Problem z powietrzem (chyba)

Karol PPL
Posty: 4
Rejestracja: ndz lut 12, 2012
Miejscowość: Pleszew
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Problem z powietrzem (chyba)

Post autor: Karol PPL » ndz lut 12, 2012

Cześć. Witam wszystkich.
Kupiłem vulcana VN 750 z 91 roku i maszyna jest super. Mam ją blisko od roku i Prawo Jazdy już też... :) :) :)
Problem z VN polega na tym, że do prędkości około 90 km/h jedzie ok i powyżej też ale w okolicy wspomnianych 90 km/h zachowuje się tak jakby się "dusił". Zawiozłem go na przegląd jak kupiłem (na przyczepce - przękręt, który mi go sprzedał nie powiedział o alternatorze i trzeba było wymienić) i mechanik powiedział po naprawie, że wszystko jest super oprócz zaworu powietrznego, który znajduje się pomiędzy bakiem, a akumulatorem. Czy to moze być przyczyna tego tzw. "duszenia"??? Macie może koledzy jakieś pomysły na ten temat? Wspominał mechanik jeszcze o kraniku, że należało by wymienić uszczelki w kraniku bo też to może być powodem.
Proszę Was o pomoc i jakieś informacje gdyż jest jeszcze troche zimy, a od wiosny można by spokojnie jeździć wreszcie :)
Serdecznie pozdrawiam i do usyszenia. Karol PPL

Trufel

Post autor: Trufel » ndz lut 12, 2012

Witam cie na początek zapraszam do działu przywitań czyli tutaj

http://www.vulcaneria.pl/viewforum.php?f=5

potem pytaj co i jak i czekaj cierpliwie na odpowiedzi :ok: :ok:

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » ndz lut 12, 2012

Karol PPL pisze:Czy to może być przyczyna tego tzw. "duszenia"?
Zaczął bym od wymiany filtrów powietrza :)
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

Karol PPL
Posty: 4
Rejestracja: ndz lut 12, 2012
Miejscowość: Pleszew
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Karol PPL » ndz lut 12, 2012

Filtry są ok więc to pewnie nie ten powód. Wcześniej nie napisałem ale motor jedzie do 90 i wyżej też. Tylko przy okolicach 90 ma to wspomniane "duszenie".
Ale mimo wszystko dzięki Orzech za podpowiedz. Pozdrwaiam.

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » ndz lut 12, 2012

Ale ok pod jakim względem? Nowe? Kranik tez może przytykać, może też być odpowietrzenie zbiornika zapchane. Regulacja i czyszczenie gaźników? Regulacja zaworów? To wszystko może mieć wpływ...
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

GRISZKA
Posty: 58
Rejestracja: ndz lis 27, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: byłVN 1500 Classic Tourer,Goldwing 1500
VROC: 0

Post autor: GRISZKA » ndz lut 12, 2012

Witajcie!Powiem tak Panowie!Ten silnik ma tzw.dziurę w obrotach.Dokuczliwe cholerstwo,szczególnie przy wyprzedzaniu.Nie robiłem tego w VN 750,ale objawy dośc typowe dla walniętej membrany w gażniku.Często przyczyną bywa też nieszczelny łącznik gaźnika.Chodzi o element łączący gaźnik z głowicą.Miałem kiedyś Magnę VT 700.Porównując objawy, to jak przez kalke,identyczne.Pozdrawiam Griszka.
Im więcej jeżdżę tym mniej jestem najeżdżony,tym bardziej chcę więcej i więcej...

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » ndz lut 12, 2012

Orzech_ pisze:Ale ok pod jakim względem? Nowe? Kranik tez może przytykać, może też być odpowietrzenie zbiornika zapchane. Regulacja i czyszczenie gaźników? Regulacja zaworów? To wszystko może mieć wpływ...
Orzech..... VN750 ma hydrauliczne zaworki..... ja bym stawiał najpierw na czyszczenie i synchronizację gaźników(zakładam że połączenia pomiędzy gaźnikami a głowicami i air ducktem są szczelne. Następnie jak to nie pomoże to działałbym w kierunku układu sterowania podciśnieniem w gaźniku. To jest ta puszka pomiędzy zbiornikiem a akumulatorem.

Wspomniałeś też o alternatorze, co robiłeś? nie sądzę aby miało to wpływa na Twoją "awarię" ale może coś doradzimy..

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pn lut 13, 2012

Kranik, od tego bym zaczął gdyż jest to najtańsze z trzech prawdopodobnych przyczyn i najprostsze :D
Takie objawy może powodować kranik, myślę że u ciebie prawdopodobieństwo że to jest to wynosi 60 %

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » pn lut 13, 2012

:) Zacznij od najprostrzej najtańszej a skończ na najbardziej skomplikowanej wiesz żeby nie było tak że rozebrałeś silnik a wystarczyło przeczyścić filterek w kraniku paliwa ?? :ok:

Karol PPL
Posty: 4
Rejestracja: ndz lut 12, 2012
Miejscowość: Pleszew
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Karol PPL » pn lut 13, 2012

Caeśc.
Dzięki za doradztwo i coś pewnie chwyci :) Gość, który przeglądał mojego VN - ika :)
mówił, że gaźniki regulował i pewnie środek też przejrzał ale widzicie - jak się człowiek nie zna do końca to może wszystko powiedzieć :(
Musze zajrzeć do tej membrany i połączenia gaźnika z głowicą, bo jak mówisz Griszka, że miałeś podobne objawy to może być coś w tym kierunku.
Mechanik uznał, że muszę wymienić kranik bo nie chodzi do końca jak powinien i ten zawór podciśnienia, o którym piszecie. Zestaw naprawczy do kranika cudów nie kosztuje więc zrobię w pierwszej koliejności - tak jak sugeruje Tiszo i Daromax.
A co do alternatora to nie ma związku z tym uniedogodnieniem w chwilowym braku mocy przy rzeczonych 90 km/h. Najzwyczajniej w świecie handlarz z miejscowości, którą mogę Wam podać mnie wykiwał i doszło dodatkowe 500 zł do przeglądu po kupnie. Ale cóż - nikt mi kwiatów nie obiecywał :):):)
No i jeszcze zapomniałem dodać na początku, że dużo pali bo jakieś 8 litrów więc to może też Was na coś naprowadzi.
To dzięki za te informacje koledzy i jak Wam coś do głowy przyjdzie to dajcie znać.
Pozdrawiam i do zobaczenia (na forum jak na ten czas) :thumbup:

królik
Posty: 155
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Post autor: królik » pn lut 13, 2012

No kolego 8 litrów to zdecydowanie za dużo.Ja mam rocznik 92 i pali przy normalnej jeździe 4-4,5 litra.

KARUZO8
Posty: 73
Rejestracja: ndz sty 15, 2012
Miejscowość: MIEDZIANA GÓRA
Motocykl: KAWASAKI vulkan vn15
VROC: 0

Post autor: KARUZO8 » pn lut 13, 2012

Widzę kolego ,że masz nie lada problem ( ja po zakupie swego vulkana oddałem go w dobre rece kieleckiego mechanika , który ma dobrą opinie wśrud motocyklistuw i ne ukrywam zrobił naprawde co potrzeba. Silnik co prawda odpalał ale bardzo kiepsko pracował na tylny cylinder Muj motor pochodzi z holandi długo był nie jerzdrzony więc gdzie by nie zajrzeć było coś do zrobienia włącznie ze sprawdzeniem ciśnienia w cylindrach co i tobie polecam aby mieć jawny obraz tego co masz pod głowicą .Naszczęście silnik jest w dobrej kondycji :pada: i myślę ,że będzie dobże służył .Pozatym jak wrucił do domu to poświęciłem mu jeszcze trzy tygodnie srednio po dziesięć godzin dziennie tozn. czyszczenie polerowanie malowanie rozbieranie kół kontrola łożysk przud tył w kołach hamule okładziny słowem cuda wianki niewidy z doświadczenia zawodowego wiem aby poznać swuj pojazd potrzeba rok czasu Nie stresuj się kolego dojdziesz z nim do ładu każdy pojazd ma duszę a w koło jak widzisz jest dużo koleguw gotowych do pomocy Pozdrawiam.... :szlifierka:
KARUZO 8

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » śr lut 15, 2012

Spalanie przy jezdzie miejskiej (wysoko wkręcanej :D ) nie powinno przekraczać 7 litrów.
Zużycie średnie to około 5-6 litrów przy wersji 78 konnej. Wersje słabsze palą mniej bo mają inne dysze. Twoje wysokie spalanie może być spowodowane złą regulacją gaźnika (mieszanki paliwowo powietrznej) i to też może być przyczyną tego dławienia ( za dużo paliwa, mało powietrza ).
Czy twój mechanik rozbierał gaźniki na części ?, raczej mało prawdopodobne bo im się nie chce na połówki rozbierać ponieważ jest to czasochłonne, wolą przedmuchać je powietrzem, efekt podobny ale krótko trwały bo w komorach pływakowych i tak zostanie brud który pewnego dnia zablokuje iglicę pływaka i zacznie zalewać gaźnik.
Spalanie może być większe jeżeli ktoś wcześnie zmieniał dysze i zrobił to nie umiejętnie, czyli złe dopasował. Ma tez na to wpływ mębrana Air (są dwie, po jednej na gaźnik), lewe powietrze, złe podciśnienie itd.
W tym modelu Vulcana musisz dojść sam tego co go boli ponieważ mechanicy robiący motocykle słabo znają ten model i poprostu robią dobrze ale każda ma swoje bolączki, ja swoją 750 doprowadzałem prawie do lata aby była perfekcyjna i jak to zrobiłem to cholera sprzedałem :( . Dla czego ?, bo chciałem większy, nie dla tego że był zły. Uważam że ten model jest najlepszym w śród Vulcanów ale potrzeba dużo wytrwałości do niego więc życzę Ci jej kosmicznie dużo.
Pozdro

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 7 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 7 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą