Dziwne zachowanie akumulatora podczas ładowania...

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Dziwne zachowanie akumulatora podczas ładowania...

Post autor: Robson » pt sty 20, 2012

Wiadomo VN800A 1995r. Akumulator 12V.

Zapiąłem klemy i akumulator dość głośno zaczął buzować...
Na prostowniku ustawione 12V, 34-48Ah - może to za dużo???

Jest też ładowanie na 6V, 8-16Ah - ale to raczej nie wchodzi w grę...
Co podpowiecie?
Wiem, najłatwiej kupić prostownik nowy do motonga, ale może Ktoś wyjaśni bliżej co zacz się dzieje? Aha, 4A ma prostownik.
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » pt sty 20, 2012

34 Ah jak w Vulcanie masz nie pamiętam ale nie więcej jak 14 Ah??:D Aku ładuje się prądem o wartości odpowiadającej 0,1 wartości pojemności. Czyli jeśli ma 14 Ah to prąd powinien być 1,4 A.
W serwis manualu masz wykres funkcji liniowej V(y) od t(x) ładowania. Mierzysz napięcie na aku woltomierzem odszukujesz uzyskaną wartość na osi x i odczytujesz wymagany czas ładowania. Akumulator nadmiernie ładowany też się może spier@#$#@ :ok:
Kurde mój 300 post :ok:
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pt sty 20, 2012

Roy dobrze mówi. Dałeś mu do pieca za dużym prądem. Korzystasz z prostownika samochodowego pewnie a to niedobrze. U mnie prąd ładowania to maks. 0,8A.

Jak elektronika i elektryka nie jest Twoją mocną stroną a prostownik nie ma regulacji, zdaj się na prostownik auto do aku motocyklowych.

(np. oxforda http://sklep.scigacz.pl/ladowarki-akumu ... _1623.html)
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » pt sty 20, 2012

widziałem na ulotce że znowu bedzie na dniach prostownik z lidla. Tania alternatywa dla profesjonalnych prostowników motocyklowych. Ma 0.8 A i sam sie wylacza po naładowaniu do motocykla jak znalazł
http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-24F ... date=24062
http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-28D ... _24119.htm

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » pt sty 20, 2012

Tak jak pisze Roy. Aku ładuje się prądem o wartości 0,1 pojemności aku czyli powinienes ładować prądem max 1,4A.
34A? Ładujesz prostownikiem do TIR'a? Przy tak ogromnym prądzie ładowania "ugotujesz" akumulator. Z elektrolitu odparuje woda (a właściwie rozszczepi się na wodór i tlen i ulotni) a stężony kwas siarkowy zeżre ogniwa.

Kup ładowarkę / prostownik do akumulatorów motocyklowych. NIe jest to duzy wydatek a przyda Ci się bo na takiej "inteligentnej" ładowarce można np. zostawić aku na całą zime i ładowarka będzie sama regularnie podładowywać aku i trzymać go we właściwej kondycji.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » pt sty 20, 2012

Dzięki Wielkie :ok:

W poniedziałek czas na Lidl'a :)

Do tego czasu wstrzymam się, bo w zasadzie i tak raczej nie będę jeździł :D
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Awatar użytkownika
kuko
Posty: 55
Rejestracja: pt kwie 08, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: kuko » wt sty 24, 2012

Rudy pisze: 34A? Ładujesz prostownikiem do TIR'a?
Kolega napisał Ah a nie A więc pewnie chodzi o to że do takich pojemności akumulatorów jest ten prostownik, a nie że taki ma prąd ładowania (A)
:p

Awatar użytkownika
ravw
Posty: 82
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Łódź
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 34587

Post autor: ravw » wt sty 24, 2012

Ale swoja droga fajny prostownik :)

Awatar użytkownika
Pawelek450
Posty: 242
Rejestracja: śr lip 27, 2011
Miejscowość: Suwałki
Motocykl: VN 15 SE
VROC: 0

Post autor: Pawelek450 » wt sty 24, 2012

też kupiłem z lidla - jest super, sam się wyłącza i tylko jest na podtrzymaniu,

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » śr sty 25, 2012

Lidl załatwiony, aku się odsiarcza... :)
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr sty 25, 2012

Ja też odwiedziłem dzisiaj LIDL i zakupiłem ten prostownik za namową kolegi który kupił go wcześniej.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Re: Dziwne zachowanie akumulatora podczas ładowania...

Post autor: jurekawasaki » śr sty 25, 2012

Robson pisze:Wiadomo VN800A 1995r. Akumulator 12V.

Zapiąłem klemy i akumulator dość głośno zaczął buzować...
Na prostowniku ustawione 12V, 34-48Ah - może to za dużo???

Jest też ładowanie na 6V, 8-16Ah - ale to raczej nie wchodzi w grę...
Co podpowiecie?
Wiem, najłatwiej kupić prostownik nowy do motonga, ale może Ktoś wyjaśni bliżej co zacz się dzieje? Aha, 4A ma prostownik.
Akumulator do VN 800 jest żelowym jest szczelnie zamknięty i nie wolno stosować zwykłych prostowników ładowanie nimi grozi wybuchem .Do ładowania żelowych aku należy stosować prostowniki impulsowe ,a prąd ładowania powinien wynosić 1/10 prądu roboczego wyrażanego a Ah.

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » czw sty 26, 2012

jurekawasaki pisze:a prąd ładowania powinien wynosić 1/10 prądu roboczego wyrażanego a Ah.
Nie powinien przekraczać (im mniejszy, tym lepiej) tylko trzeba mieć dużo czsu na ładowanie
:ok:

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » czw sty 26, 2012

Lecho pisze:Nie powinien przekraczać (im mniejszy, tym lepiej) tylko trzeba mieć dużo czsu na ładowanie
:ok:
Można załączyć budzik . :ok:

Trufel

Post autor: Trufel » czw sty 26, 2012

Jurek jak zawsze czysto i klarownie powoli ale rozwaznie :D

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » czw sty 26, 2012

Trufel pisze:Jurek jak zawsze czysto i klarownie powoli ale rozwaznie :D
Trufelek masz u mnie kolejkę . :papa:

Trufel

Post autor: Trufel » czw sty 26, 2012

Kiedy heheheheheh :D

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 27 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 27 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą