Ładowanie -Akumulator

KIGEN2
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 02, 2011
Miejscowość: łódzkie Koluszki
Motocykl: KAWASAKI VULCAN VN 750 rocznik 1998
VROC: 0

Ładowanie -Akumulator

Post autor: KIGEN2 » pt paź 07, 2011

Witam wszystkich
Mam od niedawna VN 750 rocznik 1998 - otóż stwierdziłem ,że akumulator coś jakby za krótko (chce ze mną współpracować) .Kupiłem drugi ...... teoretycznie ładuje - (z ruchu świateł na ścianie w garażu ) po dodaniu gazu widać ładowanie .
No i fajnie ale wystarczy pojeździć dzień , na drugi dzień już powoli już akum zaczyna siadać .
Mierzył gość ładowanie przy 2500 tyś było ok 12.8 - 13 V przy 5000 ok 13.8 (z zapalonymi światłami) powiedział ,że jak na motocykl to ok. Po wyłączeniu stacyjki prąd nigdzie nie uciekał .............. ale co z tego jak juz mnie trzy razy zwiódł nowy akumulator :-(
Dziwny dziw - Moja skromna osoba tak sobie domniema ,że być może przestaje ładować po dłuższej jeździe ...............?
Może ktoś mądry podpowie ????
Dzięki z góry
Acha , czy zna ktoś może fachowca mechanika z okolic Łodzi , Rawy Mazowieckiej któremu można powierzyć motocykl do napraw regulacji itp. ?
Rafał

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 1010
Rejestracja: pt lut 25, 2011
Miejscowość: Warszawa/Rembertów
Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
VROC: 33392

Post autor: Goblin » pt paź 07, 2011

W mojej opinii ładowanie powinno być w okolicach 14,2-14,4, samo napięcie aku naładowanego ok 13,2, więc trochę słabe masz ładowanie w mojej pinii, może jeszcze mądrzejsi się wypowiedzą.
Pozdrawiam
Dziś trwa życie jedyne jakiego możemy być pewni, więc cieszmy się dopóki trwa.

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » pt paź 07, 2011

Goblin pisze:W mojej opinii ładowanie powinno być w okolicach 14,2-14,4, samo napięcie aku naładowanego ok 13,2, więc trochę słabe masz ładowanie w mojej pinii, może jeszcze mądrzejsi się wypowiedzą.
Pozdrawiam
Ja to samo dodam masz zbyt niski napięcie podczas ładowania .A co do twoich podejrzeń o jeszcze większym spadku napięcia ,jest to jak najbardziej możliwe ponieważ uszkodzony regulator napięcia przegrzewa się .Dodam że w DRAG STARACH przegrzany układ to standard w związku z jegą nie szczęsliwą lokalizacja (za drugim cylindrem )

Koziol
Posty: 78
Rejestracja: ndz cze 20, 2010
Miejscowość: Elbląg
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 32302

Post autor: Koziol » pt paź 07, 2011

Zgadzam się z powyższymi wypowiedziami. Ładowanie poniżej 14 to za mało. Jak miałem 750 też przerabiałem problemy z prądem. Sprawdź ładowanie na zimnym i ciepłym silniku. Jeśli przy zimnym silniku masz dobre ładowanie, a po rozgrzaniu spada to pewnie do wymiany regulator napięcia. Jeśli będziesz wymieniał, to od razu przenieś go z oryginalnego miejsca gdzieś na wierzch. Polecam z boku z lewej strony przy podnóżku pasażera. Wtedy ma dobre chłodzenie.
Jeśli cały czas masz ładownie poniżej 14, podjedź do elektryka, bo może alternator wymaga reanimacji, czego Ci nie życzę, bo wyjęcie go to już dłuższa historia.

KIGEN2
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 02, 2011
Miejscowość: łódzkie Koluszki
Motocykl: KAWASAKI VULCAN VN 750 rocznik 1998
VROC: 0

Post autor: KIGEN2 » pt paź 07, 2011

No Panowie szacun - dzięki z szybą podpowiedź , idzie zima .... to sobie z nim" pogadam"
aprpos ... jeżeli ktoś z Was jest z okolicy Rawy Mazowieckiej - Koluszek i "czai bazę " :-) chętnie bym się spotkał i wysłuchał mądrych rad ....
Rafał

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 1010
Rejestracja: pt lut 25, 2011
Miejscowość: Warszawa/Rembertów
Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
VROC: 33392

Post autor: Goblin » sob paź 08, 2011

Witam. Jeżeli GHAZNI jesto obok KOLUSZEK to wpadaj obadam co i jak. Zapraszam :D
Dziś trwa życie jedyne jakiego możemy być pewni, więc cieszmy się dopóki trwa.

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1285
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » ndz paź 09, 2011

Goblin pisze:W mojej opinii ładowanie powinno być w okolicach 14,2-14,4, samo napięcie aku naładowanego ok 13,2, więc trochę słabe masz ładowanie w mojej pinii, może jeszcze mądrzejsi się wypowiedzą.
Pozdrawiam
ośmielę się nie zgodzić :p , łądowanie 14,5 V to już tak max, wyższym to już sobie można accu rozwalić. Mam ładowanie w okolicach 13,8 i żadnych problemów z baterią, a ostatnio pokonuje krótkie odcinki po mieście.
jedyne co do czego mam wątpliwości to to
KIGEN2 pisze:Mierzył gość ładowanie przy 2500 tyś było ok 12.8 - 13 V przy 5000 ok 13.8
wydaje mi się że po to jest alternator i regulator napięcia, żeby dawał takie samo napięcie bez względu prędkość obrotową.U mnie przynajmniej tak jest, daje te 13,7 - 13,9V bez względu na to ile pokazuje mi obrotomierz którego i tam nie mam :p wahania są niewielkie

A Ty faktycznie jak jeździsz spokojnie i około 3000obr to Ci nie doładowuje akumulatora, bo 13V to jednak troszkę za mało. Tak czy siak trzeba pogrzebać przy regulatorze

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 1010
Rejestracja: pt lut 25, 2011
Miejscowość: Warszawa/Rembertów
Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
VROC: 33392

Post autor: Goblin » ndz paź 09, 2011

Ja nie podawałem 14,5 podałem przedział w którym powinno byc napięcie ładowania. Takie napięcie jest książkowo przy praktycznie każdym użądzeniu (pojeździe) z 12V akumulatorem. 13,8 wystarczy na doładowanie aku jednakże nie jest ono optymalne.
Dziś trwa życie jedyne jakiego możemy być pewni, więc cieszmy się dopóki trwa.

Awatar użytkownika
kuko
Posty: 55
Rejestracja: pt kwie 08, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: kuko » ndz paź 09, 2011

Iron75 pisze: łądowanie 14,5 V to już tak max, wyższym to już sobie można accu rozwalić. Mam ładowanie w okolicach 13,8 i żadnych problemów z baterią, a ostatnio pokonuje krótkie odcinki po mieście.
Wg. serwisówki VN 800 poprawne ładowanie mierzone na wyjściu z regulatora powinno zawierać się w zakresie 14-15V, choć niejednokrotnie na forach czytałem, że ładowanie lekko poniżej 14 wystarcza do naładowania beterii.

Obrazek

Pytanie jak by to wyglądało przy bardziej obciążonym systemie (np. przy lightbarach + nawigacji + coś tam jeszcze)

Awatar użytkownika
Marmon
Posty: 36
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011
Miejscowość: Żyrardów
Motocykl: Kawasaki VN 2000
VROC: 0

Post autor: Marmon » pt paź 14, 2011

Tak jest. Serwisówka powie Ci jakie powinno być napięcie. Niestety- ponieważ Twoje napięcie wygląda na zbyt niskie to pewnie masz trachnięty regulator, a to bolesne jest trochę :(


Myślę, że nowy może kosztować kilka stówek.

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » ndz mar 11, 2012

Jeśli można - mam pytanko odnośnie aku żelowego - miał ktoś z Was taki? Czym się różni to od pozostałych i czy przy rozważaniu wymiany akumulatora warto brać je pod uwagę? Mają one jakieś "plusy dodatnie" ?? :D
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

Trufel

Post autor: Trufel » ndz mar 11, 2012

przede wszystkim jest bez obsługowy i podobno dłużej wytrzymuje , ale nie można go ładować normalnym prostownikiem. Takie3 aku trzeba ładować impulsywnie a nie prądem ciągłym .

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » ndz mar 11, 2012

Trufel pisze:przede wszystkim jest bez obsługowy i podobno dłużej wytrzymuje , ale nie można go ładować normalnym prostownikiem. Takie3 aku trzeba ładować impulsywnie a nie prądem ciągłym .
Po napełnieniu zamyka się go zestawem korków.Do końca jego żywotności pozostaje zamknięty za wyjątkiem mikro odpowietrzeń,więc nie uzupełnia się w nim ubywającej wody w elektrolicie .

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » ndz mar 11, 2012

Dzięki chłopaki za szybką odpowiedź, ale jeszcze Wam gitarę zawrócę w takim układzie. Otóż na allegro są 2 dobre akumulatory Yuasa do VN 900 ale różnica pomiędzy nimi to przeszło 100zł na sztuce - jeśli możecie to zerknijcie na nie i napiszcie mi czym one się różnią bo nie za bardzo kumam a chyba się jednak różnią...
http://moto.allegro.pl/akumulator-yuasa ... 30435.html

http://moto.allegro.pl/akumulator-yuasa ... 83576.html

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » ndz mar 11, 2012

Różnią się jedną literką w oznaczeniu modelu :) a tak na poważnie to wymiary mają inne.

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » pn mar 12, 2012

Nie doczytałem o wymiarach, może się różnią odrobinę, ale napisałem też pytanie do sprzedawcy no i mi odpowiedział, że ten droższy jest już zalany żelem i gotowy do użycia od razu a ten tańszy trzeba sobie samemu zalać... Jeśli taka tylko ma być różnica to się zastanawiam kto te droższe kupuje? Pozdrawiam Szanowne Grono :papa:
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » pn mar 12, 2012

Pewnie jeden jest żelowy a drugi kwasowy żelowe są zawsze droższe ale bezpieczniejsze.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn cze 18, 2012

[/quote]Pytanie jak by to wyglądało przy bardziej obciążonym systemie (np. przy lightbarach + nawigacji + coś tam jeszcze)[/quote]

no właśnie lightbary, ja z lightbarami śmigam to niestety potem zapalić problem, zasilacz navi chyba za dużo nie pobiera, lightbary 110w, czas zmienić żarówki na 35 W.
często używacie lightbarów i czy Macie po tym jakieś problemu z aku ?
PS czy alternator w VN 800 napędzany jest paskiem ?

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » pn cze 18, 2012

Mayones, masz 55 Watowe żarówki w dodatkowych lampach?????
Wydaje mi się że wygrałeś konkurs na przeciążony alternator! Czy ktoś da wiecej(watów oczywiście)? :D

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn cze 18, 2012

no tak mniemam że takie są dziś sprawdzam bo jak mam 35 to lipa no bo na mniejsze nie zamienie bo juz chyba nie ma więc póki co odpada mi jeżdżenie z nimi a zawsze o 2 lampy lepiej mnie widać,
zreszta w 3/4 lightbarów chocby na alledrogo są w kpl z 55 watowymi też uważam że wielkie ale cóż
PS a co jest nagrodą w konkursie :D

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości

Najwięcej użytkowników (268) było online ndz cze 16, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą