Pali bezpiecznik 10A od IGN (kontrolki) - HELP !!! vn800

trawnik
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 08, 2010
Miejscowość: WYSZKÓW/WARSZAWA
Motocykl: VN800 CLASSIC FUUULL
VROC: 31407

Pali bezpiecznik 10A od IGN (kontrolki) - HELP !!! vn800

Post autor: trawnik » pt mar 11, 2011

Witam może ktos to przerabiał z was a mianowicie po przekręceniu kluczyka odpalam i nagle gaśnie wraz z kontrolkami .Włożę nowy i to samo .Dzień wcześniej odpalałem i było ok .
Zauważyłem że z pod drugiej puszki obok bezpieczników (chyba jest to moduł zapłonowy) wydobywa się dymek i po tym przepala się bezpiecznik( wszystko w ciągu 5-6 s
O co chodzi ?
nie mam pojęcia co muszę sprawdzić bo przejrzałem już wszystko.
Tak na szybko kluczyk i palenie to normalnie odpala i zaraz gaśnie (bezpiecznik)
POMÓŻCIE prosze!
ZAKAZ PIERDZENIA LUB POPIARDYWANIA szczególnie tajnego!
VROC 31407

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 3249
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Warszawa-Wilanów
Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
VROC: 25311

Post autor: Piotr » pt mar 11, 2011

A masz jakieś akcesoryjne przełączniki, ja w swojej 800-setce założyłem przełącznik do lightbarów i miałem notoryczne zwarcie, ponieważ obudowa zwierała się z prądowym zaciskiem, sprwdź to.
VROC#25311

--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---

http://www.steelrosesmcsouthside.pl

trawnik
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 08, 2010
Miejscowość: WYSZKÓW/WARSZAWA
Motocykl: VN800 CLASSIC FUUULL
VROC: 31407

Post autor: trawnik » pt mar 11, 2011

mam ale to nie to bo pali mi się gdy nawet nie włączę świateł a one mi się zapalają jak je dopiero włącze

[ Dodano: Pią Mar 11, 2011 ]
Skojarzyłem sobie że sprawdzałem przewody idące z regulatora napięcia 3 żółte były poprzygrzewane .Odpiełem ten + co idze cały czas 12v na regulator aby sprawdzić jakie będzie miał ładowanie i po odpaleniu rosło 15,17,19 i go zgasiłem .Podłączyłem ten + z powrotem i ...... właśnie jest teraz problem
ZAKAZ PIERDZENIA LUB POPIARDYWANIA szczególnie tajnego!
VROC 31407

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pt mar 11, 2011

Proponuję na początek usunąć wszystkie dodatkowe włączniki i odbiorniki prądu.
Możesz nie włączać świateł a włącznik może robić zwarcie.
Może być zwarcie na przekaźniki albo na włącznikach.

Czy możesz określić dokładniej które przewody się grzały może jakąś fotkę to sprawdzę sobie na schemacie
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
mrblack
Posty: 99
Rejestracja: wt lip 13, 2010
Miejscowość: Mazuria
Motocykl: AWO Simson ver. Military
VROC: 0

Post autor: mrblack » pt mar 11, 2011

Hej.

Sprawdź regulator napięcia bo cosik mnie się wydaje, że Janek Wiśniewski padł :mrgreen:.

A te żółte kabelki to wyjście 3 fazowe z alternatora. Wchodzą one na regulator. I napięcie międzyfazowe powinno oscylować w granicach 50 V AC :ok: (Nie AC/DC :antlers: ).

Sprawdź omomierzem (aku odłączone) czerwony kabelek ten od regulatorka (+) względem masy jak przekręcisz stacyjką na ON czy nie ma zwarcia albo podejrzanie małej oporności.

Pomiar zrób z kabelkiem podpiętym pod regler i bez dla porównania.

Jak cosik to pisz o wynikach :D

Pozdrówki....

trawnik
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 08, 2010
Miejscowość: WYSZKÓW/WARSZAWA
Motocykl: VN800 CLASSIC FUUULL
VROC: 31407

Post autor: trawnik » sob mar 12, 2011

oto pomiar
stacyjka off wejście 12v do regulatora ponad skalę
stacyjka on wejście 12v do regulatora 200 ohm(ok waha się)
stacyjka czy off czy on na wyjściu 12v na aku to ok 1100ohm

[ Dodano: Sob Mar 12, 2011 ]
zastanawia mnie ten dymek z modułu zapłonowego ( ale nic się nie dzieje moto odpala)

[ Dodano: Sob Mar 12, 2011 ]
ten dymek co się pojawia niezależy czy moto odpale czy nie !!! - sama stacyjka i dymek i palenie bezpiecznika

[ Dodano: Sob Mar 12, 2011 ]
A znalazłem taki regulator tylko nie wiem czy bedzie pasował (nówka) ale nie wiem od czego :
6 kabelków
2+ tylko że dalej radem złączone w jeden
1czarny
3 białe ALE ! 2 takie same a 1 jest troszkę cieńszy i z niebieskim paskiem
to mnie trochę zmyliło bo bym podłączył
opisy na nim to :
SH621-12
7.1 171

[ Dodano: Sob Mar 12, 2011 ]
ABRAMS - witam !
poprzypiekane są te 3 kabelki od cewek białe
kurcze mam fotkę ale nie wiem jak ją wstawić :(

[ Dodano: Sob Mar 12, 2011 ]
ZAOBSERWOWAŁEM że 12v dochodzące do regulatora po przekręceniu kluczyka spada do 10v i tak samo z wyjściem 12v na aku tez spada do 10v
może stacyjka ?
ZAKAZ PIERDZENIA LUB POPIARDYWANIA szczególnie tajnego!
VROC 31407

Awatar użytkownika
mrblack
Posty: 99
Rejestracja: wt lip 13, 2010
Miejscowość: Mazuria
Motocykl: AWO Simson ver. Military
VROC: 0

Post autor: mrblack » sob mar 12, 2011

Siemka.

Zmyliło mnie z tym dymkiem myślałem, że to z regulatora napięcia.

I raczej to nie będzie stacyjka bo tam styków masowych niet.

Te dwa wolty to dziwny spadek bez obciążenia ?? .

Tak jakby jakaś upływność albo cosik się nadpala ..... Odłączaj po kolei odbiorniki prądu z podłączonym miernikiem do aku to wykluczysz w końcu co powoduje ten spadek.

Zacznik od modułów elektronicznych bo te dziwne dymki to nic dobrego nie wróżą !!

I melduj jak tam wyniki....

trawnik
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 08, 2010
Miejscowość: WYSZKÓW/WARSZAWA
Motocykl: VN800 CLASSIC FUUULL
VROC: 31407

Post autor: trawnik » sob mar 12, 2011

ominełem regulator i podłączyłem 12v wchodzące do regulatora z wychodzącym 12v i tak samo spada do 10v i pali bezpiecznik (ale chociaż wyeliminowany regulator i cewka na rozrusznik)

[ Dodano: Sob Mar 12, 2011 ]
wyjme moduł bo dymek że hoohhhooo teoretycznie wykluczyłem wszystko oprócz modułu ale wyjmę go po południu bo ta blacha i te nakretki ciasno są
załamany jestem dziś ładny dzionek a ja z dymkiem !

[ Dodano: Sob Mar 12, 2011 ]
czy mozliwe jest żeby prąd idący z regulatora o wartości ok 19v cos uszkodził w module zapłonowym ?
tak to jest bez schematu - macanie po omacku !
ZAKAZ PIERDZENIA LUB POPIARDYWANIA szczególnie tajnego!
VROC 31407

Awatar użytkownika
mrblack
Posty: 99
Rejestracja: wt lip 13, 2010
Miejscowość: Mazuria
Motocykl: AWO Simson ver. Military
VROC: 0

Post autor: mrblack » sob mar 12, 2011

Odłącz wtyczkę z tego modułu i bedziesz wiedział czy to on jest przyczyną spadku napięcia.

A napięcie 19V nie powinno ubić modułu, ponieważ ma on tranzystorki mosfety a one raczej są odporne na takie trzaski....

Ale jakby sie okazało, że to moduł leży to w Ostrołece jest ELSERWIS co reaktywuje takie tematy :mrgreen:

Zawsze parę stówek w kieszeni :ok: ...
Ostatnio zmieniony ndz mar 13, 2011 przez mrblack, łącznie zmieniany 3 razy.

Luzak

Post autor: Luzak » sob mar 12, 2011

trawnik pisze:czy mozliwe jest żeby prąd idący z regulatora o wartości ok 19v cos uszkodził w module zapłonowym ?
Jak padł regulator to napięcie poszło duże na układ. Ale czy mogło rozwalić moduł zapłonowy. Jak poszło to i mogło. Mosfety dają precyzję ale są wrażliwsze na skoki napięcia.

trawnik
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 08, 2010
Miejscowość: WYSZKÓW/WARSZAWA
Motocykl: VN800 CLASSIC FUUULL
VROC: 31407

Post autor: trawnik » sob mar 12, 2011

NO i się WyJaSnIłO !!!
padł moduł zapłonowy . Co ciekawe przypomniałem sobie że podczas wypadu w tamtym roku w Fijałkowie miałem problem z zawieszonym pływakiem i zalewał cału silnik ale oprócz tego właśnie pojawiał sie dymek i nie mogliśmy go zlokalizowac a że po jakimś czasie przestało to się to oloało i jeździło dalej.
Coś widać od spodu w środku się ostro nagrzewało i topiło materiał co jest nim zalany cały moduł.
W każdym bądź razie ponieważ przyczyną był prawdopodobnie regulator napięcia to wymieniłem i jego .
Za okazaną pomoc panowie zrewanżuję się na spotkaniu w Fijałkowie .
DZIĘKUJE !
temat zamknięty.
ZAKAZ PIERDZENIA LUB POPIARDYWANIA szczególnie tajnego!
VROC 31407

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 23 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 23 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą