Automat wyłąnczania kierunków
- Spider
- Posty: 219
- Rejestracja: pn kwie 26, 2010
- Miejscowość: Podkarpacie
- Motocykl: VN 1600 Nomad
- VROC: 32254
Automat wyłąnczania kierunków
Tak jak w temacie interesuje mnie zasada działania automatycznego wyłączania kierunków w Vn 1600.
Bo co mnie się wydaje że opanowałem a tu znów kierunek się sam nie wyłączył.
Czy jest to jakoś połączone ze skrzynią czy może jakiś czujnik od obrotów silnika.
Jeżeli ktoś ma szerszą wiedzę na ten temat to proszę o udzielenie instruktarzu .
Bo co mnie się wydaje że opanowałem a tu znów kierunek się sam nie wyłączył.
Czy jest to jakoś połączone ze skrzynią czy może jakiś czujnik od obrotów silnika.
Jeżeli ktoś ma szerszą wiedzę na ten temat to proszę o udzielenie instruktarzu .
- MUKA
- Posty: 8374
- Rejestracja: wt maja 25, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
- VROC: 0
Jak zakładałem alarm to elektryk mi powiedział że jest podobno czujnik pochylenia moto.
Ja wypróbowałem tak - włączyłem kierunek w prawo - czekałem, czekałem i się nie wyłączył.
Przechyliłem go na prawo i wyprostowałem to się wyłączył.
To samo zrobiłem w lewo i taka sama reakcja.
Ale gdy jechałem prosto i włączyłem kierunek np. dojeżdżając do skrzyżowania i czekałem na skręt wyłączył mi się sam, musiałem go włączyć jeszcze raz.
Myślę że było to spowodowane tym że dojechałem do skrzyżowania dość szybko i hamując trochę mi motko nurkowało.
Gdy dojeżdżam do skrzyżowania spokojnie niema problemu z wyłączaniem.
Ale na 100% z tym czujnikiem to niej jestem pewny :roll:
Ja wypróbowałem tak - włączyłem kierunek w prawo - czekałem, czekałem i się nie wyłączył.
Przechyliłem go na prawo i wyprostowałem to się wyłączył.
To samo zrobiłem w lewo i taka sama reakcja.
Ale gdy jechałem prosto i włączyłem kierunek np. dojeżdżając do skrzyżowania i czekałem na skręt wyłączył mi się sam, musiałem go włączyć jeszcze raz.
Myślę że było to spowodowane tym że dojechałem do skrzyżowania dość szybko i hamując trochę mi motko nurkowało.
Gdy dojeżdżam do skrzyżowania spokojnie niema problemu z wyłączaniem.
Ale na 100% z tym czujnikiem to niej jestem pewny :roll:
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.
-
- Posty: 6148
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
- VROC: 31802
The turn signal switch is automatically canceled after it has first been on for 8 seconds , and then motorcycle hastraveled an additional 65 m (213 ft) . However, make a practice of pushing the switch in to stop flashing.
Tyle przepisałem Ci Spider z mojej serwisówki. Myślę , że zasada działania Twojego i mojego Nomada jest podobna.
Tyle przepisałem Ci Spider z mojej serwisówki. Myślę , że zasada działania Twojego i mojego Nomada jest podobna.
- Spider
- Posty: 219
- Rejestracja: pn kwie 26, 2010
- Miejscowość: Podkarpacie
- Motocykl: VN 1600 Nomad
- VROC: 32254
Anderw a jak ty to opanowałeśAndrew pisze:The turn signal switch is automatically canceled after it has first been on for 8 seconds , and then motorcycle hastraveled an additional 65 m (213 ft) . However, make a practice of pushing the switch in to stop flashing.
Tyle przepisałem Ci Spider z mojej serwisówki. Myślę , że zasada działania Twojego i mojego Nomada jest podobna.
-
- Posty: 6148
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
- VROC: 31802
MUKA pisze:Andrew pisał -- Tyle przepisałem Ci Spider z mojej serwisówki. Myślę , że zasada działania Twojego i mojego Nomada jest podobna.
Masz może tą serwisówkę w PDF-ie , bo ja mam ale do 1600.
bym był wdzięczny za podrzutkę na e-maila. [/quote]
Sorry. Nie mam. Mam tylko książkę od mojego moto. Taką z numerem ramy. Tam jest to napisane. A swoją drogą sprawdzimy na zlocie jak to funkcjonuje.
-
- Posty: 6148
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
- VROC: 31802
Ja normalnie włączam i już. Urządzenie się samo wyłącza. Ale jeszcze sprawdzę w czasie jazdy.Spider pisze:Anderw a jak ty to opanowałeśAndrew pisze:The turn signal switch is automatically canceled after it has first been on for 8 seconds , and then motorcycle hastraveled an additional 65 m (213 ft) . However, make a practice of pushing the switch in to stop flashing.
Tyle przepisałem Ci Spider z mojej serwisówki. Myślę , że zasada działania Twojego i mojego Nomada jest podobna.
A ja sprawdzam nadal ,wydawało mnie się że wyłącza się przy włączaniu 2 lecz czasami wyłącza się przy 3 ,puziniej zauważyłem że na 1 też się wyłącza ,lecz nadal nie wiem czy wyłącza się od prędkości czy obrotów,będę próbował dalej .
Wieczny optymista
Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 .
Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 .
Wyłąnczają się na kilka sposobów,
Skręcam i wyprostuję moto i po chwili się wyłancza .
Po skręcie bez przechyłu jadę kilka może kilka dziesiąt metrów ,
A dziś jeszcze zaóważyłem że jak moto zbyt mocno pochyliłem na parkingu to mi zgasł ,jst to chyba takie za bespieczenie połonczone z czujnikiem skrętu od migaczy.
Skręcam i wyprostuję moto i po chwili się wyłancza .
Po skręcie bez przechyłu jadę kilka może kilka dziesiąt metrów ,
A dziś jeszcze zaóważyłem że jak moto zbyt mocno pochyliłem na parkingu to mi zgasł ,jst to chyba takie za bespieczenie połonczone z czujnikiem skrętu od migaczy.
Wieczny optymista
Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 .
Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 .
-
- Posty: 11
- Rejestracja: pn wrz 08, 2014
- Miejscowość: Gdynia
- Motocykl: vn 1500 mean streak
- VROC: 0
- Krzycho
- Posty: 781
- Rejestracja: sob mar 02, 2013
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
- VROC: 35666
Zasada działania (przynajmniej dla VN 1600 i VN 2000) jest prosta i jasno opisana w serwisówce:
- po włączeniu kierunkowskazu zaczyna on mrugać i jednocześnie rozpoczyna się pomiar czasu
- po ośmiu sekundach mrugania rozpoczyna się pomiar przejechanej odległości (na podstawie impulsów wysyłanych do prędkościomierza)
- po przejechaniu 213 stóp (ok. 65 metrów) kierunkowskaz jest wyłączany.
Oczywiście cały ten proces jest przerywany przy ręcznym wyłączeniu kierunkowskazu przez kierowcę.
Sterownik tego wszystkiego wbudowany jest w przerywacz kierunkowskazów, który w tym przypadku nie jest zwykłym przerywaczem.
- po włączeniu kierunkowskazu zaczyna on mrugać i jednocześnie rozpoczyna się pomiar czasu
- po ośmiu sekundach mrugania rozpoczyna się pomiar przejechanej odległości (na podstawie impulsów wysyłanych do prędkościomierza)
- po przejechaniu 213 stóp (ok. 65 metrów) kierunkowskaz jest wyłączany.
Oczywiście cały ten proces jest przerywany przy ręcznym wyłączeniu kierunkowskazu przez kierowcę.
Sterownik tego wszystkiego wbudowany jest w przerywacz kierunkowskazów, który w tym przypadku nie jest zwykłym przerywaczem.
- Krzycho
- Posty: 781
- Rejestracja: sob mar 02, 2013
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
- VROC: 35666
A po co mieliby kłamać w serwisówce?:jaron1 pisze:Chyba nie jest tak do końca, bo czasami wyłączaja się wcześbniej i mam wrażenie, że to ma zwiazek ze zmiana biegów, ale co i jak dokładnie nie wiem
"When the turn signal switch is pushed onto the right or left, the turn signals start flashing and the control relay starts counting off 8 seconds. At the end of this time, the control relay starts calculating distance traveled using pulses from the distance sensor in the speedometer. The control relay keeps working even after the tern signal switch was released and returned to the neutral position by spring force. When the motorcycle has traveled an additional 65 meters (213 foots), the control relay shuts off the current, turns off the turn signal lights, and resets itself."
Kto jest online
Jest 57 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 57 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości