Temat wymiany a przynajmniej sprawdzenia łańcucha pierwotnego w VN 2000 jest jakoś tak traktowany po macoszemu.
Fakt, wymaga to trochę wysiłku bo nie jest to sprawdzenie napięcia ładowania na akumulatorze ale może warto ……………..
Może to co załączyłem poniżej skłoni kogoś kto posiada VN 2000 przynajmniej do jego sprawdzenia, a przy okazji do sprawdzenia dwóch istotnych połączeń gwintowanych pod lewymi pokrywami silnika.
https://zapodaj.net/plik-a22RumKgsx
https://zapodaj.net/plik-pWLIuwZeYJ
https://zapodaj.net/plik-u6ope8pUK3
VN 2000 – wymiana łańcucha pierwotnego
- MirekZelik
- Posty: 4
- Rejestracja: śr paź 16, 2024
- Motocykl:
Re: VN 2000 – wymiana łańcucha pierwotnego
Świetnie to napewno przygotowałeś, ale ni cholery nie potrafię tego odczytać, zamazana czcionka. Nie mogę sobie poradzić w żaden sposób. Mam w związku z tym tematem dylemat. Proszę podpowiedz czy pod ten czarny dekiel , pokrywę silnika czy jak to tam się nazywa, idzie jakaś uszczelka. Nigdzie nie mogę tego doczytać. Chcę zamówić części do wymiany łańcucha pierwotnego. Możesz pomóc? I jeszcze będę Cię nachodził o udostępnienie IS w rodzimym języku, do tej pięknej maszyny. Wiem że nie będzie łatwo, ale może dasz się uprościć. Pozdro!!!
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: VN 2000 – wymiana łańcucha pierwotnego
Na merytoryczną pomoc na Facebookʹu wiadomo, że nie ma co liczyć, to powrót i post na Forum Vulcaneria?
Co do demontażu łańcucha pierwotnego to trzeba rozróżniać dwa przydatne pojęcia:
- pierwsze pojęcie – zewnętrzna pokrywa sprzęgła (to ta chromowana), tą żeby zdemontować nie ma potrzeby demontować lewej dolnej rury ramy. Między nią a wewnętrzną pokrywą montowana jest uszczelka o numerze katalogowym 11061 (11061-0016).
- drugie pojęcie – wewnętrzna pokrywa sprzęgła (to pod nią dopiero jest łańcuch pierwotny), tą żeby zdemontować to niestety trzeba zdjąć lewą dolną rurę ramy. Ma to szczególne znaczenie przy jej ponownym montowaniu wraz pinami ustalającymi do lewego karteru silnika, musi być montowana prostopadle do karteru a to będzie uniemożliwiała właśnie dolna lewa rura ramy. Między tą wewnętrzną pokrywą sprzęgła a lewym karterem silnika producent nie przewiduje montowania uszczelki (i dlatego fabrycznie jej nie ma) a jedynie na powierzchnie styku tych dwóch elementów producent zaleca płynną uszczelkę-czarną (Kawasaki Bond) o numerze katalogowym 92104–1064. Koszt takiej małej tubki z płynną uszczelką to 300 zł w Kawasaki.
Czas schnięcia takiej uszczelki wg Kawasaki to 20 minut, dlatego też wewnętrzna pokrywa musi być założona prostopadle do karteru (pomagają w tym dwa piny ustalające) i w tym czasie dokręcone 14 śrub z odpowiednim momentem obrotowym i w odpowiedniej kolejności a niektóre śruby dwukrotnie.
Co do opracowania, ………………. nie opracowałem tego „małą czcionką”, to jedynie tak poglądowo zamieściłem połączone
10 stron całości i zmniejszone 35 krotnie i dlatego, tu cytat: „nie idzie się doczytać”, oryginał wygląda tak (poniższe zdjęcie), a dokładnie czwarta strona z dziesięciu.
https://zapodaj.net/plik-1AOgO6vw7l
Pierwotna wersja całości połączonych stron ma rozmiar 40cm x 230cm i 19MB i wydrukować to można jedynie na ploterze, lepszą opcją jest wydrukowanie 10 stron w formacie A3 lub A4 (do wyboru: Word, PDF lub JPG) i wszystko widać jak na zdjęciu powyżej.
Sam wszystko już zamówiłem i już posiadam co wiąże się z przyszłoroczną wymianą całego zespołu sprzęgła i łańcucha pierwotnego. Kiedyś nad wrzuceniem tego wszystkiego na Forum nawet bym się nie zastanawiał, niestety od jakiegoś czasu dzięki komentarzom pewnych osób wiem, że już nie warto pomagać.
Co do jakiejkolwiek pomocy to przeczytaj ostatni mój komentarz w tym poście:
viewtopic.php?f=14&t=15908
Jeżeli chodzi o Instrukcję Serwisową to samo jej pobieranie w języku angielskim z Internetu jest naruszeniem praw autorskich Kawasaki, a rozpowszechnianie jej i w dodatku przetłumaczonej na język polski tym bardziej. Więc temat odpada całkowicie i zdecydowanie.
Co do demontażu łańcucha pierwotnego to trzeba rozróżniać dwa przydatne pojęcia:
- pierwsze pojęcie – zewnętrzna pokrywa sprzęgła (to ta chromowana), tą żeby zdemontować nie ma potrzeby demontować lewej dolnej rury ramy. Między nią a wewnętrzną pokrywą montowana jest uszczelka o numerze katalogowym 11061 (11061-0016).
- drugie pojęcie – wewnętrzna pokrywa sprzęgła (to pod nią dopiero jest łańcuch pierwotny), tą żeby zdemontować to niestety trzeba zdjąć lewą dolną rurę ramy. Ma to szczególne znaczenie przy jej ponownym montowaniu wraz pinami ustalającymi do lewego karteru silnika, musi być montowana prostopadle do karteru a to będzie uniemożliwiała właśnie dolna lewa rura ramy. Między tą wewnętrzną pokrywą sprzęgła a lewym karterem silnika producent nie przewiduje montowania uszczelki (i dlatego fabrycznie jej nie ma) a jedynie na powierzchnie styku tych dwóch elementów producent zaleca płynną uszczelkę-czarną (Kawasaki Bond) o numerze katalogowym 92104–1064. Koszt takiej małej tubki z płynną uszczelką to 300 zł w Kawasaki.
Czas schnięcia takiej uszczelki wg Kawasaki to 20 minut, dlatego też wewnętrzna pokrywa musi być założona prostopadle do karteru (pomagają w tym dwa piny ustalające) i w tym czasie dokręcone 14 śrub z odpowiednim momentem obrotowym i w odpowiedniej kolejności a niektóre śruby dwukrotnie.
Co do opracowania, ………………. nie opracowałem tego „małą czcionką”, to jedynie tak poglądowo zamieściłem połączone
10 stron całości i zmniejszone 35 krotnie i dlatego, tu cytat: „nie idzie się doczytać”, oryginał wygląda tak (poniższe zdjęcie), a dokładnie czwarta strona z dziesięciu.
https://zapodaj.net/plik-1AOgO6vw7l
Pierwotna wersja całości połączonych stron ma rozmiar 40cm x 230cm i 19MB i wydrukować to można jedynie na ploterze, lepszą opcją jest wydrukowanie 10 stron w formacie A3 lub A4 (do wyboru: Word, PDF lub JPG) i wszystko widać jak na zdjęciu powyżej.
Sam wszystko już zamówiłem i już posiadam co wiąże się z przyszłoroczną wymianą całego zespołu sprzęgła i łańcucha pierwotnego. Kiedyś nad wrzuceniem tego wszystkiego na Forum nawet bym się nie zastanawiał, niestety od jakiegoś czasu dzięki komentarzom pewnych osób wiem, że już nie warto pomagać.
Co do jakiejkolwiek pomocy to przeczytaj ostatni mój komentarz w tym poście:
viewtopic.php?f=14&t=15908
Jeżeli chodzi o Instrukcję Serwisową to samo jej pobieranie w języku angielskim z Internetu jest naruszeniem praw autorskich Kawasaki, a rozpowszechnianie jej i w dodatku przetłumaczonej na język polski tym bardziej. Więc temat odpada całkowicie i zdecydowanie.
Tex66
- MirekZelik
- Posty: 4
- Rejestracja: śr paź 16, 2024
- Motocykl:
Re: VN 2000 – wymiana łańcucha pierwotnego
Dzięki Błyskawiczna reakcja. Już wcześniej czytałem że nie chcesz naginać prawa. Może to i racja. Aczkolwiek samodzielne przetłumaczenie IS przeze mnie , z racji chociażby na wiek i kulawą obsługę kompa , nie wchodzi w rachubę . Jakoś będę męczył temat. Dziękuję jeszcze raz. Już jesteś „zaje” pomocny. Co by to było jak by takich fascynatów nie było.
Re: VN 2000 – wymiana łańcucha pierwotnego
A pytanie
czy ta płynna uszczelka za 300 ziko można zastąpić nie wiem np. Silikonem jakimś bo na stronie Kawasaki wyskakuje niedostępny produkt ….
czy ta płynna uszczelka za 300 ziko można zastąpić nie wiem np. Silikonem jakimś bo na stronie Kawasaki wyskakuje niedostępny produkt ….
- MirekZelik
- Posty: 4
- Rejestracja: śr paź 16, 2024
- Motocykl:
Re: VN 2000 – wymiana łańcucha pierwotnego
Ja urzywam LOCTITE SI5980QUICK GASKET
Kto jest online
Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości