Olej pod pokrywą...

Awatar użytkownika
Marioosh
Posty: 276
Rejestracja: ndz lut 03, 2019
Miejscowość: Gdynia
Motocykl: VN1500 FI Nomad
VROC: 0

Olej pod pokrywą...

Post autor: Marioosh » czw lut 21, 2019

Mam pytanie do kolegów. Po zdjęciu pokrywy kanałów dolotowych zauważyłem nieznaczną ilość oleju na dnie puszki i pokrywie. Po dokładnym wytarciu i odpaleniu pieca stwierdziłem delikatny wydmuch z kroplami oleju z kanału oznaczonego czerwoną strzałką i nr 1 na załączonej fotce. Moja mechaniczna intuicja podpowiada mi, że to jest ujście odmy a kanalik oznaczony nr 2 na niebiesko to powrót oleju, który silnik wypluje odmą do "krwiobiegu". Jakie jest Wasze zdanie? Przy okazji intrygują mnie te dwa (el. zaworki?) oznaczone zielonymi strzałkami z nr 3, co to i do czego?
Obrazek
https://www.fotosik.pl/zdjecie/2c6dc7abd43432a5
Na dwóch kołach lub czterech kopytach byłe by w siodle :)

Awatar użytkownika
artix
Posty: 1169
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
VROC: 38561

Post autor: artix » sob lut 23, 2019

Pól roku temu zmieniałem filtr powietrza, przy okazji zrobiłem przegląd prawej puchy. O ile pamiętam było tam sucho, ale mogę z ciekawości jeszcze raz tam zajrzeć. Co by nie mówić, to tam właśnie dochodzi odma jak i rurka odprowadzająca nadmiar oleju o ile się tam dostanie. Dwa elektrozaworki, regulują sobie w razie potrzeby ilość dodatkowego powierza , która dostaje się do kolektorów ssących. Powietrze jest pobierane z otoczenia zaworków i podawane pomiędzy przepustnicę, a wtryskiwacz. Nie do końca ogarniam temat, ale podejrzewam, że przy zamkniętej przepustnicy, komputer regulując sobie skład mieszanki, podaje dodatkową porcję powietrza.
Ostatnio zmieniony sob lut 23, 2019 przez artix, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
artix
Posty: 1169
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
VROC: 38561

Post autor: artix » pn lut 25, 2019

Otworzyłem wczoraj z ciekawości prawą pokrywę i jest sucho, nie ma śladów oleju. Prawdopodobnie mam mniejsze przedmuchy przez pierścienie. Jeżeli silnik nie konsumuje nadmiernej i zauważalnej ilości oleju, to temat można pominąć. W razie nadmiernej konsumpcji, oczywiście pierścienie i uszczelniacze zaworowe do wymiany i zazwyczaj jest po sprawie.

Awatar użytkownika
Marioosh
Posty: 276
Rejestracja: ndz lut 03, 2019
Miejscowość: Gdynia
Motocykl: VN1500 FI Nomad
VROC: 0

Post autor: Marioosh » pn lut 25, 2019

artix, Dzięki Ci za zainteresowanie tematem :) To co piszesz jest też możliwe choć czterosuw na 2 baniakach tym się charakteryzuje, że tłoki pracują współbieżnie i stąd sinusoidalne skoki ciśnienia w skrzyni korbowej. W motorach o 3 garach i więcej następuje kompensacja ciśnień spowodowana rozłożeniem suwów w trakcie obrotu wału. Puki co maszynę mam od niedawna i jestem przed wymianą płynów więc jak go zaleję świeżym olejem będę musiał bacznie obserwować jego ubytki.
Na dwóch kołach lub czterech kopytach byłe by w siodle :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 76 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 76 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą