Witam
Panowie I Panie, pytanie jak w temacie. Od kilku dni odczuwam drganie (mrowienie) na kierownicy podczas jazdy w zakrętach. Czasem nawet jest to slyszalne. Nie wiem czy to może być wina łożysko czy może opona czy też cisnienie w oponie. Wg serwisowki powinno być 2.0 miałem 2.3 😕 ale czy taka różnica może powodować takie objawy? Zdjąłem koło I łożyska wg mnie wyglądają I zachowuja się poprawnie. Nie ma szumów I krecą się płynnie. To samo gdy koło jest w powietrzu. Jedyna nieprawidłowość to delikatne ocieranie klocków o tarcze.
Czy I jak mogę sprawdzić co boli moją maszynę?
Pozdrawiam Mihó
Edit
Opona maxxis m6011 WW zrobiłem na niej jakieś 2000 km
Łożysko czy opona (cisnienie w oponie)
-
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz cze 25, 2017
- Miejscowość: Zarren, Belgia
- Motocykl: VN800 Clasic '97
- VROC: 38426
Łożysko czy opona (cisnienie w oponie)
Ostatnio zmieniony wt lis 13, 2018 przez Mihó, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ryszard1962
- Posty: 561
- Rejestracja: pt kwie 11, 2014
- Miejscowość: Warszawa - Gocławek
- Motocykl: RS 1600 był Kawsaki VN 1500 NOMAD
- VROC: 37255
- artix
- Posty: 1169
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Hmm... wyząbkowany bieżnik w oponie czy zwichrowana tarcza hamulcowa? Ciężko cokolwiek powiedzieć, ale żeby łożysko powodowało odczuwalne drgania, musiałoby być już w stanie agonalnym. Stawiam na oponę i wyząbkowanie bieżnika, to bardziej wróżba niż pewnik, ale dla pewności sprawdź czy sąsiednie "kostki" bieżnika nie mają różnych wysokości. Sprawdź też tarczę, przy przechyle moto, lekkich luzach na łożyskach, lekko skrzywiona tarcza będzie przycierała i to też może powodować drgania.
- artix
- Posty: 1169
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
W sumie problem w podobnej cenie co opona, także nie ma tragedii . Nie sadzę, żeby śruby były jednorazowe, jakość i ich twardość jest prima sort. Przy wyciąganiu tylnego koła musiałem wykręcić tarczę, bo nie mogłem wyjechać kołem z moto, błotnik i wahacz przeszkadzał. Dobrze, że miałem komplet nasadek imbusowych na klucz 1/2 cala, zwykłymi imbusami bym tego nie odkręcił. Śruby są zabezpieczane przeciw odkręcaniu się niebieskim preparatem, cholernie ciężko się je wykręcało. Zmierz jaki klucz będzie potrzebny i kup solidną nasadkę na "grzechotkę", zaoszczędzisz sobie czasu jak i nerwów
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Tu Wujek Dobra Rada.
Każdą śrubę przed odkręcaniem uderzyć kilka razy osiowo młotkiem. Oczywiście wcześniej włożyć nasadkę, wkrętak czy coś, na co jest śruba odkręcana.
Odkręcanie nie "wstrząśniętych nie mieszanych" śrub grozi jej urwaniem szczególnie przy tych dobrych kluczach.
Każdą śrubę przed odkręcaniem uderzyć kilka razy osiowo młotkiem. Oczywiście wcześniej włożyć nasadkę, wkrętak czy coś, na co jest śruba odkręcana.
Odkręcanie nie "wstrząśniętych nie mieszanych" śrub grozi jej urwaniem szczególnie przy tych dobrych kluczach.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
Kto jest online
Jest 58 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 58 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości