Ogólne problemy początkowe....
-
- Posty: 30
- Rejestracja: śr mar 28, 2012
- Miejscowość: Kępno
- Motocykl: VN 1500 Classic Fi 01'
- VROC: 0
Ogólne problemy początkowe....
Witam
Jakiś miesiąc temu przesiadłem się na VN 1500 Classic 01', mam parę problemów m.in.:
1. Wcześniej przewertowałem forum i aby wymienić płyn chłodniczy muszę sciągnać bak, i teraz takie pytanie wystarczy ten bak poluzowac na śrubach i go jakoś zepchnąć na bok czy muszę także poodłanczać jakieś przewody ?
2. Mam problem z odpowiednim wyregulowaniem lusterek widze może w nich jakieś góra 2 metry asfaltu za mną... nie wiem gdzie je można jeszcze regulować bo wyżej ich nie można podnieść a klamki niżej nie opuszcze już... lusterka wyglądają tak:
3. Co do spustu oleju też przeszukałem forum... chodzi mi o ten filtr w silniku mam rozumieć że jest to ta śruba, wyglądająca jakby była z podkładką przychodzi z lewej strony motocykla... wkręcone jest w przedniej części z boku (nie od spodu)?
4. Mam problem z dopompowaniem powietrza do amortyzatorów tylnych w jednym było 3,0 bara w drugim 2,5. Dopompać nie idzie natomiast spuscić tak więc upuściłem dla równego poziomu z tego drugiego do 2,5 ale także już w nim nie idzie dopompać to normalne ? a może robie coś źle ?
5. Wracając do amortyzatorów w każdym jest po 2,5 bara a podczas regulacji czy dam na 1 czy na 4 nie odczuwa sie różnicy wydaje mi się że są bardzo miekkie, są takie w rzeczywistości ? a może coś jest uszkodzone ?
Jakiś miesiąc temu przesiadłem się na VN 1500 Classic 01', mam parę problemów m.in.:
1. Wcześniej przewertowałem forum i aby wymienić płyn chłodniczy muszę sciągnać bak, i teraz takie pytanie wystarczy ten bak poluzowac na śrubach i go jakoś zepchnąć na bok czy muszę także poodłanczać jakieś przewody ?
2. Mam problem z odpowiednim wyregulowaniem lusterek widze może w nich jakieś góra 2 metry asfaltu za mną... nie wiem gdzie je można jeszcze regulować bo wyżej ich nie można podnieść a klamki niżej nie opuszcze już... lusterka wyglądają tak:
3. Co do spustu oleju też przeszukałem forum... chodzi mi o ten filtr w silniku mam rozumieć że jest to ta śruba, wyglądająca jakby była z podkładką przychodzi z lewej strony motocykla... wkręcone jest w przedniej części z boku (nie od spodu)?
4. Mam problem z dopompowaniem powietrza do amortyzatorów tylnych w jednym było 3,0 bara w drugim 2,5. Dopompać nie idzie natomiast spuscić tak więc upuściłem dla równego poziomu z tego drugiego do 2,5 ale także już w nim nie idzie dopompać to normalne ? a może robie coś źle ?
5. Wracając do amortyzatorów w każdym jest po 2,5 bara a podczas regulacji czy dam na 1 czy na 4 nie odczuwa sie różnicy wydaje mi się że są bardzo miekkie, są takie w rzeczywistości ? a może coś jest uszkodzone ?
-
- Posty: 6148
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
- VROC: 31802
Aby wymienić płyn musisz ściągnąć bak. Możesz go trochę odsunąć . Zależy czy masz gaźnik czy wtrysk. Wlew jest w przedniej części przy główce ramy. Przy przy korku wlewu płynu jest odpowietrznik . Odkręć go trochę i wlewaj przez korek dotąd aż się pokaże w nim płyn ( w odpowietrzniku). Później uzupełnij w zbiorniczku wyrównawczym.
Filtr oczyszczania wstępnego jest z boku silnika . Pod spodem jest tylko śruba spustowa oleju.
Ciśnienie w amorach trudno ustawić bo przy pomiarze już spada. Ja nabijam 3,5 i przy pomiarze mam 3,0 .
Filtr oczyszczania wstępnego jest z boku silnika . Pod spodem jest tylko śruba spustowa oleju.
Ciśnienie w amorach trudno ustawić bo przy pomiarze już spada. Ja nabijam 3,5 i przy pomiarze mam 3,0 .
-
- Posty: 30
- Rejestracja: śr mar 28, 2012
- Miejscowość: Kępno
- Motocykl: VN 1500 Classic Fi 01'
- VROC: 0
Vulcan ma kontrolke Fi na zbiorniku więc jest na wtrysku , czyli żadnych przewodów nie muszę odłanczać od baku ?
A co z tymi lusterkami ? naprawde dla mnie to strach jechac to tak samo jakby było bez...
A tak na marginesie to sam nie wiem czy dobrze zrobilem porownujac moja mase 70kg i 176cm wzrostu i mase motocykla to troche obawiam się go...
A co z tymi lusterkami ? naprawde dla mnie to strach jechac to tak samo jakby było bez...
A tak na marginesie to sam nie wiem czy dobrze zrobilem porownujac moja mase 70kg i 176cm wzrostu i mase motocykla to troche obawiam się go...
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Lusterka najlepiej ustawić w następujący sposób:radziok16 pisze:Vulcan ma kontrolke Fi na zbiorniku więc jest na wtrysku , czyli żadnych przewodów nie muszę odłanczać od baku ?
A co z tymi lusterkami ? naprawde dla mnie to strach jechac to tak samo jakby było bez...
A tak na marginesie to sam nie wiem czy dobrze zrobilem porownujac moja mase 70kg i 176cm wzrostu i mase motocykla to troche obawiam się go...
Prawą ręką trzymasz kierownicę i lewą ręką ustawiasz prawe lusterko tak, żeby widoczność była zadowalająca. I to samo z drugim lusterkiem.
Jeżeli chodzi o masę, to w moim przypadku - 170 cm, ok. 80 kg. I VN 1600 Nomad - 350 kg masy.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
-
- Posty: 6148
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
- VROC: 31802
Więc musisz odkręcić licznik, wyjąć wtyczkę. Później śrubę pod siedzeniem , śrubę pod konsolą. Zbiornik do góry . Pod zbiornikiem masz dwa grube węże. One są na wcisk . Próbuj przekręcić zbiornik żeby dostać się do wlewu. Kabli nie musisz odpinać tylko przeszkadzające rurki . Są ich chyba trzy.radziok16 pisze:Vulcan ma kontrolke Fi na zbiorniku więc jest na wtrysku
Co do lusterek to. Wyreguluj .
-
- Posty: 6148
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
- VROC: 31802
Może odkręć i spróbuj w imadle przez coś miękkiego wygiąć trochę.radziok16 pisze:Ale co do lusterek to nie idzie ich dać wyżej sporo czasu na nie straciłem, można je w dwoch miejscach regulować w poprzednich motocyklach miałem takie które regulowało się w trzech...
I przez to że nie idzie ich dać wyżej to prawie nic nie widze...
-
- Posty: 30
- Rejestracja: śr mar 28, 2012
- Miejscowość: Kępno
- Motocykl: VN 1500 Classic Fi 01'
- VROC: 0
Też właśnie o tym myśle.. te mają tylko regulacje tak jak oznaczyłem 1 i 2 ... niektóre lusterka mają też śrubke w miejscu gdzie jest 3 co daje dodatkowe pole manewru... ewentualnie bede zmuszony wymienić na inne...Andrew pisze:Może odkręć i spróbuj w imadle przez coś miękkiego wygiąć trochę.radziok16 pisze:Ale co do lusterek to nie idzie ich dać wyżej sporo czasu na nie straciłem, można je w dwoch miejscach regulować w poprzednich motocyklach miałem takie które regulowało się w trzech...
I przez to że nie idzie ich dać wyżej to prawie nic nie widze...
Jeszcze jedno pytanie odnosnie cisnienia w oponach jak to wyglada z przodu ? a ile z tylu z pasazerem i bez pasazera ? I co do tych amorkow z tylu to one są takie miekkie ? w ktorym ustawieniu powinny byc tawrde a w ktorym miekkie tam jest regulacja od 1-4
-
- Posty: 30
- Rejestracja: śr mar 28, 2012
- Miejscowość: Kępno
- Motocykl: VN 1500 Classic Fi 01'
- VROC: 0
Tylko jest taki problem że próbowałem pompką nożną i spreżarką... za cho.... nie idzie dopompać nawet niedrgnie... a spuścić idzie ;/ poje się odkrecać wentyli żeby coś nie wyciekło i zebym potem nie mial kłopotów z dopompaniem...dodeks pisze:A dołożę coś od siebie Amortyzatory to najlepiej się pompuje specjalną pompką do amorów w serwisie rowerowym u mnie taką mają?! Boo...wtedy nie masz spadku ciśnienia przy odkręcaniu wężyka z wentylka. Ja co sezon podjeżdżam i gość za 5zł sprawdza i ew. dopompowuje do ok.2.5bara.
- Lecho
- Posty: 4598
- Rejestracja: śr maja 12, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 Classic
- VROC: 32224
radziok16 pisze:Ale co do lusterek to nie idzie ich dać wyżej sporo czasu na nie straciłem, można je w dwoch miejscach regulować w poprzednich motocyklach miałem takie które regulowało się w trzech...
I przez to że nie idzie ich dać wyżej to prawie nic nie widze...
Obracając na śrubie mocującej ustawiasz kąt widzenia szerzej lub bardziej za siebie, obracając samym lusterkiem na ramieniu mocującym ustawiasz kąt widzenia niżej-wyżej.
Powinno wystarczyć.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: śr mar 28, 2012
- Miejscowość: Kępno
- Motocykl: VN 1500 Classic Fi 01'
- VROC: 0
No właśnie nie wystarczy cały czas to robiłem, lusterka są za nisko tak jakby ten drążek był skierowany w moją strone a nie w pozycji pionowej... a klamki już są naprawde mocno opuszczone na dół...Lecho pisze:radziok16 pisze:Ale co do lusterek to nie idzie ich dać wyżej sporo czasu na nie straciłem, można je w dwoch miejscach regulować w poprzednich motocyklach miałem takie które regulowało się w trzech...
I przez to że nie idzie ich dać wyżej to prawie nic nie widze...
Obracając na śrubie mocującej ustawiasz kąt widzenia szerzej lub bardziej za siebie, obracając samym lusterkiem na ramieniu mocującym ustawiasz kąt widzenia niżej-wyżej.
Powinno wystarczyć.
- Garciu
- Posty: 2556
- Rejestracja: pn lis 14, 2011
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN 1700 Classic LT
- VROC: 34722
Wyp.....l je, i spraw sobie nowe.radziok16 pisze:No właśnie nie wystarczy cały czas to robiłem, lusterka są za nisko tak jakby ten drążek był skierowany w moją strone a nie w pozycji pionowej... a klamki już są naprawde mocno opuszczone na dół...Lecho pisze:radziok16 pisze:Ale co do lusterek to nie idzie ich dać wyżej sporo czasu na nie straciłem, można je w dwoch miejscach regulować w poprzednich motocyklach miałem takie które regulowało się w trzech...
I przez to że nie idzie ich dać wyżej to prawie nic nie widze...
Obracając na śrubie mocującej ustawiasz kąt widzenia szerzej lub bardziej za siebie, obracając samym lusterkiem na ramieniu mocującym ustawiasz kąt widzenia niżej-wyżej.
Powinno wystarczyć.
Lusterka, to bardzo istotny element mający wpływ na Twoje i innych bezpieczeństwo.
Pozdrawiam,
Garciu.
Garciu.
- Piotr
- Posty: 3249
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Warszawa-Wilanów
- Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
- VROC: 25311
Wydaje mi się, że mam takie same w Nomadzie i miałem takie w VN 800, więc raczej to standart i kwestia pokombinowania z ustawieniem.Sheriff pisze:To są standardowe lusterka montowane na VN 900
VROC#25311
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
-
- Posty: 30
- Rejestracja: śr mar 28, 2012
- Miejscowość: Kępno
- Motocykl: VN 1500 Classic Fi 01'
- VROC: 0
Pewnie tak albo faktycznie sa wygiete zbliza sie motobajzel wiec pewnie je wyciepne...Piotr pisze:Wydaje mi się, że mam takie same w Nomadzie i miałem takie w VN 800, więc raczej to standart i kwestia pokombinowania z ustawieniem.Sheriff pisze:To są standardowe lusterka montowane na VN 900
Powietrze i inne sprawy odeszly... Pan w salonie Kawy byl uprzejmy sprawdzic po nr VIN jaki to model itp wiec konkretna inst. obslugi takze zdobylem
Kto jest online
Jest 35 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 35 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości