Termostat?

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Termostat?

Post autor: Tokar » wt mar 31, 2015

No i mamy bałagan. Jest pewna "dwójka" w elClassico z 2009 roku,w której ostatnio rozszczelnił się układ i pociekło chłodziwo. Komisyjnie zbadaliśmy sprawę, wymieniliśmy oring, zalaliśmy płyn, poskladalismy do kupy, odpaliliśmy czekając na uruchomienie wentylatorka co by duży obie przepłukać. A tu dupa.... Silniczek gorący, a wentylator nie jak nie hulał tak nie hula.
Ma ktoś jakiś pomysł?

Sławek
Posty: 3161
Rejestracja: sob cze 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
VROC: 32428

Post autor: Sławek » wt mar 31, 2015

Dzwonię.
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » wt mar 31, 2015

1. Bezpiecznik OK?
2. Wiatrak na krótko chodzi?
Jeśli oba na tak, to już będzie trudniej, bo w V2k nie ma zwykłego prostego włącznika wentylatora, który sobie siedzi w chłodnicy i włącza co ma włączać... Wentylator jest włączany przez sterownik elektroniczny, w oparciu o dane z czujnika temperatury, poprzez przekaźnik, który siedzi w jednej obudowie z kilkoma innymi przekaźnikami... W VN 900 zdarza się, że ten cały relay box (taka czarna skrzynka z podłączonymi trzema kostkami, w której siedzą przekaźniki i jakieś diody) potrafi się sam rozlutować w środku i jednym z objawów może być nie włączanie się wentylatora. A zdaje się, że w V2K jest taka sama skrzynka jak w VN 900... Podobno można to rozebrać i polutować w razie czego. Chyba nawet na forum coś było o tym.
Silnik nie zachowuje się dziwnie, dobrze odpala na zimnym, ciepłym, schodzi z prawidłowo z obrotów, itp? Bo jeśli nie, to może być padnięty czujnik temperatury...
No ale zacząć należy od punktów 1 i 2.

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » wt mar 31, 2015

Stawiam na czujnik wentylatora
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » wt mar 31, 2015

Krzycho- uruchamia się ok i na zimno ina ciepło, zachowuje sie ok, schodzi z obrotów elegancko. Jutro sprawdzam bezpiecznik, a pózniej wszystko pozostałe.

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » śr kwie 01, 2015

Dobra, po robocie - po testach działa.
Zaczęliśmy od bezpieczników - były OK. Styki natomiast zaśniedziałe i trzeba było "prysnąć" jakąś magią.
Wentylator "na krótko" zahulał jak talala.
Demontaż termostatu - sprawdzenie czujnika temp. opalarką i miernikiem - test pozytywny, termostat jakby "stał", nie dało rady nic ruszyć. Podgrzanie tą samą opalarką i po pewnym czasie ruszył, ale był już na max gorący. Ostygł-zamknął si. I od tego momentu działał poprawnie. Przeczyszczona "iglica" termostatu.
Kontakt do Sławka (sorki że obudziliśmy) z pytaniem gdzie jeszcze jest jeden czujnik, odpowiedź: no jak to gdzie przy chłodnicy :-), albo jesteśmy ślepi z Przywą, albo się nie znamy bo czujnika nie widzimy. Sławek u siebie też nie znalazł :-)
Dajemy pokój poszukiwaniom. Składamy, palimy i po 12 minutach wentylator elegancko hula. Czekamy kolejne 4-5 minuty uruchamia się po raz kolejny.
Jutro jeszcze sprawdzę jak się zachowa po ostygnięcie.

P.S. Zeus, który czujnik miałeś na myśli? Ten przy termostacie?

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » czw kwie 02, 2015

Myślę, że ta "magia" na zaśniedziałe styki bezpieczników załatwiła problem z wiatrakiem.
Czujniki przy/na chłodnicy skończyły się chyba na VN 800, a szkoda...

Sławek
Posty: 3161
Rejestracja: sob cze 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
VROC: 32428

Post autor: Sławek » czw kwie 02, 2015

Krzycho pisze:Myślę, że ta "magia" na zaśniedziałe styki bezpieczników załatwiła problem z wiatrakiem.
Czujniki przy/na chłodnicy skończyły się chyba na VN 800, a szkoda...
Potwierdzam.

Dzisiaj rano sprawdziłem serisówkę, znalazłem schemacik i jest tak:

1. Czujnik temperatury jest tylko jeden i umieszczony jest w obudowie termostatu.
2. Na podstawie wskazań z tego czujnika, ECU w odpowiednim momencie podaje sygnał na przekaźnik, a ten włącza wentylator.

Termostat otwiera się w zakresie 58 / 62 stopni C.

Pozdrawiam
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz

Sławek
Posty: 3161
Rejestracja: sob cze 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
VROC: 32428

Post autor: Sławek » czw kwie 02, 2015

Krzycho pisze:Myślę, że ta "magia" na zaśniedziałe styki bezpieczników załatwiła problem z wiatrakiem.
Czujniki przy/na chłodnicy skończyły się chyba na VN 800, a szkoda...
Potwierdzam.

Dzisiaj rano sprawdziłem serisówkę, znalazłem schemacik i jest tak:

1. Czujnik temperatury jest tylko jeden i umieszczony jest w obudowie termostatu.
2. Na podstawie wskazań z tego czujnika, ECU w odpowiednim momencie podaje sygnał na przekaźnik, a ten włącza wentylator.

Termostat otwiera się w zakresie 58 / 62 stopni C.

Pozdrawiam
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą