzyliśmy pierwszy cylinder i okazało się że jest już po szlifie i tłoki są większe wsadzone.

Poprostu już sie boje co znajdziemy dalej
NIC

Awatar użytkownika
mrblack
Posty: 99
Rejestracja: wt lip 13, 2010
Miejscowość: Mazuria
Motocykl: AWO Simson ver. Military
VROC: 0

Post autor: mrblack » wt lis 30, 2010

Siemanko :mrgreen:

Uuuu Panie to trochę lipa :cry: ...

Najgorzej naprawiać po buraczkach niestety ......

Ja też rozbierałem w maczek taki sam silniczek ale na szczęście okazało sie, że pierwszy mechanior był cienki Bolek i dał se siana z dalszą robotą :P więc miałem prawie dziewiczy silnik do roboty.

W tamtym poście napisałem co wymieniałem, więc nie będe tutaj uprawiał beletrystyki :wink:

Dobrze, ze masz dobrego mechaniora obok siebie, więc dacie radę :yeee:

Szkoda, ze tłoki masz wymieniane to podwyższy znacznie koszty naprawy :cry: ....

Musisz szukac nadwymiarowe tłoczki + pierścionki, zrobic porzadny szlif jak jeszcze jest z czego zrobić (jak nie to tulejowanie - ale to ja uwazam za lipę) ewent cylindry na ebayu widziałem kiedyś chodzone za bodaj 200 dolców za komplet 2szt z tłokami.

Albo silnik z rozbitka ale qrwa trafić na dobry to graniczy z cudem :cry: .

Sprzedaja u nas niby cool silniczek za 5k ale założę się że to szrociarnia na 10000000%

(Choć kiedyś mój znajomy co z Vulcana SE zrobił draga z silnikiem MT-01 Yamahy 1700ccm opierdolił za 3 tysie zajebisty silnik właśnie od 15SE !!!!!!!!! z przebiegiem 10 tys ale ja nie miałem wtedy VNki .... fuck sam bym toto kupił na magazyn !!!!!!!)

Więc powodzonka !!!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony wt lis 30, 2010 przez mrblack, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » wt lis 30, 2010

no mechanika mam najlepszego i dość taniego...bo to mój Ojciec:)
Ktoś to robił ten motor nie popisał się zbytnio..wyglada to tak jakby zmienił mu tylko tłoki i zrobił szlif bez wymiany chociażby łańcuchów no chyba że było ot na początku żywota tej maszyny...
Części w Polsce kupowałeś?
Ja zastanawiam się nad sprowadzeniem z USA bo jest taniej

[ Dodano: Wto Lis 30, 2010 ]
Zastanawiałem się tez nad kupieniem silnika ale to juz powiedzmy z VN 1600 z jakiegoś rozbitego modelu
NIC

Awatar użytkownika
mrblack
Posty: 99
Rejestracja: wt lip 13, 2010
Miejscowość: Mazuria
Motocykl: AWO Simson ver. Military
VROC: 0

Post autor: mrblack » wt lis 30, 2010

Tak, części kupowałem oryginały od dealera Kawasaki tylko przez kumpla co miał 25% rabatu niz zwykły łoś bo ma serwis motocykli :mrgreen:

No oczywiście można zapodać większy silnik tylko to jest sporo roboty.

Ale jak masz migomat to qrwa można wszystko tam wsadzić :P Tylko później zależy jak tam sterowanie silnika bo w SE to takie Cinqecento 2 cylindrowe, proste jak cep. Jak tam będziesz w nowym miał wtrysk to już jest jazda. Musisz miec całą elektronikę i trza póżniej to wsio zgrać.....

Ale mozna wszystko zrobić łoczywiście jak się ma pojęcie na mechanice, elektryce, elektronice hehehehe no taki mały MONSTER GARAGE :antlers: :evil2: :antlers:

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » wt lis 30, 2010

no jestem na etapie porównywania...wtrysk trochę komplikuje sprawę ale myślę że wsadzenie modułu z 1600 załatwiło by sprawę...zobaczymy
Nie ma to jak robić coś czego jeszcze nikt nie robił..albo przynajmniej jeszcze nie znalazłem kogoś kto zrobił coś podobnego
NIC

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » śr gru 01, 2010

Witaj sam jestem ciekaw czy taka przeróbka zda egzamin.
Jerzdziłem nomadem 1500 i 1600 jednak sporo się różni nie mówiąc o vn15 nomad 1500 miał gaznik a 1600 wtrysk więc układ baku sie różni (wizualnie tez) pompka paliwa pewnie jak w vn 2000 w baku. 1500 i 1600 ramą tez sie różnią. Jak by ci się udało kupic cały silnik 1600 z elektryką wtryskami itd to by było ok. wydaje mi się że mimowszystko łatwiej by było z vn 1500. Stały kiedys takie na alegro chyba po 5-6tys zł
na stronie

http://www.bikebandit.com/

sa schematy wszystkich moto moze cos tam wizualnie przypatrzysz poruwnasz budowe itd.

pozdrawiam i powodzenia!

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » śr gru 01, 2010

pompa paliwa w baku...wiem
wtryski...wiem
schematy już poprzeglądałem
strone http://www.bikebandit.com/...... znam, ściągnołem sobie serwisówkę z VN1600
jak już bym zmieniał toi chciałbym silnik z VN1600 bo z tego co wiem to dopiero te modele nie miały problemu z olejem

narazie idę do piwnicy odkrywać tajemnice mojego silnika:)
pozdr
NIC

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » śr gru 01, 2010

E w vn 1500 nie ma juz tragedii z olejem ale jest fabryczny bubel w postaci napędu-zębadki pompy oleju jest z plastiku i lubi pękać u mnie w nomadzie była wymieniona znajomemu padła jak wyjezdzał z garażu na trasie mozna silnik zatrzec jak sie w pore człowiek nie połapie kawasaki zmieniło na metalową chyba od 2002 we wszystkich modelach vn 1500, w 1600 jest z metalu.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Azachiel77
Posty: 142
Rejestracja: ndz sie 08, 2010
Miejscowość: strzelce opolskie
Motocykl: kawasaki vulcan VN 1500 classic
VROC: 0

Post autor: Azachiel77 » śr gru 01, 2010

Ja też kopie przy silnikach Teraz mam na warsztacie VN 15 - 96 r.
kolega kupił tanio OKAZYJNIE no i jak się teraz okazało czym głębiej w silnik tym więcej kwiatków i ta cała taniość wyjdzie go drogo.
Co do twojego problemu to uważam tak jak mrblack albo szlif i nowy tłok albo jeżeli już był obrabiany - tulejowanie (choć ja uważam ze to nie takie straszne) Wiadomo napinacz łańcuszki itd. Koszt robocizny Ci odpada ale i tak szczerze Ci nie zazdroszczę tego uczucia " co tam jeszcze do wymiany" i oglądania jak ktoś przed tobą lipę odwalił
pozdrawiam
PS jak coś to pisz

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » śr gru 01, 2010

Chyba mi się już nie chce...
tłoki niby są ok, pierścienie też, pomimo tego że silnik jest po szlifie to nie widać żadnych niepokojących sygnałów...no chyba że ten jeden mały szczegół
baran który robił ten silnik źle wsadził tylni tłok
tłoki sa znaczone litera F i strzałką, zgodnie z książką tłoki powinny być wsadzone w kierunku "DO PRZODU"...A U MNIE TŁOK W PRZEDNIM CYLINDRZE JEST DO PRZODU A TYLNI DO TYŁU :hammer:
NIC

Awatar użytkownika
Azachiel77
Posty: 142
Rejestracja: ndz sie 08, 2010
Miejscowość: strzelce opolskie
Motocykl: kawasaki vulcan VN 1500 classic
VROC: 0

Post autor: Azachiel77 » czw gru 02, 2010

To faktycznie musiał być baran

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » czw gru 02, 2010

ja jestem umówiony ze swoim magikiem w styczniu dopiero, drugi cylinder mi zdycha, 4 bary kompresji vs. około 8 w przednim i niepokojąco niebieskawy wydech... boję się sam go robić, bo się znam na tym jak wilk na gwiazdach, a nie chcę się zapłakać w sezonie jak mi podziękuje za współpracę na trasie...

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » wt gru 07, 2010

wrzucam link do zdjęć. Zdjęcia są różne, lepsze i gorsze. Napewno lepiej by wyszły jakbym je robił na świetle dziennym a nie w piwnicy. Zdjęć zrobiłem dużo ale tylko 11 wrzuciłem bo więcej się nie dało...portal się blokował czy coś.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d4b ... ea183.html
NIC

Awatar użytkownika
mrblack
Posty: 99
Rejestracja: wt lip 13, 2010
Miejscowość: Mazuria
Motocykl: AWO Simson ver. Military
VROC: 0

Post autor: mrblack » pt gru 10, 2010

Hejka.

Hmmm, fakt, ze siuras wcześniej ten silnik składał. No ale miejsza oto :mrgreen: .

!. W deko to wymień tylko sprężynki kosztują niewie w oryginale bo kompletne to ok. trzysta za komplecik.

2. Cylindry wyczochrane niestety. Spore rysy. Można wyhonować trochę pomoże :wink:

3. Wywal wszystkie łańcuchy bo są qrwy wyciągnite zapewnie :P

A jak tam głowice i zaworki ???? Bo cylinderki to nie wszystko :wink:

Dawaj foty.

Pozdrófki :-)

GROSZEK
Posty: 120
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: WAŁBRZYCH
Motocykl: KAWASAKI VN 1500 NOMAD
VROC: 0

Post autor: GROSZEK » sob gru 11, 2010

Tez jestem w trakcie remontu silnika ,wczoraj odebrałem gary po tulejowaniu, zobaczymy
co z tego wyjdzie .Znowu mam wene twórcza jezeli chodzi o vulcana.

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » ndz gru 12, 2010

znowu?
to co już robiłes?
NIC

GROSZEK
Posty: 120
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: WAŁBRZYCH
Motocykl: KAWASAKI VN 1500 NOMAD
VROC: 0

Post autor: GROSZEK » ndz gru 12, 2010

Robiłem to prawda ,lecz poprzednio tak zrobili pomiary tłoki gary ,ze niech ich ch....
strzeli teraz maja zap..... i naprawic jak nalezy łachy nie robią .Druga sprawa była
rysa na głowicy 1 gara jedni mowia ze to zrobili ci co robili regeneracje drudzy ze ci co montowali
,a mi to obwisa czyja racja dogadali sie miedzy soba i zrobiona jak trzeba,przeciez
nie bede za to płacił przez to pusciła uszczelka pod głowica i od tego zaczeła sie
jazda na nowo.U mnie jest krótka piłka w tych sprawach zle zrobiłes ja zapłaciłem
taraz to twój problem kase wziałes trzeba było sie nie podejmowac.

Awatar użytkownika
Azachiel77
Posty: 142
Rejestracja: ndz sie 08, 2010
Miejscowość: strzelce opolskie
Motocykl: kawasaki vulcan VN 1500 classic
VROC: 0

Post autor: Azachiel77 » ndz gru 12, 2010

W takich sytuacjach chciałbym aby raz w roku można było kogoś bezkarnie odstrzelić :mrgreen:

[ Dodano: Nie Gru 12, 2010 ]
a tak na poważnie to niepokojąca jest ta rysa na cylindrze którą widać na zdjęciach

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą