Czy będzie ze mnie Nomada???

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pn sty 10, 2011

Polecamy się na przyszłość...
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » pn sty 10, 2011

zoolook pisze:Coś co zauważyłem na tym forum to fakt ,że tu nie pozostaniesz człeku sam ze swoimi wątpliwościami.Wczoraj napisałem a dziś patrzę i czytam i to konkret.Kwestia wtrysk czy gaźnik dotyczy dla mnie wyłącznie tematu awaryjności na przestrzeni długiego czasu użytkowania moto.Różnica w ilości spalanego paliwa nie ma większego znaczenia.
Jednym słowem staraliśmy się wyczerpać temat ,co prawda można jeszcze na koniec dodać rzecz następującą .Gaźnik niestety wymaga okresowego czyszczenia i regulacji .Wtrysk jest raczej bezawaryjny zdecydowanie precyzyjniej tworzy mieszankę paliwowo powietrzna.We współpracy z pozycjonerem przepustnicy tworzy prosty niezawodny system zasilania.

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » pn sty 10, 2011

No i na koniec trzeba dodać że w razie awarii nie wystarczy już tylko śrubokręt :D

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pn sty 10, 2011

I pali literka mniej ;) 800 na gaźniku pali tyle co Nomad 1600 na wtrysku...
I prawda Roy śrubokrętem i młotkiem nie naprawisz...
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

GROSZEK
Posty: 120
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: WAŁBRZYCH
Motocykl: KAWASAKI VN 1500 NOMAD
VROC: 0

Post autor: GROSZEK » śr sty 12, 2011

gażnik czy wtrysk tym bym sie nie sugerował bo to zalezy jaki sprzęt ci sie
trafi więc zycie pokaze .Czy dasz rade tu musisz sam sobie odpowiedziec
ja tylko zasugeruje napewno tak.Moze mały przykładzic jezdze nomadem 1500
i kawasaki gtr 1000 i musze ci powiedziec ze nomad jest mniej wymagajacy
jezeli chodzi o proste manewry ,gtr juz wymaga wiekszej siły itd inna poza
wiec dla osoby o niskim wzroscie to problem.
pozdrawiam

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » śr sty 12, 2011

moto na wtrysku jest jak auto, kluczyk przekręcasz guzik i jazda, na gazniku kranik, rezerwa, ssanie itd. no i pali więcej mój vn 2000 pali mniej niz popszednie moto nomad 1500 na gazniku. Co do jazdy i walenia w zakręty to do wszystkiego mozna się przyzwyczaić. jazda na wprost majestatyczna z zakrętami gorzej, trzeba poprostu wolniej jezdzić. po zakrętach o niebo lepiej się jezdzi vn 2000 ale to juz inna historia.....

Luzak

Post autor: Luzak » śr sty 12, 2011

Andreas pisze:moto na wtrysku jest jak auto, kluczyk przekręcasz guzik i jazda, na gazniku kranik, rezerwa, ssanie itd.
Ja tam miałem 750-kę na gaźniku i kranika nie używałem a teraz mam na wtrysku i dalej mam ssanie :-)

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » śr sty 12, 2011

to nie ma automatycznego ssania? tylko ręczne? dziwne myslałem ze wszystkie mają automat

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » śr sty 12, 2011

Andreas pisze:to nie ma automatycznego ssania? tylko ręczne? dziwne myslałem ze wszystkie mają automat
No niby automat jest bez ssania też sam zapali podniesie obroty i będzie trzymał do rozgrzania...

Ta dźwignia ssania jest jakby hmm do ekstremalnych warunków i chyba tylko zwiększa wstępne otwarcie przepustnicy...
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

VN 2000 Diablo
Posty: 402
Rejestracja: wt cze 15, 2010
Miejscowość: Katowice
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Diablo Black
VROC: 0

Post autor: VN 2000 Diablo » śr sty 12, 2011

Kawasaki Vn 2000 a 1600 Nomad to całkiem inne moto. Inne silniki, design, parametry. Nomad to typowy classic natomiast Vn 2000 to power-cruiser. Natomiast jeżeli chodzi o wybór miedzy 1500 a 1600 to bierz 1600 Nomad, ponieważ model wyższy zawiera wiele poprawek zwiazanych z niezawodnością silnika, komfortem jazdy jak i spalania, wydajności i wiele innych niedociągnięć które zawierał poprzednik. Jedyne co, to będziesz musiał się przyzwyczaić do tzw. klekotania podczas pracy silnika - taki ich urok. Ale ten klekot ma swój urok a jak założysz tłumiki Vance@Hines to odgłos wydechu poezja

Luzak

Post autor: Luzak » śr sty 12, 2011

Abrams pisze:Ta dźwignia ssania jest jakby hmm do ekstremalnych warunków i chyba tylko zwiększa wstępne otwarcie przepustnicy...
Po mojej analizie moto dochodzę właśnie do takich samych wniosków. A najbardziej właśnie do tego "hmm". :-)

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » śr sty 12, 2011

Ja w temacie tych poprawek silnikowych .Nie wydaje się wam to co najmniej dziwne żeby do napędu pompy olejowej zastosować plastikowe kółko zębate myslę tu o VN1500 .Tak samo jak nieszczęsne magnesy koła magnesowego EN 500 do rocznika 93.A wystarczyły by drobne zmiany konstrukcyjne,i byśmy mieli złą sławę z głowy.

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » śr sty 12, 2011

jurekawasaki pisze:Ja w temacie tych poprawek silnikowych .Nie wydaje się wam to co najmniej dziwne żeby do napędu pompy olejowej zastosować plastikowe kółko zębate myslę tu o VN1500 .Tak samo jak nieszczęsne magnesy koła magnesowego EN 500 do rocznika 93.A wystarczyły by drobne zmiany konstrukcyjne,i byśmy mieli złą sławę z głowy.
To były początki księgowych w projektowaniu motocykli...

Ale na szczęście szybko poprawili ten problem i nawet 1500 po 2002 miał już chyba metalowe kółko pompy
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » czw sty 13, 2011

VN1600Nomad '07 special polar polish winter off-road version
.. a w tym modelu webasto już jest? :mrgreen:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » czw sty 13, 2011

mirad pisze:
VN1600Nomad '07 special polar polish winter off-road version
.. a w tym modelu webasto już jest? :mrgreen:
Tia i jeszcze sterowane przez sms ;)i klimę też ma :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Ja-jo
Posty: 1450
Rejestracja: pt kwie 09, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750,GSF1200s
VROC: 33339

Post autor: Ja-jo » pt sty 14, 2011

Abrams pisze:
mirad pisze:
VN1600Nomad '07 special polar polish winter off-road version
.. a w tym modelu webasto już jest? :mrgreen:
Tia i jeszcze sterowane przez sms ;)i klimę też ma :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
przez sms, to jescze nie ten rocznik, za to opcjonalnie jacuzzi już chyba było montowane
Zostanie po nas tylko kurz,
a może jeszcze...,
nie, może już.
VROC #33339

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » sob sty 15, 2011

Abrams pisze:
jurekawasaki pisze:Ja w temacie tych poprawek silnikowych .Nie wydaje się wam to co najmniej dziwne żeby do napędu pompy olejowej zastosować plastikowe kółko zębate myslę tu o VN1500 .Tak samo jak nieszczęsne magnesy koła magnesowego EN 500 do rocznika 93.A wystarczyły by drobne zmiany konstrukcyjne,i byśmy mieli złą sławę z głowy.
To były początki księgowych w projektowaniu motocykli...

Ale na szczęście szybko poprawili ten problem i nawet 1500 po 2002 miał już chyba metalowe kółko pompy
No więc właśnie i przez te nieudolne oszczędności zdecydowana większość motocyklistów bardziej kocha hondę shadow czy yamahę drag stara .Na szczęście ostatnimi laty kawunie odrabiaj skutecznie złą sławę.

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » sob sty 15, 2011

Nie sądze zeby to była sprawa oszczędności (plastikowa zembatka pompy oleju) raczej chodzi o głośność. vn 1500 z natury mocno klekocze (zwłaszcza kosz sprzegłowy) a plastik jest znacznie cichszy niz metal ile tam taka zębatka z metalu moze w produkcji kosztować 10zł?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » sob sty 15, 2011

Andreas pisze: ile tam taka zębatka z metalu moze w produkcji kosztować 10zł?
pozdrawiam
Jak to bywa w koncernie... 1 euro w ilościach 100 lub 200 tyś na części jest wydatkiem a 0,5 centów i jaką już mają oszczędność...
Czasami w koncernach ciecie na części 30 centów jest już osiągnięciem zatem dalej podtrzymuję że to księgowi...
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Luzak

Post autor: Luzak » ndz sty 16, 2011

Właśnie oto chodzi - tzw efekt skali - księgowi walczą o każdy cent.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 114 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 114 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 114 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą