czerwone kolano wydechu
czerwone kolano wydechu
Witam
w moim vn 1600 nomad rura wydechowa na pierwszym cylindrze nagrzewa sie do czerwoności
czy ktoś się z tym spotkał jaka to przyczyna wdzięczny będę za podpowiedzi .
w moim vn 1600 nomad rura wydechowa na pierwszym cylindrze nagrzewa sie do czerwoności
czy ktoś się z tym spotkał jaka to przyczyna wdzięczny będę za podpowiedzi .
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Re: czerwone kolano wydechu
wydechy są oryginalne czy jakieś akcesoryjne / dorabiane?
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: czerwone kolano wydechu
Kala
Może najpierw trochę teorii.
A może komuś tez się przyda………………….
Termodynamika silnika tłokowego
1. Mieszanka stechiometryczna - mieszanina par powietrza i paliwa w odpowiednich proporcjach.
- Optymalny skład mieszanki paliwowo - powietrznej to taki, w którym na 1 kg spalonego paliwa przypada 14.7 kg powietrza - MIESZANKA STECHIOMETRYCZNA.
- MIESZANKA STECHIOMETRYCZNA – posiada najwyższą szczytową temperaturę spalania.
2. Każda mieszanka (stechiometryczna, uboga, wzbogacona) musi się spalić (dopalać) w komorze spalania jeszcze przed zaworami wydechowymi (wylotowymi) cylindra.
- Mieszanka uboga – więcej niż 14,7 kg powietrza na 1 kg spalonego paliwa.
- Mieszanka wzbogacona – mniej niż 14,7 kg powietrza na 1 kg spalonego paliwa.
3. Spalanie mieszanki zbyt ubogiej, chociaż ma szczytową temperaturę spalania niższą, spala się znacznie wolniej, przez co ciepło spalania wydziela się przez większość trwania procesu rozprężania.
4. Spalanie mieszanki ubogiej przebiega dłużej, powoduje też mniejsze schłodzenie się gazów spalinowych w procesie rozprężania a więc wyższą temperaturę spalin.
Raz napisałeś „czerwone kolanko wydechu” (tytuł postu) a następnie „rura wydechowa nagrzewa się do czerwoności”.
Mało prawdopodobne żeby cała rura wydechowa nagrzała się do czerwoności!
Rozumiem, że bardziej chodzi o kolektor wydechowy?
Napisałeś również, że dzieje się to na jednym cylindrze!
Więc sprawa mieszanki paliwowej raczej odpada (opisane zjawisko występowałoby na obu wydechach!
5. Więc co może być tego przyczyną?:
- tłok kończy żywot – wypalone denko, pęknięcie;
- nadpalone zawory wydechowe (wylotowe) – część niespalonej mieszanki dopala się w kolektorze wydechowym – Patrz punkt 2. – „każda mieszanka …………… przed zaworami wylotowymi cylindra;
- niewłaściwe luzy na zaworach powyższego cylindra;
Powtórzę pytanie Przema:
- „wydechy są oryginalne czy jakieś akcesoryjne / dorabiane?” – od tego trzeba zacząć!
- dopiero później patrz punkt 5.
Powodzenia
Może najpierw trochę teorii.
A może komuś tez się przyda………………….
Termodynamika silnika tłokowego
1. Mieszanka stechiometryczna - mieszanina par powietrza i paliwa w odpowiednich proporcjach.
- Optymalny skład mieszanki paliwowo - powietrznej to taki, w którym na 1 kg spalonego paliwa przypada 14.7 kg powietrza - MIESZANKA STECHIOMETRYCZNA.
- MIESZANKA STECHIOMETRYCZNA – posiada najwyższą szczytową temperaturę spalania.
2. Każda mieszanka (stechiometryczna, uboga, wzbogacona) musi się spalić (dopalać) w komorze spalania jeszcze przed zaworami wydechowymi (wylotowymi) cylindra.
- Mieszanka uboga – więcej niż 14,7 kg powietrza na 1 kg spalonego paliwa.
- Mieszanka wzbogacona – mniej niż 14,7 kg powietrza na 1 kg spalonego paliwa.
3. Spalanie mieszanki zbyt ubogiej, chociaż ma szczytową temperaturę spalania niższą, spala się znacznie wolniej, przez co ciepło spalania wydziela się przez większość trwania procesu rozprężania.
4. Spalanie mieszanki ubogiej przebiega dłużej, powoduje też mniejsze schłodzenie się gazów spalinowych w procesie rozprężania a więc wyższą temperaturę spalin.
Raz napisałeś „czerwone kolanko wydechu” (tytuł postu) a następnie „rura wydechowa nagrzewa się do czerwoności”.
Mało prawdopodobne żeby cała rura wydechowa nagrzała się do czerwoności!
Rozumiem, że bardziej chodzi o kolektor wydechowy?
Napisałeś również, że dzieje się to na jednym cylindrze!
Więc sprawa mieszanki paliwowej raczej odpada (opisane zjawisko występowałoby na obu wydechach!
5. Więc co może być tego przyczyną?:
- tłok kończy żywot – wypalone denko, pęknięcie;
- nadpalone zawory wydechowe (wylotowe) – część niespalonej mieszanki dopala się w kolektorze wydechowym – Patrz punkt 2. – „każda mieszanka …………… przed zaworami wylotowymi cylindra;
- niewłaściwe luzy na zaworach powyższego cylindra;
Powtórzę pytanie Przema:
- „wydechy są oryginalne czy jakieś akcesoryjne / dorabiane?” – od tego trzeba zacząć!
- dopiero później patrz punkt 5.
Powodzenia
Tex66
Re: czerwone kolano wydechu
u mojego Ojca w motocyklu jak jedna świeca szwankowała (cokolwiek to znaczy) - jeden cylinder przerywał, to cały jeden tłumik się przebarwił.
VN900>VN2000
Re: czerwone kolano wydechu
To się poprawie oczywiście chodzi o kolano wychodzące z I cylindra.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: czerwone kolano wydechu
Kala
Wysil się trochę i przeczytaj sugestie Kolegów Przema, Przemeku i mojej skromnej osoby skoro ktoś zareagował na Twój problem, chce pomóc (coś podpowiedzieć) a nie tylko przeczyta kolejny post i wylogowuje się z Forum.
Zacznijmy jeszcze raz:
1. Kolektory wydechowe wraz z tłumikami oryginalne?
- Jeżeli oryginalne – więc sprawa kolektora odpada (grubość ścianek, średnica wewnętrzna itp.).
- Jeżeli akcesoryjne np.: Vance & Hines, Cobry, Hard Krome – itp. również temat odpada;
- Gorzej już, jeżeli coś w stylu „samoróbki” – tu akurat grubość ścianki na I. cylindrze może być nieco grubsza od „puszki po sardynkach” – po prostu taki pech. Jednak mało prawdopodobne!
Stawiam jednak na to co napisałem wcześniej:
- tłok kończy żywot – wypalone denko, pęknięcie;
- nadpalone zawory wydechowe (wylotowe) – część niespalonej mieszanki dopala się w kolektorze wydechowym – Patrz punkt 2. – „każda mieszanka …………… przed zaworami wylotowymi cylindra;
- niewłaściwe luzy na zaworach powyższego cylindra;
- zapłon ma I. cylindrze;
- i to co napisał Przemeku – świeca na I. cylindrze niedomaga.
Zacznij od świecy, później będzie „grubo” – czasowo i finansowo.
Powodzenia
Wysil się trochę i przeczytaj sugestie Kolegów Przema, Przemeku i mojej skromnej osoby skoro ktoś zareagował na Twój problem, chce pomóc (coś podpowiedzieć) a nie tylko przeczyta kolejny post i wylogowuje się z Forum.
Zacznijmy jeszcze raz:
1. Kolektory wydechowe wraz z tłumikami oryginalne?
- Jeżeli oryginalne – więc sprawa kolektora odpada (grubość ścianek, średnica wewnętrzna itp.).
- Jeżeli akcesoryjne np.: Vance & Hines, Cobry, Hard Krome – itp. również temat odpada;
- Gorzej już, jeżeli coś w stylu „samoróbki” – tu akurat grubość ścianki na I. cylindrze może być nieco grubsza od „puszki po sardynkach” – po prostu taki pech. Jednak mało prawdopodobne!
Stawiam jednak na to co napisałem wcześniej:
- tłok kończy żywot – wypalone denko, pęknięcie;
- nadpalone zawory wydechowe (wylotowe) – część niespalonej mieszanki dopala się w kolektorze wydechowym – Patrz punkt 2. – „każda mieszanka …………… przed zaworami wylotowymi cylindra;
- niewłaściwe luzy na zaworach powyższego cylindra;
- zapłon ma I. cylindrze;
- i to co napisał Przemeku – świeca na I. cylindrze niedomaga.
Zacznij od świecy, później będzie „grubo” – czasowo i finansowo.
Powodzenia
Tex66
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Re: czerwone kolano wydechu
Pytanie czy jak już przepalił kolektor, to wymiana świecy da znaczący efekt na "zmęczonym" kolektorze. Przy problemach w silniku poszukałbym dodatkowych objawów, czy równo chodzi, czy przypadkiem jak się wyciszy tłumiki to czy jednak za bardzo coś tam nie stuka w tym silniku ponad normę.
Myślę, że konkretne odpowiedzi już padły, kolejny ruch należy do samego zainteresowanego co z tym dalej zrobi.
Myślę, że konkretne odpowiedzi już padły, kolejny ruch należy do samego zainteresowanego co z tym dalej zrobi.
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
-
- Posty: 101
- Rejestracja: pt lip 05, 2019
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN2000
Re: czerwone kolano wydechu
Kala, a z Twoim motocyklem tak w ogóle to wszystko w porządku? Jeździ, dobrze zapala, ma przyspieszenie, nie żłopie paliwa? Jeśli tak, to ja bym się niespecjalnie przejmował tym czerwonym kolankiem. Temperatura spalin wystarczy do podgrzania cienkościennych rurek do czerwoności, szczególnie jak to się ujawnia na postoju (gdy nie ma chłodzenia) podczas miłego dla ucha "gazowania". Poszukaj na yutubie filmiki gdzie zapaleńcy potrafią nie tylko kolanko rozgrzać do czerwoności ale i sam tłumik.
Re: czerwone kolano wydechu
No i po problemie
Dzięki wszystkim za cenne rady i sugestie.
Dzięki wszystkim za cenne rady i sugestie.
Re: czerwone kolano wydechu
sprawa była taka że pawer commandera podłączyłem i wszystko wróciło do normy bez miał za ubogą mieszanke.Tak że dzięki wszystkim za rady i sugestie.
Kto jest online
Jest 15 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 15 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości