Zagotowal sie
- Kojot
- Posty: 137
- Rejestracja: wt sie 10, 2010
- Miejscowość: Olsztyn
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 750
- VROC: 0
Zagotowal sie
Witam dzis odpalilem vulcana i tak chodzil sobie ,regulowalem obroty ,dziwnie sie zachowywal jak dodalem gazu to nie schodzil z obrotow , chodzil az temperatura weszla na czerwone i wywalilo plyun chlodniczy bo wentylator sie nei wlaczyl , co moze byc przyczyna ?
Sprawdziklem sam wentylator działa ,a reszta ?
Sprawdziklem sam wentylator działa ,a reszta ?
-
- Posty: 4986
- Rejestracja: czw mar 17, 2011
- Miejscowość: Lublin
- Motocykl: VN1700 NOMAD
- VROC: 34019
Samochodowy wrzucałem do wody i podgrzewałem aż się otworzył a jeśli się nie otwierał jak zgotowała się woda to znaczy że padnięty. Myślę więc, że ta metoda może taż sprawdzić się przy sprawdzaniu termostatu z moto na pewno mu nie zaszkodzi. Wentylator się nie włączył pewnie dlatego, że nie ma na chłodnicy dobrej masy u mnie tak było.
Pozdrawiam Konrad
VROC #34019
VROC #34019
-
- Posty: 6148
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
- VROC: 31802
Sprawdź styki i włącznik wetylatora. Powinien być wkręcony gdzieś do chłodnicy. Może być też wina termostatu .Nie puszcza płynu do dużego obiegu i silnik się grzeje a chłodnica zimna. Sprawdź czy chłodnica jest gorąca. Jak gorąca to termostat ok i wina po stronie włącznika wentylatora. Zdejmij z niego wtyczkę iwłóż do styków we wtyczce np. spinacz . Powinien się włączyć.Jak to zrobisz to napisz , spróbujemy coś zaradzić.
- mrblack
- Posty: 99
- Rejestracja: wt lip 13, 2010
- Miejscowość: Mazuria
- Motocykl: AWO Simson ver. Military
- VROC: 0
Siemano
Szukaj czujnika na Alledrogo bo u dealera Kawałsaki to bekniesz jak Cygan za zgniłe zboże
Mi tam też padł włącznik wentylatora a za nowy krzyknęli 350 zyli Taki mały shit.... więc podziękowałem kupiłem elektroniczny termostat i w starym włączniku wywierciłem otwór aby wsadzić termistor zalałem żywicą i już. Podłączyłem jeszcze 12V aby zasilić układ elektroniki i szlus :P
Koszt operacji: 40 zyli z przesyłką
Szukaj czujnika na Alledrogo bo u dealera Kawałsaki to bekniesz jak Cygan za zgniłe zboże
Mi tam też padł włącznik wentylatora a za nowy krzyknęli 350 zyli Taki mały shit.... więc podziękowałem kupiłem elektroniczny termostat i w starym włączniku wywierciłem otwór aby wsadzić termistor zalałem żywicą i już. Podłączyłem jeszcze 12V aby zasilić układ elektroniki i szlus :P
Koszt operacji: 40 zyli z przesyłką
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Qwa ludzie, jak się zagotował bo wentylator się nie włączył to chyba jasne że czujnik i to ten co jest w chłodnicy. Jak byś nie wiedział to ten czujnik działa na masę, tzn. nie ma w nim napięcia. Prawdopodobnie zaśniedział. Nie kombinuj z zasilaniem, jeżeli chodzi o ten czujnik to potrzeba dużo szczęścia aby go kupić, a jak go znajdziesz to nie wiele mniej za niego zapłacisz jak razem z chłodnicą oczywiście używaną. Termostat nowy Japoński kosztuje jakieś 200 zł.
Ale mam złą wiadomość też dla Ciebie, jak już go zagotowałeś to będziesz miał teraz problemy z maszyną. Sprawdź też połączenia w kostce gdzie znajdują się bezpieczniki może tam się ułamał. Po prostu leć po kablu od chłodnicy w drugą stronę i szukaj. Jeżeli chodzi o drugi czujnik to fakt jest na termostacie i tam też jest odpowietrznik.
Ale mam złą wiadomość też dla Ciebie, jak już go zagotowałeś to będziesz miał teraz problemy z maszyną. Sprawdź też połączenia w kostce gdzie znajdują się bezpieczniki może tam się ułamał. Po prostu leć po kablu od chłodnicy w drugą stronę i szukaj. Jeżeli chodzi o drugi czujnik to fakt jest na termostacie i tam też jest odpowietrznik.
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Po pierwsze szukaj przerwy w przewodzie kabla, po drugie ja zagotowałem raz w korku bo tez mi się wentylator nie załączył i skończyło się to wymianą altka, potem długi czas dochodziłem dlaczego się grzał, wyszło prosto, dobrze odpowietrzyć układ ot cała tajemnica. Niestety potem przez jeden sezon robił mi różne cuda ale jakoś dałem rade. Do tej pory grzanie się mojego byłego moto jest inne jak wcześniej, utrzymuje za dużą temperaturę według innych modeli. Moja recepta na to jest taka że trzeba zrobić szlify głowic jeżeli dalej będzie się grzał a wentylator będzie działał prawidłowo. ALE TO CZARNY SCENARIUSZ, być może będzie wszystko dobrze
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Teraz nie rób nic, napraw tylko wentylator i nie dolewaj nawet płynu. Zostaw układ chłodzenia w spokoju. Wiatrak musi załączyć się najpóźniej blisko za połową a jak jest już rozgrzany to załączy się dużo przed.Kojot pisze:No to mnie podłamałeś już zaczynam żałować zakupu tego modelu, Przez zagotowanie miałem namyśli to ze wyleciało mi trochę płynu ze zbiorniczka i szybko wyłączyłem motocykl wskazówka ledwo na czerwone weszła.No to nie wiem co teraz robić .
Kto jest online
Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości