Rozwiercenie tłumika, dziurki
Rozwiercenie tłumika, dziurki
Witam, jak to jest z rozwierceniem tłumika w moto jak moje czyli VN-15. Na nowe głośne mnie nie stać w końcu to sporo kasy. Fabryczne są jednak za ciche. Co można zrobić aby było mnie najpierw słychać potem widać oczywiście niewielkim wkładem finansowym. Ktoś tam kiedyś jakieś po dwie dziurki wywiercił, ale jeżeli chodzi o gang nie am chyba wpływu.
Motorek jaki mam VN-15SE
-
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz cze 27, 2010
- Miejscowość: stad
- Motocykl: VN750
- VROC: 0
ja w swojej vn 750 mam po dwie dziury na wydechu od spodu - ale ponoc to slabo zglasnia, ale najbardziej co sprawialo ze moje moto slychac 2 a nawet 3 ulice dalej byly wstawione przelotki (brak tlumika centralnego i polaczenie bezposrednio kolektora z wydechem). ale szczerze jak dla mnie to o wiele wiele za glosno, po malej trasie baniak mnie bolal jak oszalaly. moto kupilem juz z taka przeroba i wrocielem do orygianalu. no ale co kto lubi
Witam! Ja dzisiaj powalczyłem z tłumikami.. gość od którego kupiłem sprzęt powiercił w koło otwory ale stwierdziłem że pójdę krok dalej i udało mi się wyciągnąć te rurki wewnętrzne! Ale ostrzegam łatwo nie poszły trzeba obwiercić w koło bo wewnątrz ta rurka jest szersza i jej nie wyciągniesz. Miłej zabawy
- Orzech_
- Posty: 251
- Rejestracja: pt maja 27, 2011
- Miejscowość: Twardogóra k/wro
- Motocykl: VL 800
- VROC: 34013
Można kombinować jak ktoś lubi głośno, ale nigdy nic nie da efektu jakichś firmowych wydechów, czasami lepiej wstawić kawał rury z kwasówki zamiast wydechu i jest lepszy efekt niż wypruwanie oryginalnych. Znajomy kiedyś kombinował w Shadow i do wewnątrz rury wstawiał taką końcówkę wydechu samochodowego, ozdobną taką niby basową, dźwięk był o niebo lepszy niż z wyprutego wydechu, ale tam jest kawał rury i jest gdzie to upchać.
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800
-
- Posty: 49
- Rejestracja: wt cze 21, 2011
- Miejscowość: Jasło
- Motocykl: Vulcan 900 Classic LT
- VROC: 35374
Witam. Ale panowie. Ja nie znam sie zbyt wiele na silnikach ale słyszalem ze załozenie jak wy to mówicie "kawałka rury" zamiast tłumika nie jest takie proste wiąże sie to ze zmiana jakich dysz bo nie zrobienie tego grozi uszkodzenie m zaworów. Jak pisałem wczesniej nie znam tematu dokładnie tylko słyszałem taka informacje. Jeśli ktos zna temat dogłebnie byłbym wdzieczny za info w tej kwestii. Byc może to zupełnie nie prawda o czym napisalem. Ale warto sprawdzic. Pozdrawiam.
- Pees
- Posty: 73
- Rejestracja: pn mar 28, 2011
- Miejscowość: Ruda Wielka
- Motocykl: EN 500 '92 A2 (czyli naprawdę '91)
- VROC: 0
Na pewno trzeba się liczyć z pogorszeniem warunków pracy silnika. Sekwencja: ssanie, sprężanie, praca wydech pociąga za sobą turbulencje zarówno w układzie dolotowym jak i wydechowym dlatego tuning silników pod kątem mocy to takie strojenie filtra powietrza, kolektora ssącego, wydechowego i tłumików, żeby te turbulencje były jak najmniesze. Wtedy najmniejszym ciśnieniom będą też poddane zawory, co pisze Mairon, bo przeplyw: powietrze, mieszanka, wybuch, spaliny będzie na tyle wygładzony, na ile się da.Mairon pisze:[...] słyszalem ze załozenie jak wy to mówicie "kawałka rury" zamiast tłumika nie jest takie proste wiąże sie to ze zmiana jakich dysz bo nie zrobienie tego grozi uszkodzenie m zaworów. [...]
Z tego powodu lepsze będą tłumiki akcesoryjne od zwykłego kawałka rury. Można wierzyć, że ktoś zadał sobie trochę trudu strojąc je z silnikiem i poprawił akustykę nie pogarszając warunków pracy silnika.
Można na kanapie, lepiej na koźle ale zawsze najlepiej jest wierzchem
Siemanko! jak pisałem wyżej ja wybebeszyłem środek a były powiercone dziurki po zewnątrz(efekt mierny) teraz jest dużo lepiej .Aaa na te dziurki ma mi gość pospawać nakładkę z nierdzewki i będzie git! A tak wogóle to powiem szczerze według mnie dużo lepiej wygląda wyjęty środek jak powiercone dziury?! No ale to kwestia gustu.Pozdrawiam!
Witam, więc jestem po zabiegu wiercenia, a przy okazji naprawiłem moto
Więc biore wiertarke z zaczynam od tłumika prawgo. Dwie dziurki już były wię dowierciłem trzcią. Ide na drugą strone moto świce i ku mojemu zdziwieniu dziurek nie widzę. No to do roboty wywierciłem trzy dziurki. Jakie było moje zdziwienie jak motor przestał się trząchać. Opisywane w innym poście wibracje po prostu znikneły.
Motor chodzi ciutke ładniej, bardziej basowo na wolnych.
Najbardziej zadowolony jestem ze znacznego zmniejszenia wibracji.
Szkoda mi pruć oryginalnych tłumików.
Zastanawiam się czy jak rozwiercę te dwa nity to wyjmę tę zaślepkę co wniej wierciłem wyglada jakby ją tylko te nity trzymały.
Więc biore wiertarke z zaczynam od tłumika prawgo. Dwie dziurki już były wię dowierciłem trzcią. Ide na drugą strone moto świce i ku mojemu zdziwieniu dziurek nie widzę. No to do roboty wywierciłem trzy dziurki. Jakie było moje zdziwienie jak motor przestał się trząchać. Opisywane w innym poście wibracje po prostu znikneły.
Motor chodzi ciutke ładniej, bardziej basowo na wolnych.
Najbardziej zadowolony jestem ze znacznego zmniejszenia wibracji.
Szkoda mi pruć oryginalnych tłumików.
Zastanawiam się czy jak rozwiercę te dwa nity to wyjmę tę zaślepkę co wniej wierciłem wyglada jakby ją tylko te nity trzymały.
Motorek jaki mam VN-15SE
Odświeżając temat. Będę potrzebował głośniejszych(głośnych) tłumików do mojego motorka. Jak to zrobić najlepiej. Oryginały chcę zostawić tak jak są na długie trasy. Potrzebuje czegoś głośnego jak będę wracał, to żeby żona 5 minut wcześniej mnie słyszała i grzała obiad
Tak więc co będzie lepsze. Kupić oryginał (graniczy z cudem) i rozwiercić, wydłubać, kombinować. Czy kupić rury powyginać, czy markowy tłumik za wielką kasę?
Wiem z rozwierceniem mogą być różne efekty.
Rura jak rura strasznie głośno chyba nawet za głośno
Oryginał często możliwość modyfikowania dźwięku.
Trzecia opcja to kupić uniwersalne, odciąć oryginały za kolankami na prostej. Uniwersalne i oryginały zrobić na obejmy i byłaby możliwość szybkiej zmiany?
Tak więc co będzie lepsze. Kupić oryginał (graniczy z cudem) i rozwiercić, wydłubać, kombinować. Czy kupić rury powyginać, czy markowy tłumik za wielką kasę?
Wiem z rozwierceniem mogą być różne efekty.
Rura jak rura strasznie głośno chyba nawet za głośno
Oryginał często możliwość modyfikowania dźwięku.
Trzecia opcja to kupić uniwersalne, odciąć oryginały za kolankami na prostej. Uniwersalne i oryginały zrobić na obejmy i byłaby możliwość szybkiej zmiany?
Motorek jaki mam VN-15SE
co myślicie o czymś takim
http://www.lantis.pl/tlumiki-chrom-r543 ... -3096.html
http://www.lantis.pl/tlumik-chrom-r5333 ... -3095.html
http://www.lantis.pl/tlumiki-chrom-r543 ... -3096.html
http://www.lantis.pl/tlumik-chrom-r5333 ... -3095.html
Motorek jaki mam VN-15SE
- Makus001
- Posty: 216
- Rejestracja: pt mar 02, 2012
- Miejscowość: okolice Wolsztyna
- Motocykl: NOMAD1600 z 2006 i VULCAN 1500 VNT 1998r
- VROC: 36160
Wczoraj kupiłem vtn 1500, 1998r , oryginał w 100% i to mi pasuje ale wcześniej miałem EN500 z pustymi tłumikami , za głośne ale pojemność 1500 z pewnością by piękniej chodził na troche głośniejszych kominkach niż oryginały ale jak je wzgłośnić.... Całą kase na moto wydałem i nie chciał bym popsuć czegoś bo nie bedzie kasy na naprawe błędów
Były komarki, jawka, różne WSKi, SHL, JAWA 350, CZ350, ETZ 250, EN500 od 1.03.2012 Kawasaki 1500 VNT od 20.10.2016 NOMAD 1600
- MUKA
- Posty: 8374
- Rejestracja: wt maja 25, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
- VROC: 0
Nie wiem co to za model VTN, ale może chodzi ci o Taurera?Makus001 pisze:Wczoraj kupiłem vtn 1500, 1998r , oryginał w 100% i to mi pasuje ale wcześniej miałem EN500 z pustymi tłumikami , za głośne ale pojemność 1500 z pewnością by piękniej chodził na troche głośniejszych kominkach niż oryginały ale jak je wzgłośnić.... Całą kase na moto wydałem i nie chciał bym popsuć czegoś bo nie bedzie kasy na naprawe błędów
Tu masz instrukcję na głośniejsze wydechy. Nie przejmuj się że do 1600. One 1,6 i 1,5 miały te same tłumiki fabrycznie.
http://www.youtube.com/watch?v=3xr85grdXWc
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.
- Makus001
- Posty: 216
- Rejestracja: pt mar 02, 2012
- Miejscowość: okolice Wolsztyna
- Motocykl: NOMAD1600 z 2006 i VULCAN 1500 VNT 1998r
- VROC: 36160
Przepraszam bardzo , literówka miało być VNT a nie VTN a dokładniej w dowodzie jestMUKA pisze:Nie wiem co to za model VTN, ale może chodzi ci o Taurera?Makus001 pisze:Wczoraj kupiłem vtn 1500, 1998r , oryginał w 100% i to mi pasuje ale wcześniej miałem EN500 z pustymi tłumikami , za głośne ale pojemność 1500 z pewnością by piękniej chodził na troche głośniejszych kominkach niż oryginały ale jak je wzgłośnić.... Całą kase na moto wydałem i nie chciał bym popsuć czegoś bo nie bedzie kasy na naprawe błędów
Tu masz instrukcję na głośniejsze wydechy. Nie przejmuj się że do 1600. One 1,6 i 1,5 miały te same tłumiki fabrycznie.
http://www.youtube.com/watch?v=3xr85grdXWc
VNT 50 D
Były komarki, jawka, różne WSKi, SHL, JAWA 350, CZ350, ETZ 250, EN500 od 1.03.2012 Kawasaki 1500 VNT od 20.10.2016 NOMAD 1600
Kto jest online
Jest 13 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 13 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości