Do posiadaczy vn900

longin100
Posty: 16
Rejestracja: wt cze 08, 2010
Miejscowość: Koło
Motocykl: Kawasaki VN900 Vulcan 2006
VROC: 0

Do posiadaczy vn900

Post autor: longin100 » śr sie 10, 2011

Panowie posiadający vn900 pomóżcie.Po odpaleniu rozgrzanego (gorącego) silnika przez chwile stukają w jednym cylindrze zawory(tak mi się wydaje że to zawory).Po chwili jak się samoczynnie doregulują to stukanie zanika.Czy można je ręcznie podregulować żeby nie stukały, przyznam że bardzo mnie to irytuje.Czy w waszych maszynach też takie zjawisko występuje.Proszę o poradę
Kawasaki VN900 Vulcan

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » śr sie 10, 2011

Wprawdzie nie mam vn900, ale z zaworami hydraulicznymi tak jest. Tak samo w samochodach jak i motocyklach. Musi się wytworzyć ciśnienie i zawory same się doregulują. W samochodach jakie miałem do tej pory oznaczało to czas na wymianę oleju lub jego niski stan. Wszystkie zawory się reguluje. Zawory samo regulujące się ustawia się za pomocą płytek/podkładek. Czy w vn900 to normalne to nie wiem, ale ogólnie to normalna rzecz gdzie prawie zawsze winny jest olej lub jego brak. Wysoka temperatura i olej robi się rzadki.
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
MarKov
Posty: 2479
Rejestracja: wt lip 06, 2010
Miejscowość: WARSZAWA
Motocykl: VN 1700 CLASSIC TOURER
VROC: 27362

Post autor: MarKov » śr sie 10, 2011

:mrgreen: te typy tak mają :mrgreen: wiec nie ma się czym przejmować jak wcześniej zostało napisane hydraulika sama się reguluje wiec czas na jazdę a nie wsłuchiwanie :thumbup: :pedzi:
MarKov
VN 1700 Classic Tourer
VN 900 Classic (był)

VROC # 27362

Eden

Post autor: Eden » śr sie 10, 2011

u mnie po zapaleniu nie slychac zaworow ale za to po rozgrzaniu zaczyna sie granie, slychac cykanie takie, wkurza mnie to jak nie wiem, bylem e mechaniora slychal stetoskopem i mowi ze nic powanego sie nie dzieje, zawory maja cykac bo to znaczy ze sa ,-)

a u Ciebie to jak przedmowcy pisza albo malo oleju albo olej kiepski juz, zanim zaciagnie hydrosztos to przez chwile slychac zawory, w autach tak jest czesto,

a zaraz po wymianie oleju to dopiero slychac przez pierwsze kilka sekund zanim sie olej rozejdzie tam gdzie ma byc

Awatar użytkownika
MarKov
Posty: 2479
Rejestracja: wt lip 06, 2010
Miejscowość: WARSZAWA
Motocykl: VN 1700 CLASSIC TOURER
VROC: 27362

Post autor: MarKov » śr sie 10, 2011

w autach jest wyciszenie komory silnika a u nas nie i dlatego bardziej słychać :mrgreen:
MarKov
VN 1700 Classic Tourer
VN 900 Classic (był)

VROC # 27362

robas
Posty: 11
Rejestracja: pn gru 06, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 0

Post autor: robas » śr sie 10, 2011

Co do hydraulicznych regulatorów w vn900 mam wątpliwości a raczej pewność, że ich niema. Zawory trzeba regulować co jak zalecają w USA 24tys km. W/g katalogu części są wymienne płytki o odpowiedniej grubości.
Co prawda w jednym z serwisów dealera Kawy w W-wie mechanik mnie zapewniał, że są hydrauliczne i nie trzeba regulować i uwierzyłem mu :cry:
Ale swojego moto jeszcze nie rozbierałem, sprawdzę po sezonie.

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » śr sie 10, 2011

Panowie właściciele VN 900 set .Silnik waszych motocykli jest w prostej lini następcą VN800
więc regulacja luzu zaworowego odbywa się za pomocą płytek .Odbywa się poprzez odsuniecie dźwigienki ,a następnie wymianę płytek .Regulacji dokonuje się co 24 tys km.Zainteresowała mnie nawiasem mówiąc :scrach: historia o samo regulujących się zaworach regulowanych płytkami ......ciekaw jestem co na to kolega ABRAMS.

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » śr sie 10, 2011

Dodam jeszcze informacje dla chętnych zgłębienia budowy silnika i rzecz jasna całego motocykla .Jeśli nie macie manuala swojego motocykla to odsyłam do np MOTOBOT orginalne części a dokładnie rzecz biorąc do mikrofilmów .To kopalnia wiedzy fachowej a nie zasłyszanej .Życzę przyjemnej lektury.

Eden

Post autor: Eden » śr sie 10, 2011

to skad sie bierze informacja o hydraulikach w vn 900 kilku mechanikow mnie zapewnialo ze takie sa w moim moto

cytat z innego forum

Cytat(ar2r @ 26.01.2010 - 16:03)


tak i owszem na płytkach ale nie ma potrzeby tam grzebać bo luz zaworowy niwelowany jest przez hydraulikę i ten kto chce nam ustawiać zawory po prostu wali nas na kasę, tak samo z rozrządem nie grzebiemy układ napinacza jest tak elastyczny że powinno wystarczyć go do 70-80 tyś KM.
informacje co do tych mechanizmów otrzymałem w Szwed od tamtejszych serwisantów Kawy{to nie polska}oni w od różnieniu od naszych udzielają informacji.pozdrawiam .......bodzio61.

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » śr sie 10, 2011

Co do układu rozrządu to w pełni się z Tobą zgadzam . A co do regulacji luzu zaworowego to niestety się mylisz ,tam gdzie ma miejsce płytkowa regulacja nie ma żadnej niwelacji hydraulicznej , są to całkiem różne sposoby kasacji luzu. Często słyszę taki kretyńskie opowieści tych tak zwanych ''mechaników '' jednego razu jak chcą się pozbyć upierdliwego klienta a innymi razy kasują pieniądze na przykład sunchronizację gaźników w vn 800 podkreślam gaźników .Rzecz jasna chodzi o zwykle zdzierstwo ,ale to już historia na inny temat.

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » śr sie 10, 2011


longin100
Posty: 16
Rejestracja: wt cze 08, 2010
Miejscowość: Koło
Motocykl: Kawasaki VN900 Vulcan 2006
VROC: 0

Post autor: longin100 » czw sie 11, 2011

Dziękuję za zainteresowanie moim tematem.
Panowie olej świeżutki,filtr oryginalny,także winę oleju chyba wykluczam.Jak odpalę motocykl na zimnym silniku jest super nic nie grechota.Natomiast tylko jak silnik jest gorący to coś stuka przez chwilę zaraz po odpaleniu i za parę sekud stukanie cichnie.Tak że czy to zawory ? wygląda na to jakby przez moment coś hydraulicznie się regulowało.
Kawasaki VN900 Vulcan

marius
Posty: 1060
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 900 Custom
VROC: 31327

Post autor: marius » czw sie 11, 2011

Jak powiadali w serwisie: "mniej słuchać, więcej jeździć" :mrgreen:
マリウッシュ

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw sie 11, 2011

marius pisze: "mniej słuchać, więcej jeździć" :mrgreen:
Popieram popieram :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

longin100
Posty: 16
Rejestracja: wt cze 08, 2010
Miejscowość: Koło
Motocykl: Kawasaki VN900 Vulcan 2006
VROC: 0

Post autor: longin100 » czw sie 11, 2011

tak wiem ze mniej słuchać ale...
podjeżdżasz vulkanikiem na loda gasisz przychodzisz za chwile tłum gapiów bo przecież zjejefajna maszyna odpalasz i... przez moment ''sieczkarnia'' bardzo mnie to wkurza i mam ochotę coś z tym zrobić jeśli będzie mozna
Kawasaki VN900 Vulcan

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » czw sie 11, 2011

Wniosek - nie jeździć Vulcanem na lody i po kłopocie !! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

Awatar użytkownika
MarKov
Posty: 2479
Rejestracja: wt lip 06, 2010
Miejscowość: WARSZAWA
Motocykl: VN 1700 CLASSIC TOURER
VROC: 27362

Post autor: MarKov » czw sie 11, 2011

:rotfl22: :rotfl22: :rotfl22:
MarKov
VN 1700 Classic Tourer
VN 900 Classic (był)

VROC # 27362

longin100
Posty: 16
Rejestracja: wt cze 08, 2010
Miejscowość: Koło
Motocykl: Kawasaki VN900 Vulcan 2006
VROC: 0

Post autor: longin100 » czw sie 11, 2011

dobra rada he he, ale wolałbym może jakąś konkretną pomoc
Kawasaki VN900 Vulcan

Awatar użytkownika
MarKov
Posty: 2479
Rejestracja: wt lip 06, 2010
Miejscowość: WARSZAWA
Motocykl: VN 1700 CLASSIC TOURER
VROC: 27362

Post autor: MarKov » czw sie 11, 2011

ale już pisałem te typy tak mają walczyłem pierwszy rok a teraz się przyzwyczaiłem i jeżdżę a nie słucham no chyba że będą to inne dźwięki niż te do których przywykłem to wtedy zacznę się martwić :scrach: a teraz to korzystaj z pogody i lataj jak najwięcej :pedzi: :pedzi: :pedzi:
MarKov
VN 1700 Classic Tourer
VN 900 Classic (był)

VROC # 27362

simon
Posty: 11
Rejestracja: ndz gru 12, 2010
Miejscowość: Pruszcz Gd
Motocykl: Kawasaki VN 900 Classic
VROC: 0

Post autor: simon » czw sie 11, 2011

byłem na regulacji zaworów poprzez te płytki, były w sumie ok, ale kilkunastosekundowe cykanie na ciepłym silniku pozostało także to chyba normalne :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą