Lightbary jako światła postojowe.
- Arti1304
- Posty: 19
- Rejestracja: czw lip 12, 2018
- Miejscowość: Pniewo
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900
- VROC: 0
Lightbary jako światła postojowe.
Witam. Mam taką sytuację że mam amerykańską wersję motocykla i na przeglądzie zalecono mi abym na następny przegląd zamontował światła postojowe. Mam pewien pomysł zamontować lightbary jako owe światła. Stąd moje pytanie. Jak to wygląda prawnie i jakie jest wasze zdanie?
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Re: Lightbary jako światła postojowe.
Lightbary muszą mieć homologację.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Lightbary jako światła postojowe.
Arti1304
Jak sam napisałeś „zalecono mi abym na następny przegląd zamontował światła postojowe”. Prawdopodobnie chodzi o zdemontowanie, krótko mówiąc spowodowanie, żeby w momencie odpalenia motocykla nie świeciły przednie światła pozycyjne.
O ile jest tak samo jak w VN2k to pod tymi samymi lampami (oprawkami) są żarówki dwuwłókowe, w momencie odpalenia VN2k zapalały się postojowe, kiedy włączyłeś kierunkowskaz prąd szedł na żarnik żarówki sygnalizujący zamiar skrętu.
Oprócz światła pozycyjnego migał kierunkowskaz.
Jak z tego wynika do oprawki żarówki idzie wiązka trzech (3) przewodów.
Kiedy zastąpisz oryginale oprawki z żarówkami dwuwłóknowymi lightbarami, to co kierunkowskazami?
Teraz zasadnicze pytanie, czy cały czas chcesz jeździć z ligtbarami czy włączać je kiedy uznasz za stosowne? Jeżeli chcesz włączać je według własnego widzimisię to musi być dodatkowy włącznik.
Tak czy inaczej kierunkowskazy też musisz mieć.
Proponuję w chwili wolnej przeczytać:
https://moto-kaplan.autokult.pl/28974,l ... prawem,all
Jak sam napisałeś „zalecono mi abym na następny przegląd zamontował światła postojowe”. Prawdopodobnie chodzi o zdemontowanie, krótko mówiąc spowodowanie, żeby w momencie odpalenia motocykla nie świeciły przednie światła pozycyjne.
O ile jest tak samo jak w VN2k to pod tymi samymi lampami (oprawkami) są żarówki dwuwłókowe, w momencie odpalenia VN2k zapalały się postojowe, kiedy włączyłeś kierunkowskaz prąd szedł na żarnik żarówki sygnalizujący zamiar skrętu.
Oprócz światła pozycyjnego migał kierunkowskaz.
Jak z tego wynika do oprawki żarówki idzie wiązka trzech (3) przewodów.
Kiedy zastąpisz oryginale oprawki z żarówkami dwuwłóknowymi lightbarami, to co kierunkowskazami?
Teraz zasadnicze pytanie, czy cały czas chcesz jeździć z ligtbarami czy włączać je kiedy uznasz za stosowne? Jeżeli chcesz włączać je według własnego widzimisię to musi być dodatkowy włącznik.
Tak czy inaczej kierunkowskazy też musisz mieć.
Proponuję w chwili wolnej przeczytać:
https://moto-kaplan.autokult.pl/28974,l ... prawem,all
Tex66
Re: Lightbary jako światła postojowe.
Tex66- mam wrażenie, że pomyliłeś kierunkowskazy z lightbarami....
VN900>VN2000
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Lightbary jako światła postojowe.
Przemeku
To powiadasz, że masz wrażenie, że mylę lightbary z kierunkowskazami……. ?
Otóż zapewniam Cię, że nie mylę.
LIGHTBARY:
Polsce motocykl może mieć jedno (1) lub dwa (2) światła (mijania/drogowe) i na tym koniec, tak stanowi prawo.
Tak więc nasze lightbary jako światła drogowe są niezgodne z prawem bez względu na wysokość ich zamontowania.
Inną kwestią, że zarówno policja jak i diagności przymykają na nie oczy.
Światła przeciwmgielne nie mogą być umiejscowione wyżej niż 80 cm i niżej niż 25 cm (dla ciężarowych max. 100 cm) nad jezdnią (przepisy homologacyjne – w Polsce).
Jeżeli chodzi o motocykle nie mogą być wyżej niż światło (a) mijania.
Więc jeżeli ktoś ma kaprys może je zamontować nawet na równi ze światłem mijania jeżeli jego światło mijania jest na wysokości pomiędzy 25÷80 cm nad jezdnią i będzie miał lightbary przeciwmgielne.
KIERUNKOWSKAZY:
Żeby motocykl został dopuszczony do ruchu, jego kierunkowskazy muszą spełnić następujące warunki:
1. odległość tylnych kierunkowskazów od siebie: co najmniej 18 cm;
2. odległość między przednimi kierunkowskazami: co najmniej 24 cm;
3. wysokość od jezdni przednich i tylnych musi mieścić się w granicach 35÷150 cm;
4. częstotliwość migania - 1 do 1,5 raza na sekundę.
Ale to zapewne znałeś, napisałem to aby nie utwierdzać Cię w przekonaniu, że Twoje wrażenie było słuszne.
Zobacz co napisał Arti 1304:
„Witam. Mam taką sytuację że mam amerykańską wersję motocykla i na przeglądzie zalecono mi abym na następny przegląd zamontował światła postojowe. Mam pewien pomysł zamontować lightbary jako owe światła. Stąd moje pytanie. Jak to wygląda prawnie i jakie jest wasze zdanie?”
Jak wynika z powyższego cytatu:
- Arti 1304 nie ma świateł postojowych w swoim motocyklu;
- Arti 1304 zamierza zamontować lightbary jako „owe” światła – czyli co, lightbary mają być światłami postojowymi?
To tu jest brak znajomości pojęć lightbary a światła postojowe. Lub też źle wyartykułowany zamiar przeróbek.
A na koniec trochę więcej o światłach w naszych motocyklach w myśl obowiązującego prawa.
Może komuś się przydać.
DZIENNIK USTAW
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Warszawa, dnia 15 grudnia 2016 r.
Poz. 2022
OBWIESZCZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA
z dnia 27 października 2016 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie
warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
I. Zgodnie z art. 2 ust. 10 wyżej wymienionego rozporządzenia:
- Długość motocykla nie może przekroczyć 4,00 m.
- Następnie w ust. 10 tego samego artykułu - wysokość motocykla nie może przekraczać 2,50 m.
- Szerokość motocykla precyzuje ust.12 - szerokość motocykla nie może przekraczać 2,00 m.
II. Dopuszczalna masa całkowita motocykla jednośladowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej
przez producenta. Zapis ten precyzuje DYREKTYWA KOMISJI WSPÓLNOT EUROPEJSKICH 2004/86/WE z dnia 5 lipca 2004 r.
Znajomość powyższych wielkości pozwoli sprecyzować, dlaczego w jednych pojazdach muszą być dane światła a w innych nie lub mogą być dozwolone.
Rozdział 3 – wspomnianego powyżej rozporządzenia dotyczący świateł
§ 12. 1. Pojazd wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:
1) drogowe – pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie
prędkości przekraczającej 40 km/h;
2) mijania – pojazd samochodowy;
3) kierunkowskazów – pojazd samochodowy (nie stosuje się do motocykla jednośladowego zarejestrowanego po raz pierwszy
przed dniem 1 stycznia 1986 r.);
4) hamowania „stop” – pojazd samochodowy;
5) oświetlające tylną tablicę rejestracyjną – pojazd samochodowy;
6) pozycyjne przednie – pojazd samochodowy:
7) pozycyjne tylne – pojazd samochodowy;
- Samochody powinny być wyposażone w dwie białe (od 1.01.2010 niedozwolone są żółte) lampy pozycyjne przednie (tzn.
widoczne z przodu pojazdu) oraz dwie czerwone lampy pozycyjne, widoczne z tyłu pojazdu.
- Światła pozycyjne powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 300
metrów.
- Światła pozycyjne motocykla mogą być pojedyncze zarówno z przodu, jak i z tyłu. Widoczność w nocy świateł pozycyjnych
motocykla powinna być taka sama, jak dla samochodu (300 m).
8) odblaskowe tylne inne niż trójkątne – pojazd samochodowy;
9) odblaskowe boczne – pojazd samochodowy o długości przekraczającej 6,0 m;
10) awaryjne – pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla;
11) przeciwmgłowe tylne – pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla;
12) cofania – pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla;
13) obrysowe przednie i tylne – pojazd samochodowy którego szerokość przekracza 2,1 m;
14) pozycyjne boczne – pojazd samochodowy którego długość przekracza 6 m;
15) oznakowanie odblaskowe konturowe:
a) tylne – pojazd o szerokości większej niż 2,1 m;
b) boczne – pojazd o długości większej niż 6,0 m.
2. Ponadto dopuszcza się wyposażenie w następujące światła:
1) drogowe – pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 1;
2) przeciwmgłowe przednie – pojazdu samochodowego;
3) postojowe – pojazdu samochodowego o długości nieprzekraczającej 6,0 m i szerokości
nie przekraczającej 2,0 m; zabrania się umieszczania tych świateł na innych pojazdach;
4) odblaskowe boczne – pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 11;
5) odblaskowe przednie – pojazdu samochodowego;
6) jazdy dziennej – pojazdu samochodowego;
7) obrysowe przednie i tylne – pojazdu samochodowego o szerokości od 1,8 m do 2,1 m;
8) awaryjne – motocykla;
9) przeciwmgłowe tylne – motocykla;
10) narożne – pojazdu samochodowego.
To powiadasz, że masz wrażenie, że mylę lightbary z kierunkowskazami……. ?
Otóż zapewniam Cię, że nie mylę.
LIGHTBARY:
Polsce motocykl może mieć jedno (1) lub dwa (2) światła (mijania/drogowe) i na tym koniec, tak stanowi prawo.
Tak więc nasze lightbary jako światła drogowe są niezgodne z prawem bez względu na wysokość ich zamontowania.
Inną kwestią, że zarówno policja jak i diagności przymykają na nie oczy.
Światła przeciwmgielne nie mogą być umiejscowione wyżej niż 80 cm i niżej niż 25 cm (dla ciężarowych max. 100 cm) nad jezdnią (przepisy homologacyjne – w Polsce).
Jeżeli chodzi o motocykle nie mogą być wyżej niż światło (a) mijania.
Więc jeżeli ktoś ma kaprys może je zamontować nawet na równi ze światłem mijania jeżeli jego światło mijania jest na wysokości pomiędzy 25÷80 cm nad jezdnią i będzie miał lightbary przeciwmgielne.
KIERUNKOWSKAZY:
Żeby motocykl został dopuszczony do ruchu, jego kierunkowskazy muszą spełnić następujące warunki:
1. odległość tylnych kierunkowskazów od siebie: co najmniej 18 cm;
2. odległość między przednimi kierunkowskazami: co najmniej 24 cm;
3. wysokość od jezdni przednich i tylnych musi mieścić się w granicach 35÷150 cm;
4. częstotliwość migania - 1 do 1,5 raza na sekundę.
Ale to zapewne znałeś, napisałem to aby nie utwierdzać Cię w przekonaniu, że Twoje wrażenie było słuszne.
Zobacz co napisał Arti 1304:
„Witam. Mam taką sytuację że mam amerykańską wersję motocykla i na przeglądzie zalecono mi abym na następny przegląd zamontował światła postojowe. Mam pewien pomysł zamontować lightbary jako owe światła. Stąd moje pytanie. Jak to wygląda prawnie i jakie jest wasze zdanie?”
Jak wynika z powyższego cytatu:
- Arti 1304 nie ma świateł postojowych w swoim motocyklu;
- Arti 1304 zamierza zamontować lightbary jako „owe” światła – czyli co, lightbary mają być światłami postojowymi?
To tu jest brak znajomości pojęć lightbary a światła postojowe. Lub też źle wyartykułowany zamiar przeróbek.
A na koniec trochę więcej o światłach w naszych motocyklach w myśl obowiązującego prawa.
Może komuś się przydać.
DZIENNIK USTAW
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Warszawa, dnia 15 grudnia 2016 r.
Poz. 2022
OBWIESZCZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA
z dnia 27 października 2016 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie
warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
I. Zgodnie z art. 2 ust. 10 wyżej wymienionego rozporządzenia:
- Długość motocykla nie może przekroczyć 4,00 m.
- Następnie w ust. 10 tego samego artykułu - wysokość motocykla nie może przekraczać 2,50 m.
- Szerokość motocykla precyzuje ust.12 - szerokość motocykla nie może przekraczać 2,00 m.
II. Dopuszczalna masa całkowita motocykla jednośladowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej
przez producenta. Zapis ten precyzuje DYREKTYWA KOMISJI WSPÓLNOT EUROPEJSKICH 2004/86/WE z dnia 5 lipca 2004 r.
Znajomość powyższych wielkości pozwoli sprecyzować, dlaczego w jednych pojazdach muszą być dane światła a w innych nie lub mogą być dozwolone.
Rozdział 3 – wspomnianego powyżej rozporządzenia dotyczący świateł
§ 12. 1. Pojazd wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:
1) drogowe – pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie
prędkości przekraczającej 40 km/h;
2) mijania – pojazd samochodowy;
3) kierunkowskazów – pojazd samochodowy (nie stosuje się do motocykla jednośladowego zarejestrowanego po raz pierwszy
przed dniem 1 stycznia 1986 r.);
4) hamowania „stop” – pojazd samochodowy;
5) oświetlające tylną tablicę rejestracyjną – pojazd samochodowy;
6) pozycyjne przednie – pojazd samochodowy:
7) pozycyjne tylne – pojazd samochodowy;
- Samochody powinny być wyposażone w dwie białe (od 1.01.2010 niedozwolone są żółte) lampy pozycyjne przednie (tzn.
widoczne z przodu pojazdu) oraz dwie czerwone lampy pozycyjne, widoczne z tyłu pojazdu.
- Światła pozycyjne powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 300
metrów.
- Światła pozycyjne motocykla mogą być pojedyncze zarówno z przodu, jak i z tyłu. Widoczność w nocy świateł pozycyjnych
motocykla powinna być taka sama, jak dla samochodu (300 m).
8) odblaskowe tylne inne niż trójkątne – pojazd samochodowy;
9) odblaskowe boczne – pojazd samochodowy o długości przekraczającej 6,0 m;
10) awaryjne – pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla;
11) przeciwmgłowe tylne – pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla;
12) cofania – pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla;
13) obrysowe przednie i tylne – pojazd samochodowy którego szerokość przekracza 2,1 m;
14) pozycyjne boczne – pojazd samochodowy którego długość przekracza 6 m;
15) oznakowanie odblaskowe konturowe:
a) tylne – pojazd o szerokości większej niż 2,1 m;
b) boczne – pojazd o długości większej niż 6,0 m.
2. Ponadto dopuszcza się wyposażenie w następujące światła:
1) drogowe – pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 1;
2) przeciwmgłowe przednie – pojazdu samochodowego;
3) postojowe – pojazdu samochodowego o długości nieprzekraczającej 6,0 m i szerokości
nie przekraczającej 2,0 m; zabrania się umieszczania tych świateł na innych pojazdach;
4) odblaskowe boczne – pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 11;
5) odblaskowe przednie – pojazdu samochodowego;
6) jazdy dziennej – pojazdu samochodowego;
7) obrysowe przednie i tylne – pojazdu samochodowego o szerokości od 1,8 m do 2,1 m;
8) awaryjne – motocykla;
9) przeciwmgłowe tylne – motocykla;
10) narożne – pojazdu samochodowego.
Tex66
Re: Lightbary jako światła postojowe.
Tex66,
Napisałem: mam WRAŻENIE , że pomyliłeś gdyż w poniższym piszesz własnie o kierunkach....
Natomiast Ty napisałeś, że PRAWDOPODOBNIE ( czyli masz wrażenie) Artiemu chodziło o co innego niż napisał
Arti ma wersję USA w której:
- kierunkowskazy świecą się ciągle na pomarańczowo
- przednia lampa ma inny klosz, inny odbłyśnik oraz nie ma postojówki.
Diagności głównie czepiają się do kierunków (czyli tego co widać na drodze i mogą się miski przyczepić) - gdzie wystarczy odłączyć po kabelku oraz do braku postojówki. Ja w obecnym moim Moto jak i w poprzednim kierunki załatwiłem kabelkami. Natomiast w obu wymienione zostały klosze lamp na wersję europejską.
Arti zadał pytanie:
"Mam taką sytuację że mam amerykańską wersję motocykla i na przeglądzie zalecono mi abym na następny przegląd zamontował światła postojowe. Mam pewien pomysł zamontować lightbary jako owe światła. Stąd moje pytanie. Jak to wygląda prawnie i jakie jest wasze zdanie? "
Odpowiedź jest prosta:
- można zamontować lightbary, które będą "robiły" za postojówki ( artykuł Texa z autokultu oraz wstawione przepisy) i to będzie zgodne z prawem
- ale dalej świecące kierunki będą niezgodne ( trzeba odłączyć)
- klosz lampy z odbłyśnikiem także będzie niezgodny
Moje zdanie:
-Arti- jeśli chcesz mieć spokój i wsio zgodne z prawem to kierunki odłącz, zmień klosz, a jeśli chcesz lightbary to z dodatkowym włącznikiem i jako przeciwmgielne.
Oczywiście w realu większość diagnostów podbija przeglądy z oświetleniem USA.
Natomiast pytanie: jak podchodzi do tego większość policjantów?
Pzdr
Ps. Tex66 na Vulcanerii masz u mnie browca
Napisałem: mam WRAŻENIE , że pomyliłeś gdyż w poniższym piszesz własnie o kierunkach....
Natomiast Ty napisałeś, że PRAWDOPODOBNIE ( czyli masz wrażenie) Artiemu chodziło o co innego niż napisał
Tex66 pisze: ↑czw sty 23, 2020Arti1304
Jak sam napisałeś „zalecono mi abym na następny przegląd zamontował światła postojowe”. Prawdopodobnie chodzi o zdemontowanie, krótko mówiąc spowodowanie, żeby w momencie odpalenia motocykla nie świeciły przednie światła pozycyjne.
O ile jest tak samo jak w VN2k to pod tymi samymi lampami (oprawkami) są żarówki dwuwłókowe, w momencie odpalenia VN2k zapalały się postojowe, kiedy włączyłeś kierunkowskaz prąd szedł na żarnik żarówki sygnalizujący zamiar skrętu.
Oprócz światła pozycyjnego migał kierunkowskaz.
Jak z tego wynika do oprawki żarówki idzie wiązka trzech (3) przewodów.
Kiedy zastąpisz oryginale oprawki z żarówkami dwuwłóknowymi lightbarami, to co kierunkowskazami?
Teraz zasadnicze pytanie, czy cały czas chcesz jeździć z ligtbarami czy włączać je kiedy uznasz za stosowne? Jeżeli chcesz włączać je według własnego widzimisię to musi być dodatkowy włącznik.
Tak czy inaczej kierunkowskazy też musisz mieć.
Proponuję w chwili wolnej przeczytać:
https://moto-kaplan.autokult.pl/28974,l ... prawem,all
Arti ma wersję USA w której:
- kierunkowskazy świecą się ciągle na pomarańczowo
- przednia lampa ma inny klosz, inny odbłyśnik oraz nie ma postojówki.
Diagności głównie czepiają się do kierunków (czyli tego co widać na drodze i mogą się miski przyczepić) - gdzie wystarczy odłączyć po kabelku oraz do braku postojówki. Ja w obecnym moim Moto jak i w poprzednim kierunki załatwiłem kabelkami. Natomiast w obu wymienione zostały klosze lamp na wersję europejską.
Arti zadał pytanie:
"Mam taką sytuację że mam amerykańską wersję motocykla i na przeglądzie zalecono mi abym na następny przegląd zamontował światła postojowe. Mam pewien pomysł zamontować lightbary jako owe światła. Stąd moje pytanie. Jak to wygląda prawnie i jakie jest wasze zdanie? "
Odpowiedź jest prosta:
- można zamontować lightbary, które będą "robiły" za postojówki ( artykuł Texa z autokultu oraz wstawione przepisy) i to będzie zgodne z prawem
- ale dalej świecące kierunki będą niezgodne ( trzeba odłączyć)
- klosz lampy z odbłyśnikiem także będzie niezgodny
Moje zdanie:
-Arti- jeśli chcesz mieć spokój i wsio zgodne z prawem to kierunki odłącz, zmień klosz, a jeśli chcesz lightbary to z dodatkowym włącznikiem i jako przeciwmgielne.
Oczywiście w realu większość diagnostów podbija przeglądy z oświetleniem USA.
Natomiast pytanie: jak podchodzi do tego większość policjantów?
Pzdr
Ps. Tex66 na Vulcanerii masz u mnie browca
VN900>VN2000
Re: Lightbary jako światła postojowe.
Tex66 pisze: ↑sob sty 25, 2020Przemeku
Zobacz co napisał Arti 1304:
„Witam. Mam taką sytuację że mam amerykańską wersję motocykla i na przeglądzie zalecono mi abym na następny przegląd zamontował światła postojowe. Mam pewien pomysł zamontować lightbary jako owe światła. Stąd moje pytanie. Jak to wygląda prawnie i jakie jest wasze zdanie?”
Jak wynika z powyższego cytatu:
- Arti 1304 nie ma świateł postojowych w swoim motocyklu;
- Arti 1304 zamierza zamontować lightbary jako „owe” światła – czyli co, lightbary mają być światłami postojowymi?
To tu jest brak znajomości pojęć lightbary a światła postojowe. Lub też źle wyartykułowany zamiar przeróbek.
ja zrozumiałam zakres przeróbek o których pisze i o które pyta Arti: lightbary jako postojowki
VN900>VN2000
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Lightbary jako światła postojowe.
Przemeku
Powoli dochodzimy do konsensusu.
Można i wskazane jest podyskutować z kimś kto ma wiedzę.
Jeżeli zastąpi je lightbarami przeciwmgielnymi jak napisałeś, to czy nie będą wyżej niż 80 cm nad jezdnią?
VN900 nie znam stąd moje pytanie, sam nawet jestem ciekawy.
I tu jakiś mądry diagnosta może się czepiać. Policjanta raczej nie posądzam o taką wiedzę.
Napisałeś też: „ ale dalej świecące kierunki będą niezgodne ( trzeba odłączyć)”.
„- Arti - jeśli chcesz mieć spokój i wsio zgodne z prawem to kierunki odłącz”.
Konkluzją mojego komentarza z dnia 23.01.2020 r. jest, że jakichkolwiek przeróbek by nie zrobił z lampami (kloszami, oprawkami) będącymi na stelażu to kierunków w nich nie może mieć (nie będzie miał) …………… dlatego takie pytanie …………… „to co kierunkowskazami?”
Tak czy inaczej musi zamontować inne kierunkowskazy.
Czy teraz mogę już uważać, że odróżniam lightbary od kierunkowskazów?
Pozwoli mi to lepiej dzisiaj zasnąć.
Chyba pora ten post zakończyć.
Napisałeś też:
„Ps. Tex66 na Vulcanerii masz u mnie browca”.
Nie wybieram się, ale miło, że napisałeś.
Powoli dochodzimy do konsensusu.
Można i wskazane jest podyskutować z kimś kto ma wiedzę.
Jeżeli zastąpi je lightbarami przeciwmgielnymi jak napisałeś, to czy nie będą wyżej niż 80 cm nad jezdnią?
VN900 nie znam stąd moje pytanie, sam nawet jestem ciekawy.
I tu jakiś mądry diagnosta może się czepiać. Policjanta raczej nie posądzam o taką wiedzę.
Napisałeś też: „ ale dalej świecące kierunki będą niezgodne ( trzeba odłączyć)”.
„- Arti - jeśli chcesz mieć spokój i wsio zgodne z prawem to kierunki odłącz”.
Konkluzją mojego komentarza z dnia 23.01.2020 r. jest, że jakichkolwiek przeróbek by nie zrobił z lampami (kloszami, oprawkami) będącymi na stelażu to kierunków w nich nie może mieć (nie będzie miał) …………… dlatego takie pytanie …………… „to co kierunkowskazami?”
Tak czy inaczej musi zamontować inne kierunkowskazy.
Czy teraz mogę już uważać, że odróżniam lightbary od kierunkowskazów?
Pozwoli mi to lepiej dzisiaj zasnąć.
Chyba pora ten post zakończyć.
Napisałeś też:
„Ps. Tex66 na Vulcanerii masz u mnie browca”.
Nie wybieram się, ale miło, że napisałeś.
Tex66
Re: Lightbary jako światła postojowe.
fakt - nie pamiętałem o tych 80 cm....
Dwójka jest wyższa o prawie 10cm od 900. W dwójce kierunki są na wysokości ok 82cm, a lampa od ok 90cm. Montując w dwójce lightbary ( na równi ze środkiem lampy) na osobnym stelażu byłyby na wysokości ok 95cm.
Tak czy siak w 900 pewnie tez byłoby za wysoko i aby być zgodnym z przepisami trzeba by jeden inny stelaż ( tak jak w linku podanym przez Texa66) gdzie kierunki byłyby nad lightbarami..
o kierunkach napisałem, że trzeba odłączyć kabelek, aby nie świeciły ciągle co jest niezgodne, a nie żeby kierunkowskazy nie działały.....Tex66 pisze: ↑sob sty 25, 2020
Napisałeś też: „ ale dalej świecące kierunki będą niezgodne ( trzeba odłączyć)”.
„- Arti - jeśli chcesz mieć spokój i wsio zgodne z prawem to kierunki odłącz”.
Konkluzją mojego komentarza z dnia 23.01.2020 r. jest, że jakichkolwiek przeróbek by nie zrobił z lampami (kloszami, oprawkami) będącymi na stelażu to kierunków w nich nie może mieć (nie będzie miał) …………… dlatego takie pytanie …………… „to co kierunkowskazami?”
Tak czy inaczej musi zamontować inne kierunkowskazy.
No, ale Ty interpretujesz to trochę inaczej.....
pzdr
VN900>VN2000
-
- Posty: 80
- Rejestracja: czw kwie 12, 2012
- Miejscowość: Jarosław
- Motocykl: VN 900 classic
- VROC: 0
Re: Lightbary jako światła postojowe.
W kierunkowskazach nie ma potrzeby odłączać żadnych kabli. Wystarczy w żarówce zakleić taśmą izolacyjna jeden z dwóch pinów i światła postojowe nie będą świecić.
- robkas
- Posty: 79
- Rejestracja: pn sie 07, 2017
- Miejscowość: Staszów
- Motocykl: Kawasaki VN900 LT
- VROC: 0
Re: Lightbary jako światła postojowe.
Zrobienie normalnej postojówki w VN900 to pół godziny roboty. Wystarczy kupić oprawkę za 2 zł i przewiercić z boku odbłyśnika otwór na tą oprawke.
W lampie przedniej są wtyczki łączące kable do kierunkowskazów. wystarczy znaleźć odpowiedni pin który daje pąd do kierukowskazu na stałe świecenie, wypiąc go z wtyczki i podłaczyć do naszej nowoobsadzonej oprawki w odbłyśniku. Drugi kabelek z oprawki przykręcamy do masy i wszystko mamy już przepisowo
W lampie przedniej są wtyczki łączące kable do kierunkowskazów. wystarczy znaleźć odpowiedni pin który daje pąd do kierukowskazu na stałe świecenie, wypiąc go z wtyczki i podłaczyć do naszej nowoobsadzonej oprawki w odbłyśniku. Drugi kabelek z oprawki przykręcamy do masy i wszystko mamy już przepisowo
Re: Lightbary jako światła postojowe.
postojówka niby będzie, ale niestety dalej nie będzie przepisowo....robkas pisze: ↑pn sty 27, 2020Zrobienie normalnej postojówki w VN900 to pół godziny roboty. Wystarczy kupić oprawkę za 2 zł i przewiercić z boku odbłyśnika otwór na tą oprawke.
W lampie przedniej są wtyczki łączące kable do kierunkowskazów. wystarczy znaleźć odpowiedni pin który daje pąd do kierukowskazu na stałe świecenie, wypiąc go z wtyczki i podłaczyć do naszej nowoobsadzonej oprawki w odbłyśniku. Drugi kabelek z oprawki przykręcamy do masy i wszystko mamy już przepisowo
symetryczny klosz lampy dalej będzie niezgodny - choć niekoniecznie diagnosta się do tego czepi...
Natomiast podłączenie postojówki pod "trzeci" kabelek od kierunków spowoduje, iż postojówka będzie świecić ciągle, ale nie będzie działać, gdy przekręcimy stacyjkę w pozycję świateł postojowych ( bez zapłonu).
VN900>VN2000
Re: Lightbary jako światła postojowe.
Mam u siebie zrobione postojowe zrobione na przednich kierunkach. Czyli podłączone pod ten magiczny trzeci przewód kierunkowskazów Świecą tylko w pozycji kluczyka park. Wystarczy dodać przekaźnik z trzema (przełączanymi) stykami. Wyciągam kluczyk w trzeciej pozycji, świeci tył i dwa przednie kierunki, a sam przekaźnik nie pobiera żadnego prądu, bo pracuje na stykach normalnie zwartych. Jak znajdę chwilę to siądę do Eagla i postaram się namalować jakiś czytelny schemat. Oczywiście jak ktoś by był zainteresowany taką modyfikacją.
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..
Re: Lightbary jako światła postojowe.
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..
- Arti1304
- Posty: 19
- Rejestracja: czw lip 12, 2018
- Miejscowość: Pniewo
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900
- VROC: 0
Re: Lightbary jako światła postojowe.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jeszcze to przemyśle ale najprawdopodobniej zamontuje lampę z modelu europejskiego.
- kacmar
- Posty: 1428
- Rejestracja: ndz gru 08, 2013
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: VN900LT '08 , VN1700 Voyager
- VROC: 36367
Re: Lightbary jako światła postojowe.
Jakiś czas temu znalazłem taki tekst odnośnie świateł w motocyklu.
"Źródło:
Dziennik Ustaw RP, Warszawa, dnia 15 grudnia 2016 r. Poz. 2022
OBWIESZCZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA
z dnia 27 października 2016 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
Załącznik nr 6
WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY
i patrzymy w punkt odnośnie świateł mijania, gdzie w przypisie dotyczącego asymetryczności napisane jest:
"Stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1976 r. oraz motocykla wyposażonego w światła mijania z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. W motocyklach dopuszcza się stosowanie symetrycznych świateł mijania z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. Dodatkowo, w motocyklach o pojemności skokowej silnika > 125cm3, mogą być zastosowane światła symetryczne wyposażone w wyładowcze źródła światła."
Teraz czas na pozycje:
Pozycyjne przednie - 1 lub 2, barwa biała, a dla motocykli biała lub żółta samochodowa.
Ponadto mamy kolejny odnośnik:
"Jeżeli przednie światła pozycyjne motocykla są barwy żółtej samochodowej, to wymagane są dwa takie światła umieszczone symetrycznie po jednym z każdej strony pojazdu." "
"Źródło:
Dziennik Ustaw RP, Warszawa, dnia 15 grudnia 2016 r. Poz. 2022
OBWIESZCZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA
z dnia 27 października 2016 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
Załącznik nr 6
WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY
i patrzymy w punkt odnośnie świateł mijania, gdzie w przypisie dotyczącego asymetryczności napisane jest:
"Stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1976 r. oraz motocykla wyposażonego w światła mijania z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. W motocyklach dopuszcza się stosowanie symetrycznych świateł mijania z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. Dodatkowo, w motocyklach o pojemności skokowej silnika > 125cm3, mogą być zastosowane światła symetryczne wyposażone w wyładowcze źródła światła."
Teraz czas na pozycje:
Pozycyjne przednie - 1 lub 2, barwa biała, a dla motocykli biała lub żółta samochodowa.
Ponadto mamy kolejny odnośnik:
"Jeżeli przednie światła pozycyjne motocykla są barwy żółtej samochodowej, to wymagane są dwa takie światła umieszczone symetrycznie po jednym z każdej strony pojazdu." "
Pozdrawiam Cię
VROC#36367
VROC#36367
- robkas
- Posty: 79
- Rejestracja: pn sie 07, 2017
- Miejscowość: Staszów
- Motocykl: Kawasaki VN900 LT
- VROC: 0
Re: Lightbary jako światła postojowe.
No i super. Aż sobie to wydrukuję żeby diagnoście pokazać.
- Arti1304
- Posty: 19
- Rejestracja: czw lip 12, 2018
- Miejscowość: Pniewo
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900
- VROC: 0
Re: Lightbary jako światła postojowe.
Czyli z tego wynika że postojówki z wersji usa sa poprawne.
Kto jest online
Jest 34 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 34 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości