brak mocy we Vn1500

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

brak mocy we Vn1500

Post autor: Wróbelek » pt gru 31, 2010

Witam pisze w imieniu kolegi, ma on Vulcana 1500 i jeszcze jesienią motor tak popiskiwał co jakiś czas (gdzies tak jakby od silnika) i tracił moc w niektórych momentach albo całkowicie gasł. Miał też problemy z wkręcaniem się na obroty. Przy dodaniu gazu światła powinny lekko jaśniej sie zapalić a u niego nic. Jak się odłączyło światła itp to lepiej się wkręcał itp. Czyżby to był alternator?

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » pt gru 31, 2010

może być. Trzeba sprawdzić napięcie łądowania. Jak nie masz jak to na poczatek naładuj akumulator mocno. Sprawdź świece i przewody, bo wystarczy że jedna z dwóch na garnku Ci padnie i będzie miał słabszą moc.

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » pt gru 31, 2010

akumulator na maxa jest:) Ale po jeździe juz nie, swiece dobre spalanie mają:) A napiecie jak zmierzyć?? Miernik do akumulatora i zeby ładowalo do 14,4 gdy moto odpalony?

tomas
Posty: 88
Rejestracja: czw gru 23, 2010
Miejscowość: zamość
Motocykl: vn 750
VROC: 33193

Post autor: tomas » pt gru 31, 2010

ja bym sprawdził regulator napięcia
jak gówno nie umie pływać to mówi ,że woda jest rzadka

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » pt gru 31, 2010

powinno być 14,4

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » sob sty 15, 2011

witam dopiero dzisiaj byłem przy czasie i sprawdzaliśmy ładowanie. Na wolnych 12,4-12,7 przy dodaniu gazu(praktycznie do konca manetka) nic nie poszło do góry wręcz spadło do 12,0 czy to alternator?

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » ndz sty 16, 2011

Może być też regulator napięcia.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » ndz sty 16, 2011

da się dokładnie sprawdzić czego to jest wina? I martwi mnie ten pisk bo coraz wiekszy jest;/ I w kawasaki mowili ze na 70% alternator;/

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » ndz sty 16, 2011

No jeżeli piszczy, to wymontuj go i zabacz najpierw szczotki i czy komutator nie jest nadmiernie wychetany.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » ndz sty 16, 2011

a powiedz mi gdzie on jest?? I duzo jest rozbierania?

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » ndz sty 16, 2011

Alternatory w VN800jak i VN1500 i nie tylko są konstrukcjami gdzie uzwojenie twornika jest umocowane na stał a wiruje koło magnesowe zarazem pełniące funkcje koła zamachowego którego waga ma po części wpływ na moment obrotowy .W związku z tym nie posiada klasycznych pierścieni i szczotek.A co do piszczenia i jak widzę z wyników pomiarów ewidętnego braku ładowania sprawdził bym oporność uzwojenia ,być może ma uszkodzona izolację chwilami stając się zwarte działa jak hamulec .kolejna rzeczą było by sprawdzenie regulatora napięcia .Ja będzie zwierał objaw będzie podobny.

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » pn sty 17, 2011

jurekawasaki pisze:Alternatory w VN800jak i VN1500 i nie tylko są konstrukcjami gdzie uzwojenie twornika jest umocowane na stał a wiruje koło magnesowe zarazem pełniące funkcje koła zamachowego którego waga ma po części wpływ na moment obrotowy .W związku z tym nie posiada klasycznych pierścieni i szczotek.A co do piszczenia i jak widzę z wyników pomiarów ewidętnego braku ładowania sprawdził bym oporność uzwojenia ,być może ma uszkodzona izolację chwilami stając się zwarte działa jak hamulec .kolejna rzeczą było by sprawdzenie regulatora napięcia .Ja będzie zwierał objaw będzie podobny.
No i wszystko jasne, dzięki za poprawienie :motonita:
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
mrblack
Posty: 99
Rejestracja: wt lip 13, 2010
Miejscowość: Mazuria
Motocykl: AWO Simson ver. Military
VROC: 0

Post autor: mrblack » pn sty 17, 2011

Siemanko :mrgreen:

Tu pisałem o reglerze:

http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php? ... =regulator

Hehe ale jak to nie regulatoras to zawsze można motór trochę rozbabrać no i na pewno
cosik znajdziesz .... :wink: tak jak ja póltora roku temu :P :

Obrazek

W sumie to wystarczy dwa dekielki z lewej strony zdjąć aby sie dobrac do alternatora no ale co tam polecam mały trening to działa lepiej jak joga :antlers:

Pozdrówki :!:

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » pn sty 17, 2011

MUKA pisze:
jurekawasaki pisze:Alternatory w VN800jak i VN1500 i nie tylko są konstrukcjami gdzie uzwojenie twornika jest umocowane na stał a wiruje koło magnesowe zarazem pełniące funkcje koła zamachowego którego waga ma po części wpływ na moment obrotowy .W związku z tym nie posiada klasycznych pierścieni i szczotek.A co do piszczenia i jak widzę z wyników pomiarów ewidętnego braku ładowania sprawdził bym oporność uzwojenia ,być może ma uszkodzona izolację chwilami stając się zwarte działa jak hamulec .kolejna rzeczą było by sprawdzenie regulatora napięcia .Ja będzie zwierał objaw będzie podobny.
No i wszystko jasne, dzięki za poprawienie :motonita:
Ciszę się że mogłem pomóc.pozdrawiam.

Luzak

Post autor: Luzak » pn sty 17, 2011

Ja jak bym swojego tak rozebrał to umarł w butach.

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » wt sty 18, 2011

Luzak pisze:Ja jak bym swojego tak rozebrał to umarł w butach.
Co ty Luzak.... banał... :lol:
Mój tak samo wygląda - tylko jeszcze ma silnik w ramie :lol: :lol:

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » wt sty 18, 2011

a jak tam centek idzie robota;) Kiedy fotki mi dasz?

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » wt sty 18, 2011

mój na opak
silnika w ramie brak...i też banał...
oczywiście do momentu kiedy będziemy go składali
NIC

Luzak

Post autor: Luzak » wt sty 18, 2011

centek pisze:
Luzak pisze:Ja jak bym swojego tak rozebrał to umarł w butach.
Co ty Luzak.... banał... :lol:
Mój tak samo wygląda - tylko jeszcze ma silnik w ramie :lol: :lol:
Teraz, mając takich Przyjaciół, to wiem, że dałbym radę.
Ale najgorszy jest ten pierwszy raz :-)

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » śr sty 19, 2011

No ze składaniem BZQ masz rację - tego się trochu bojam, ale wierzę w siłę przypominawczą porobionych przy rozkładaniu fotografii. :wink:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 85 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 85 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą