Kontrolka Temperatury 1500 taurer G1 98-99r.
- MUKA
- Posty: 8374
- Rejestracja: wt maja 25, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
- VROC: 0
Kontrolka Temperatury 1500 taurer G1 98-99r.
Wczoraj odpaliłem księżniczkę i wszystko cacy, odpalenie książkowe, poczekałem aż się trochę zagrzeje i tu zagadka.
Przy prędkości powyżej 10km/h zapala się kontrolka temperatury i gaśnie silnik. Nie słyszałem o tym żeby w Vulcanie z tego rocznika wyłączał się silnik po zapaleniu kontrolki temp.
Gdy toczę się powolutku na biegu jałowym jest Ok. Na wolnych obrotach kontrolka gaśnie i silnik pracuję bez problemu, tylko ruszę szybciej – czerwona lampka temperatury zapala się i silnik gaśnie.
Pomyślałem termostat padł, ale nie, przewody dogrzane wej. wyj. z chłodnicy. Po ostygnięciu silnika (całkowicie zimny) odpalam i ruszam. Znów ten sam objaw. Płyn chłodzący chłodny, a kontrolka się zapala.
Na szybko sprawdziłem czujnik w stopce i zdjąłem zbiornik żeby sprawdzić kostki instalacji. Może ktoś z Was przerabiał już taki problem. Wolę się zapytać przed rozbebeszeniem motocykla. A nuż ktoś też tak miał.
Z góry dzięki!
Przy prędkości powyżej 10km/h zapala się kontrolka temperatury i gaśnie silnik. Nie słyszałem o tym żeby w Vulcanie z tego rocznika wyłączał się silnik po zapaleniu kontrolki temp.
Gdy toczę się powolutku na biegu jałowym jest Ok. Na wolnych obrotach kontrolka gaśnie i silnik pracuję bez problemu, tylko ruszę szybciej – czerwona lampka temperatury zapala się i silnik gaśnie.
Pomyślałem termostat padł, ale nie, przewody dogrzane wej. wyj. z chłodnicy. Po ostygnięciu silnika (całkowicie zimny) odpalam i ruszam. Znów ten sam objaw. Płyn chłodzący chłodny, a kontrolka się zapala.
Na szybko sprawdziłem czujnik w stopce i zdjąłem zbiornik żeby sprawdzić kostki instalacji. Może ktoś z Was przerabiał już taki problem. Wolę się zapytać przed rozbebeszeniem motocykla. A nuż ktoś też tak miał.
Z góry dzięki!
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Re: Kontrolka Temperatury 1500 taurer G1 98-99r.
Muka nie mam pojęcia ale zakładając że masz dwa czujniki bo tak masz, jeżeli jeden z nich nie działa to wentylator się nie załączy. Ja raczej nie szukał bym złego styku tylko przetarcia, może masz gdzieś zwarcie, może wystarczy czujniki wyczyścić. Jak pamiętam masz swoją bestie na wtrysku więc tak czy tak może nie ominąć cię podłączenie w serwisie pod kompa i usunięcie błędu, ale co ja wiem, może to tylko bzdura i po długim garażowaniu coś mu zawilgotniało ? Jak się dowiesz to daj znać bo ciekawy jestem. Może górny czujnik termostatu ją załącza bo się cały nie otwiera i jest tam wyższy temperatura ? Ciekawe, może wywal termostat i spróbuj bez ?
- MUKA
- Posty: 8374
- Rejestracja: wt maja 25, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
- VROC: 0
Mam na gaźniku (ostatni rocznik gaźnikowy )Tiszo pisze:Jak pamiętam masz swoją bestie na wtrysku
Z olejem jest spoko. Nic się nie żarzy, kontrolka oleju prawidłowo gaśnie i zapala się.Daromax pisze:A czy jak dajesz większe obroty to kontrolka z ciś. oleju żarzy ,mruga ? Co było robione w moto ? wymieniane? więcej danych.
Przy moto nic nie było robione i dłubane, jeździł palił bez problemu. Po staniu 1 miesięcznym w garażu wielostanowiskowym bez odpalania.
Na wolnych obrotach mogę go wkręcać na dowolne obroty, ale gdy ruszę to dupa.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.
-
- Posty: 543
- Rejestracja: czw paź 21, 2010
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
- VROC: 0
witaj u mnie w nomadzie kiedys zapaliła się kontrolka temperatury, okazało się że zasniedziały styki w czujniku w chłodnicy (wentylator się nie włączał tylko kontrolka..) przeczysciłem styki i było ok ale nie gasł? spróbój z tym czujnikiem w chłodnicy.
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king
- SAURO
- Posty: 2157
- Rejestracja: pn maja 03, 2010
- Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
- Motocykl: VN 1500 Nomad
- VROC: 30956
Muka sprawdź czy jak się moto dobrze rozgrzeje włącza się wentylator, jeśli się nie włączy to powinna się zapalić kontrolka . Pod zbiornikiem z prawej strony ramy masz kostkę łączeniową kabli od czujników do kontrolki i do wiązki która schodzi pod lewy dekiel - sprawdź tam czy jest wszystko oki.
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ
- MUKA
- Posty: 8374
- Rejestracja: wt maja 25, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
- VROC: 0
Dokładnie ! i to jest właśnie dziwne.Sheriff pisze:Jedno z drugim przecież się nie wiąże
Sprawdziłem i wszystko czyste i błyszczące.SAURO pisze:Pod zbiornikiem z prawej strony ramy masz kostkę łączeniową kabli
Jutro sprawdzę czujniki w chłodnicy. Pomierzę je na oporność.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.
- Piękny Marian
- Posty: 172
- Rejestracja: pt paź 21, 2011
- Miejscowość: Kalisz
- Motocykl: vn 900 custom
- VROC: 34573
Muka to ja zasugeruję jeszcze coś innego.
Kontrolka temperatury i gasnący silnik w trakcie jazdy to może być tylko zbieg okoliczności. Jedno z drugim w cale nie musi mieć nic wspólnego.
Jakieś pomysły...
zwarcie na przewodach, gaźnik, ....
Kontrolka temperatury i gasnący silnik w trakcie jazdy to może być tylko zbieg okoliczności. Jedno z drugim w cale nie musi mieć nic wspólnego.
Jakieś pomysły...
zwarcie na przewodach, gaźnik, ....
by nasza radość trwała jak najdłużej
----AVATAR tymczasowy-----
----AVATAR tymczasowy-----
- SAURO
- Posty: 2157
- Rejestracja: pn maja 03, 2010
- Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
- Motocykl: VN 1500 Nomad
- VROC: 30956
Muka byłem dzisiaj u swojego mechanika przedstawiłem mu historię i obiawy jakie nękaj twój motorek i sprawa ma się tak..... nad kołem magnetycznym jest czujnik (coil-pulsing) który jest połączony z cewką zapłonową . Czujnk ten działa na zasadzie włącznika odpowiedzialnego za podanie sygnału do cewki w którym momencie ma podać iskrę na świecę. Michele mówił że jak się nagrzeje toustrojstwo (a nie działa poprawnie ) to będzie ci wyłączać silnik ponieważ gubi rytm impulsów przekazywanych na cewkę. Sprawdź jak się motor rozgrzeje jaki kolor ma iskra jeśli niebieski to ok jeśli pomarańczowy to znaczy że to cholerstwo padło. Mówił jeszcze żeby sprawdzić oporność na przewodach wg książki powinno być w przedziale 380-560 omów jeśli jest inaczej to dupa... nie będzie działać.
Ostatnio zmieniony wt mar 13, 2012 przez SAURO, łącznie zmieniany 1 raz.
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ
- SAURO
- Posty: 2157
- Rejestracja: pn maja 03, 2010
- Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
- Motocykl: VN 1500 Nomad
- VROC: 30956
Chodzi o to ustrojstwo (59026)
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1998-g1-v ... E1830.html
tak to wygląda na foto
http://www.ebay.com/itm/NOS-KAWASAKI-VN ... 0626218602
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1998-g1-v ... E1830.html
tak to wygląda na foto
http://www.ebay.com/itm/NOS-KAWASAKI-VN ... 0626218602
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ
- MUKA
- Posty: 8374
- Rejestracja: wt maja 25, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
- VROC: 0
Nawet na zimnym silniku jest ten sam objaw. Ale dla pewności sprawdzę to i pomierzę i sprawdzę iskrę.SAURO pisze:Michele mówił że jak się nagrzeje toustrojstwo (a nie działa poprawnie ) to będzie ci wyłączać silnik ponieważ gubi rytm impulsów przekazywanych na cewkę.
Dzieki Sauro za info.
Sprawdzałem dzisiaj oporność czujnika temperatury i czujnika dmuchawy, Czujnik dmuchawy trzyma przedział, a temperatury trochę za niski.
Jutro walczę dalej.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.
- MUKA
- Posty: 8374
- Rejestracja: wt maja 25, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
- VROC: 0
Problem zlokalizowany!
Zaśniedziały przewód masowy (kolor żółto czarny) biegnący od klemy akumulatora i wchodzący w wiązkę przewodów. Pod pokrywą z lewej strony moto, przy pojemniku z płynem chłodzącym jest złączka. Była zaśniedziała. Po oczyszczeniu objaw znikł. Dla pewności rozłączyłem jeszcze raz i objaw się powtórzył. Także to na 100% było przyczyną, zapalania się kontrolki i gaśnięcia silnika przy prędkości powyżej 10km/h.
Będę miał trochę czasu to popatrzę w schemat i zobaczę dokąd biegnie ten przewód.
Dzięki wszystkim za pomoc!
Zaśniedziały przewód masowy (kolor żółto czarny) biegnący od klemy akumulatora i wchodzący w wiązkę przewodów. Pod pokrywą z lewej strony moto, przy pojemniku z płynem chłodzącym jest złączka. Była zaśniedziała. Po oczyszczeniu objaw znikł. Dla pewności rozłączyłem jeszcze raz i objaw się powtórzył. Także to na 100% było przyczyną, zapalania się kontrolki i gaśnięcia silnika przy prędkości powyżej 10km/h.
Będę miał trochę czasu to popatrzę w schemat i zobaczę dokąd biegnie ten przewód.
Dzięki wszystkim za pomoc!
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.
- adamli
- Posty: 1562
- Rejestracja: pn sie 08, 2011
- Miejscowość: zielonka k/w-wy
- Motocykl: VN 1600 Nomad
- VROC: 34189
MUKA jest taki specyfik "Kontakt" do styków . Bardzo efektywnie czyści z nalotów i tlenków a dodatkowo konserwuje.W wielu przypadkach zaoszczędziłem mnóstwo czasu i nerwów.
Po zapodaniu tego ustrojstwa na połączenia elektryczne w moim Vulcaniku ożył obrotek.
PS. Jeśli wpadniesz dziś na spotkanko użyczę ci tego lekarswa
Po zapodaniu tego ustrojstwa na połączenia elektryczne w moim Vulcaniku ożył obrotek.
PS. Jeśli wpadniesz dziś na spotkanko użyczę ci tego lekarswa
Kiedy humor ci się zjebie, wsiądź na motor będziesz w niebie ~~~~
VROC: 34189 tel. 511616633
VROC: 34189 tel. 511616633
Kto jest online
Jest 23 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 23 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości