Kontrolka oleju - VN 2000

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Kontrolka oleju - VN 2000

Post autor: Tokar » wt gru 27, 2011

Sprawa wydaje się banalna. Jakieś 1000 km temu wymiana oliwy w silniku. Wlane 5 litrów. Stan zgadzał się i raczej nie ubywało. 6 grudnia ostatni wypad jako mikołaj. Powrót do garażu, czyszczonko przed zimą itp. Tak pomyślałem że jeszcze posłucham jak mruczy i odstawię na kołki. Po uruchomieniu silnika czerwona kontrolka oleju nie zgasła. Moto pochodziło chwilkę i nic. Sprawdziłem olej, wydawało się w normie, no może troszkę poniżej optymalnej ilości. Mała dolewka. Jeszcze jedna próba i ciągle kontrolka świeci się na czerwono. Dałem mu odpocząć i ostygnąć. Następnego dnia sytuacja się powtórzyła. Po uruchomieniu kontrolka cięgle świeci. Wiecie co z tym zrobić i co to może oznaczać?

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » śr gru 28, 2011

Witaj
wydaje mi się że do silnika lałem 5,5litra oliwy, chociasz nie sadze zeby od tego się paliła to raczej kontrolka cisnienia a nie stanu oleju , moze cos z pompką oleju ? tam sa dwie
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king

Awatar użytkownika
Sheriff
Posty: 1254
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Koog aan de Zaan
Motocykl: Versys 1000 GT
VROC: 30486

Post autor: Sheriff » ndz sty 01, 2012

Jeśli to ciśnienie oleju a nie poziom może tu być winny filtr oleju. Ostatnio podczas wymiany w serwisie opowiadali mi o takim przypadku że zawiesił się filtr oleju Hilfo i od tego czasu wkładają te filtry tylko na życzenie klienta a normalnie tylko oryginalne Kawasaki. Jeśli mam rację to raczej nie uruchamiaj silnika bo filtr nie przepuszcza oleju no i czeka Cię kolejna wymiana olej plus filtr ale mogę się mylić mechanikiem nie jestem opowiadam tylko to co słyszałem.

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » wt sty 03, 2012

Tokar to pewnie jest spowodowane ze zalałes go złym olejem serwisówka wyraznie podaje 10w40 syntetyk lub pół syntetyk , czemu wlałes 15w40 ? gestsze oleje leje sie do powietrzaków lub na ciepły klimat, teraz jest zimno i ze gęsty jest to pomka oleju moze nie wyrabia?
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » wt sty 03, 2012

Kurde, znojomek - mój GUUUUURU. który jest przekozakiem wśród przekozaków znających się na vulcanach podpowiedział że tak będzie lepiej. Zresztą swojego VN 2000 też zalał taką samą oliwą i działa. zresztą dwa razy już swojego zalewał taką oliwą. Sprawdzałem i odpalałem moto dwa dni temu i wszystko OK, stan oliwy OK, kontrolka nie świeci. Tylko dlaczego świeciła wcześniej? Nie bardzo to rozumiem. Ale dajecie dużo do myślenia i chyba skoczę do garażu i wymienię oliwę :-).

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » śr sty 04, 2012

Wychłodź motocykl jak będzie mróz (o ile będzie) i odpal jak nie zgaśnie to wstaw do garaży podgrzej farelkiem i odpal ponownie. Jak zgaśnie ............

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » śr sty 04, 2012

ja jestem zdania że skoro producent zbudował swój silnik nie wazne czy kawasaki czy hd itd. to on wie najlepiej jaki powinien miec olej. taki czarodziej jeden z drugim kombinuje a moze wlać cos innego , mize bedzie lepiej, no tak może nic się nie zepsuje.... :wall:
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king

Awatar użytkownika
Hubas
Posty: 2951
Rejestracja: pn kwie 18, 2011
Miejscowość: Dopiewo
Motocykl: VN 2000 CLASSIC
VROC: 33938

Post autor: Hubas » śr sty 04, 2012

Osobiście uważam iż lepkość oleju nie ma nic do rzeczy , kontrolka powinna zgasnąć niezależnie od zastosowanego oleju! Wykręć czujnik i sprawdź za pomocą manometru wskazania ciśnienia.
Kupując Motocykl - Kupujesz Pasję na Całe Życie.

Awatar użytkownika
merkury76
Posty: 422
Rejestracja: pn maja 10, 2010
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: był VN2000 i bedzie VN2000
VROC: 0

Post autor: merkury76 » śr sty 04, 2012

Czujnik albo filtr to pierwsze rzeczy potem pompa
Prawdziwi twardziele nie pija mleka
Prawdziwi twardziele jedzą krowy

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » czw sty 05, 2012

Andreas pisze:serwisówka wyraznie podaje 10w40 syntetyk lub pół syntetyk

Serwis autoryzowany do mego vn2000 classic leje wyłącznie 10w40 PÓŁSYNTETYK i robią to świadomie, bo pytałem. Tfu, tfu... na razie bez problemów, przebieg ok. 18 kkm.

.
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » czw sty 05, 2012

No jasne, już wiem!!!!

Tokar przecież wlał oliwę, a oliwę tłoczy się z oliwek !!
Wymienić szybciutko na olej do moto 4T 10w40 półsyntetyk, nawet jeśli to była extra vergine !!
Ale oliwa do sałatki już zdecydowanie nie nadaje się!!
:yeee: :yeee: :yeee: :yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » pt sty 06, 2012

mirad pisze:No jasne, już wiem!!!!

Tokar przecież wlał oliwę, a oliwę tłoczy się z oliwek !!
Wymienić szybciutko na olej do moto 4T 10w40 półsyntetyk, nawet jeśli to była extra vergine !!
Ale oliwa do sałatki już zdecydowanie nie nadaje się!!
:yeee: :yeee: :yeee: :yeee:
DOBRE :-)
Kontrola już się naprawiła :-) i to sama :-)

Awatar użytkownika
Marmon
Posty: 36
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011
Miejscowość: Żyrardów
Motocykl: Kawasaki VN 2000
VROC: 0

Post autor: Marmon » ndz sty 08, 2012

Ja miałem podobną sytuację w YV2K i po wielu medytacjach okazało się, że ucieka mi płyn chłodniczy. Jednak tylko podczas jazdy (ciśnienie wyższe) więc kałuży w garażu nie miałem. Jest taka gumowa rurka pod miską na dole na której opaska zaciskowa była poluzowana. Mało płynu- silnik się gotował, lampka oleju lśniła. Teraz jest OK.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 10 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 10 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą