Proszę o Pomoc i Info jak kupić Vulcana :)

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Awatar użytkownika
Brzoza83
Posty: 49
Rejestracja: ndz lut 05, 2012
Miejscowość: Lublin
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Proszę o Pomoc i Info jak kupić Vulcana :)

Post autor: Brzoza83 » ndz lut 05, 2012

Witam Wszystkich,
Mam prośbę, w tym sezonie zaplanowałem kupno swojego pierwszego motocykla. i mam kilka pytań dotyczących tego który wybrać i na co zwrócić uwagę przy zakupie. a mianowicie myślę o EN 500 lub VN 750. EN już miałem okazję pojeździć ( Koleżanka takim śmiga i dała się przejechać :)) i ale z kolei VN stylistyczne mi się bardziej podoba.
pytania:
1. Który, jako użytkownicy, wybrali byście na pierwszy Motor do kwoty około 5000zł?
2. Na co zwrócić uwagę podczas oglądania (instrukcje dla nie-mechanika :))
3. Który z tych dwóch jest tańszy w eksploatacji ( naprawy, części itp)
4. czy w VN 750 rzeczywiście rozrząd sprawia takie problemy i czy ktoś się orientuje ile kosztuje wymiana całego kompletu

ogólnie bardziej skłaniam się do VN 750 i wyszukałem takie dwa:

http://czoperki.otomoto.pl/kawasaki-vul ... 88068.html

http://moto.allegro.pl/kawasaki-vn750-v ... 73895.html

i czy ktoś z Was miał okazję oglądać/kupować moto od faceta z 1 linka?

Pozdrawiam Brzoza.

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » ndz lut 05, 2012

Brzoza83 pisze:i czy ktoś z Was miał okazję oglądać/kupować moto od faceta z 1 linka?
czytałem kilka niepochlebnych opinii o tym sprzedawcy.

Jak Ci się nie śpieszy to szukaj raczej motocykla od motocyklisty a nie handlarza, przejedź się na motobazar i popytaj kogoś kto nawet nie przyjechał z zamiarem sprzedania, czasami to skutkuje.

A zobacz u mnie w podpisie na dole, jak by Ci się widziała moja kawa? Z tym że trochę starsza a pewnie bym chciał podobne pieniądze.

A z Lublina na forum masz Konrada, fajny człowiek, pewnie będzie pomocny :)
Ostatnio zmieniony ndz lut 05, 2012 przez Orzech_, łącznie zmieniany 2 razy.
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

crazytomi
Posty: 688
Rejestracja: śr wrz 15, 2010
Miejscowość: Świdnik
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 32896

Post autor: crazytomi » ndz lut 05, 2012

Możesz się przejechać na Elizówkę, zaraz za giełdą jak wyjeżdżasz z Lublina masz po lewej przed zakrętem sporo motocykli w takim dużym namiocie, może coś tam znajdziesz dla siebie. Do tego skontaktuj się z Konradem na forum, jeździ EN-em i będzie dla Ciebie cenną pomocą.

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » ndz lut 05, 2012

Napisz do Fittera na Pw, chyba będzie sprzedawał swojego wypieszczonego, kupił 900.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
kazuhira
Posty: 1382
Rejestracja: ndz sty 16, 2011
Miejscowość: Kotliska
Motocykl: KLE650
VROC: 33862

Post autor: kazuhira » ndz lut 05, 2012

Dwa motocykle i dwa różna światy.

Motocyklem mniej skomplikowanym w eksploatacji jest IMHO EN500.

ad1. Zależy co zamierzasz i czego będziesz oczekiwał od maszyny, odpowiedzieć ciężko, może podaj parę szczegółów o tym jaką masz wizję swojej przygody z Vulcanem :D.

ad2. EN500 -> pas napędowy/łańcuch, brzmienie silnika, tylne amortyzatory, szczelność uszczelniaczy z przodu,zużycia eksploatacyjne, ograniczniki skrętu, "brzęczenie" wydechów, stan wiązki elektrycznej [większość moto jedzie do nas z krain wilgotnych!!]

ad3. Skłaniał bym się ku EN500 jeśli chodzi o niższe koszty eksploatacji [biorąc pod uwagę ceny filtrów, oleju itp]

ad4. ile osób bym nie znał to każdy mówi że jest to proces skomplikowany i specjalistów od tego jak na lekarstwo, z drugiej strony 750ki jeżdżą i mają się całkiem dobrze, a i paru Vulcaneiros zmierzyło się z tym problemem :) i chyba pozytywnie :D

Niestety sprzedający Ci są dla mnie obcy :/
Nie jestem dziwny ... jestem z edycji kolekcjonerskiej :D

Awatar użytkownika
Brzoza83
Posty: 49
Rejestracja: ndz lut 05, 2012
Miejscowość: Lublin
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Post autor: Brzoza83 » ndz lut 05, 2012

crazytomi pisze:Możesz się przejechać na Elizówkę, zaraz za giełdą jak wyjeżdżasz z Lublina masz po lewej przed zakrętem sporo motocykli w takim dużym namiocie
Tam już byłem, ceny zaczynają się od 14 tyś. więc niestety nie ma nic moim zasięgu cenowym. I mają same duże maszyny, ładne ale chyba nie dał bym sobie z nimi rady na drodze. To bedzie mój pierwszy motocykl.
kazuhira pisze: podaj parę szczegółów o tym jaką masz wizję swojej przygody z Vulcanem
czego oczekuję od Vulcana? weekendowego oderwania się od pracy i rzeczywistości :) tego że zabierze mnie w miejsca w których nie byłem, czyli głównie turystyka. Poza tym odkąd pamiętam marzył mi się motocykl :)
MUKA pisze: Napisz do Fittera na Pw, chyba będzie sprzedawał swojego wypieszczonego
Właśnie napisałem :) Mieszkamy niedaleko siebie więc namiar cenny, Dziękuję :)

Awatar użytkownika
Dycha
Posty: 1570
Rejestracja: czw gru 15, 2011
Miejscowość: Białystok
Motocykl: Byl VN1600 VARADERO 1000
VROC: 34795

Post autor: Dycha » ndz lut 05, 2012

Życzę udanego zakupu :pedzi:

Awatar użytkownika
kazuhira
Posty: 1382
Rejestracja: ndz sty 16, 2011
Miejscowość: Kotliska
Motocykl: KLE650
VROC: 33862

Post autor: kazuhira » ndz lut 05, 2012

A jeszcze jedno pytanie kolego ... ile mierzysz wzrostu ?
Nie jestem dziwny ... jestem z edycji kolekcjonerskiej :D

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » ndz lut 05, 2012

Za te pieniążki to radzę kup ENa .

Awatar użytkownika
Brzoza83
Posty: 49
Rejestracja: ndz lut 05, 2012
Miejscowość: Lublin
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Post autor: Brzoza83 » ndz lut 05, 2012

kazuhira pisze:A jeszcze jedno pytanie kolego ... ile mierzysz wzrostu ?
178 cm i 90 kg wagi :)

przeglądam różnego rodzaju fora i artykuły i coraz bardziej skłaniam się ku EN 500

Awatar użytkownika
fitter
Posty: 3035
Rejestracja: pn lut 14, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN900LT '10
VROC: 33352

Post autor: fitter » ndz lut 05, 2012

No to cirka abałt coś jak ja - mnie 500-tka pasowała rozmiarowo.
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"

BABEK
Posty: 57
Rejestracja: pt lut 03, 2012
Miejscowość: warszawa- wilanów
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: BABEK » ndz lut 05, 2012

na pierwszy moto z wąską oponą z przodu? mnie ojcec uczulał na to mówił że gróba opona jest lepsza bo można zawracać na miejscu i nie będzie chciał mnie położyć bez ostrzeżenia i wydaje mi się że miał racje bo już kilka km pojeżdziłem na moim vn 800 classic ijest super sam się prowadzi ale ja już kiedyś jako dzieciak już jeżdziłem jawą może z tąd ta łatwość :D ach dzieciaki miały kiedyś frajdę :pedzi:

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » ndz lut 05, 2012

BABEK pisze:na pierwszy moto z wąską oponą z przodu? mnie ojcec uczulał na to mówił że gróba opona jest lepsza bo można zawracać na miejscu i nie będzie chciał mnie położyć bez ostrzeżenia i wydaje mi się że miał racje bo już kilka km pojeżdziłem na moim vn 800 classic ijest super sam się prowadzi ale ja już kiedyś jako dzieciak już jeżdziłem jawą może z tąd ta łatwość :D ach dzieciaki miały kiedyś frajdę :pedzi:[/quote

Wąska opona ma raczej wpływ na myszkowanie po drodze szczególnie nawierzchni frezowanej a co do tak zwanego zacieśniania przy zawracaniu to tak zwane walenie się moto zależy od konta główki ramy. :ok:

Trufel

Post autor: Trufel » ndz lut 05, 2012

właśnie Jureczku dobrze mówisz , wąska opona nie ma nic w spólnego z waleniem się moto czy do zacieśniania zakrętu , geometria podwozia czyli ramy ma tu wpływ czyli kąt wyprzedzenia , rozstaw osi rozłożenie mas i inne pierdoły

BABEK
Posty: 57
Rejestracja: pt lut 03, 2012
Miejscowość: warszawa- wilanów
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: BABEK » ndz lut 05, 2012

pewnie macie racje ja napisałem na co ojciec mnie uczulał i na pewno nie chciałem nikogo wprowadzić w błąd

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » ndz lut 05, 2012

BABEK pisze:pewnie macie racje ja napisałem na co ojciec mnie uczulał i na pewno nie chciałem nikogo wprowadzić w błąd
No jasne ,nie ma problemu ojciec też ma po części rację .Doświadczenie nabyte na drodze : też jest niesłychanie cenne a w połączeniu z teorią sprawia że forum motocyklowe jest cennym źródłem informacji . :ok:

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » ndz lut 05, 2012

Brzoza83 pisze:
kazuhira pisze:A jeszcze jedno pytanie kolego ... ile mierzysz wzrostu ?
178 cm i 90 kg wagi :)

przeglądam różnego rodzaju fora i artykuły i coraz bardziej skłaniam się ku EN 500
choć sam ujeżdżam VN750 to myślę że egzemplarz od kolegi fittera byłby dobrym rozwiązaniem. Dlaczego ? moto jest jeżdżące i w miarę wyposażone, pogadaj z nim, przysiądź się do jednego i do drugiego. Będziesz miał jako takie porównanie. Za te pieniądze nie kupisz 750-ki do jazdy, jestem o tym przekonany.....

Awatar użytkownika
fitter
Posty: 3035
Rejestracja: pn lut 14, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN900LT '10
VROC: 33352

Post autor: fitter » ndz lut 05, 2012

Piotr_Classic pisze:i w miarę wyposażone
No tak - krawatki i oparcia z bagażnikiem nie ma i w tym problem ;)

Piotrek ma racje - przysiądź się do obu, jak będziesz miał okazję to zrób kilka kółek i oceń sam który będzie Ci pasował. A do wiosny masz jeszcze trochę czasu wiec zdążysz cos wybrać.
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"

Awatar użytkownika
Brzoza83
Posty: 49
Rejestracja: ndz lut 05, 2012
Miejscowość: Lublin
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Post autor: Brzoza83 » wt lut 07, 2012

Mam dodatkowe pytanie, odpalałem niedawno EN 500 i przez jakieś 20 sek. dymił na niebiesko, nie bardzo ale dymił. Czy to normalne? dodam że odpaliła bez problemu przy - 15 stopniach
fitter pisze:krawatki i oparcia z bagażnikiem nie ma i w tym problem ;)
hehe mój plecaczek powiedział że bez oparcia nie jedzie ;)

Awatar użytkownika
fitter
Posty: 3035
Rejestracja: pn lut 14, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN900LT '10
VROC: 33352

Post autor: fitter » wt lut 07, 2012

Brzoza83 pisze:hehe mój plecaczek powiedział że bez oparcia nie jedzie
Jej decyzja, ale niech potem nie żałuje ;) A Ty będziesz po prostu Easy Rider - wolny i szczęśliwy :mrgreen:
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 36 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 36 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą