Jak to jest z gaźnikiem w moim moto

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Jak to jest z gaźnikiem w moim moto

Post autor: Gabriel » pn wrz 26, 2011

Witajcie, mam problem, a raczej pytanie. Mam u siebie dwojga mechaników o motocykli. Nazwijmy ich A i B. Mechanik A mówi, ze ten B się na niczym nie zna i na odwrót.
Taki spór powstał, że kiażdy z nich widział mój motor, grzebał coś przy nim. Mechanik A mówi, że u mnie jest jeden gażnik i go się reguluje, a mechanik B że są dwa gaźniki i trzeba synchronizować.
Jak to u mnie jest? Który ma rację i zakiem tego zna się lepiej, a który kit wciska i zna się tyle co ja. Dodam, że raz zapłaciłem u jednego mechanika za regulację (nie synchronizację) która pomogła tyle co nic. Słusznie zapłaciłem czy kasa w błoto poszła?

Zauważyłem ostatnio, że jeden cylinder na wolnych obrotach nie pracuje, zaczyna żyć jak dodam troszkę gazu. Może faktycznie synchronizacja się kłania bo są dwa?

VN-15SE rok 1989
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3701
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: -----
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pn wrz 26, 2011

Wydaje mi się, że wujek google mówi tak w specyfikacji :
Carburetor system Carburetors, Keihin CVK36 x 2
MaciekSz
Jest:
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT, K1200LT
VROC #32197
Obrazek

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pn wrz 26, 2011

Czyli są dwa to wiem gdzie nie oddawać. Nie oddawać tam gdzie już raz zapłaciłem. Dzięki czyli we środę robię synchronizację.
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » pn wrz 26, 2011

Zmień mechanika na C
Synchronizację trzeba robić
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » pn wrz 26, 2011

Ale specyfikacja jest do rocznika 1997, a ty masz 1989 :scrach:
Ja mam swojego z 1999 i mam 1 gażnik.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3701
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: -----
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pn wrz 26, 2011

Gabriel pisze:Czyli są dwa to wiem gdzie nie oddawać. Nie oddawać tam gdzie już raz zapłaciłem. Dzięki czyli we środę robię synchronizację.
Ale to Ci mówię ja, który nad 15stkami to najwyżej cmokałem, jakie ładne są. Najlepiej to chyba zajrzeć pod bak i samemu sprawdzić ;-)
MaciekSz
Jest:
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT, K1200LT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » pn wrz 26, 2011

chłopaki, to jest jeden gaźnik, ale dwuczęściowy, że się tak wyrażę. U mnie było podobnie.
Mechanik A regulował po swojemu, motor jeździł, ale jakoś dziwnie. Pojechałem do mechanika B i wszystko mi wytłumaczył i zrobił tak jak trzeba.
Vulcan śmiga jak szalony, a i spalanie trochę spadło.
Jeszcze raz : Synchronizację musisz zrobić !!
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » pn wrz 26, 2011

Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » pn wrz 26, 2011

Ale jaja doczytałem, że są dwa gaźniki
MUKA :pada:
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » wt wrz 27, 2011

Niby dwa, a wygląda jak jeden. Nie ma dwóch oddzielnych gaźników jest jedno urządzenie.
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » wt wrz 27, 2011

to jakbyś powiedział że masz jeden cylinder...bo są dwa ale są połączone
http://www.mrcycles.com/fiche_section_d ... &fveh=8954
NIC

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » śr wrz 28, 2011

Muszą być połączone, to są dwa gaźniki jeden zaczęto wprowadzać od 1998 r jak się nie mylę,
No i tu jest problem z regulacją bo śruba znajduje się wewnątrz gaznika. Czyli można regulować ale lepiej nie po to ją tam schowali, żeby nie ruszać :mrgreen:

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » śr wrz 28, 2011

Dziś odbieram od mechanika C. Zobaczymy co i jak wyczarował. Na pewno dam znać.
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » śr wrz 28, 2011

czekamy na info, jakbyś potrzebował dane co do ustawień to aj znać, mam RepairManual w wersji elektronicznej
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » śr wrz 28, 2011

Więc moto odebrałem. Po regulacji jest jakby lepiej, ładniej cyka na wolnych obrotach, na trasie zbiera się bez różnicy, tak mi się wydaje. Troszkę jakby inny dźwięk w tłumików wychodzi taki bardziej rasowy.
Niestety ciągle zostało strzelanie w tłumik przy schodzeniu z obrotów. Ponoć membrany air-cut są jakieś dziwne z jednej strony trochę gumy a reszta to sam jakby materiał. Napewno do wymiany już zamówiłem tu http://www.select-shop.pl/komplet-napra ... 4c66446d6f nie majątek a wymienić nie zaszkodzi. Ogólnie różnicy nie ma więc albo kolejny mechanik z pod ciemnej gwiazdy, albo po wymianie membran się okaże, że się zna co nieco. Mało czasu na testy miałem tylko 15km dałem rade przejechać. Jutro wyskocze w trasę to się zobaczy zmiany.

Co dają te membrany air po co one są? Oprócz tego, że strzela jak już ktoś tu opisywał :) czy mają jakiś wpływ na pracę silnika?
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » sob paź 01, 2011

tak tylko 3 grosze wtrącę... mamy dwa gaźniki, oba do zsynchronizacji. Membranki chyba do dozowania powietrze/paliwo służą - ale tu gdybam, nic innego nie przychodzi do głowy. Strzelanie w tłumiki wg. słów mojego mechanika efekt pustawych wydechów, przy wylocie z cylindrów powstaje podciśnienie, które zasysa wypchnięte powietrze z powrotem do cylindra (często z niespalonym paliwkiem), powstaje efekt przebogatej mieszanki i następuje jebnięcie.
Tak to sobie wydedukowałem, z tego co usłyszałem. Ale poprawcie mnie jeśli się mylę w procesie dedukcji.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 12 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 12 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą