Mam pytanie do kolegów. Po zdjęciu pokrywy kanałów dolotowych zauważyłem nieznaczną ilość oleju na dnie puszki i pokrywie. Po dokładnym wytarciu i odpaleniu pieca stwierdziłem delikatny wydmuch z kroplami oleju z kanału oznaczonego czerwoną strzałką i nr 1 na załączonej fotce. Moja mechaniczna intuicja podpowiada mi, że to jest ujście odmy a kanalik oznaczony nr 2 na niebiesko to powrót oleju, który silnik wypluje odmą do "krwiobiegu". Jakie jest Wasze zdanie? Przy okazji intrygują mnie te dwa (el. zaworki?) oznaczone zielonymi strzałkami z nr 3, co to i do czego?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/2c6dc7abd43432a5
Olej pod pokrywą...
- Marioosh
- Posty: 276
- Rejestracja: ndz lut 03, 2019
- Miejscowość: Gdynia
- Motocykl: VN1500 FI Nomad
- VROC: 0
Olej pod pokrywą...
Na dwóch kołach lub czterech kopytach byłe by w siodle
- artix
- Posty: 1169
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Pól roku temu zmieniałem filtr powietrza, przy okazji zrobiłem przegląd prawej puchy. O ile pamiętam było tam sucho, ale mogę z ciekawości jeszcze raz tam zajrzeć. Co by nie mówić, to tam właśnie dochodzi odma jak i rurka odprowadzająca nadmiar oleju o ile się tam dostanie. Dwa elektrozaworki, regulują sobie w razie potrzeby ilość dodatkowego powierza , która dostaje się do kolektorów ssących. Powietrze jest pobierane z otoczenia zaworków i podawane pomiędzy przepustnicę, a wtryskiwacz. Nie do końca ogarniam temat, ale podejrzewam, że przy zamkniętej przepustnicy, komputer regulując sobie skład mieszanki, podaje dodatkową porcję powietrza.
Ostatnio zmieniony sob lut 23, 2019 przez artix, łącznie zmieniany 1 raz.
- artix
- Posty: 1169
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Otworzyłem wczoraj z ciekawości prawą pokrywę i jest sucho, nie ma śladów oleju. Prawdopodobnie mam mniejsze przedmuchy przez pierścienie. Jeżeli silnik nie konsumuje nadmiernej i zauważalnej ilości oleju, to temat można pominąć. W razie nadmiernej konsumpcji, oczywiście pierścienie i uszczelniacze zaworowe do wymiany i zazwyczaj jest po sprawie.
- Marioosh
- Posty: 276
- Rejestracja: ndz lut 03, 2019
- Miejscowość: Gdynia
- Motocykl: VN1500 FI Nomad
- VROC: 0
artix, Dzięki Ci za zainteresowanie tematem To co piszesz jest też możliwe choć czterosuw na 2 baniakach tym się charakteryzuje, że tłoki pracują współbieżnie i stąd sinusoidalne skoki ciśnienia w skrzyni korbowej. W motorach o 3 garach i więcej następuje kompensacja ciśnień spowodowana rozłożeniem suwów w trakcie obrotu wału. Puki co maszynę mam od niedawna i jestem przed wymianą płynów więc jak go zaleję świeżym olejem będę musiał bacznie obserwować jego ubytki.
Na dwóch kołach lub czterech kopytach byłe by w siodle
Kto jest online
Jest 8 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 8 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości