wymiana silnika
wymiana silnika
Witam panowie mam pytanie czy ktoś może to już robił albo wie coś na ten temat
Niestety nie za długo nacieszyłem się jazdą moją EN-ką padł silnik może nie do końca ale trzeba by było wszystko pruć prawdopodobnie dostał sworzeń poza tym przytarło jeszcze , ale do rzeczy mam możliwość kupienia w dobrej cenie silnika od GPZ 500 czy jest jakiś problem z zaadoptowaniem go do mojej EN -ki??
Konkretnie chodzi mi o przeniesienie napędu nie jestem pewien ale GPZ ma łańcuch i czy bez problemu można by przełożyć moje koło pasowe czy coś może być tam problemem???
Niestety nie za długo nacieszyłem się jazdą moją EN-ką padł silnik może nie do końca ale trzeba by było wszystko pruć prawdopodobnie dostał sworzeń poza tym przytarło jeszcze , ale do rzeczy mam możliwość kupienia w dobrej cenie silnika od GPZ 500 czy jest jakiś problem z zaadoptowaniem go do mojej EN -ki??
Konkretnie chodzi mi o przeniesienie napędu nie jestem pewien ale GPZ ma łańcuch i czy bez problemu można by przełożyć moje koło pasowe czy coś może być tam problemem???
-
- Posty: 4986
- Rejestracja: czw mar 17, 2011
- Miejscowość: Lublin
- Motocykl: VN1700 NOMAD
- VROC: 34019
Zrobisz to bez żadnego problemu ja założyłem silnik od GPZ do siebie. GPZ ma łańcuch ale spokojnie zdejmujesz koło zębate napędzające łańcuch i zakładasz swoje napędzające pas. Wymiana jest bajecznie prosta, odkręcasz kilka śrub żeby zdjąć osłonę, odkręcasz śrubkę szósteczkę która trzyma zabezpieczenie koła, przekręcasz zabezpieczenie w taki sposób żaby zgrało się z nacięciem na wałku i zdejmujesz koło zębate. Montaż kolejność odwrotna i po zawodach. Życzę powodzenia.
Pozdrawiam Konrad
VROC #34019
VROC #34019
-
- Posty: 4986
- Rejestracja: czw mar 17, 2011
- Miejscowość: Lublin
- Motocykl: VN1700 NOMAD
- VROC: 34019
Podłączyłem zamieniłem wałek rozrządu bo w faktycznie w GPZ jest elektroniczny i wałek nie ma wyfrezowanej zębatki napędzającej ślimak przekładni linki obrotomierza. Wymiany wymagała też pokrywa zaworów ponieważ w GPZ nie ma otworu umożliwiającego montaż przekładni. Wszystkie części zaadaptowałem ze starego silnika.Orzech_ pisze:Konrad, tak z ciekawości zapytam, podłączałeś obrotomierz? Bo EN ma na linkę a GPZ elektroniczny, przerabiałeś to jakoś?
Pozdrawiam Konrad
VROC #34019
VROC #34019
- Orzech_
- Posty: 251
- Rejestracja: pt maja 27, 2011
- Miejscowość: Twardogóra k/wro
- Motocykl: VL 800
- VROC: 34013
spróbuj jeszcze dorwać koło od EN450 i przymierzyć, może akurat, skoro Konrad założył na zasadzie Plug&play to myślę że warto by spróbować, pasek zawsze wygodniejszy od łańcucha chyba że w GPZ'at były jakieś zmiany wprowadzane, w co wątpię.
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800
-
- Posty: 4986
- Rejestracja: czw mar 17, 2011
- Miejscowość: Lublin
- Motocykl: VN1700 NOMAD
- VROC: 34019
To bardzo dziwne bo ja tak jak napisałem bez żadnego problemu założyłem koło pasowe od mojego EN450 i śmigam. Silnik który kupiłem nie miał rozrusznika alternatora tzn całej pokrywy i koła magnesowego. Wszystkie te części wymontowałem z mojego silnika i założyłem do tego z GPZ. Nie mam pojęcia dlaczego w tym przypadku jest problem
Pozdrawiam Konrad
VROC #34019
VROC #34019
może jest różnica pomiędzy 450 a 500 ja koło pasowe mam bardzo szerokie i wałek w mojej EN -ce na który nachodzi koło pasowe silnika wystaje ok 5 -6 cm a w GPZ jakieś 2cm
i koło zębate jest wąskie poza tym różni się też wieloklin ja mam szersze nacięcia na wieloklinie a w GPZ-cie są nieco mniejsze
Z dwojga złego wolę przełożyć na łańcuch z Tym że teraz muszę zmienić tył zębatke i kosz mam tylko nadzieję że kosz z zebatką podejdzie od GPZ bo inaczej kicha nie wiem też jak to jeździć będzie chodzi o przedłożenia i w Twoim przypadku że nie było lewego kartera to
pikuś (pan pikuś) bo by i tak nie pasował nie ma otworu na trzpień dzwigni zmiany biegów
w GPZ jest bezpośrednio przy silniku , no zobaczymy W ty roku jakieś fatum na mnie siadło jak nie jedno to co innego więcej dłubie niż jeżdżę jestem ciekaw co mnie jeszcze czeka!!
i koło zębate jest wąskie poza tym różni się też wieloklin ja mam szersze nacięcia na wieloklinie a w GPZ-cie są nieco mniejsze
Z dwojga złego wolę przełożyć na łańcuch z Tym że teraz muszę zmienić tył zębatke i kosz mam tylko nadzieję że kosz z zebatką podejdzie od GPZ bo inaczej kicha nie wiem też jak to jeździć będzie chodzi o przedłożenia i w Twoim przypadku że nie było lewego kartera to
pikuś (pan pikuś) bo by i tak nie pasował nie ma otworu na trzpień dzwigni zmiany biegów
w GPZ jest bezpośrednio przy silniku , no zobaczymy W ty roku jakieś fatum na mnie siadło jak nie jedno to co innego więcej dłubie niż jeżdżę jestem ciekaw co mnie jeszcze czeka!!
Witam wszystkich ponownie
znowu jestem szczęśliwy i znowu irlandzkie drogi stoją przede mną otworem!!
Jakby ktoś na przyszłość potrzebował to:
Nawet gdy różni się wałek w silniku a ktoś nie wzbrania się przed łańcuchem i nie chce pruć całego silnika to wszystko pasuje z GPZ koło zębate tylne i kosz tylny i karter bo potrzebujemy miejsce mocowania na trzpień dźwigienki zmiany biegów
Ja jestem już po wypróbowałem przed chwilą i nawet nie zwróciłem uwagi że mam łancuch nie pas nie ma to dla mnie różnicy przynajmniej na razie
W moim przypadku może miało znaczenie to że kupiłem silnik z GPZ-a w wersji amerykańskiej może stąd te różnice nie wiem miał też inne delikatne zmiany dwa dodatkowe króćce na węże na pokrywie zaworowej nie było za to miejsca na wężyk podgrzewający gaźniki itp ale to adoptowałem z mojego starego silnika a i pokrywa zakrywająca koło pasowe czy zębatkę trzyma się tylko na dwie górne śruby bo dół nie pasuje na otwory ale to nie przeszkadza
Reasumując wszystko się udało zapierdziela jak trzeba i mam tylko nadzieje że to już ostatnie kłopoty (przynajmiej w tym sezonie)
Pozdrawiam wszystkich
znowu jestem szczęśliwy i znowu irlandzkie drogi stoją przede mną otworem!!
Jakby ktoś na przyszłość potrzebował to:
Nawet gdy różni się wałek w silniku a ktoś nie wzbrania się przed łańcuchem i nie chce pruć całego silnika to wszystko pasuje z GPZ koło zębate tylne i kosz tylny i karter bo potrzebujemy miejsce mocowania na trzpień dźwigienki zmiany biegów
Ja jestem już po wypróbowałem przed chwilą i nawet nie zwróciłem uwagi że mam łancuch nie pas nie ma to dla mnie różnicy przynajmniej na razie
W moim przypadku może miało znaczenie to że kupiłem silnik z GPZ-a w wersji amerykańskiej może stąd te różnice nie wiem miał też inne delikatne zmiany dwa dodatkowe króćce na węże na pokrywie zaworowej nie było za to miejsca na wężyk podgrzewający gaźniki itp ale to adoptowałem z mojego starego silnika a i pokrywa zakrywająca koło pasowe czy zębatkę trzyma się tylko na dwie górne śruby bo dół nie pasuje na otwory ale to nie przeszkadza
Reasumując wszystko się udało zapierdziela jak trzeba i mam tylko nadzieje że to już ostatnie kłopoty (przynajmiej w tym sezonie)
Pozdrawiam wszystkich
-
- Posty: 4986
- Rejestracja: czw mar 17, 2011
- Miejscowość: Lublin
- Motocykl: VN1700 NOMAD
- VROC: 34019
Cieszę się ze udało Ci się załatwić temat jak miałem silnik z GPZ ale u mnie nie było tych króćców o których piszesz za to były w starym silniku. Z tego co wyczytałem są to jakieś podciśnienia do urządzenia które dopala pary paliwa chodzi o normy czystości spalin w USA. Czyli widać jest jakaś różnica w modelu US a europejską. Niemniej jednak życzę powodzenia i oby już fatum Cię opuściło, miłego śmigania po drogach Irlandii.
Pozdrawiam Konrad
VROC #34019
VROC #34019
-
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz sie 21, 2011
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 1500 se
- VROC: 0
Kto jest online
Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości