klocki hamulcowe - spiek metaliczny czy węglowy?

ludek
Posty: 360
Rejestracja: czw lut 03, 2011
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: VN2000
VROC: 34580

klocki hamulcowe - spiek metaliczny czy węglowy?

Post autor: ludek » pn mar 19, 2012

Witam, przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie zadane w temacie.
Może ktoś z doświadczenia powiedzieć, który typ jest lepszy do przednich hamulców?

pzdr.

Viking
Posty: 960
Rejestracja: czw lip 15, 2010
Miejscowość: okolice Warszawy
Motocykl: VN 2000 LT
VROC: 34524

Post autor: Viking » wt mar 20, 2012

Najlepsze są ceramiczne.

Awatar użytkownika
Thomas
Posty: 3124
Rejestracja: ndz paź 24, 2010
Miejscowość: Chorzów, Bytom
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 33040

Post autor: Thomas » wt mar 20, 2012

Viking pisze:Najlepsze są ceramiczne.
Jakie ceramiczne , ceramiczne są do wyczynowych maszyn i działają dopiero jak się zagrzeją no i źle znoszą wodę , ja polecam ze spiekiem metalicznym najlepiej wzmacniane z BREMBO lub LUCAS niektórzy zakładają EBC ale ja polecam BREMBO około 120 zł. komplet na jedną tarczę , jeśli się założy to niebo a ziemia pomiędzy akcesoryjnymi :ok:

Tu są po 120 zł. właśnie tam kupiłem :)

http://www.e-motocykl.com/#
VROC#33040

Lepiej mieć brzuch z jedzenia niż garb z roboty.

Sadek
Posty: 20
Rejestracja: sob lut 18, 2012
Miejscowość: Kwidzyn
Motocykl: vn 900
VROC: 0

Post autor: Sadek » pt mar 23, 2012

Jesli chodzi o wybór klocków to musisz poczytać, które do czego służą, bo niektóre lepiej działają jak są zimne, za to mają mniejszą żywotność (węglowe), natomiast niektóre są strikto sportowe i lepiej działają jak są rozgrzane (spieki) przy tym mają lepszą żywotność. Ja miałem EBC, dobre ale "szorowały" przy takich maszynach to nie ładnie wygląda i slychać, teraz mam SBS (cena 90 zł) i jest OK. Do puki nie zamontujesz przewodu hamulcowego w oplocie nie odczujesz różnicy między Brembo, EBC czy SBS...
"Born to be wild"

ludek
Posty: 360
Rejestracja: czw lut 03, 2011
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: VN2000
VROC: 34580

Post autor: ludek » pt mar 23, 2012

... czytałem, że niektórzy po zamontowaniu przewodów z oplotem, dalej nie odczuwali różnicy. Które SBS'y zamontowałeś u siebie? Street czy Street Excel?

Viking
Posty: 960
Rejestracja: czw lip 15, 2010
Miejscowość: okolice Warszawy
Motocykl: VN 2000 LT
VROC: 34524

Post autor: Viking » pt mar 23, 2012

Thomas nie chce wchodzić z tobą w polemike w tym temacie oraz zanudzać szczególami technicznymi , jednakże zanim zaczniesz coś krytykować zdobądż odpowiednią wiedze w danym temacie.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Thomas
Posty: 3124
Rejestracja: ndz paź 24, 2010
Miejscowość: Chorzów, Bytom
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 33040

Post autor: Thomas » sob mar 24, 2012

Viking pisze:Thomas nie chce wchodzić z tobą w polemike w tym temacie oraz zanudzać szczególami technicznymi , jednakże zanim zaczniesz coś krytykować zdobądż odpowiednią wiedze w danym temacie.
Pozdrawiam.
Jestem daleki od krytykowania ale coś wiem na te tematy , jeżeli uważasz inaczej to to opisz , może czegoś nie wiem a na naukę nigdy za późno , może się czegoś ciekawego dowiem i możemy podyskutować , akurat trafiłeś na mechanika i kierowcę interesującego się tymi tematami od dziecka , zresztą spytaj się jakiegoś dobrego motocyklowego mechanika o klocki ceramiczne do naszych maszyn :ok:
Pozdrawiam
VROC#33040

Lepiej mieć brzuch z jedzenia niż garb z roboty.

Viking
Posty: 960
Rejestracja: czw lip 15, 2010
Miejscowość: okolice Warszawy
Motocykl: VN 2000 LT
VROC: 34524

Post autor: Viking » sob mar 24, 2012

Mam nadzieje iż będziemy mieli okazje się spotkać przy browarku w najbliższym czasie i przdyskutyjemy ten jakze ważny i drażliwy jak widać temat.

Ps.
Jestem mechanikiem z ponad 30-letnim stażem , a moja firma specjalizuje się w konserwacji ,naprawie , regeneracji oraz przerabianiu ukł. hamulcowych i związanych z tym ukł. bezpieczeństwa.
Pozdrawiam. :ok:

Awatar użytkownika
Thomas
Posty: 3124
Rejestracja: ndz paź 24, 2010
Miejscowość: Chorzów, Bytom
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 33040

Post autor: Thomas » sob mar 24, 2012

Viking pisze:Mam nadzieje iż będziemy mieli okazje się spotkać przy browarku w najbliższym czasie i przdyskutyjemy ten jakze ważny i drażliwy jak widać temat.

Ps.
Jestem mechanikiem z ponad 30-letnim stażem , a moja firma specjalizuje się w konserwacji ,naprawie , regeneracji oraz przerabianiu ukł. hamulcowych i związanych z tym ukł. bezpieczeństwa.
Pozdrawiam. :ok:
Nie ma problemu przy browarku pomówimy ;) a co do tematu to wcale dla mnie nie jest drażliwy :D ale ważny owszem przecież chodzi o Nasze bezpieczeństwo
:yeee:
VROC#33040

Lepiej mieć brzuch z jedzenia niż garb z roboty.

ludek
Posty: 360
Rejestracja: czw lut 03, 2011
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: VN2000
VROC: 34580

Post autor: ludek » ndz mar 25, 2012

... to jak juz ustalicie Panowie fakty napiszcie na forum co ustaliliscie moze komus sie to przyda. Mi juz pewnie nie, bo musze zmienic je teraz.
Btw czytalem, o klockach ceramicznych do tarcz stalowych, podobno same zalety. (w odroznieniu od klockow do tarcz ceramicznych, bo to calkiem inna bajka)
Chetnie dowiedzialbym sie, jakie konkretne modele nadaja sie do naszych maszyn.

Awatar użytkownika
Thomas
Posty: 3124
Rejestracja: ndz paź 24, 2010
Miejscowość: Chorzów, Bytom
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 33040

Post autor: Thomas » ndz mar 25, 2012

Tak jak pisałem ja kupiłem BREMBO czerwone wzmacniane ze spiekiem metalicznym i poprawiło się o niebo lepiej od oryginału , nie mówiąc o płynności zachowania na klamce , jak dla mnie gitarra :ok:
VROC#33040

Lepiej mieć brzuch z jedzenia niż garb z roboty.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 8 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 8 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą