Silnik długa praca na ssaniu
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Silnik długa praca na ssaniu
Dobry wieczór .Mam na imię Darek i pochodzę z Płocka . Od trzech lat jestem właścicielem VN 2000 z 2009 sprowadzony z USA . Mam delikatny problem z obrotami silnika a mianowicie jeśli odpalę kiedy jest zimny to długo pracuję na ssaniu i ,gwałtownie zejdzie z obrotów i następnie znowu wchodzi na obroty i po około dwóch minutach schodzi z obrotów ale już stopniowo ..płynnie i silnik pracuje równo . Następny problem również z silnikiem to taki że jak jest gorący i go zgasze i odpalę po około 10 minutach to przez chwilę chodzi nie równo na wyższych obrotach ,podszarpuje i stopniowo obroty wracają do normy . Jeśli silnik odpalę po około 20 minutach od zgaszenia to dłużej szarpie silnikiem na wolnych obrotach ,nawet około 2 minut i następnie wszystko się normuje i silnik pracuje tak jak powinien ..praca przyjemna dla ucha . Bardzo proszę o pomoc jeśli będzie to możliwe i z góry dziękuję . Nadmienie że po podłączeniu do kompa nie wykazuje żadnych błędów .
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Objawy wskazują na problem mieszanki paliwa i powietrza.
Zrób autodiagnostykę a nie żaden „komp”.
Jeżeli autodiagnostyka nie wykaże żadnych błędów (wtryski, pompa paliwa, przepustnica, wysokie ciśnienie paliwa, czujnik temperatury wody) to winowajcą może tu być powietrze.
Najpierw odpowiedz sobie na pytania:
1. Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr powietrza?
2. Kiedy sprawdzałeś czujnik ciśnienia powietrza wlotowego?
3. Kiedy i czy sprawdzałeś czujnik temperatury powietrza wlotowego?
4. Kiedy sprawdzałeś zawory ssące powietrza?
Zacznij od rzeczy najprostszej która ma wpływ na pracę silnika na ssaniu w VN2k.
- str. 51 Instrukcji Serwisowej – Sprawdzenie systemu zasysania powietrza (Air Suction System);
- str. 119 Instrukcji Serwisowej - Problem z zaworem zasysania powietrza (Air suction valve trouble) - Sprawdź i wymień (patrz rozdział 5) - Inspect and replace (see chapter 5).
- str. 232 Instrukcji Serwisowej – gdzie umiejscowione zawory ssące powietrza (Air Suction Valves);
- str. 245 Instrukcji Serwisowej – jak sprawdzić, zdemontować i zamontować zawory ssące powietrza oraz jak sprawdzić, wymontować i zamontować zawór przełączający powietrze.
Gdyby jednak właściwie przeprowadzona autodiagnostyka wykazała błędy serwisowe to:
Niestabilny na biegu jałowym (wolne obroty):
- Problemy z zaworami przepustnicy lub z siłownikami przepustnicy;
- Problemy z wtryskiwaczem paliwa;
- Problemy z czujnikiem przepustnicy;
- Problemy z czujnikiem temperatury powietrza wlotowego;
- Problemy z czujnikiem temperatury wody;
- Problemy z czujnikiem ciśnienia atmosferycznego;
- Zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie paliwa.
Nieprawidłowa prędkość biegu jałowego (wolne obroty):
- Problemy z czujnikiem temperatury wody;
- Problemy z czujnikiem przepustnicy;
- Zawory przepustnicy lub problemy z siłownikami.
Wszystkie odpowiedzi na powyższe problemy w Rozdziale 3 - Układ paliwowy (DFI) - Fuel System (DFI).
Powodzenia
Zrób autodiagnostykę a nie żaden „komp”.
Jeżeli autodiagnostyka nie wykaże żadnych błędów (wtryski, pompa paliwa, przepustnica, wysokie ciśnienie paliwa, czujnik temperatury wody) to winowajcą może tu być powietrze.
Najpierw odpowiedz sobie na pytania:
1. Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr powietrza?
2. Kiedy sprawdzałeś czujnik ciśnienia powietrza wlotowego?
3. Kiedy i czy sprawdzałeś czujnik temperatury powietrza wlotowego?
4. Kiedy sprawdzałeś zawory ssące powietrza?
Zacznij od rzeczy najprostszej która ma wpływ na pracę silnika na ssaniu w VN2k.
- str. 51 Instrukcji Serwisowej – Sprawdzenie systemu zasysania powietrza (Air Suction System);
- str. 119 Instrukcji Serwisowej - Problem z zaworem zasysania powietrza (Air suction valve trouble) - Sprawdź i wymień (patrz rozdział 5) - Inspect and replace (see chapter 5).
- str. 232 Instrukcji Serwisowej – gdzie umiejscowione zawory ssące powietrza (Air Suction Valves);
- str. 245 Instrukcji Serwisowej – jak sprawdzić, zdemontować i zamontować zawory ssące powietrza oraz jak sprawdzić, wymontować i zamontować zawór przełączający powietrze.
Gdyby jednak właściwie przeprowadzona autodiagnostyka wykazała błędy serwisowe to:
Niestabilny na biegu jałowym (wolne obroty):
- Problemy z zaworami przepustnicy lub z siłownikami przepustnicy;
- Problemy z wtryskiwaczem paliwa;
- Problemy z czujnikiem przepustnicy;
- Problemy z czujnikiem temperatury powietrza wlotowego;
- Problemy z czujnikiem temperatury wody;
- Problemy z czujnikiem ciśnienia atmosferycznego;
- Zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie paliwa.
Nieprawidłowa prędkość biegu jałowego (wolne obroty):
- Problemy z czujnikiem temperatury wody;
- Problemy z czujnikiem przepustnicy;
- Zawory przepustnicy lub problemy z siłownikami.
Wszystkie odpowiedzi na powyższe problemy w Rozdziale 3 - Układ paliwowy (DFI) - Fuel System (DFI).
Powodzenia
Tex66
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Pytanie: czy wolne obroty nie są za niskie? próbowałeś ciut podkręcić?
VN900>VN2000
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Dziękuję Tex66 za szybko odpowiedź ,podpowiedź co może być przyczyną o oczywiście będę sprawdzać . Wcześniej nie pisałem ale motor ma zamontowany power commander 5 i sonda lambda i tłumiki przelotowe więc jest glosny i strzela często po ujęciu gazu ..już tak wszystko było gdy go kupiłem . Silnik pracuje bardzo Cicho nic nie puka czy stuka tylko ma takie objawy jak wcześniej pisałem .
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Rozumiem, że posiadasz VN2k od trzech lat, a od kiedy zaczęły się problemy z pracą silnika o których napisałeś zakładając post?
Czy ma tak od kiedy go kupiłeś?
Power Commander V to wyższa półka niż Power Commander III ale z tym z czym się spotkałem to najszczęśliwszy dla VN2k nie jest.
A czy masz wgraną dedykowana mapę zapłonu właśnie pod Power Commander-a V i tłumiki przelotowe?
I do tego wszystkiego dochodzi sonda lambda!
I jeszcze jedno, jaki filtr powietrza, fabryczny czy K&N z Hypercharger-em?
Zarówno przy PC V jak i PC III wskazany jest Hypercharger z filtrem K&N.
Wgraj odpowiednia mapę i dokonaj strojenia silnika gdzieś w wyspecjalizowanym serwisie z hamownią.
Jeżeli to nie pomoże to zacznij sprawdzać czujniki o których napisałem wyżej.
Powodzenia
Czy ma tak od kiedy go kupiłeś?
Power Commander V to wyższa półka niż Power Commander III ale z tym z czym się spotkałem to najszczęśliwszy dla VN2k nie jest.
A czy masz wgraną dedykowana mapę zapłonu właśnie pod Power Commander-a V i tłumiki przelotowe?
I do tego wszystkiego dochodzi sonda lambda!
I jeszcze jedno, jaki filtr powietrza, fabryczny czy K&N z Hypercharger-em?
Zarówno przy PC V jak i PC III wskazany jest Hypercharger z filtrem K&N.
Wgraj odpowiednia mapę i dokonaj strojenia silnika gdzieś w wyspecjalizowanym serwisie z hamownią.
Jeżeli to nie pomoże to zacznij sprawdzać czujniki o których napisałem wyżej.
Powodzenia
Tex66
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Witam ponownie Tex66. Taki problem mam od samego poczatku gdy kupiłem motocykl ale tak uwagi do tego nie przywiązywałem ...do pewnego czasu .W motocyklu nic a nic nie zmieniałem jedynie co olej i filtr powietrza ale taki jaki był poprzednio czyli fabryczny .oryginalny. motocykl nie był nigdy przeze mnie na diagnostyce . Motor jest bardzo dynamiczny . pięknie ciągnie i przyspiesza na każdym biegu . Tylko te problemy co wcześniej opisałem . Jak zgasze i po chwili zapale to przez chwilę silnik podbija obroty i nierówno pracuje po czym szybko wraca do normy . Jeśli dłużej postoi i silnik jeszcze ciepły to długo pracuję na wyższych nierównych obrotach i jak się rozgrzeje to również praca silnika wraca do normy . Też myślałem że to może czujnik temperatury wody lub powietrza ewentualnie czujnik ciśnienia po lewej stronie pod pokrywą . Myślałem też o usunięciu PC ale myślę że trzeba by było zmienić tłumiki na fabryczne . Zacznę od diagnostyki tak tak Ty mi radzisz . I poszukam w okolicy dobry serwis .
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Tłumiki są przelotowe i zamocowana sonda lambda . Jaka mapa jest wgrana to tego ja nie wiem .
Re: Silnik długa praca na ssaniu
słuchajcie, ale jeśli chodzi o pierwszą część "problemu"
"...jeśli odpalę kiedy jest zimny to długo pracuję na ssaniu i ,gwałtownie zejdzie z obrotów i następnie znowu wchodzi na obroty i po około dwóch minutach schodzi z obrotów ale już stopniowo..."
to wydaje mi się że nie ma tutaj sensu na siłę szukać problemu... Tak ma być i tyle.
Nie wiem od czego to zależy, ale co druga dwójka jaką znam (a znam ich sporo) tak właśnie się zachowuje przy odpalaniu na zimno.
"...jeśli odpalę kiedy jest zimny to długo pracuję na ssaniu i ,gwałtownie zejdzie z obrotów i następnie znowu wchodzi na obroty i po około dwóch minutach schodzi z obrotów ale już stopniowo..."
to wydaje mi się że nie ma tutaj sensu na siłę szukać problemu... Tak ma być i tyle.
Nie wiem od czego to zależy, ale co druga dwójka jaką znam (a znam ich sporo) tak właśnie się zachowuje przy odpalaniu na zimno.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Silnik długa praca na ssaniu
U mnie na zimno pracuje na ssaniu może z 5-7 sekund, schodzi z obrotów i już nie wchodzi ponownie na obroty nawet przy temperaturze jak dzisiaj 8°C. Silnik pracuje przez około 5 minut równo i płynnie, mam czas na „fajeczkę” i w drogę. Jak widać mój VN2k to ten co drugi który nie wchodzi ponownie na obroty.
Ale na pewno to nie jest normalne co napisał Krakus 1972:
„Następny problem również z silnikiem to taki że jak jest gorący i go zgaszę i odpalę po około 10 minutach to przez chwilę chodzi nie równo na wyższych obrotach ,podszarpuje i stopniowo obroty wracają do normy. Jeśli silnik odpalę po około 20 minutach od zgaszenia to dłużej szarpie silnikiem na wolnych obrotach ,nawet około 2 minut i następnie wszystko się normuje i silnik pracuje tak jak powinien”.
Krakus,
Bardzo możliwe, że poprzedni właściciel (USA) zamontował PC V z mapą zapłonu dedykowaną do VN 2000 z oryginalnym filtrem powietrza i do fabrycznych wydechów a z czasem zmienił wydechy na przelotowe.
A tak nie powinno być, wygrywasz mapę i dostrajasz PC do aktualnie zamontowanego filtra i wydechów mając cały czas na uwadze sondę lambda. Właśnie przy wpiętym PC V i wydechach z sondą lambda wskazane jest (ale nie koniecznie) dołożenie modułu „Dynojet Auto Tune”, moduł ten monitoruje skład mieszanki paliwowej poprzez sondę lambda, następnie przekazuje te informacje do PC V który automatycznie ją koryguje (optymalizuje stosunek powietrza do paliwa). Dlatego jest tak jak napisałeś: …………. „strzela często po ujęciu gazu …. już tak wszystko było gdy go kupiłem”.
PC ma wejście na skrzynię biegów co pozwala na dostosowanie map (dostrojenie) w zależności od wybranego biegu i prędkości, w tym biegu jałowego (praca na ssaniu po odpaleniu silnika).
Na początek nie zmieniaj żadnych tłumików, nie usuwaj PC, nie baw się w sprawdzanie czujników. Najpierw znajdź naprawdę dobry serwis z hamownią gdzie mają wiedzę i doświadczenie z PC, wgrywaniem map pod wyposażenie motocykla i strojeniem.
Twierdzę, że tu rozwiążesz swój problem.
Gdyby jednak co jest mało prawdopodobne nie dało to pożądanego efektu, trzeba będzie posprawdzać parę czujników a dużo ich nie ma.
Schematy rozmieszczenia czujników, Instrukcje PC V i parę innych przydatnych rzeczy mam, więc jak coś potrzeba pisz na PRIV.
Ale na pewno to nie jest normalne co napisał Krakus 1972:
„Następny problem również z silnikiem to taki że jak jest gorący i go zgaszę i odpalę po około 10 minutach to przez chwilę chodzi nie równo na wyższych obrotach ,podszarpuje i stopniowo obroty wracają do normy. Jeśli silnik odpalę po około 20 minutach od zgaszenia to dłużej szarpie silnikiem na wolnych obrotach ,nawet około 2 minut i następnie wszystko się normuje i silnik pracuje tak jak powinien”.
Krakus,
Bardzo możliwe, że poprzedni właściciel (USA) zamontował PC V z mapą zapłonu dedykowaną do VN 2000 z oryginalnym filtrem powietrza i do fabrycznych wydechów a z czasem zmienił wydechy na przelotowe.
A tak nie powinno być, wygrywasz mapę i dostrajasz PC do aktualnie zamontowanego filtra i wydechów mając cały czas na uwadze sondę lambda. Właśnie przy wpiętym PC V i wydechach z sondą lambda wskazane jest (ale nie koniecznie) dołożenie modułu „Dynojet Auto Tune”, moduł ten monitoruje skład mieszanki paliwowej poprzez sondę lambda, następnie przekazuje te informacje do PC V który automatycznie ją koryguje (optymalizuje stosunek powietrza do paliwa). Dlatego jest tak jak napisałeś: …………. „strzela często po ujęciu gazu …. już tak wszystko było gdy go kupiłem”.
PC ma wejście na skrzynię biegów co pozwala na dostosowanie map (dostrojenie) w zależności od wybranego biegu i prędkości, w tym biegu jałowego (praca na ssaniu po odpaleniu silnika).
Na początek nie zmieniaj żadnych tłumików, nie usuwaj PC, nie baw się w sprawdzanie czujników. Najpierw znajdź naprawdę dobry serwis z hamownią gdzie mają wiedzę i doświadczenie z PC, wgrywaniem map pod wyposażenie motocykla i strojeniem.
Twierdzę, że tu rozwiążesz swój problem.
Gdyby jednak co jest mało prawdopodobne nie dało to pożądanego efektu, trzeba będzie posprawdzać parę czujników a dużo ich nie ma.
Schematy rozmieszczenia czujników, Instrukcje PC V i parę innych przydatnych rzeczy mam, więc jak coś potrzeba pisz na PRIV.
Tex66
Re: Silnik długa praca na ssaniu
u mnie jest dokładnie tak samo, ale np u mojego serdecznego kolegi klubowego, z którym jeżdżę od lat, a motocykl ma prawie od nowości, jest tak, jak pisze Krakus. Nie dalej jak w sobotę mieliśmy większe spotkanie i nawet gadaliśmy o tym .... jednym odpala tak, innym w ten drugi sposób. Dlatego tak jak mówiłem , nie wiem od czego to zależy, ale tym bym się nie przejmował.Tex66 pisze: ↑śr wrz 29, 2021U mnie na zimno pracuje na ssaniu może z 5-7 sekund, schodzi z obrotów i już nie wchodzi ponownie na obroty nawet przy temperaturze jak dzisiaj 8°C. Silnik pracuje przez około 5 minut równo i płynnie, mam czas na „fajeczkę” i w drogę. Jak widać mój VN2k to ten co drugi który nie wchodzi ponownie na obroty.
Aha, zaznaczę jeszcze, że nie ma tam żadnych modów typu PC czy innych kombinacji, natomiast jest to wersja europejska, ale to też raczej bez znaczenia.
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Witam wszystkich i dziękuję bardzo za zainteresowanie moim problemem . Dziś rano poszedłem zdjąć siedzenie z motocykla i zobaczyć jaki jest dokładnie PC i jest AutoTune 5 Dynojet i PC V i co się okazało że
PC z AutoTune jest połączone cienkimi przewodami ...zielony .czarny ,czerwony i biały . Czarny cienki przewód był pęknięty a biały wyszedł z kostki ze środka że zobaczyłem to przypadkiem . Możliwe że to było przyczyną tych opisanych przeze mnie problemów . Postaram się to naprawić poskładać i oczywiście dam znać jak się będzie motocykl zachować .
PC z AutoTune jest połączone cienkimi przewodami ...zielony .czarny ,czerwony i biały . Czarny cienki przewód był pęknięty a biały wyszedł z kostki ze środka że zobaczyłem to przypadkiem . Możliwe że to było przyczyną tych opisanych przeze mnie problemów . Postaram się to naprawić poskładać i oczywiście dam znać jak się będzie motocykl zachować .
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych . Zamówiłem Czekam na przewód który łączy PC z AutoTune . Prawdopodobnie sonda lambda nie przekazywała informacji do AutoTune i z tad te problemy . Zobaczymy . Chciałem wstawić zdjęcia tylko za bardzo nie wiem w jaki sposób mogę tu to zrobić . Miłej niedzieli )
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Wysyłasz fotę na Fotosik , kopiujesz link dla "fora dyskusyjne" i go wklejasz przy odpowiedzi.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
Re: Silnik długa praca na ssaniu
viewtopic.php?f=1&t=8105Krakus 1972 pisze: ↑ndz paź 03, 2021Chciałem wstawić zdjęcia tylko za bardzo nie wiem w jaki sposób mogę tu to zrobić )
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Dziękuję bardzo . Zaraz będę się bawić )
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Myślę że mi się udało )) ale czy coś nie za dużo tam informacji w tym linki
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Re: Silnik długa praca na ssaniu
niestety coś nie pykło
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454