Kranik vn750

Awatar użytkownika
wojtas30vn
Posty: 46
Rejestracja: sob sty 28, 2012
Miejscowość: Przemyśl
Motocykl: Kawasaki VN 750
VROC: 0

Kranik vn750

Post autor: wojtas30vn » sob lut 04, 2012

Witam mam vn 750 od 3 miesięcy i jest to mój pierwszy motor i mam pytanie a chodzi mi o ustawienie kranika na PRI co to za ustawienie i kiedy tego używać ???

Trufel

Post autor: Trufel » sob lut 04, 2012

PRI to przelew gaźników wiem tylko tyle

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 659
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » sob lut 04, 2012

Miałem taki kranik w Suzuki. Na PRI ustawia się po bardzo długiej przerwie w korzystaniu z motocykla, np. po zimie. Służy do napełnienia gażników paliwem bez pomocy podciśnienia.
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » sob lut 04, 2012

Może się wypowie posiadacz takowego sprzęta ok? Bo widzę że tu jakies "legendy i mitologie" powstają :D

W kraniku masz 3 ustawienia:
OFF - kranik zamknięty, wacha nie leci (tzn nie powinna jeżeli kranik działa prawidłowo)
PRI - (od: primary) ustawienie podtawowe tzn leci benzyna z baku i można jeździć (jak zatankowałeś pod korek to tu zużywasz pierwsze 11l wachy)
RES - (od: reserve) rezerwa, przełączenie na rezerwę jak jak Ci na podstawowym zdechnie z powodu małej ilości benzyny (na rezerwie masz jeszcze ok 2,5l)

Można jeździć od razu na RES ale nie polecam bo jak ci zdechnie tzn. że masz suchutko w baku wtedy masz 250kg hulajnogę - trzeba pchać :mrgreen:
Ostatnio zmieniony sob lut 04, 2012 przez Rudy, łącznie zmieniany 1 raz.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 659
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » sob lut 04, 2012

Rudy o jakich " legendach " piszesz?
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » sob lut 04, 2012

Kranikowych :mrgreen:
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 659
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » sob lut 04, 2012

Wskaż błąd w moim pierwszym poście ( jeśli pisałeś o mnie ).
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Awatar użytkownika
wojtas30vn
Posty: 46
Rejestracja: sob sty 28, 2012
Miejscowość: Przemyśl
Motocykl: Kawasaki VN 750
VROC: 0

Post autor: wojtas30vn » sob lut 04, 2012

ok kapuje czyli po dłuższej przerwie np teraz motor stoi 2 tyg to daje na pri i ssanie i odpalam ? i ma tak chodzić ? przez ile ? aż się zagrzeje ?

pozdr..

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » sob lut 04, 2012

Pozycja PRI służy do normalnej eksploatacji to nie jest pozycja zalewania gaźników czy do odpalania po dłuższym postoju. Pozycji RES używasz jak już na pozycji PRI nie jedzie to jest rezerwa. Pozycja OFF zamknięty odpływ paliwa. Rudy świetnie to opisał w czwartym poście.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 659
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » sob lut 04, 2012

Prawda, że nie widziałem tego kranika, więc opisałem, jak to wyglądało w Suzuki GSX 600F. Tam były oznaczenia: ON ( do normalnej jazdy; paliwo zaczynało lecieć dopiero po uruchomieniu silnika ), PRI ( ustawiało się tylko do napełnienia gaźników po długiej przerwie, albo po ich czyszczeniu ) oraz RES ( rezerwa ). Ten kranik był podciśnieniowy, więc nie było OFF, czyli zamykania dopływu paliwa.
Jeśli opisywany w tym wątku kranik trzeba zamykać, aby nie leciało paliwo, czyli nie jest podciśnieniowy, to faktycznie Rudy ma rację i trzeba jeździć na PRI.
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » ndz lut 05, 2012

Mars, jeżeli poczułeś się urażony to sorry, nie taki był mój zamiar. Ty i Trufel napisaliście informacje nie odpowiadające tej konkretnej sytuacji i mogące wprowadzić Wojtasa w błąd, więc żartobliwie napisałem o tych legendach i mitologiach. Widocznie żart był kiepski.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Trufel

Post autor: Trufel » ndz lut 05, 2012

Ostatni kranik jaki uzywalem bl hondzie CBR 1000F wiec za bardzo nie pamietam dlatego nie rozpisywalem sie i czekalem az napisze ktos kto uzywa na co dzien , bo tak jak napoisalesRudy nie che nikogo wprowadzac w blad.

Awatar użytkownika
wojtas30vn
Posty: 46
Rejestracja: sob sty 28, 2012
Miejscowość: Przemyśl
Motocykl: Kawasaki VN 750
VROC: 0

Post autor: wojtas30vn » ndz lut 05, 2012

a ha to co mam na ustawieniu PRI jeździć na co dzień a nie na on ?

pozdr...

Trufel

Post autor: Trufel » ndz lut 05, 2012

na co dzień latać na ON

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 659
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » pn lut 06, 2012

Czyli jest pozycja "ON"?
Jeśli tak, to tylko w tej pozycji ustaw kranik podczas normalnej eksploatacji.
Na forum suzuki były przypadki pozostawienia kranika w pozycji " PRI" na noc i pod motocyklem była potem plama od benzyny. Przez przypadek też raz zostawiłem w tej pozycji kranik i na drugi dzień wszystko było OK, więc to może być tylko "urban legend".
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Trufel

Post autor: Trufel » wt lut 07, 2012

ale suzuki mają tak heheh, funfel tak miał u siebie , plama była wina kranika membrana puszczała i puszczała paliwko w piasek "stuki puki to jedzie suzuki " :antlers:

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » wt lut 07, 2012

Trufel pisze:ale suzuki mają tak heheh, funfel tak miał u siebie , plama była wina kranika membrana puszczała i puszczała paliwko w piasek "stuki puki to jedzie suzuki " :antlers:
Trufel, niezależnie od forum myślę że nie warto obrażać innych marek motocykli gdyż może to urazić ich właścicieli...... proszę Cię o wstrzemięźliwość :ok:

Trufel

Post autor: Trufel » wt lut 07, 2012

ja nikogo nie obrażam , jeśli prawdziwy fan tej marki który wielbi i chwali markę SUZUKI tak właśnie mówi , i to są jego słowa i to na trzeźwo co się rzadko u niego zdarza gdy siedzi u tnie , spawa i przerabia właśnie swoje cacuszko , to ja nie widzę nic nadzwyczajnego aby właśnie tak napisać .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 27 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 27 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą