np.
- rózne opony przy tym samym rozmiarze maja różny styk z podłożem (np. me888 ma wg. producenta")o 15% wiekszy/szerszy styk nize poprzednik m880 przy tym samym rozmiarze);
- opony róznych producentów w tych samych nominalnych rozmiarach maja faktycznie rózne szerokości (np. dunlop d251 180/70r16 ma - wg producenta szerokość 176mm, a AV72 COBRA juz 184 mm. - a niby to i to 180;
- różnice 1 rozmiaru - wg. znawców (a ja za takiego sie nie uwazam !, tylko przekazuje dalej) nie wpływa na prowadzenie moto - z wyj. supersportów ale to inna bajka ze wzg. na np. krótki rozstaw osi co przekłada sie na zmianę pochylenia katą gł ramy przy zmianie wysokości opony nawet o 1 cm)
tak że teoretycznie wiekszy wpływ na prowadzenie (w nasych moto!) bedzie miała zmiana z opony diagonalnej na radialną niż ze 170 na 180.
amen
![;)](./images/smilies/smilie3.gif)