Na co zwrócić uwagę? Czy warto się w to pchać?

Grysza
Posty: 7
Rejestracja: ndz cze 05, 2011
Miejscowość: Banbury UK
Motocykl: Kawasaki VN1500 Vulcan
VROC: 0

Na co zwrócić uwagę? Czy warto się w to pchać?

Post autor: Grysza » ndz cze 05, 2011

Witam wszystkich
Planuję zakup Vulcana VN800 Classic i natrafiłem na sprzęt sprowadzony z UK w 2009 roku. Wstawiłbym forki niestety nie wiem jak. Z oględzin wynikło co następuje: moto malowane ponoć przez sporą ilość odpryskó i zadrapań. Na ramie nie zauważyłem śladó uszkodzeń. Silnik w ciepły dzień po odpaleniu na ssaniu dość długo się nagrzewał, dopiero po krótkiej przejażdżce mogłem wyłączyć ssanie, nie wiem czy to normalne. Poza tym nie widziałem śladów wycieków, właściciel przyznał, że w zeszłym roku pocił się tylny cylinder, zostało to jednak naprawione. W trakcie jazdy nie zauważyłem aby cośściągało, nie usłyszałaem też dziwnych dźwięków.
Do zrobienia z tego co zauważyłem jest: wymiana opony tylnej, wymiana oleju, filtrów i dla pewności serwis gaźników, czyli to co po zakupie i tak trzeba zrobić.
Stan wizualny taki sobie, co nieco można by poprawić.
Powiedzcie proszę na co jeszcze zwrócić uwagę, co dokładnie sprawdzić. Będę wdzięczny za każdą pomoc.
Cena za moto to ok 7000zł, sprzedający opóścił na wszystko co wymieniłem mu do poprawek i naprawy.
Bardzo proszę o pomoc bo nie znam się na tym zbyt dobrze a nie wiem czy warto w to się pchać.
A moża jest ktoś z Trójmiasta i mógłby ze mną podjechać i obejrzeć motocykl.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » ndz cze 05, 2011

gaźnik jest tylko jeden. to że długo na ssaniu może być przyczyną brudnego filtra paliwa lub właśnie gaźnika.
zwróć uwagę na to czy kopci z wydechów, czy równo pracuje, czy ładnie odpala na zimnym i na ciepłym.

i nie wierz, że ktoś malował moto bo były odpryski - musiał leżeć. ale jak jedzie prosto to ok
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
Sheriff
Posty: 1254
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Koog aan de Zaan
Motocykl: Versys 1000 GT
VROC: 30486

Post autor: Sheriff » pn cze 06, 2011

Kolego żaden z nas mechanikiem nie jest tak jak pisał Badger moto można posłuchać na ciepło i zimno trochę mnie dziwi że potrzebuje długi czas do nagrzania ale to jeszcze nie musi nic znaczyć. Co do sprawdzenia moto proponuję zabrać go do serwisu Kawasaki do Marvela czy motoBasa np w Gdańsku sprawdzą Ci tam powłokę lakierniczą i resztę. A jeśli chcesz porozmawiać o VN 800 wpadnij do nas na spotkanie we wtorek będzie co najmniej kilka 800-tek (zobacz wątek w dziale Zloty... temat 3miasto).

Grysza
Posty: 7
Rejestracja: ndz cze 05, 2011
Miejscowość: Banbury UK
Motocykl: Kawasaki VN1500 Vulcan
VROC: 0

Post autor: Grysza » pn cze 06, 2011

Dzięki za odpowiedź.
Faktycznie, podjadę nim do Marvela. A we wtorek chętnie wpadnę jak uda mi się z roboty urwać.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pn cze 06, 2011

Kolego zobacz ograniczniki skrętu kierownicy na główce ramy , czy nie są zbite czy nie jest na nich zbity lakier.
To już bardziej świadczy o poważniejszej wywrotce niż o delikatnym szlifie.

Moja 800 dłużej niż 3min nie pracowała na ssaniu, potem już sobie radziła bez.
Ssanie w zasadzie przy chłodnym dniu i zimnym silniku a potem już o tym zapominałem.
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Anazar
Posty: 51
Rejestracja: śr maja 18, 2011
Miejscowość: Świebodzin
Motocykl: VN700
VROC: 15090

Post autor: Anazar » wt cze 07, 2011

Grysza pisze:Silnik w ciepły dzień po odpaleniu na ssaniu dość długo się nagrzewał, dopiero po krótkiej przejażdżce mogłem wyłączyć ssanie, nie wiem czy to normalne.
Miałem to w moim "starym grzechotniku" Po porządnym czyszczeniu i solidnej regulacji gaźników (podejżewam więcej czynności poza synchronizacją) nagrzewa się błyskawicznie.

Reszta... jak wyżej :cool:

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » wt cze 07, 2011

Ale jaka synchronizacja 800 ma jeden gaźnik panowie...Skoro to tylko regulacja to niech poprzedni właściciel się uda i zrobi czyszczenie za 50 zł i jak będzie ok to brać.
Przecież każdy kto pisze że tylko gaźniki do regulacji to czemu sam tego nie zrobi skoro to tak mało...
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Grysza
Posty: 7
Rejestracja: ndz cze 05, 2011
Miejscowość: Banbury UK
Motocykl: Kawasaki VN1500 Vulcan
VROC: 0

Post autor: Grysza » wt cze 07, 2011

Podjadę do serwisu, zobaczę co powiedzą.
Dzięki za pomoc

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 36 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 36 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą