Na tabliczce znamionowej masz w nr. ramy.Nabes pisze:A jeszcze jedno pytanko... MUKa pisał coś o symbolice literowej do danego modelu. Po czym poznac jaki ma się model aby z dobrej serwisówki patrzec?
Pomoc dla nowicjusza z VN1500 Classic 96r.
Lecho dzięki za rade ... przydało sie :P No i zdecydowanie przy zmianie biegów..... Ja na poczatku troszke za delikanie to robilem... Teraz już jest gitarka .... Jesio raz szacunLecho pisze:Najpierw delikatnie zaczynaj wciskać dźwignię biegów i w ślad za nią dopiero sprzęgło.Nabes pisze:Mam taki problem. Juz widzialem ze poruszany był w innych postach. Mianowicie słychac zgrzyt przy zmianie biegów. Nie moge dojsc czemu tak jest. Raz jes oki i nie słychac nic a niekiedy na kazdym biegu potrafi dac głos. Macie moze jakies pomysły?
Inicjuje noga - sprzęgło później.
W innym poście wspominałem o tykaniu w silniku. Najprawdopodnbniej są to zawory. Jeden mechanik obsłuchiwał i potwierdził ze to może byc tooo. Ja się na mechanice nie znam i nie chciałbym aby ktoś mi wmówił ze musze coś zrobic aby mnie naciagnąc na kase. Pierwsze pytanie to czy należy wymienic je na nowe czy poddac jakiejś regeneracji (i czy jesli jeden jest walniety to odrazu wszytkie robic) a drugie w jakiej cenie mniej wiecej sa zawory do VN 1500 z 96r. Może samych zaworów sie nie wymienia a tylko jakieś samoregulatory czy cosik (jak wspominałem mechanik ze mnie marny). Wszelkie pomocne informacje są mile widziane. A w okresie zimowym bede miał pare groszy na ten cel do przeznaczenia i chciałbym to zrobic.
aaa i czy złe ustawienie zapłonu może byc przyczyną tykania zaworów?...
aaa i czy złe ustawienie zapłonu może byc przyczyną tykania zaworów?...
wbij sobie tutaj VIN http://www.motoverse.com/tools/vin/kawasaki.asp
i będziesz wiedział co i jak
ile masz tych pieniędzy na remont:)jak się otworzy silnik to sie okaże co masz do wymiany...lepiej za jednym razem wymienić wszystko a nie na raty
możesz mieć powyciągane łańcuchy rozrządu, pierścienie może puszczają.
nie musisz za jednym razem wymieniać wszystkich zaworów
i będziesz wiedział co i jak
ile masz tych pieniędzy na remont:)jak się otworzy silnik to sie okaże co masz do wymiany...lepiej za jednym razem wymienić wszystko a nie na raty
możesz mieć powyciągane łańcuchy rozrządu, pierścienie może puszczają.
nie musisz za jednym razem wymieniać wszystkich zaworów
NIC
Ogolnie wbijam VIN a wyskakuje mi jakas informacja ze musi byc chyba 17 znaków a u mnie jest tylko 12 w dowodzie.... VNT50A049895. Co do kasy to bede miał wolne jakies 1,5 - 2 tys. Dlatego chce sie zorientowac czy cos za to zrobie czy lepiej sie nie brac za taka robote :Pbzq pisze:wbij sobie tutaj VIN http://www.motoverse.com/tools/vin/kawasaki.asp
i będziesz wiedział co i jak
12 znaków to HIN, możesz tu spróbować
http://www.kawasaki.com/site/VIVehicleI ... intParts=0
ciężko powiedzieć czy 1,5, 2 tys ci starczy...nie wiem jakie są ceny robocizny...dzięki bogu nie musiałem nigdy sprawdzać
do mojego za pierscienie dałem 300 za jeden komplet, 180 za łańcuch, 350 za jeden komplet uszczelek, tłok to juz 500 zł
http://www.kawasaki.com/site/VIVehicleI ... intParts=0
ciężko powiedzieć czy 1,5, 2 tys ci starczy...nie wiem jakie są ceny robocizny...dzięki bogu nie musiałem nigdy sprawdzać
do mojego za pierscienie dałem 300 za jeden komplet, 180 za łańcuch, 350 za jeden komplet uszczelek, tłok to juz 500 zł
NIC
ja mam nadzieje że nie bedzie aż tyle wydadków....motocykl kupiłem od znajomej a ona ma go 3 lata. łancuszek raczej wymieniała z teg oco pamietam i wsio co roku buło robione przed sezonem. Problem w tym ze motocykl stał z rok czasu i mało jezdzone było. Dlatego wole posprawdzac wszytko w czasie okresu zimowego. chce sie zorientowac w cenach aby mi ktos nie powiedział ze to tyle koszuje a w rzeczywistosci kosztuje mniej. Z mechanikami motocyklowymi nie miałem jeszcze stycznosci ale z samochodem juz takie przypadki widziałem. dlatego teraz wczesniej sam sprawdzam abym wiedział co i jak... Oleju nie brał wiec licze ze pierscienie sa dobre (ale jak mówiłem ostani rok stał i duzo mogło sie pozmieniac).
- Makus001
- Posty: 216
- Rejestracja: pt mar 02, 2012
- Miejscowość: okolice Wolsztyna
- Motocykl: NOMAD1600 z 2006 i VULCAN 1500 VNT 1998r
- VROC: 36160
Tak mysle ze jakby łancuszek do wymiany to bedzie słychać go. Kupiłem 2 tygodnie temu vulcana 1500 z 1998r, w PL od 2008, jestem drugim włascicielem w PL i po naszych drogach przejechał motocykl okolo 20 000km ogólnie prawie 60tys ma przebiegu , poprzedni własciciel nic nie robił bo nic sie nie działo, tak mówił więc nie wymienieł łancuszka ale go nie słysze więc może w Niemczech wymieniali. Także sie pod ten temat podepne. Mój vin czy HIN nie łapie, mam także 12 znaków VNT50D010595
Były komarki, jawka, różne WSKi, SHL, JAWA 350, CZ350, ETZ 250, EN500 od 1.03.2012 Kawasaki 1500 VNT od 20.10.2016 NOMAD 1600
- Makus001
- Posty: 216
- Rejestracja: pt mar 02, 2012
- Miejscowość: okolice Wolsztyna
- Motocykl: NOMAD1600 z 2006 i VULCAN 1500 VNT 1998r
- VROC: 36160
Olej zmieniony , filtr oleju wymieniony , ten rurkowy sprawdzony ale był czysty. zalany czystym V-TWIN BEL RAY http://www.scigacz.pl/Olej,BEL-RAY,V,Twin,4929.html
własnie tym dokładnie , Mechanik leje go od kilku lat i poleca bo dobry podobno. Nic nie wiecie o nim?? Powiem Wam ze silnik ciszej działa, narazie zauważyłem. i sprzęgło jakoś inaczej ... lepiej chyba...
własnie tym dokładnie , Mechanik leje go od kilku lat i poleca bo dobry podobno. Nic nie wiecie o nim?? Powiem Wam ze silnik ciszej działa, narazie zauważyłem. i sprzęgło jakoś inaczej ... lepiej chyba...
Były komarki, jawka, różne WSKi, SHL, JAWA 350, CZ350, ETZ 250, EN500 od 1.03.2012 Kawasaki 1500 VNT od 20.10.2016 NOMAD 1600
-
- Posty: 543
- Rejestracja: czw paź 21, 2010
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
- VROC: 0
kawasaki zaleca do vn 1500 10w40 więc po co to zmieniać ?chyba producent wie najlepiej jaki olej stosować na nasz klimat 10w40 jest optymalny zwłaszcza że vulcany sa chłodzone wodą. 20w50 to do hd czy yamachy -chłodzonych powietrzem
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king
- mirad
- Posty: 2071
- Rejestracja: pn maja 31, 2010
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: VN 2000 Classic
- VROC: 32433
20W50 - przedział temperatury otoczenia -15 - +50 st C
10W40 - przedział temperatury otoczenia -25 - +35 st C
...z czego wynika, że 20W50 musi być "gęstszy" bo winien sprawdzać się do +50 stC, dlatego wydaje się być "cichy".
Jednak ze względu na przedział temperatur niskich / nie koniecznie najniższych, bo przecież to moto/ 10W40 winien sprawować się lepiej w naszych warunkach. Jak pamiętam to w puszkach ze zjeżdżonym silnikiem dawało się "gęstszy" olej, że by nie klekotał.
Ta "gęstość" to raczej lepkość w danej standardowo temperaturze, chyba 100 st C, ale nie daję głowy, albo czego innego, no, nie pamiętam i już ....
Jeszcze cytacik:
"Wbrew powszechnym opiniom i reklamom należy używać olejów o najwęższym zakresie ponieważ część polimerów w trakcie eksploatacji ulega zerwaniu lub spaleniu tworząc osady i szlamy powodujące wiele problemów. Uwaga ta dotyczy w zasadzie olejów mineralnych i półsyntetycznych, ponieważ zawartość polimerów w olejach syntetycznych jest dużo mniejsza."
10W40 - przedział temperatury otoczenia -25 - +35 st C
...z czego wynika, że 20W50 musi być "gęstszy" bo winien sprawdzać się do +50 stC, dlatego wydaje się być "cichy".
Jednak ze względu na przedział temperatur niskich / nie koniecznie najniższych, bo przecież to moto/ 10W40 winien sprawować się lepiej w naszych warunkach. Jak pamiętam to w puszkach ze zjeżdżonym silnikiem dawało się "gęstszy" olej, że by nie klekotał.
Ta "gęstość" to raczej lepkość w danej standardowo temperaturze, chyba 100 st C, ale nie daję głowy, albo czego innego, no, nie pamiętam i już ....
Jeszcze cytacik:
"Wbrew powszechnym opiniom i reklamom należy używać olejów o najwęższym zakresie ponieważ część polimerów w trakcie eksploatacji ulega zerwaniu lub spaleniu tworząc osady i szlamy powodujące wiele problemów. Uwaga ta dotyczy w zasadzie olejów mineralnych i półsyntetycznych, ponieważ zawartość polimerów w olejach syntetycznych jest dużo mniejsza."
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !
FUCK FUEL ECONOMY !
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Mirad ma rację. 20W-50 w naszych warunkach klimatycznych nie do końca się sprawdzi...
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
- Makus001
- Posty: 216
- Rejestracja: pt mar 02, 2012
- Miejscowość: okolice Wolsztyna
- Motocykl: NOMAD1600 z 2006 i VULCAN 1500 VNT 1998r
- VROC: 36160
Ok,trudno już jest zalany, na jesień będe ewentualnie zmieniał na taki jak powinien być i sam oczywiście. Dziś przejechałem 140 km ponad i zaczął cieknąć olej z lewej lagi... macie jakiś tutorial, instrukcję jak to rozebrać, ile oleju w jedną lage wlać i co by jeszcze trzeba było wiedzieć zanim sie zabiorę za rozkręcanie przodu.Prosił bym by podać jakieś linki czy napisać cos od siebie. Z góry wielkie dzieki a i piwko chętnie postawie.
I jeszcze jedno pytanko , czy w tym modelu jaki mam ja czyli 1500VNT 50D powinien być filtr powietrza z prawej strony pod chromowaną puszką czy tylko z lewej strony, u mnie jest tylko z lewej a z prawej pusto ale czasem na opisach jakiś regulacji czy czegoś innego widać na zdjęciach ze i z lewej mają filtr. Niedawno kupiłem moto i próbuje sie o nim coś dowiedzieć i dlatego zasypuje pytaniami Was trochę.
I jeszcze jedno pytanko , czy w tym modelu jaki mam ja czyli 1500VNT 50D powinien być filtr powietrza z prawej strony pod chromowaną puszką czy tylko z lewej strony, u mnie jest tylko z lewej a z prawej pusto ale czasem na opisach jakiś regulacji czy czegoś innego widać na zdjęciach ze i z lewej mają filtr. Niedawno kupiłem moto i próbuje sie o nim coś dowiedzieć i dlatego zasypuje pytaniami Was trochę.
Były komarki, jawka, różne WSKi, SHL, JAWA 350, CZ350, ETZ 250, EN500 od 1.03.2012 Kawasaki 1500 VNT od 20.10.2016 NOMAD 1600
Kto jest online
Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości