Elektryka od kierownicy

marian07
Posty: 41
Rejestracja: pt paź 21, 2022
Motocykl: VN900

Re: Elektryka od kierownicy

Post autor: marian07 » śr lis 20, 2024

Kto zmieniał kierownicę? Ty czy poprzedni właściciel??

RobertG1988
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 05, 2024
Motocykl: Vn800

Re: Elektryka od kierownicy

Post autor: RobertG1988 » śr lis 20, 2024

Ok jutro postaram się po sprawdzać miernikiem itd a jak nie jutro to po jutrze i napiszę co i jak …

RobertG1988
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 05, 2024
Motocykl: Vn800

Re: Elektryka od kierownicy

Post autor: RobertG1988 » śr lis 20, 2024

marian07 pisze:
śr lis 20, 2024
Kto zmieniał kierownicę? Ty czy poprzedni właściciel??
Poprzedni właściciel ale byłem przy tym i wszystko widziałem więc wiem że motocykl działał jeździł a po przecięciu kabli wyszły kwiatki ale jak mówię kupiłem nowe przełączniki z kablami podłączyłem do kostek i dalej jest to samo więc po drodze jedyne co się działo to to że jak prostownik był podłączony pod akumulator to kilkukrotnie plusem została dotknięta rama i szły iskry niestety jest tak mało miejsca między ramą a plusem że stało się to naprawdę niechcący ale co mogło się zadziać ..

RobertG1988
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 05, 2024
Motocykl: Vn800

Re: Elektryka od kierownicy

Post autor: RobertG1988 » śr lis 20, 2024

Dotknąłem silnika kabelkiem i kontrolka świeci
wladl pisze:
śr lis 20, 2024
To my tu „doktoraty” piszemy :) a okazuje się że możesz mieć większe problemy niż na początku się wydawało. Tak naprawdę, to nie wiemy, co Ty sam zmajstrowałeś, a co jeszcze przed Tobą poprzedni właściciel, czy inny „Edison”. Bo pisałeś wcześniej o połączonych kabelkach pod izolacją.
Sposób na weryfikację kontrolki luzu. Zdejmij licznik z baku. Do licznika masz dwie małe wtyczki. Zlokalizuj na jednej z nich kabelek JASNO ZIELONY. To on idzie do czujnika luzu. Nie rozpinając ich, weź jakiś kawałek przewodu, jeden koniec wciśnij we wtyczkę do JASNO ZIELONY. Drugim końcem dotknij do silnika, kontrolka powinna zaświecić jeśli silnik ma masę. Jak nie świeci, dotknij do minusa akumulatora. Kontrolka luzu powinna zaświecić. Masz jakiś miernik ? Na tej samej wtyczce gdzie jest JASNO ZIELONY, na przewodzie BRĄZOWY z BIAŁYM paskiem powinieneś mieć +12V….. Szybko rozładowuje akumulator…. A ładowanie masz ? Bez miernika tego nie sprawdzisz. Prostownikiem raczej niczego nie spaliłeś.
Tak na czuja, to możesz mieć problemy z masą. Kawałkiem przewodu połącz razem w pewny sposób; minus akumulatora, korpus silnika, ramę i masę instalacji. Masa instalacji to jest CZARNY z ŻÓŁTYM paskiem. Właśnie pod licznikiem znajdziesz połączenie masy instalacji do ramy. I zobacz co się dzieje.

RobertG1988
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 05, 2024
Motocykl: Vn800

Re: Elektryka od kierownicy

Post autor: RobertG1988 » śr lis 20, 2024

Słuchajcie tego … motocykl rano palił jak podłączyłem akumulator po całym dniu ładowania .. później zgasiłem i odlapalilem ponownie i problem powrócił … pojechałem do pracy wróciłem odczytałem post sprawdziłem kabelkiem masę od licznika kontrolka się zapaliła i mówię odpalę go ale patrzę a z tyłu nie świeci mi światło … mówię co jest patrzę kierunki i obojętnie który wciskam to świecą oba jak awaryjne … próbuje odpalić a tu zero reakcji … co jest grane.:))) wiem że to mała bestia ale aż tak żeby zwariowała:)))) przed sezone chyba będę mieć doktorat z elektryki jak to ogarnę …. Hehe

RobertG1988
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 05, 2024
Motocykl: Vn800

Re: Elektryka od kierownicy

Post autor: RobertG1988 » pt sty 10, 2025

Witam ponownie
Trochę mnie nie było ale w międzyczasie coś działałem
A więc:
Mimo tego że kable łączyłem takie jakie miałem to w między czasie kupiłem używany lewy i prawy przełącznik . Po podłączeniu kostkami okazało się że wcześniej kable łączyłem tak samo jak w kupionych przełącznikach więc zgodnie ze schematem. Efekt jest taki
1:Gdy włączam długie światła to lampa gaśnie a kontrolka od świateł długich się zapala
2:luz na liczniku się nie świeci ale po podłączeniu przy liczniku do kostki pod zielony kabelek innego kabelka i przyłażeniu do silnika kontrolka się zapala ale jak wrzucę jedynkę również się świeci.
3:gdy wrzucam jedynkę i puszczam sprzęgło motocykl gaśnie
Tak więc gdzie może być problem
Nie mam jak sprawdzić ładowania akumulatora (muszę kupić miernik) ale mimo ładowania prostownikiem szybko pada lada dzień wymienię akumulator

Jak sobie nie poradzę to może macie do polecenia kogoś mega ogarniętego w okolicach Warszawy ja jestem z Okolic Grodziska Mazowieckiego. Najwyżej bym wrzucił na lawetę motocykl i przekazał do ogarnięcia tematu ile by to nie kosztowało.. zrobić trzeba… bo wiem że motocykl przed znianą kierownicy i odcięcia kabli od przełączników jeździł bo sam na nim jeździłem. I wszystko działało…
Urwanie głowy ;))
Przypominam że motocykl to bobber

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1298
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Re: Elektryka od kierownicy

Post autor: Iron75 » pn sty 13, 2025

1. Może to głupie ale sprawdź czy przypadkiem nie masz przepalonej żarówki, w sensie jednego włókna, tego od długich świateł

3.Mój się kiedyś zachowywał tak samo... sprawdź czujnik pod klamką sprzęgła. Wywal go, zepnij te dwa kable ze sobą i zobacz czy pomoże. Mi pomogło i muszę się przyznać, że do tej pory jest tak to połączone, bo jakoś nie mogę się zebrać żeby sobie taki czujnik kupić,mimo że kosztuje grosze :wall:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą