wymiana silnika

Awatar użytkownika
ROBMOR
Posty: 11
Rejestracja: śr lip 20, 2011
Miejscowość: IRL
Motocykl: EN 500
VROC: 0

wymiana silnika

Post autor: ROBMOR » wt sie 09, 2011

Witam panowie mam pytanie czy ktoś może to już robił albo wie coś na ten temat
Niestety nie za długo nacieszyłem się jazdą moją EN-ką padł silnik może nie do końca ale trzeba by było wszystko pruć prawdopodobnie dostał sworzeń poza tym przytarło jeszcze , ale do rzeczy mam możliwość kupienia w dobrej cenie silnika od GPZ 500 czy jest jakiś problem z zaadoptowaniem go do mojej EN -ki??
Konkretnie chodzi mi o przeniesienie napędu nie jestem pewien ale GPZ ma łańcuch i czy bez problemu można by przełożyć moje koło pasowe ?? czy coś może być tam problemem???

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » wt sie 09, 2011

Zrobisz to bez żadnego problemu ja założyłem silnik od GPZ do siebie. GPZ ma łańcuch ale spokojnie zdejmujesz koło zębate napędzające łańcuch i zakładasz swoje napędzające pas. Wymiana jest bajecznie prosta, odkręcasz kilka śrub żeby zdjąć osłonę, odkręcasz śrubkę szósteczkę która trzyma zabezpieczenie koła, przekręcasz zabezpieczenie w taki sposób żaby zgrało się z nacięciem na wałku i zdejmujesz koło zębate. Montaż kolejność odwrotna i po zawodach. Życzę powodzenia.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » wt sie 09, 2011

Konrad, tak z ciekawości zapytam, podłączałeś obrotomierz? Bo EN ma na linkę a GPZ elektroniczny, przerabiałeś to jakoś?
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr sie 10, 2011

Orzech_ pisze:Konrad, tak z ciekawości zapytam, podłączałeś obrotomierz? Bo EN ma na linkę a GPZ elektroniczny, przerabiałeś to jakoś?
Podłączyłem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: zamieniłem wałek rozrządu bo w faktycznie w GPZ jest elektroniczny i wałek nie ma wyfrezowanej zębatki napędzającej ślimak przekładni linki obrotomierza. Wymiany wymagała też pokrywa zaworów ponieważ w GPZ nie ma otworu umożliwiającego montaż przekładni. Wszystkie części zaadaptowałem ze starego silnika.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Ja-jo
Posty: 1450
Rejestracja: pt kwie 09, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750,GSF1200s
VROC: 33339

Post autor: Ja-jo » śr sie 10, 2011

To wy macie obrotomierze ?? zdrada ja mam tylko zegar ze światełkami i obroty na słuch, a u mnie słychać czy nie za wysokie obroty :motos:
Zostanie po nas tylko kurz,
a może jeszcze...,
nie, może już.
VROC #33339

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr sie 10, 2011

Ja-jo pisze:To wy macie obrotomierze ?? zdrada ja mam tylko zegar ze światełkami i obroty na słuch, a u mnie słychać czy nie za wysokie obroty :motos:
Nasze moto to młodszy brat VN750 wygląda bardzo podobnie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
ROBMOR
Posty: 11
Rejestracja: śr lip 20, 2011
Miejscowość: IRL
Motocykl: EN 500
VROC: 0

Post autor: ROBMOR » czw sie 11, 2011

Konrad przywiozłem ten silnik z GPZ-ta i klops
wałek jest krótszy zębatka była dużo węższa a moje koło pasowe szerokie ni chu chu nie pasuje!! trzeba cały wałek zmieniać??? czy lepiej łańcucha szukać i koła na żębatego na tył!! :wall:

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » czw sie 11, 2011

może EN500 ma inne koło na pasek niż EN450 i od EN450 pasuje GPZ'a?
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

Awatar użytkownika
ROBMOR
Posty: 11
Rejestracja: śr lip 20, 2011
Miejscowość: IRL
Motocykl: EN 500
VROC: 0

Post autor: ROBMOR » czw sie 11, 2011

no właśnie nie pasuje!! muszę zmienniać wszystko na łańcuch
bo nie będze rozbierał całego silnika by zmienić wałek
porażka!

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » czw sie 11, 2011

spróbuj jeszcze dorwać koło od EN450 i przymierzyć, może akurat, skoro Konrad założył na zasadzie Plug&play to myślę że warto by spróbować, pasek zawsze wygodniejszy od łańcucha ;) chyba że w GPZ'at były jakieś zmiany wprowadzane, w co wątpię.
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw sie 11, 2011

To bardzo dziwne bo ja tak jak napisałem bez żadnego problemu założyłem koło pasowe od mojego EN450 i śmigam. Silnik który kupiłem nie miał rozrusznika alternatora tzn całej pokrywy i koła magnesowego. Wszystkie te części wymontowałem z mojego silnika i założyłem do tego z GPZ. Nie mam pojęcia dlaczego w tym przypadku jest problem :cry: :cry: :cry:
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
ROBMOR
Posty: 11
Rejestracja: śr lip 20, 2011
Miejscowość: IRL
Motocykl: EN 500
VROC: 0

Post autor: ROBMOR » czw sie 11, 2011

może jest różnica pomiędzy 450 a 500 ja koło pasowe mam bardzo szerokie i wałek w mojej EN -ce na który nachodzi koło pasowe silnika wystaje ok 5 -6 cm a w GPZ jakieś 2cm
i koło zębate jest wąskie poza tym różni się też wieloklin ja mam szersze nacięcia na wieloklinie a w GPZ-cie są nieco mniejsze
Z dwojga złego wolę przełożyć na łańcuch z Tym że teraz muszę zmienić tył zębatke i kosz mam tylko nadzieję że kosz z zebatką podejdzie od GPZ bo inaczej kicha nie wiem też jak to jeździć będzie chodzi o przedłożenia i w Twoim przypadku że nie było lewego kartera to
pikuś (pan pikuś) bo by i tak nie pasował nie ma otworu na trzpień dzwigni zmiany biegów
w GPZ jest bezpośrednio przy silniku , no zobaczymy :cry: W ty roku jakieś fatum na mnie siadło jak nie jedno to co innego więcej dłubie niż jeżdżę jestem ciekaw co mnie jeszcze czeka!!

Awatar użytkownika
Ja-jo
Posty: 1450
Rejestracja: pt kwie 09, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750,GSF1200s
VROC: 33339

Post autor: Ja-jo » pt sie 12, 2011

myslę że to kwestia rocznika może być, o ile pamiętam GPZ miał jakiś lifting w 92 roku robiony, więc może to o to chodzi
Zostanie po nas tylko kurz,
a może jeszcze...,
nie, może już.
VROC #33339

Awatar użytkownika
ROBMOR
Posty: 11
Rejestracja: śr lip 20, 2011
Miejscowość: IRL
Motocykl: EN 500
VROC: 0

Post autor: ROBMOR » pt sie 12, 2011

Witam wszystkich ponownie :mrgreen:
znowu jestem szczęśliwy i znowu irlandzkie drogi stoją przede mną otworem!! :D :D

Jakby ktoś na przyszłość potrzebował to:
Nawet gdy różni się wałek w silniku a ktoś nie wzbrania się przed łańcuchem i nie chce pruć całego silnika to wszystko pasuje z GPZ koło zębate tylne i kosz tylny i karter bo potrzebujemy miejsce mocowania na trzpień dźwigienki zmiany biegów

Ja jestem już po wypróbowałem przed chwilą i nawet nie zwróciłem uwagi że mam łancuch nie pas nie ma to dla mnie różnicy przynajmniej na razie

W moim przypadku może miało znaczenie to że kupiłem silnik z GPZ-a w wersji amerykańskiej może stąd te różnice nie wiem miał też inne delikatne zmiany dwa dodatkowe króćce na węże na pokrywie zaworowej nie było za to miejsca na wężyk podgrzewający gaźniki itp ale to adoptowałem z mojego starego silnika a i pokrywa zakrywająca koło pasowe czy zębatkę trzyma się tylko na dwie górne śruby bo dół nie pasuje na otwory ale to nie przeszkadza

Reasumując wszystko się udało zapierdziela jak trzeba i mam tylko nadzieje że to już ostatnie kłopoty (przynajmiej w tym sezonie)



Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
Ja-jo
Posty: 1450
Rejestracja: pt kwie 09, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750,GSF1200s
VROC: 33339

Post autor: Ja-jo » pt sie 12, 2011

to może masz pas napędowy na zbyciu, bo mój dobiega żywota ??
Zostanie po nas tylko kurz,
a może jeszcze...,
nie, może już.
VROC #33339

Awatar użytkownika
ROBMOR
Posty: 11
Rejestracja: śr lip 20, 2011
Miejscowość: IRL
Motocykl: EN 500
VROC: 0

Post autor: ROBMOR » pt sie 12, 2011

mam cały komplet ale jak Ci to wysłac bo ja mieszkam na wyspach konkretnie w IRLANDII

Awatar użytkownika
Ja-jo
Posty: 1450
Rejestracja: pt kwie 09, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750,GSF1200s
VROC: 33339

Post autor: Ja-jo » pt sie 12, 2011

no to z wyspy pozostaje gołąb pocztowy :mrgreen: myśle ze jakies przesyłki dadza rade dostarczyć napiszę ci na PW
Zostanie po nas tylko kurz,
a może jeszcze...,
nie, może już.
VROC #33339

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » wt sie 16, 2011

Cieszę się ze udało Ci się załatwić temat jak miałem silnik z GPZ ale u mnie nie było tych króćców o których piszesz za to były w starym silniku. Z tego co wyczytałem są to jakieś podciśnienia do urządzenia które dopala pary paliwa chodzi o normy czystości spalin w USA. Czyli widać jest jakaś różnica w modelu US a europejską. Niemniej jednak życzę powodzenia i oby już fatum Cię opuściło, miłego śmigania po drogach Irlandii.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Maciej_345
Posty: 9
Rejestracja: ndz sie 21, 2011
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: Kawasaki Vulcan 1500 se
VROC: 0

Post autor: Maciej_345 » czw sie 25, 2011

Jeździłem en-ką 3 lata na silniku od GPZ - żadnych problemów!
Maciej

Awatar użytkownika
ROBMOR
Posty: 11
Rejestracja: śr lip 20, 2011
Miejscowość: IRL
Motocykl: EN 500
VROC: 0

Post autor: ROBMOR » czw sie 25, 2011

no pewnie że nie ma problemów jak się pokombinuje i poprzerabia ja też teraz śmigam na silniku gpz-a i sobie bardzo chwalę!!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 16 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 16 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą