Choke knob

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Choke knob

Post autor: Tex66 » pt lis 25, 2022

Rozumiem, że sezon motocyklowy się skończył i zdecydowana większość przypomni sobie o Forum z początkiem nowego sezonu motocyklowego, a teraz przez najbliższe trzy miesiące większość ma w poważaniu Forum, a Forum musi żyć. Jedni po zalogowaniu stwierdzają, że nie ma co nowego poczytać i szybciutko się wyługowują, inni z nudów dopisują się do starych postów i tak to wygląda.
Przywitanie się w „POWITALNI” jak najbardziej pochwalam, wzajemnie życzenia urodzinowe Kolegów ze „starej gwardii” również, ale jedne i drugie nie zdarzają się codziennie a Forum musi żyć.
To dobrym zwyczajem żeby i poczytać co było i żeby było weselej a i pokazać też poziom wiedzy na „grupkach” to kolejny post o merytoryczności na „grupce” VN 1500 / VN 1600 / VN 1700 Nomad.
Zobaczcie ilu dywaguje na temat czegoś tak prostego i nie potrafi dać jednoznacznej wykładni Koledze który założył post na Facebook-u / „grupce” VN 1500 / VN 1600 / VN 1700 Nomad. Pomijam fakt, że Kolega ma motocykl już kilka miesięcy i dalej nie wie jaki ma układ zasilania paliwem, ale to chyba teraz taka moda oraz niechęć do poznania swojego motocykla, więc o żadnej pasji zdecydowanie tu nie ma mowy.
O pasji też nie ma mowy w przypadku tych którzy piszą największe głupoty, bo piszą co wiedzą a nie wiedzą co piszą i się jedynie ośmieszają.
Może któryś z dywagujących „zabłądzi” na Forum i czegoś się dowie zamiast pisać głupoty wmawiając je innym jako jedyną prawdę.

Więc do rzeczy ………….
VN 1500 Mean Streak produkowany w latach 2002-2003 (P1/P1H z 2002 roku i P2/P2H z 2003 roku) był na tylko wtrysku, więc nie ma co się silić na szukanie ukrytego kranika, bo takowego nie ma.
Wzbogacanie mieszanki paliwowo-powietrznej zaraz po uruchomieniu silnika będącego na wtrysku jest „mapowane” przez ECU poprzez układ automatycznego ssania, wykorzystujący zawory ISC, czujnik temperatury wody i czujnik ciśnienia atmosferycznego oraz czujnik temperatury powietrza wlotowego, które to zapewniają tzw. zdolność startową silnika.
- To o czym w końcu tak wszyscy dywagują i nie wiedzą za bardzo o czym za wyjątkiem jednego Kolegi Tomasza, który jako jedyny wie o czym pisze?
- O „Choke knob”!
Choke knob” pod taka nazwą występuje dźwignia a jej pociągnięcie (nie żadne kręcenie w lewo czy w prawo) pozwala jedynie na zwiększenie obrotów biegu jałowego.
Dźwignia ma dwa położenia, „wyciągnięta całkowicie” lub „wciśnięta”, żadnych pośrednich położeń.
Pociągnięcie za dźwignię i pozostawienie jej w tej pozycji skutkuje zwiększonym otwarciem (określonym konstrukcyjnie) łopatek przepustnicy i utrzymanie ich w tej pozycji do czasu wciśnięcia dźwigni. Wielkość otwarcia ogranicza fabrycznie ustawiona śruba ogranicznika dźwigni ssania będąca na przepustnicy.
Producent nie zaleca używać dźwigni ssania, z wyjątkiem sytuacji, gdy silnik jest uruchamiany w trudnych warunkach, na przykład w niskich temperaturach (10°C lub mniej) lub na dużych wysokościach (zimniejsze i rzadsze powietrze).
Po odciągnięciu dźwigni podczas pracy silnika na biegu jałowym i tak już przy zwiększonych obrotach biegu jałowego oraz większej ilości mieszanki podawanej przez wtryskiwacze nie wskazane jest kręcenia manetką przyspieszenia gdyż grozi to zalewaniem silnika, ponieważ system DFI automatycznie i tak dostarcza już więcej paliwa.
Tak jak napisałem wyżej, dźwignia spełnia tylko swoją funkcję na biegu jałowym.
Po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym w trudniejszych warunkach atmosferycznych, dźwignia ssania zwiększająca obroty biegu jałowego powinna zostać wciśnięta.
„Choke knob” występuje we wszystkich modelach VN 1500 i VN 1600 będących na wtrysku i jest to poniekąd pracą silnika na ssaniu przy celowo chwilowo zwiększonych obrotach biegu jałowego.

P.S.
- Jest różnica w wiedzy i w pasji Vulcanami, prawda?
A i poczytać coś nowego też w końcu jest.

Obrazek
Tex66

rogaltychy
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 26, 2022
Miejscowość: Tychy
Motocykl: Vn 1500 Nomad

Re: Choke knob

Post autor: rogaltychy » pn lis 28, 2022

Tak jestem tego przykładem szukałem na Facebooku oraz innych stronach dopiero tutaj padły konkrety i jestem mega zadowolony ze jestem tutaj wśród was pozdrowienia a co do dźwigni choke knob napewno zainteresuje się gdzie ją mam u siebie bo teraz już motor zimuje

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą