Tarcze cierne i dobór przekladek stalowych w VN 2000
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Tarcze cierne i dobór przekladek stalowych w VN 2000
Pewnie dla niektórych Kolegów Ameryki nie odkryłem ale może komuś się przydać.
Z tą grubością przekładek stalowych tarcz ciernych w VN 2000 to nie taka prosta sprawa. Ktoś może powiedzieć wymienić wszystkie tarcze i przekładki stalowe i będzie OK, pewnie też będzie.
Podobnie dobiera się stos tarcz ciernych i przekładek stalowych w VN 1500 i VN 1600 (przestudiowane manuale i fora angielskojęzyczne)
W manualu którego posiadam do VN2K jest napisane oraz zobrazowane szczegółowym rysunkiem:
1. Clutch Plate Assembly
Standard: 51.32 ÷ 52.32 mm
Co w tłumaczeniu znaczy, że szerokość tarcz sprzęgła wraz z przekładkami [grubość stosu] po złożeniu musi się mieścić w przedziale: 51.32 ÷ 52.32 mm (producent dopuszcza 1mm na 10 tarcz i 9 przekładek stalowych - swoją droga Ci Japończycy to bardzo skrupulatny naród).
„If the length is not within the specified range, adjust the length (see Clutch Plate Assembly Adjustment).”
Co możemy przetłumaczyć jako:
Jeśli grubość nie mieści się w określonym zakresie, wyreguluj grubość (patrz Montaż płyt sprzęgła).
I dalej:
Inspect the clutch plate assembly length, and then replace the steel plate(s) which brings the length within the specified range.
Co możemy przetłumaczyć jako:
Skontroluj grubość (długość) zespołu sprzęgła, a następnie wymień stalową
płytę (-ki), która(e) spowoduje(ą), że grubość (długość) mieści się wewnątrz określonego zakresu.
Replace the following steel plate(s).
Co możemy przetłumaczyć:
Wymień następującą stalową płytkę (i).
Nadmienię tylko, że standardową przekładka jest 13089 (13089-1075 PLATE-CLUTCH) o grubości = 2.0 mm
I tu do dyspozycji (regulacji grubości stosu tarcz i przekładek) mamy następujące przekładki stalowe:
13089A 13089-1080 - 1.6 mm (0.063 in.)
13089B 13089-1081 - 2.3 mm (0.091 in.)
I teraz zaczyna się mierzenie i matematyka żeby wyszło pomiędzy 51.32 ÷ 52.32 mm mając na uwadze, że grubość tarcz ciernych [10 szt.] jest stała i też mieści się w przedziale 33÷35 mm.
Friction Plate Thickness – TARCZE CIERNE
Standard: 3,3 ÷ 3,5 mm
Jeżeli przyjąć że jest 10 tarcz nowych to wyjdzie od 33 ÷35 mm.
I dalej 9 nowych przekładek po 2 mm to wyjdzie – 18 mm
Ostatecznie grubość tarcz i przekładek sprzęgła [stos] wyjdzie pomiędzy: 51÷53 mm
Z manuala: 51.32 ÷ 52.32, więc nie ma co się pierniczyć tylko :
WARIANT chyba najlepszy:
 10 nowych tarcz ciernych,
 8 przekładek stalowych po 2 mm oraz 1 przekładka stalowa 2,3 mm i szerokość tarcz ciernych razem z przekładkami stalowymi [stos] wyjdzie tyle ile trzeba i jak napisane w manualu.
No chyba, że się mylę z tym co napisałem wyżej i jak sobie to przetłumaczyłem.
Z tą grubością przekładek stalowych tarcz ciernych w VN 2000 to nie taka prosta sprawa. Ktoś może powiedzieć wymienić wszystkie tarcze i przekładki stalowe i będzie OK, pewnie też będzie.
Podobnie dobiera się stos tarcz ciernych i przekładek stalowych w VN 1500 i VN 1600 (przestudiowane manuale i fora angielskojęzyczne)
W manualu którego posiadam do VN2K jest napisane oraz zobrazowane szczegółowym rysunkiem:
1. Clutch Plate Assembly
Standard: 51.32 ÷ 52.32 mm
Co w tłumaczeniu znaczy, że szerokość tarcz sprzęgła wraz z przekładkami [grubość stosu] po złożeniu musi się mieścić w przedziale: 51.32 ÷ 52.32 mm (producent dopuszcza 1mm na 10 tarcz i 9 przekładek stalowych - swoją droga Ci Japończycy to bardzo skrupulatny naród).
„If the length is not within the specified range, adjust the length (see Clutch Plate Assembly Adjustment).”
Co możemy przetłumaczyć jako:
Jeśli grubość nie mieści się w określonym zakresie, wyreguluj grubość (patrz Montaż płyt sprzęgła).
I dalej:
Inspect the clutch plate assembly length, and then replace the steel plate(s) which brings the length within the specified range.
Co możemy przetłumaczyć jako:
Skontroluj grubość (długość) zespołu sprzęgła, a następnie wymień stalową
płytę (-ki), która(e) spowoduje(ą), że grubość (długość) mieści się wewnątrz określonego zakresu.
Replace the following steel plate(s).
Co możemy przetłumaczyć:
Wymień następującą stalową płytkę (i).
Nadmienię tylko, że standardową przekładka jest 13089 (13089-1075 PLATE-CLUTCH) o grubości = 2.0 mm
I tu do dyspozycji (regulacji grubości stosu tarcz i przekładek) mamy następujące przekładki stalowe:
13089A 13089-1080 - 1.6 mm (0.063 in.)
13089B 13089-1081 - 2.3 mm (0.091 in.)
I teraz zaczyna się mierzenie i matematyka żeby wyszło pomiędzy 51.32 ÷ 52.32 mm mając na uwadze, że grubość tarcz ciernych [10 szt.] jest stała i też mieści się w przedziale 33÷35 mm.
Friction Plate Thickness – TARCZE CIERNE
Standard: 3,3 ÷ 3,5 mm
Jeżeli przyjąć że jest 10 tarcz nowych to wyjdzie od 33 ÷35 mm.
I dalej 9 nowych przekładek po 2 mm to wyjdzie – 18 mm
Ostatecznie grubość tarcz i przekładek sprzęgła [stos] wyjdzie pomiędzy: 51÷53 mm
Z manuala: 51.32 ÷ 52.32, więc nie ma co się pierniczyć tylko :
WARIANT chyba najlepszy:
 10 nowych tarcz ciernych,
 8 przekładek stalowych po 2 mm oraz 1 przekładka stalowa 2,3 mm i szerokość tarcz ciernych razem z przekładkami stalowymi [stos] wyjdzie tyle ile trzeba i jak napisane w manualu.
No chyba, że się mylę z tym co napisałem wyżej i jak sobie to przetłumaczyłem.
Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
zeglarz28 - odpowiadając na Twoje pytanie „przy jakim przebiegu te obliczenia potrzebne ?” powiem tak:
- Producent zakłada, że sprzęgło w VN 2000 (mówię tu o tarczach ciernych wraz ze stalowymi przekładkami) powinno wytrzymać około 80 000 km przy normalnym użytkowaniu.
Ale jak sam zapewne wiesz, że na trwałość każdego elementu w motocyklu w tym i na żywotność sprzęgła wpływ ma jego użytkowanie (np. raz opony starczą Ci na sezon, raz na dwa) podobnie jest ze sprzęgłem. Wszystko zależy od techniki jazdy, warunków i sposobu użytkowania sprzęgła.
Nie zadawaj tylko kolejnych pytań typu:
 Co to jest normalne użytkowanie sprzęgła?
 Co to jest technika jazdy, warunki w jakich eksploatujesz motocykl i sposób użytkowania sprzęgła?
Jako motocyklista sam znasz odpowiedzi na te pytania.
A wracając do meritum Twojego pytania wskazane jest przy 80 000 wymienić tarcze cierne i przekładki tak jak zakłada producent, ale nierzadko trzeba to zrobić przy dużo mniejszym przebiegu na co wpływ ma to, co napisałem wyżej. Szerokość tarcz sprzęgła wraz z przekładkami [grubość stosu] po złożeniu musi w VN 2000 mieścić się w przedziale: 51.32 ÷ 52.32 mm i tyle w temacie.
Cały czas mam tu na myśli oryginale części – tarcze cierne i przekładki stalowe.
Niektórzy jak coś rozgrzebią przy sprzęgle i założą jakieś pojedyncze zamienniki to później zdziwienie, że nie działa jak powinno.
Zrobisz jak zechcesz, ja tylko podzieliłem się wiedzą, sam ten temat zgłębiałem od kilku dni.
Pozdrawiam
- Producent zakłada, że sprzęgło w VN 2000 (mówię tu o tarczach ciernych wraz ze stalowymi przekładkami) powinno wytrzymać około 80 000 km przy normalnym użytkowaniu.
Ale jak sam zapewne wiesz, że na trwałość każdego elementu w motocyklu w tym i na żywotność sprzęgła wpływ ma jego użytkowanie (np. raz opony starczą Ci na sezon, raz na dwa) podobnie jest ze sprzęgłem. Wszystko zależy od techniki jazdy, warunków i sposobu użytkowania sprzęgła.
Nie zadawaj tylko kolejnych pytań typu:
 Co to jest normalne użytkowanie sprzęgła?
 Co to jest technika jazdy, warunki w jakich eksploatujesz motocykl i sposób użytkowania sprzęgła?
Jako motocyklista sam znasz odpowiedzi na te pytania.
A wracając do meritum Twojego pytania wskazane jest przy 80 000 wymienić tarcze cierne i przekładki tak jak zakłada producent, ale nierzadko trzeba to zrobić przy dużo mniejszym przebiegu na co wpływ ma to, co napisałem wyżej. Szerokość tarcz sprzęgła wraz z przekładkami [grubość stosu] po złożeniu musi w VN 2000 mieścić się w przedziale: 51.32 ÷ 52.32 mm i tyle w temacie.
Cały czas mam tu na myśli oryginale części – tarcze cierne i przekładki stalowe.
Niektórzy jak coś rozgrzebią przy sprzęgle i założą jakieś pojedyncze zamienniki to później zdziwienie, że nie działa jak powinno.
Zrobisz jak zechcesz, ja tylko podzieliłem się wiedzą, sam ten temat zgłębiałem od kilku dni.
Pozdrawiam
Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Wszystko zależało będzie, czy demontując lewa pokrywę sprzęgła uszkodzisz czy nie uszkodzisz uszczelki.
Ja zawsze będę wymieniał uszczelkę plus zamierzam położyć bardzo cienką warstwę wysokotemperaturowego silikonu motoryzacyjnego czarnego odpornego na olej i wysokie temperatury – na pewno nie zaszkodzi.
Na pytanie „I jeśli można to ile wyceniają komplet oryginalnych tarcz, przekładek i sprężyn do VN2000?” odpowiem bardzo prosto:
Nawiąż kontakt z Zeusem, będziesz miał pełną wycenę oraz pewność, że masz tylko i wyłącznie oryginalne podzespoły do sprzęgła do swojego VN 2000.
Ja tak zrobiłem, też na wiosnę wymieniał będę komplet tarcz ciernych, przekładki i sprężyny w swoim VN 2000 i przy okazji olej i filtr. Zawsze przy wymianie czegokolwiek przy sprzęgle zmieniaj olej na nowy.
Ja zawsze będę wymieniał uszczelkę plus zamierzam położyć bardzo cienką warstwę wysokotemperaturowego silikonu motoryzacyjnego czarnego odpornego na olej i wysokie temperatury – na pewno nie zaszkodzi.
Na pytanie „I jeśli można to ile wyceniają komplet oryginalnych tarcz, przekładek i sprężyn do VN2000?” odpowiem bardzo prosto:
Nawiąż kontakt z Zeusem, będziesz miał pełną wycenę oraz pewność, że masz tylko i wyłącznie oryginalne podzespoły do sprzęgła do swojego VN 2000.
Ja tak zrobiłem, też na wiosnę wymieniał będę komplet tarcz ciernych, przekładki i sprężyny w swoim VN 2000 i przy okazji olej i filtr. Zawsze przy wymianie czegokolwiek przy sprzęgle zmieniaj olej na nowy.
Tex66
- zeglarz28
- Posty: 69
- Rejestracja: sob lut 28, 2015
- Miejscowość: Wisla
- Motocykl: VN2000 VN 1700 K1600GTL
- VROC: 0
Dzieki..Olej ,wiado.o ,ze musisz dac nowy. Uszczelke na bank do wymiany. Jest za duza. Z silikolow to polecam Ci nowoczesne pasty koloru szarego. To inna jakosc. Np. Loctite lub BMW. Ale z doswiadczenia wiem ,ze jak cos jest pod uszczelke to daje sie uszczelke a jak oryginalnie pasta to potem tez pasta.
Czesci sobie w Bielsku wycenie w Kasasaki Sikora. Moge tez w Monster Bike no i u Zeusa. W tych dwoch pierwszych przypadkach tez beda oryginalne to dealerzy oficjalni.
Narazie mzm 30tys km na liczniku to jezdze dalej. Linke tylko wymienilem jesli chodzi o sprzeglo.
Dzieki i pozdrawiam
Czesci sobie w Bielsku wycenie w Kasasaki Sikora. Moge tez w Monster Bike no i u Zeusa. W tych dwoch pierwszych przypadkach tez beda oryginalne to dealerzy oficjalni.
Narazie mzm 30tys km na liczniku to jezdze dalej. Linke tylko wymienilem jesli chodzi o sprzeglo.
Dzieki i pozdrawiam
Witam panowie czy wiadomo ile tych tarcz metalowych wchidzi w jaki grubosciach ? Wiemy juz ze 9 ale sa dwa grubosci. Ile tych 1.6mm a ile 2.3mm?
Z gory dziekuje.
P.s. podepne jeszcze temat zmiany biegow ktory sie tu przewija ale konkretnej odpowiedzi nie znalazlem a mysle ze temat wiazacy.
Na zimnym silniku bjegi wchidza dosck ok przy rozgrzanym zapinajac 1 jest niezle lupniecie czasem a czasem nie. Przy zmianie z 1 na 2 wchodzi jak w czolgu i odwrot ie z 2 na 1 reszta w gore czyli 3,4,5 wchodzi ok w dol juz jest gorzej ale dalej lepiej niz z 2 na 1.
Czy ktos ma podobny problem? Dodam jeszcze ze biarac pod uwage temp 25 stopni i wgore zalalem juz gestym Liqui Molly 20w50
Z gory dziekuje.
P.s. podepne jeszcze temat zmiany biegow ktory sie tu przewija ale konkretnej odpowiedzi nie znalazlem a mysle ze temat wiazacy.
Na zimnym silniku bjegi wchidza dosck ok przy rozgrzanym zapinajac 1 jest niezle lupniecie czasem a czasem nie. Przy zmianie z 1 na 2 wchodzi jak w czolgu i odwrot ie z 2 na 1 reszta w gore czyli 3,4,5 wchodzi ok w dol juz jest gorzej ale dalej lepiej niz z 2 na 1.
Czy ktos ma podobny problem? Dodam jeszcze ze biarac pod uwage temp 25 stopni i wgore zalalem juz gestym Liqui Molly 20w50
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Adam Krk,
Chyba nie do końca przeczytałeś to co wcześniej pisałem (08.10.2017r.)
Więc raz jeszcze.
1. Przekładek stalowych jest 9 szt.
2. Standardową przekładka stalową jest przekładka 13089 (13089-1075 PLATE-CLUTCH) o grubości = 2.0 mm. (Nie ta o grubości 1,6 mm czy o grubości 2,3 mm)
3. Przekładki 13089A (13089-1080) – o grubości 1.6 mm oraz 13089B (13089-1081) - o grubości 2.3 mm są przekładkami które używasz do wyregulowania grubości stosu sprzęgła tak aby całkowita jego grubość (przekładki stalowe wraz z tarczami ciernymi) wynosiła 51.32 ÷ 52.32 mm.
4. Robisz to gdy nie wymieniasz jeszcze wszystkich tarcz ciernych na nowe – np. jedna tarcza ma większe zużycie albo z jakiś innych powodów wymieniasz 1-2 tarcze cierne (miałeś 1-2 tarcze nowe z drugiego zapasowego kompletu). Ale skoro dobrałeś się do sprzęgła to wymienić najlepiej komplet tarcz ciernych i tak kupisz je w komplecie a nie na sztuki.
Tak zakłada producent i nie ma co nad tym dyskutować.
Grubość nowych tarcz ciernych [10 szt.] jest stała i też mieści się w przedziale 33÷35 mm.
To właśnie przekładkami stalowymi regulujesz grubość całego stosu sprzęgła tak żeby wynosiła 51.32 ÷ 52.32 mm.
Więc żeby uzyskać grubość stosu - 51.32 ÷ 52.32 mm to:
 10 szt. - nowych tarcz ciernych (komplet nowych);
 8 szt. przekładek stalowych 13089 (13089-1075 PLATE-CLUTCH) po 2 mm oraz 1 przekładka 13089B (13089-1081) o grubości - 2,3 mm.
Dokładniej napisać się chyba nie da.
To moja sugestia a każdy zrobi jak uważa za stosowne.
Wracając do oleju:
Ja leję Motul 7100 10W40 (producent zaleca olej 10W40) więc czy olej 20W50 będzie lepszy czy gorszy nie wiem. Na pewno znajda się zwolennicy jednego jak i drugiego.
Tu również zrobisz jak uznasz za stosowne.
Na koniec sprawa biegów:
Przed sezonem (kwiecień) wymieniłem linkę sprzęgła na nową i wyregulowałem luz. O oleju i filtrze nie wspomnę. Drugi sezon latam właśnie na 7100 10W40. Poprzednie sezony lany był Motul 5100 10W40. Może dlatego, że w poprzednim roku była właśnie pierwsza zmiana z 5100 na 7100 były przepadki blokowania się wrzucania biegu 2 na 3 czy sporadycznie z 1 na 2.
Blokowanie występowało ale zawsze biegi wchodziły cicho bez względu na temperaturę silnika.
W tym sezonie nie mam już problemów z biegami (może już VN2K przyzwyczaił się do 7100 lub jak mówią bardziej doświadczeni koledzy TEN TYP TAK MA).
To się trochę napisałem ale jeżeli mogłem pomóc to OK.
Chyba nie do końca przeczytałeś to co wcześniej pisałem (08.10.2017r.)
Więc raz jeszcze.
1. Przekładek stalowych jest 9 szt.
2. Standardową przekładka stalową jest przekładka 13089 (13089-1075 PLATE-CLUTCH) o grubości = 2.0 mm. (Nie ta o grubości 1,6 mm czy o grubości 2,3 mm)
3. Przekładki 13089A (13089-1080) – o grubości 1.6 mm oraz 13089B (13089-1081) - o grubości 2.3 mm są przekładkami które używasz do wyregulowania grubości stosu sprzęgła tak aby całkowita jego grubość (przekładki stalowe wraz z tarczami ciernymi) wynosiła 51.32 ÷ 52.32 mm.
4. Robisz to gdy nie wymieniasz jeszcze wszystkich tarcz ciernych na nowe – np. jedna tarcza ma większe zużycie albo z jakiś innych powodów wymieniasz 1-2 tarcze cierne (miałeś 1-2 tarcze nowe z drugiego zapasowego kompletu). Ale skoro dobrałeś się do sprzęgła to wymienić najlepiej komplet tarcz ciernych i tak kupisz je w komplecie a nie na sztuki.
Tak zakłada producent i nie ma co nad tym dyskutować.
Grubość nowych tarcz ciernych [10 szt.] jest stała i też mieści się w przedziale 33÷35 mm.
To właśnie przekładkami stalowymi regulujesz grubość całego stosu sprzęgła tak żeby wynosiła 51.32 ÷ 52.32 mm.
Więc żeby uzyskać grubość stosu - 51.32 ÷ 52.32 mm to:
 10 szt. - nowych tarcz ciernych (komplet nowych);
 8 szt. przekładek stalowych 13089 (13089-1075 PLATE-CLUTCH) po 2 mm oraz 1 przekładka 13089B (13089-1081) o grubości - 2,3 mm.
Dokładniej napisać się chyba nie da.
To moja sugestia a każdy zrobi jak uważa za stosowne.
Wracając do oleju:
Ja leję Motul 7100 10W40 (producent zaleca olej 10W40) więc czy olej 20W50 będzie lepszy czy gorszy nie wiem. Na pewno znajda się zwolennicy jednego jak i drugiego.
Tu również zrobisz jak uznasz za stosowne.
Na koniec sprawa biegów:
Przed sezonem (kwiecień) wymieniłem linkę sprzęgła na nową i wyregulowałem luz. O oleju i filtrze nie wspomnę. Drugi sezon latam właśnie na 7100 10W40. Poprzednie sezony lany był Motul 5100 10W40. Może dlatego, że w poprzednim roku była właśnie pierwsza zmiana z 5100 na 7100 były przepadki blokowania się wrzucania biegu 2 na 3 czy sporadycznie z 1 na 2.
Blokowanie występowało ale zawsze biegi wchodziły cicho bez względu na temperaturę silnika.
W tym sezonie nie mam już problemów z biegami (może już VN2K przyzwyczaił się do 7100 lub jak mówią bardziej doświadczeni koledzy TEN TYP TAK MA).
To się trochę napisałem ale jeżeli mogłem pomóc to OK.
Tex66
DZIEKI TEX66 TROCHE MI TO ZESZLO ODPISAC BRAKOWALO CZASUNA NA ZABAWE, DZIEKI ZA OPISANIE TEMATU JESZCZE RAZ I PODZIELENIE SIE OPINIA CENNA. WYCHODZI NA TO ZE MOJA LOKOMOTYWA ZACZYNA PRZYZWYCZAJAC SIE DO OLEJU ( JAK WSPOMINALES ) NA LEKKO CIEPLYM SILNIKU BIEGI WCHODZA JAK CIEPLY NOZ W MASELKO , NA FULL ROZGRZANYM JUZ GORZEJ ALE ZLE NIE JEST. BYL TEZ PROBLEM Z LINKA KTORA DORABIALEM, PAN ZROBIL ZLY SKOK I REGULACJA BYLA DOSC CIEZKA TERAZ WIDZE POPRAWE ZNAAAACZNA POPRAWE.
TAK WIEC NARAZIE TARCZEK NIE RUSZAM SA OK WRAZ Z PRZEKLADKAMI, TO RACZEJ KWESTIA OLEJU I LINKI, OLEJ SPR ZMIENIC NA 15W40 LUB 7100 MOTULA ZOBACZYMY.
LINKA ZADZIWIAJACO SZYBKO SIE WYCIERA ALE ZNALAZLEM PRZYCZYNE CZEMU, OTOZ NIE WLASCIWY SKOK ( U MNIE ZBYT DUZY CIRKA 20MM) POWODOWAL ZE MIALEM OBYDWIE REGULACJE WYKRECONE PRAWIE MAX. TA PRZY KLAMCE JESLI BEDZIE WKRECONA W KLAMKE NA 3/4 DLUGOSCI LUB JESZCZE GLEBIEJ TO LINKA PROWANI SIE W MIARE CENTRALNIE NIE ZAWADZAJAC O POCZATEK SRUBY REGULUJACEJ O KTORA SIE WYCIERA I PEKA. NAJLEPIEJ MIEC TA REGULACJE WKRECONA ZOSTAWIAJAC 2-3 ZWOJOJE LUZU A REGULACJE SRODKOWA MIEC WYKRECONA DO POLOWY LUB 3/4. OCZYWISCIE TAK ZEBY MIEC ODPOWIEDNI LUZ NA KLAMCE.
TO TAK NA MARGINESIE MOZE SIE KOMUS PRZYDA.
POZDRO ADAM
TAK WIEC NARAZIE TARCZEK NIE RUSZAM SA OK WRAZ Z PRZEKLADKAMI, TO RACZEJ KWESTIA OLEJU I LINKI, OLEJ SPR ZMIENIC NA 15W40 LUB 7100 MOTULA ZOBACZYMY.
LINKA ZADZIWIAJACO SZYBKO SIE WYCIERA ALE ZNALAZLEM PRZYCZYNE CZEMU, OTOZ NIE WLASCIWY SKOK ( U MNIE ZBYT DUZY CIRKA 20MM) POWODOWAL ZE MIALEM OBYDWIE REGULACJE WYKRECONE PRAWIE MAX. TA PRZY KLAMCE JESLI BEDZIE WKRECONA W KLAMKE NA 3/4 DLUGOSCI LUB JESZCZE GLEBIEJ TO LINKA PROWANI SIE W MIARE CENTRALNIE NIE ZAWADZAJAC O POCZATEK SRUBY REGULUJACEJ O KTORA SIE WYCIERA I PEKA. NAJLEPIEJ MIEC TA REGULACJE WKRECONA ZOSTAWIAJAC 2-3 ZWOJOJE LUZU A REGULACJE SRODKOWA MIEC WYKRECONA DO POLOWY LUB 3/4. OCZYWISCIE TAK ZEBY MIEC ODPOWIEDNI LUZ NA KLAMCE.
TO TAK NA MARGINESIE MOZE SIE KOMUS PRZYDA.
POZDRO ADAM
Ostatnio zmieniony pn cze 18, 2018 przez Adam KrK, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: pt lut 02, 2024
- Motocykl: nomad 1600
Re: Tarcze cierne i dobór przekladek stalowych w VN 2000
Witam a jaka wysokość stosu przy VN1600 bo nie mogę nigdzie znaleźć
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Tarcze cierne i dobór przekladek stalowych w VN 2000
Siemanko zibi,
A gdzie szukałaś, że nigdzie nie mogłeś znaleźć?
Ze stosem sprzęgła w każdym z modeli VN 1600 jest identycznie, w odróżnieniu od VN2k, w VN-ach 1600 bierzemy jeszcze pod uwagę pojedynczą sprężynę sprzęgła i jej szczelinę 92144A (92144-1295 SPRING CLUTCH) która też ma określony limitem przedział wysokości.
Tych trzech małych sprężyn tzw. sprężyn-ograniczników 92144 (92144-1188 SPRING, LIMITER) nie uwzględnia się do wysokości stosu sprzęgła, je się zwyczajnie wymienia na nowe, jeżeli wymienia się tarcze cierne i przekładki stalowe i reguluje stos całego sprzęgła przekładkami stalowymi.
Zwieńczeniem jest pomiar szczeliny płyty sprężyny, wysokość stosu sprzęgła może być OK ale „jeżeli szczelina płyty sprężyny będzie niewłaściwa skutkować to będzie gwałtowniejszym hamowaniem silnikiem, co z kolei spowoduje podskakiwanie tylnego koła. Z drugiej strony, jeśli odstęp talerzyka sprężyny jest zbyt duży, sprzęgło może się ślizgać, a dźwignia sprzęgła może wydawać się „gąbczasta” lub pulsować po pociągnięciu”1.
1. Cytat z Instrukcji Serwisowej VN 1600 Classic – str. 246
P.S.
Tu jest dział VN 2000, poszukaj w POWITALNI tam coś powinno być wszystko na temat wysokości stosu sprzęgła w VN 1600.
Powodzenia
A gdzie szukałaś, że nigdzie nie mogłeś znaleźć?
Ze stosem sprzęgła w każdym z modeli VN 1600 jest identycznie, w odróżnieniu od VN2k, w VN-ach 1600 bierzemy jeszcze pod uwagę pojedynczą sprężynę sprzęgła i jej szczelinę 92144A (92144-1295 SPRING CLUTCH) która też ma określony limitem przedział wysokości.
Tych trzech małych sprężyn tzw. sprężyn-ograniczników 92144 (92144-1188 SPRING, LIMITER) nie uwzględnia się do wysokości stosu sprzęgła, je się zwyczajnie wymienia na nowe, jeżeli wymienia się tarcze cierne i przekładki stalowe i reguluje stos całego sprzęgła przekładkami stalowymi.
Zwieńczeniem jest pomiar szczeliny płyty sprężyny, wysokość stosu sprzęgła może być OK ale „jeżeli szczelina płyty sprężyny będzie niewłaściwa skutkować to będzie gwałtowniejszym hamowaniem silnikiem, co z kolei spowoduje podskakiwanie tylnego koła. Z drugiej strony, jeśli odstęp talerzyka sprężyny jest zbyt duży, sprzęgło może się ślizgać, a dźwignia sprzęgła może wydawać się „gąbczasta” lub pulsować po pociągnięciu”1.
1. Cytat z Instrukcji Serwisowej VN 1600 Classic – str. 246
P.S.
Tu jest dział VN 2000, poszukaj w POWITALNI tam coś powinno być wszystko na temat wysokości stosu sprzęgła w VN 1600.
Powodzenia
Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Tarcze cierne i dobór przekladek stalowych w VN 2000
Małe uzupełnienie.
Słuchaj, możesz też spróbować coś się dowiedzieć na Facebook-u VN 1500 / VN 1600 / VN 1700 Nomad, tzw. „grupce”.
Tam jednak sugestie i porady powinieneś traktować z bardzo dużym dystansem. Dla przykładu, jednemu Koledze wskazówka poziomu paliwa zablokowała się w położeniu Full, cały czas wskazuje pełny zbiornik bez względu na ilość paliwa w zbiorniku. Mało tego Kolega ten zdemontował samą jednostkę prędkościomierza i sytuacja się nie zmieniała.
- Co przeczytał w poradach?
- Że trzeba „potrepać moto” lub „potrzasanie tez moze pomóc”, „pływak walnięty”, „pływak się zablokował” i wiele, wiele innych radosnych wymysłów.
Sama jednostka prędkościomierza jest zdemontowana ze zbiornika i wypięta z instalacji elektrycznej i odłączona od pływaka i leży na stole a inni piszą o uszkodzonym pływaku i wskazanym „trepaniu” motocyklem.
Ale tam tak jest, więc dystans i zrozumienie jest zalecane.
Słuchaj, możesz też spróbować coś się dowiedzieć na Facebook-u VN 1500 / VN 1600 / VN 1700 Nomad, tzw. „grupce”.
Tam jednak sugestie i porady powinieneś traktować z bardzo dużym dystansem. Dla przykładu, jednemu Koledze wskazówka poziomu paliwa zablokowała się w położeniu Full, cały czas wskazuje pełny zbiornik bez względu na ilość paliwa w zbiorniku. Mało tego Kolega ten zdemontował samą jednostkę prędkościomierza i sytuacja się nie zmieniała.
- Co przeczytał w poradach?
- Że trzeba „potrepać moto” lub „potrzasanie tez moze pomóc”, „pływak walnięty”, „pływak się zablokował” i wiele, wiele innych radosnych wymysłów.
Sama jednostka prędkościomierza jest zdemontowana ze zbiornika i wypięta z instalacji elektrycznej i odłączona od pływaka i leży na stole a inni piszą o uszkodzonym pływaku i wskazanym „trepaniu” motocyklem.
Ale tam tak jest, więc dystans i zrozumienie jest zalecane.
Tex66
Kto jest online
Jest 9 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 8 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 8 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 8 gości