Silnik przerywa przy wyższych obrotach
Silnik przerywa przy wyższych obrotach
Witam. Może ktoś z forumowiczów będzie mógł mi pomóc. Od 4 sezonow mam Vn 900. Ze względu,że stał u poprzedniego właściciela dlugo niezatankowany okazało się, że w zbiorniki było dużo brudu- rdzy została wymieniona pompa paliwa. Przez 4 lata nie było problemu. Teraz przy wprowadzaniu na wyższe obroty pojawia się przerywanie silnika- objawy podobne jakby kończyło się paliwo. Jednocześnie spadła moc. Na wolnym biegu pracuje równo. Powoli da się jechać, ale przy wyprzedzaniu to masakra- przerywa, strzela, dławi się. Oddałem do mechanika, znowu wymienil pompę, czujnik ciśnienia paliwa. Dzisiaj jazda próbna i znów to samo. Czy ktoś coś może podpowiedzieć? Z góry dziękuję.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Silnik przerywa przy wyższych obrotach
Radi
Jak widzę to Twój pierwszy post i jak mniemam powitalny.
To, że przez cztery sezony po wymianie pompy i zapewne po odrdzewianiu, czyszczeniu i płukaniu zbiornika paliwa Twój VN 900 zaczął niedomagać to powodów może być kilka. System DFI to nie tylko zbiornik paliwa, pompa czy czujnik ciśnienia paliwa.
Żebyś miał mniej szukania a Twój mechanik szybciej zdiagnozował powód i czegoś się jeszcze nauczył załączam Ci 117 stronę z Instrukcji Serwisowej VN 900.
Jak sądzę Instrukcję Serwisową masz?
I tak zakreślone na żółto to usterka, w lewej kolumnie tabeli prawdopodobna przyczyna, w prawej kolumnie tabeli – w którym rozdziale szukać i jakie działanie podjąć.
Praktycznie masz odpowiedź na temat przerywania silnika przy wprowadzaniu na wyższe obroty, dławienia się silnika i spadku mocy w VN 900.
Dlatego spytałem wyżej o posiadanie Instrukcji Serwisowej, bez niej może być trudniej i dłużej.
Powodzenia
Jak widzę to Twój pierwszy post i jak mniemam powitalny.
To, że przez cztery sezony po wymianie pompy i zapewne po odrdzewianiu, czyszczeniu i płukaniu zbiornika paliwa Twój VN 900 zaczął niedomagać to powodów może być kilka. System DFI to nie tylko zbiornik paliwa, pompa czy czujnik ciśnienia paliwa.
Żebyś miał mniej szukania a Twój mechanik szybciej zdiagnozował powód i czegoś się jeszcze nauczył załączam Ci 117 stronę z Instrukcji Serwisowej VN 900.
Jak sądzę Instrukcję Serwisową masz?
I tak zakreślone na żółto to usterka, w lewej kolumnie tabeli prawdopodobna przyczyna, w prawej kolumnie tabeli – w którym rozdziale szukać i jakie działanie podjąć.
Praktycznie masz odpowiedź na temat przerywania silnika przy wprowadzaniu na wyższe obroty, dławienia się silnika i spadku mocy w VN 900.
Dlatego spytałem wyżej o posiadanie Instrukcji Serwisowej, bez niej może być trudniej i dłużej.
Powodzenia
Tex66
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Silnik przerywa przy wyższych obrotach
Tex podał teorię, co powinno przyspieszyć diagnozę.
Praktyka podpowiada że to przerywanie to zakłócenie prawidłowej pracy wtrysków.
Oprócz brudu może być woda. Jeżeli przez te cztery sezony zostawiałeś moto na zimę z nie pełnym zbiornikiem to wytrąciła się znaczna ilość kondensatu. Przy dużych zmianach temperatury na jesień i wiosnę skrapla się woda na ściankach zbiornika.
Jak by nie patrzyć proponuje od solidnego czyszczenia całego układu, tzn. zbiornik. przewody, pompa, wtryski. Szczególnie wtryski do porządnego czyszczenia. Jeżeli jest to woda powinno pomóc, gorzej jeżeli nalazło do nich jakiegoś syfu to może być problem i tylko wymiana.
Praktyka podpowiada że to przerywanie to zakłócenie prawidłowej pracy wtrysków.
Oprócz brudu może być woda. Jeżeli przez te cztery sezony zostawiałeś moto na zimę z nie pełnym zbiornikiem to wytrąciła się znaczna ilość kondensatu. Przy dużych zmianach temperatury na jesień i wiosnę skrapla się woda na ściankach zbiornika.
Jak by nie patrzyć proponuje od solidnego czyszczenia całego układu, tzn. zbiornik. przewody, pompa, wtryski. Szczególnie wtryski do porządnego czyszczenia. Jeżeli jest to woda powinno pomóc, gorzej jeżeli nalazło do nich jakiegoś syfu to może być problem i tylko wymiana.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
Re: Silnik przerywa przy wyższych obrotach
Dzięki za sugestie. Przekażę swojemu mechanikowi.
Jeżeli temat zostanie rozwiązany zamieszczę informację.
Jeżeli temat zostanie rozwiązany zamieszczę informację.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 18, 2021
- Motocykl: Kawasaki vn 900
Re: Silnik przerywa przy wyższych obrotach
Hej, Radi tak czytam Twojego posta, bo mam podobny problem. Udało Ci się znaleźć przyczyne i usunąć usterkę?
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Silnik przerywa przy wyższych obrotach
Sławek_vn900
Nie liczyłbym na odpowiedź ze strony Radi-ego.
Radi sam 04. czerwca zaoferował, że opisze powód usterki po rozwiązaniu problemu.
W międzyczasie logował się kilkakrotnie a ostatnio 15. lipca o godz. 20.30.
I co? …………. I nic.
To kolejny przykład, że „ja mam problem już rozwiązany, a jak wy macie problem to wy macie problem a nie ja”.
Kolejny na moją listę do nie udzielania jakiejkolwiek pomocy.
Nie liczyłbym na odpowiedź ze strony Radi-ego.
Radi sam 04. czerwca zaoferował, że opisze powód usterki po rozwiązaniu problemu.
W międzyczasie logował się kilkakrotnie a ostatnio 15. lipca o godz. 20.30.
I co? …………. I nic.
To kolejny przykład, że „ja mam problem już rozwiązany, a jak wy macie problem to wy macie problem a nie ja”.
Kolejny na moją listę do nie udzielania jakiejkolwiek pomocy.
Tex66
-
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 18, 2021
- Motocykl: Kawasaki vn 900
Re: Silnik przerywa przy wyższych obrotach
To nie ładnie z jego strony. Ja obstawiam na paliwo Ok dam znać jak rozwiąże problem
Pozdro s.
Pozdro s.
Re: Silnik przerywa przy wyższych obrotach
Temat jeszcze jest nierozwiązany. Cierpliwości, chociaż ja swoją już straciłem
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Silnik przerywa przy wyższych obrotach
Radi,
Zwracam honor ale Ty powinieneś zmienić mechanika bo Cię jeszcze tegoroczne Boże Narodzenie zastanie.
Spytaj się go czy potrafi przeprowadzić test autodiagnostyki VN 900.
To najszybsza metoda, żadnego gdybania i domysłów.
Szczególna uwaga na błąd 51 i 52. Są to błędy uzwojenia cewek zapłonowych, każda cewka w sposób ciągły bez względu na obroty musi wysyłać sygnał napięciowy – stałe napięciowe wyjściowe do ECU.
Jeżeli przy pewnych obrotach będą występowały przerwy w sygnale do ECU, wtedy ECU wyłącza chwilowo dany wtryskiwacz. Wtedy silnik dławi się i przerywa – tzw. głód paliwowy na cylindrze.
Może to być też wina samych wtrysków oraz pompy jak pisał Wielebny Bolo.
W VN2k można odczytać od razu błędy 41 i 42, są to błędy wtryskiwaczy, niestety w VN 900 tych błędów nie odczytasz.
Powodzenia
Zwracam honor ale Ty powinieneś zmienić mechanika bo Cię jeszcze tegoroczne Boże Narodzenie zastanie.
Spytaj się go czy potrafi przeprowadzić test autodiagnostyki VN 900.
To najszybsza metoda, żadnego gdybania i domysłów.
Szczególna uwaga na błąd 51 i 52. Są to błędy uzwojenia cewek zapłonowych, każda cewka w sposób ciągły bez względu na obroty musi wysyłać sygnał napięciowy – stałe napięciowe wyjściowe do ECU.
Jeżeli przy pewnych obrotach będą występowały przerwy w sygnale do ECU, wtedy ECU wyłącza chwilowo dany wtryskiwacz. Wtedy silnik dławi się i przerywa – tzw. głód paliwowy na cylindrze.
Może to być też wina samych wtrysków oraz pompy jak pisał Wielebny Bolo.
W VN2k można odczytać od razu błędy 41 i 42, są to błędy wtryskiwaczy, niestety w VN 900 tych błędów nie odczytasz.
Powodzenia
Tex66
-
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 18, 2021
- Motocykl: Kawasaki vn 900
Re: Silnik przerywa przy wyższych obrotach
Jak mi ktoś powie gdzie jest fikt paliwa to sitko będę wdzięczny. Zdemontowalem wczoraj pompę i go nie namierzyłem. Myślę o wymianie pompy bo może nie być wydajna ale ciekawi mnie ten filtr gdzie on jest??? Będę wdzięczny za wskazówki
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Re: Silnik przerywa przy wyższych obrotach
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
Re: Silnik przerywa przy wyższych obrotach
Witam. Długo nie pisałem, ale z przyczyn osobistych nie w głowie były mi motocykle, naprawy itd. , ale do rzeczy. Po niezliczonych próbach czujników, wtrysku, cewek itd. ostatecznie sytuacja została rozwiązana. Przyczyną był rdzawy pył pojawiający się z korodującego wewnątrz zbiornika. Sprawa została rozwiązana poprzez regenerację zbiornika od wewnątrz metodą POR15. Usługa wykonana w Kanuj.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Re: Silnik przerywa przy wyższych obrotach
Dzięki za informację przyda się następny i fajnie że problem udało się rozwiązać!
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Dzisiaj urodziny obchodzą
- Larry (38)
- Stefania (61)
- Wesiero (42)
- bamsejery71 (53)
- jarekft (49)