Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
-
- Posty: 101
- Rejestracja: pt lip 05, 2019
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN2000
-
- Posty: 7
- Rejestracja: sob sie 15, 2020
- Motocykl: 2008 VN900 Classic
Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
Dzięki Wielebny. Czy Waszym zdaniem pasek jest już też do wymiany. Przebieg mojego to 35k, rocznik 2008
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
35kkm dla paska to nie wiele, gdzieś tak w połowie przelotu. Jak nie ma uszkodzeń mechanicznych to naciąg, ustawienie i powinno być OK.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: sob sie 15, 2020
- Motocykl: 2008 VN900 Classic
Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
No właśnie jakieś są takie na zewnętrznej powłoce. Widziałeś 5 zdjęcia jakie wrzuciłem w poprzednim poście?
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
To "uszkodzenie" nie powinno mieć wpływu na trwałość. Zarysowane są wzmocnienie żeber a nie warstwa nośna. Powstało to jak pisałem od zanieczyszczeń które dostały się między pas a klin zabezpieczający. Nie tak łatwo zerwać pasek zębaty.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: sob sie 15, 2020
- Motocykl: 2008 VN900 Classic
Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
Dziękuje, a to, że klin zabezpieczający jest tak wytarty to normalna sprawa?
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
On po to tam jest.
Jakby go nie było wyobraź sobie większy kamień który wpada między koło zdawcze a obudową skrzyni biegów. Kamol tam będzie KLINOWANY przez obracające się koło i dziura w "amelinowej" obudowie gwarantowana!!!!
Mniejsze zanieczyszczenia "przelatują" między klinem a pasem zostawiając takie ślady jakie mamy wszyscy na naszych klinach . Dalej jest dość luzu aby nie zrobiły bałaganu.
Jakby go nie było wyobraź sobie większy kamień który wpada między koło zdawcze a obudową skrzyni biegów. Kamol tam będzie KLINOWANY przez obracające się koło i dziura w "amelinowej" obudowie gwarantowana!!!!
Mniejsze zanieczyszczenia "przelatują" między klinem a pasem zostawiając takie ślady jakie mamy wszyscy na naszych klinach . Dalej jest dość luzu aby nie zrobiły bałaganu.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: sob sie 15, 2020
- Motocykl: 2008 VN900 Classic
Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
Wielebny jesteś super gościu. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje
-
- Posty: 101
- Rejestracja: pt lip 05, 2019
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN2000
Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
Dla zainteresowanych: nabyłem przyrząd do pomiaru naciągu pasa w firmie Mały HD. Cena 135 zł plus wysyłka
Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
Wielebny to jeszcze napisz jak tego używać, bo mieć a używać to różne sprawy
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..
-
- Posty: 7
- Rejestracja: sob sie 15, 2020
- Motocykl: 2008 VN900 Classic
Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
Ja oddałem swojego do mechanika, po sprawdzeniu okazało się, że to nie alternator bo ten ładuje dobrze. Piszczenie wynika ponoć gdzieś z paska. Pasek został naciągnięty. Okazało się również, że małe koło napędowe było jakoś nie do końca dobrze dokręcone. U mnie na zdjęciu widać, że pasek jest bliżej silnika, a nie na środku. Mój mechanik nie dał rady tego wyregulować i zaznaczył, że może to wynikać z tego źle dokręconego małego koła, które się wyrobiło.
Po pierwszej jeździe ciągle piszczy, ale tym razem najbardziej przy 50-60km/h później powyżej jakby ustaje, ale nie słychać tego aż tak żebym sam słyszał. Chyba dopuki nie wymienie paska na nowy to się nie dowiem czy to to :/
Po pierwszej jeździe ciągle piszczy, ale tym razem najbardziej przy 50-60km/h później powyżej jakby ustaje, ale nie słychać tego aż tak żebym sam słyszał. Chyba dopuki nie wymienie paska na nowy to się nie dowiem czy to to :/
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
Pas reguluje się tylnym kołem, niczym innym. Dlaczego mechanik nie szukał dalej?
Jeżeli na małym kole zdawczym pas pracuje nie na środku to obowiązkowo zdejmij to koło i zobacz dlaczego!!!!!!
Jeżeli wyrobiony jest wieloklin tylko w kole to wiadomo koło do wymiany. Gorsza sprawa jeżeli wieloklin wałka jest wyrobiony. Też do wymiany ale z tym więcej roboty. Jeżeli wielokliny są dobre to któreś z 2 łożysk jest padnięte i wałek stracił równoległość ale to powinno być dosyć wyraźnie słyszalne ( wycie).
Daj znać jak się uporasz z problemem.
Ps.
Zmień "swojego mechanika"
Jeżeli na małym kole zdawczym pas pracuje nie na środku to obowiązkowo zdejmij to koło i zobacz dlaczego!!!!!!
Jeżeli wyrobiony jest wieloklin tylko w kole to wiadomo koło do wymiany. Gorsza sprawa jeżeli wieloklin wałka jest wyrobiony. Też do wymiany ale z tym więcej roboty. Jeżeli wielokliny są dobre to któreś z 2 łożysk jest padnięte i wałek stracił równoległość ale to powinno być dosyć wyraźnie słyszalne ( wycie).
Daj znać jak się uporasz z problemem.
Ps.
Zmień "swojego mechanika"
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: sob sie 15, 2020
- Motocykl: 2008 VN900 Classic
Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
Małe koło było zdjęte, wieloklin (frez na wałku zdawczym) oczyszczony i koło spowrotem dokręcony momentem zalecany przez producenta. Ciężo było ocenić luz na wałku gdyż książka serwisowa nie podaje zwymiarownia wałka i koła pasowego frezów na ktorych są zsunięte razem.
Zdaniem mechanika jeśli ta część zacznie piszczeć/hałasować powinien pojawić się tam luz wtedy będzie też trzeba ingerować również w skrzynie biegów.
Zdaniem mechanika jeśli ta część zacznie piszczeć/hałasować powinien pojawić się tam luz wtedy będzie też trzeba ingerować również w skrzynie biegów.
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
Jest jeszcze jedna możliwość.
Taka nie symetryczność paska na kole zdawczym może świadczyć o nie liniowości wahacza i sinika ( nie są w osi). Możliwe że motor miał jakiegoś "dzwona" który przesunął wahacz względem sinika, odkształcił wahacz. Teraz koło zdawcze nie pokrywa się z kołem biernym. ( małe z dużym )
Taka nie symetryczność paska na kole zdawczym może świadczyć o nie liniowości wahacza i sinika ( nie są w osi). Możliwe że motor miał jakiegoś "dzwona" który przesunął wahacz względem sinika, odkształcił wahacz. Teraz koło zdawcze nie pokrywa się z kołem biernym. ( małe z dużym )
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- Cichy-Krzychu
- Posty: 69
- Rejestracja: wt paź 20, 2020
- Motocykl: Kawasaki vn-15 , 95r
Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
Moim zdaniem Wielebny masz rację , natomiast ja bym dodatkowo jeszcze sprawdził zamocowanie całego silnika . Czy on jest symetrycznie i czy nie ma luzów . Polecał bym jeszcze sprawdzenie czy koło pasowe małe nie ma bicia ( zegar z kulką koło do góry tylne i heja ) można też przyłożyć prostą listwę do koła pasowego małego np.( poziomice ) i druga strona pokaże jak jest ustawione małe koło pasowe odnośnie tylnego koła pasowego . Pozdrawiam
Jeśli odejdę radujcie się wspominając (Kiedy był żywy żył . )
Pozdrawiam
Cichy 697 866 437
cichegowarsztat.witryna.info
Pozdrawiam
Cichy 697 866 437
cichegowarsztat.witryna.info
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
Kurde pomyliłem motory i analizowałem VN1600
Jako że się napisałem niech posłuży jako lektura do rozważań.
........
Luźny silnik mało prawdopodobne. Chyba że amortyzatory mocowanie silnika są wyrobione ale tu byś słyszał walenie silnika o śruby i podczas dodawania i odejmowania gazy, nawet na wolnych obrotach drgania silnika były by słyszalne. Rama z silnikiem jest, można by rzec, "pancerna. Nie wiem jaki by musiał być dzwon aby ją przekosić ale wtedy by silnika nie można było włożyć.
Ale przyjrzyj się tym amortyzatorom.
Faktycznie jeżeli są wybite to silnik może być "przekoszony" ale wtedy pas będzie bliżej zewnętrznej strony a nie od strony silnika( pas go przesunie). W drugą stronę to tylko odkształcenie wspornika silnika ( poz. 32190A)
Tu masz diagram ramy
https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... t-14113164
......
A w VN900 silnik jest mocowany na szpilki bez amortyzatorów
https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... e-16137497
tworząc bardzo sztywny zespół silnik rama, nie do pogięcia a jak już to co pisałem wyżej coś by się musiało wyłupać w mocowaniu silnika ( chyba byś zauważył).
https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... t-16137494
Jako że się napisałem niech posłuży jako lektura do rozważań.
........
Luźny silnik mało prawdopodobne. Chyba że amortyzatory mocowanie silnika są wyrobione ale tu byś słyszał walenie silnika o śruby i podczas dodawania i odejmowania gazy, nawet na wolnych obrotach drgania silnika były by słyszalne. Rama z silnikiem jest, można by rzec, "pancerna. Nie wiem jaki by musiał być dzwon aby ją przekosić ale wtedy by silnika nie można było włożyć.
Ale przyjrzyj się tym amortyzatorom.
Faktycznie jeżeli są wybite to silnik może być "przekoszony" ale wtedy pas będzie bliżej zewnętrznej strony a nie od strony silnika( pas go przesunie). W drugą stronę to tylko odkształcenie wspornika silnika ( poz. 32190A)
Tu masz diagram ramy
https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... t-14113164
......
A w VN900 silnik jest mocowany na szpilki bez amortyzatorów
https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... e-16137497
tworząc bardzo sztywny zespół silnik rama, nie do pogięcia a jak już to co pisałem wyżej coś by się musiało wyłupać w mocowaniu silnika ( chyba byś zauważył).
https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... t-16137494
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
Jak wygląda sytuacja z tyłu, ten sam problem co na wałku zdawczym czyli pas przesunięty w jedną stronę? Sprawdź stan łożyska w korpusie do którego przykręcone jest tylne koło pasowe, przy okazji łożyska w kole i wahaczu. Jeżeli przednie koło "się wyrobiło", to nie powinno być z powrotem montowane, luzy trzeba sprawdzić przy zdemontowanej nakrętce, a nie dociskać nią koło w nadziei, że nie będzie się "kiwało" na wałku. Na pewno taniej będzie wydać 4 stówy na małe koło pasowe o ile faktycznie ma luzy, niż tysiak na wałek zdawczy plus demolka silnika.tomektomczuk pisze: ↑ndz paź 18, 2020U mnie widać, że pasek jest bliżej silnika, a nie na środku. Mój mechanik nie dał rady tego wyregulować i zaznaczył, że może to wynikać z tego źle dokręconego małego koła, które się wyrobiło.
Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
Czy takie ułożenie pasa jest prawidłowe (patrząc na Moto od tyłu na koło napędzające, pas jest na styk z lewą strona a z prawej ma luz około 2mm) ?
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
Tak ma być, pas opiera się o lewy kołnierz koła pasowego tylnego koła.
Ostatnie zdjęcie jakie zamieściłem w poście:
viewtopic.php?f=54&t=15224
Ostatnie zdjęcie jakie zamieściłem w poście:
viewtopic.php?f=54&t=15224
Tex66
Re: Piski podczas jazdy przy dodawaniu gazu
Dzięki, wiśnia tam mam, POZDRAWIAM
Kto jest online
Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości